Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #661 Skrevet 13. november 2011 Hvorfor må hun tenke før hun svarer angående dette temaet?? Du var jo selv villig til å bli stefar med alt det innebærer, så du må jo faktisk dele hennes (og min) oppfatning? Hvis ikke, hadde du vel skygget langt unna alle med barn fra før? Det er ingen automatikk i at særkullsbarn er så vanskelig. Med særkullsbarn får man andre typer utfordringer og problemstillinger, men alle forhold har utfordringer og problemstillinger, og det finnes ingen fasit for hva som er vanskeligst. Jeg var villig til det, ja. Inntil en viss grense. Og det viste seg altså at det ikke var mulig å få det til i praksis. Blant annet pga alle rettighetene som barnefaren har fått nå. Dette kan fort vise seg å bli et veldig vanskelig område, og derfor noe man virkelig trenger å tenke veldig godt igjennom på forhånd.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #662 Skrevet 13. november 2011 Det er ikke alltid like lett å snu, viser det seg. Og da rasjonaliserer man i stedet. Med mindre personen er uærlig, vil "jeg har barn fra før" dukke opp så tidlig at det er grenser for hvor investert man er i et forhold. Temaet dukker vel som regel opp lenge før man i det hele tatt er investert. Og det er da valget tas. Hvordan kan du vite at jeg har måttet rasjonalisere? Er det så utenkelig for deg at ikke alle synes at særkullsbarn er en kamel, et onde man bare "må" overkomme?
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #663 Skrevet 13. november 2011 Jeg var villig til det, ja. Inntil en viss grense. Og det viste seg altså at det ikke var mulig å få det til i praksis. Blant annet pga alle rettighetene som barnefaren har fått nå. Dette kan fort vise seg å bli et veldig vanskelig område, og derfor noe man virkelig trenger å tenke veldig godt igjennom på forhånd. Inntil hvilken grense? Ikke si at du også er uenig i at fedre også har rettigheter i forhold til sine egne barn? Klart man må tenke gjennom det på forhånd, og snakke sammen. Men barn er ikke nødvendigvis en kamel man bare må godta. Men velger du en person med barn fra før, velger du ikke bare personen - men også barna. Med alt det innebærer.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #664 Skrevet 13. november 2011 Nei, men du er jo den du er i form av meninger og tanker på KG som i virkeligheten da? Da er du jo deg selv likevel. I et like øyeblikk trodde jeg det var håp.. Meningene er mine, ja. Men jeg gir normalt sett ikke uttrykk for dem på samme måte som her i andre sammenhenger.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #665 Skrevet 13. november 2011 Tenke på hva du egentlig sier. Og jeg skriver det jeg tenker. Og hva får deg til å tro at jeg ikke tenkte igjennom svaret mitt?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #666 Skrevet 13. november 2011 Da må du jo ha en haug med eksempler. Kan du komme med et konkret eksempel? Hvis ikke er dette jo bare noe du dikter, og det har ingen sannhetsgehalt, Aggresiv, kravstor, vulgær og vanskelig. Eksempler på dette,
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #667 Skrevet 13. november 2011 Med mindre personen er uærlig, vil "jeg har barn fra før" dukke opp så tidlig at det er grenser for hvor investert man er i et forhold. Temaet dukker vel som regel opp lenge før man i det hele tatt er investert. Og det er da valget tas. Hvordan kan du vite at jeg har måttet rasjonalisere? Er det så utenkelig for deg at ikke alle synes at særkullsbarn er en kamel, et onde man bare "må" overkomme? Det er ikke nødvendigvis sikkert at man tenker på noe seriøst parforhold i starten. Dette kan komme gradvis, og da blir det et problem ettersom man ikke har tenkt godt nok igjennom konsekvensene på forhånd.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #668 Skrevet 13. november 2011 Uansett er det ikke fornuftig. For å si det veldig pent. Det var fornuftig, fordi vi reiste på lavbudsjett, og det var eneste måten å løse bosituasjonen på. Og nei, vi var ikke i nærheten av å ha sex.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #669 Skrevet 13. november 2011 Inntil hvilken grense? Ikke si at du også er uenig i at fedre også har rettigheter i forhold til sine egne barn? Jeg sier at dette kommer til å skape problemer for mange.
