Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bør man da ikke også være kvinne nok til å stå for det man faktisk sier?

Hvorfor skal hun være "mer mann" enn deg?! Du står jo ikke for det du sier og gjør du heller, så hvorfor skal hun være noe bedre?

Det var noe med å stille høyere krav til andre enn seg selv...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal hun være "mer mann" enn deg?! Du står jo ikke for det du sier og gjør du heller, så hvorfor skal hun være noe bedre?

Det var noe med å stille høyere krav til andre enn seg selv...

Jeg står for det jeg sier hvis/når jeg føler at det er det rette å gjøre.

Men det blir faktisk veldig komplisert når man ikke får igang en konstruktiv dialog.

Skrevet

Men det blir faktisk veldig komplisert når man ikke får igang en konstruktiv dialog.

Å ikke svare er også et svar, vet du.

Det er bare du som ikke skjønner hva hun sier ved å ikke si noe.

• Liker 2
Skrevet

*panneklask*

Selvfølgelig. Du kan velge når du synes det er riktig å stå for det du har sagt og gjort. Det skal du selv være herre over. Men du skal også være herre over når andre skal måtte stå for det de har sagt og gjort!

Og nei, ingenting er komplisert når det ikke er noen (konstruktiv) dialog i dette tilfellet. Vi går bare i sirkel tilbake til innlegg #438.

Skrevet

Det er bare trist at hun ikke forstår hvordan hun burde oppføre seg.

Og jeg kan bare håpe at mange kvinner har bedre vett!

Hvis du hadde tatt deg bryet med å bli kjent med flere av oss så ville du funnet ut at de aller fleste av oss ikke er som blodsugeren din.

De fleste av oss er redelige, har integritet og har venner fordi vi har noe felles og beriker hverandres liv (ikke økonomisk)på en eller annen måte.

Så lenge du ikke kjenner noen kvinner eller er villig til å bli kjent med noen så får du bare ta vårt ord for at du tar feil - for de fleste av oss vet hvordan vi skal oppføre oss - og vi synes hennes oppførsel er helt feil.

• Liker 2
Skrevet

Greit nok. Men det er da faktisk irriterende å få SMSer med spørsmål om hvordan jeg har det.

Det er også besvart i #438.

Dette er virkelig ikke vanskelig, Steinar. Du gjør det vanskelig fordi du selv ønsker det. Om det er fordi du stortrives med den kvinnelige oppmerksomheten du får her på KG (for noen er jo all oppmerksomhet positiv), eller om det er fordi du faktisk nekter å oppgi drømmen og finne en annen drøm, det vet du best selv.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare trist at hun ikke forstår hvordan hun burde oppføre seg.

Og jeg kan bare håpe at mange kvinner har bedre vett!

De aller fleste kvinner er ikke som henne. Det er som LilleBille skriver.

En annen sak, er at folk behandler deg slik du tillater dem å behandle deg. Ingen kan fraskrive seg alt ansvar i forhold til hvordan de blir behandlet, fordi vi alle setter våre egne grenser for hva vi aksepterer og hva vi ikke aksepterer.

Du har ikke satt noen grenser i det hele tatt, og blir behandlet deretter, av folk som er skruppelløse nok til å gjøre det hun gjør.

Ikke forstår jeg hvorfor du vil ha henne heller, hun er jo alt annet enn det du beskriver som drømmedama...

Skrevet

Hva er galt med og ha littegranne retningslinjer? Nå er jo saken den at steinar har lært av sine feil, og derfor tar med seg noe av kunnskapen videre.

Noe av forskjellen mellom menn og kvinner er at menn gjerne vil ha en havarikommisjon hvis noe går feil, fordi man ikke har lyst til å gjenta feilen.

For kvinner er dette veldig vanskelig og forstå virker det som? Hvis man før har hatt risikoatferd som gjør at man går på en smell, hva er det som er så galt med å minimiere denne risikoen ved senere anledninger?

Noen ganger så minner kvinner meg litt om unger?

Skrevet

Hva er galt med og ha littegranne retningslinjer? Nå er jo saken den at steinar har lært av sine feil, og derfor tar med seg noe av kunnskapen videre.

Noe av forskjellen mellom menn og kvinner er at menn gjerne vil ha en havarikommisjon hvis noe går feil, fordi man ikke har lyst til å gjenta feilen.

For kvinner er dette veldig vanskelig og forstå virker det som? Hvis man før har hatt risikoatferd som gjør at man går på en smell, hva er det som er så galt med å minimiere denne risikoen ved senere anledninger?

Noen ganger så minner kvinner meg litt om unger?

There's a right way, and there's a crazy way...

~~~

Og jeg som trodde at det var kvinner som var ekspertene på å analysere. Så feil kan man ta! :Hehe:

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har sett at det ikke er så veldig smart for kvinner å ha såkalte kompiser av det annet kjønn. Og dermed tenker jeg å lære av det.

Skrevet (endret)

Ja, jeg har sett at det ikke er så veldig smart for kvinner å ha såkalte kompiser av det annet kjønn. Og dermed tenker jeg å lære av det.

For meg så virker det som en fornuftig tankegang og minimisere risiko for unødvendigheter. Men av en eller annen grunn blir kvinnfolk flest veldig sinte hvis de ikke kan ha en del "mannevenner" som kan gi komplimenter og som de kan flørte litt med i en travel hverdag. Gjerne drikke alkohol til sent og overnatte hos hverandre.

Noen ganger så mistenker jeg damer for og med vilje ønske seg disse "arenaer" som kan føre til misforståelser. Av en eller ansvarsløs grunn? Kanskje årsaken er at menn er vant til og tenke langsiktig med hensyn til konsekvenser av sine handlinger, men kvinner flest er lært opp til og være impulsiv og at alt som skjer er skjebnebestemt og aldri noe man kan overstyre?

Kan det være noe av årsaken til kvinners manglende evne til å snakke om uønsket atferd?

Endret av waco
Skrevet

For meg så virker det som en fornuftig tankegang og minimisere risiko for unødvendigheter. Men av en eller annen grunn blir kvinnfolk flest veldig sinte hvis de ikke kan ha en del "mannevenner" som kan gi komplimenter og som de kan flørte litt med i en travel hverdag. Gjerne drikke alkohol til sent og overnatte hos hverandre.

Noen ganger så mistenker jeg damer for og med vilje ønske seg disse "arenaer" som kan føre til misforståelser. Av en eller ansvarsløs grunn? Kanskje årsaken er at menn er vant til og tenke langsiktig med hensyn til konsekvenser av sine handlinger, men kvinner flest er lært opp til og være impulsiv og at alt som skjer er skjebnebestemt og aldri noe man kan overstyre?

Kan det være noe av årsaken til kvinners manglende evne til å snakke om uønsket atferd?

Ja, man må jo lure litt på kvinners fornuft til tider faktisk.

Mye dreier seg tydeligvis om følelser og om å være impulsive. Ikke alltid den beste kombinasjonen i det lange løp, viser det seg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Mye dreier seg tydeligvis om følelser og om å være impulsive. Ikke alltid den beste kombinasjonen i det lange løp, viser det seg.

Generalisering som vanlig. Jeg har spurt flere ganger, hvor mange damer har du hatt befatning med? Du velter deg i negative beskrivelser, har ikke noe positivt å si om oss i det hele tatt. Du har erfaring med EN dame. Hvordan kan du si at alle kvinner er bitcher?

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

For alle kvinner er jo selvfølgelig sånn :roll:

Det har ikke slått dere at dere roter dere bort i feil kvinnfolk, som har slike erfaringer? Satse på noen som har andre kvaliteter neste gang, kanskje? Det nytter lite å klage på kvinners manglende fornuft når man selv tydeligvis satser på de som ikke har de kvaliteter man egentlig ønsker seg i en partner.

Men hey, om hun ikke er optimal i utgangspunktet, kan hun jo alltids oppdras.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med "bestemme seg selv." Mener du "bestemme seg", "bestemme selv", "bestemme over seg selv" eller noe annet?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med "bestemme seg selv." Mener du "bestemme seg", "bestemme selv", "bestemme over seg selv" eller noe annet?

Jeg mener alle disse.

Det betyr altså å klare å VITE hva man vil, og så klare å bestemme seg (selv) for å gjennomføre det i praksis.

Skrevet

Det betyr altså å klare å VITE hva man vil, og så klare å bestemme seg (selv) for å gjennomføre det i praksis.

Men det er det jo bare du som har problemer med. Du projiserer.

Skrevet

Men det er det jo bare du som har problemer med. Du projiserer.

Det å klare å bestemme seg (selv) er et klassisk problem. For alle. Spesielt innenfor en rimelig tid.

Da er det selvfølgelig lettere når man ikke har/får noe valg (lenger).

Og noen ganger dreier det seg om å ombestemme seg igjen. Som kan være like vanskelig.

Skrevet

Jada, jeg har fått med meg at kvinner er totalt EGO.

Men hvilken interesse har disse for meg?

Jeg vil selvfølgelig ha ei dame som faktisk evner å bry seg om meg.

En kvinne er ikke EGO fordi hun ikke vil ha deg, det betyr at hun har egen vilje. Herregud, du er så blottet for allmenn kunnskap om mennesker og sosiale antenner at det er jo en helt dødfødt debatt. Forstår du egentlig norsk?

"Hun skal ikke trenge noen annen mann i livet sitt enn meg". Det er jo DU som isåfall er EGO.

• Liker 3
Skrevet

En kvinne er ikke EGO fordi hun ikke vil ha deg, det betyr at hun har egen vilje. Herregud, du er så blottet for allmenn kunnskap om mennesker og sosiale antenner at det er jo en helt dødfødt debatt. Forstår du egentlig norsk?

"Hun skal ikke trenge noen annen mann i livet sitt enn meg". Det er jo DU som isåfall er EGO.

Ikke irriter deg over denne herremannen... Det går ikke an å snakke fornuft med han.. det har han ettertrykkelig bevist i denne tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...