2shy Skrevet 13. november 2011 #670 Skrevet 13. november 2011 Jeg sier at dette kommer til å skape problemer for mange. Problemer skapes av personer som ikke er løsningsorienterte. 2
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #671 Skrevet 13. november 2011 Da må du jo ha en haug med eksempler. Kan du komme med et konkret eksempel? Hvis ikke er dette jo bare noe du dikter, og det har ingen sannhetsgehalt, Aggresiv, kravstor, vulgær og vanskelig. Eksempler på dette, Det er som sagt et helhetsinntrykk som du har gitt meg her. Det kan sikkert være feil, men det vet ikke jeg.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #672 Skrevet 13. november 2011 Det er som sagt et helhetsinntrykk som du har gitt meg her. Det kan sikkert være feil, men det vet ikke jeg. Men du klarer ikke komme med et eksempel? Hvordan er jeg kravstor?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #673 Skrevet 13. november 2011 Problemer skapes av personer som ikke er løsningsorienterte. Tja, kvinner med mindreårige barn kan bare glemme å flytte heretter. Hvis de ikke får med barnefaren på det. Og det går nok ikke akkurat like bra alltid, nei.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #674 Skrevet 13. november 2011 Tja, kvinner med mindreårige barn kan bare glemme å flytte heretter. Hvis de ikke får med barnefaren på det. Og det går nok ikke akkurat like bra alltid, nei. For meg er det åpenbart hvem som må flytte dersom det er snakk om betydelig avstand, og den ene har barn og ikke den andre. Dette har vi diskutert før. Og det er helt uavhengig av lover og regler. Det er utifra empati og forståelse ovenfor både barn og deres foreldre. Jeg synes fortsatt det er helt horribelt at du faktisk forventer at det er HUN som skal flytte. Det er for meg toppen av egoisme, og sier ikke rent lite om deg som person.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #675 Skrevet 13. november 2011 Det var fornuftig, fordi vi reiste på lavbudsjett, og det var eneste måten å løse bosituasjonen på. Og nei, vi var ikke i nærheten av å ha sex. Jeg ser ingen fornuft i det.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #676 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser ingen fornuft i det. Nei, men det er fordi du ikke hadde lagt deg til å sove, før du hadde fått pult romkameraten din. Ikke alle er slik, skjønner du. 1
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #677 Skrevet 13. november 2011 For meg er det åpenbart hvem som må flytte dersom det er snakk om betydelig avstand, og den ene har barn og ikke den andre. Dette har vi diskutert før. Og det er helt uavhengig av lover og regler. Det er utifra empati og forståelse ovenfor både barn og deres foreldre. Jeg synes fortsatt det er helt horribelt at du faktisk forventer at det er HUN som skal flytte. Det er for meg toppen av egoisme, og sier ikke rent lite om deg som person. Det er ikke alltid så enkelt å flytte selv man ikke har barn. Uansett er altså dette noe som MÅ tenkes veldig godt igjennom på forhånd.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #678 Skrevet 13. november 2011 Det er ikke alltid så enkelt å flytte selv man ikke har barn. Det har ikke jeg sagt heller. Men det er logisk og åpenbart at av to stykker, en med barn og en uten barn, så er det enklere for den uten barn å flytte. Relativt sett mellom de to. Hvordan er det mulig å mene noe annet?
2shy Skrevet 13. november 2011 #679 Skrevet 13. november 2011 Tja, kvinner med mindreårige barn kan bare glemme å flytte heretter. Hvis de ikke får med barnefaren på det. Og det går nok ikke akkurat like bra alltid, nei. Hvis man velger bort et forhold pga mindreårige barn, så er ikke den personen rett i utgangspunktet. Hvis jeg forelsker meg i en mann med 5 barn og en gal eks, så blir jeg værende hvis jeg finner ut at han er en jeg vil satse på. Blir jeg ikke værende, så var han ikke noe for meg i utgangspunktet. Og hvorfor skal man flytte egentlig?
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #680 Skrevet 13. november 2011 Det har ikke jeg sagt heller. Men det er logisk og åpenbart at av to stykker, en med barn og en uten barn, så er det enklere for den uten barn å flytte. Relativt sett mellom de to. Hvordan er det mulig å mene noe annet? Det kommer helt an på. Hovedpoenget er at man må tenke igjennom det på forhånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå