Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #641 Skrevet 13. november 2011 Det er et helhetsinntrykk over lengre tid. Da må du jo ha en haug med eksempler. Kan du komme med et konkret eksempel? Hvis ikke er dette jo bare noe du dikter, og det har ingen sannhetsgehalt
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #642 Skrevet 13. november 2011 Hvilke kameler har jeg svelget? Og hva har det med mine mannlige venner å gjøre? Mor til mitt stebarn nevnte jeg i en parentes, nettopp fordi det er det hun er - svært perifer i forhold til alle andre av det motsatte kjønn vi omgås. Så jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg har måttet rasjonalisere meg frem til et synspunkt? Du får det til å høres ut som om jeg har vært (eller er) et offer for noe, og at jeg har måttet rasjonalisere meninger på grunn av situasjonen jeg er i. Noe jeg er svært uenig i. De fleste vil helst ikke ha noen partner med barn ifra tidligere. Det er da en kamel.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #643 Skrevet 13. november 2011 Det får man da håpe... Jeg lever i god tro på at det du Steinar skriver her, bare er en versjon av den virkelige Steinar, og håper for din del at det ikke stikker så dypt, men at du bare bruker forumet til å teste ut reaksjonene dine... Selvfølgelig er jeg ikke som jeg er her. Det sier seg selv.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #644 Skrevet 13. november 2011 De fleste vil helst ikke ha noen partner med barn ifra tidligere. Det er da en kamel. Det stemmer ikke for mitt vedkommende iallefall. Jeg vil mye heller ha en mann som har gått noen runder rundt kvartalet, enn en som ikke har det.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #645 Skrevet 13. november 2011 Nei, men hun skal spørre meg før hun bestemmer seg. Samarbeide betyr at man blir enige om en løsning som er akseptabel for begge. Jeg hadde ikke tillatt dama å reise på noen tur/ferie med en mannlig kompis. Det går over min grense. Jeg har sett hva som kan skje. Jeg kan spørre mannen min om mye, jeg. Men hva skjer når vi ikke er enige? Teller hans mening mer enn min? Greit, så du stoler ikke på partneren din. Selv om du ikke vet hvem hun er enda (at du ikke stoler på hun andre dama skjønner jeg jo egentlig, hun har jo vist deg hva slags dame hun er! Som puler rundt mens mannen er hjemme og passer barna...), så vet du i alle fall én ting om henne: Hun er ikke til å stole på, og må kontrolleres og kues. Forøvrig har jeg ikke sett noen snakke om ferietur med mannlig kompis her. Eksemplene jeg har sett de siste sidene, handler i alle fall om to (eller flere) venninner som reiser på tur.
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #646 Skrevet 13. november 2011 Det stemmer forsåvidt også. Og da er det hun, du eller damer generelt som ikke er til å stole på? Jeg har måttet dele hotellrom med mannlige kolleger jeg, og vi har aldri endt opp med å ha sex.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #647 Skrevet 13. november 2011 Det stemmer ikke for mitt vedkommende iallefall. Jeg vil mye heller ha en mann som har gått noen runder rundt kvartalet, enn en som ikke har det. Hva med å tenke litt før du skriver?
Gjest KateW Skrevet 13. november 2011 #648 Skrevet 13. november 2011 Hva med å tenke litt før du skriver? Tenke på hva da? Du hører ikke hvor nedlatende du er i dine svar?
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #649 Skrevet 13. november 2011 De fleste vil helst ikke ha noen partner med barn ifra tidligere. Det er da en kamel. Det er ingen kamel for min del. Eller, sagt på en annen måte: Hvis du synes at særkullsbarn er en kamel, bør du holde deg langt unna single mødre. Da har du allerede en holdning til dette, som ville gjort det svært vanskelig. Hadde jeg følt det slik, hadde jeg ikke valgt mannen min. Man foretar tross alt et valg før man er så investert i forholdet at det blir vanskelig å velge bort. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg har måttet rasjonalisere meg til meninger? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du prøver å si. Jeg har i liten grad endret meninger etter jeg ble sammen med mannen min. Og de endringene som har kommet, har nok heller kommet som et resultat av at jeg har blitt eldre og klokere, ikke noen nød som har måttet lære meg å spinne...
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #650 Skrevet 13. november 2011 Det stemmer forsåvidt også. Det forklarer en hel del. Newsflash: De fleste damer er ikke som tolkningsdama, som puler rundt mens mannen er hjemme og steller barn. Utrolig, men sant. 1
2shy Skrevet 13. november 2011 #651 Skrevet 13. november 2011 Selvfølgelig er jeg ikke som jeg er her. Det sier seg selv. Hvorfor sier det seg selv? Hvordan er du egentlig?
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #652 Skrevet 13. november 2011 Hva med å tenke litt før du skriver? Hvorfor må hun tenke før hun svarer angående dette temaet?? Du var jo selv villig til å bli stefar med alt det innebærer, så du må jo faktisk dele hennes (og min) oppfatning? Hvis ikke, hadde du vel skygget langt unna alle med barn fra før? Det er ingen automatikk i at særkullsbarn er så vanskelig. Med særkullsbarn får man andre typer utfordringer og problemstillinger, men alle forhold har utfordringer og problemstillinger, og det finnes ingen fasit for hva som er vanskeligst.
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2011 #653 Skrevet 13. november 2011 Tja, det er mye mulig at det er urealistisk i dag å finne ei dame som faktisk klarer å vise omtanke, hensyn og samarbeide. Og isåfall blir det ikke noe. Jeg klarer meg som singel. Og kommer bare til å velge den dama som jeg eventuelt føler er den rette for meg. Du som omtaler deg selv som så logisk og fornuftig, må da vite at du ikke kan stole på hva du føler? Du må vite.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #654 Skrevet 13. november 2011 Jeg kan spørre mannen min om mye, jeg. Men hva skjer når vi ikke er enige? Teller hans mening mer enn min? Det kommer an på hvilke grenser som tråkkes over. Greit, så du stoler ikke på partneren din. Selv om du ikke vet hvem hun er enda (at du ikke stoler på hun andre dama skjønner jeg jo egentlig, hun har jo vist deg hva slags dame hun er! Som puler rundt mens mannen er hjemme og passer barna...), så vet du i alle fall én ting om henne: Hun er ikke til å stole på, og må kontrolleres og kues. Forøvrig har jeg ikke sett noen snakke om ferietur med mannlig kompis her. Eksemplene jeg har sett de siste sidene, handler i alle fall om to (eller flere) venninner som reiser på tur. Oppegående venninner gjør det selvfølgelig enklere å akseptere.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #655 Skrevet 13. november 2011 Tenke på hva da? Du hører ikke hvor nedlatende du er i dine svar? Tenke på hva du egentlig sier. Og jeg skriver det jeg tenker.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #656 Skrevet 13. november 2011 Og da er det hun, du eller damer generelt som ikke er til å stole på? Jeg har måttet dele hotellrom med mannlige kolleger jeg, og vi har aldri endt opp med å ha sex. Uansett er det ikke fornuftig. For å si det veldig pent.
QueenPenelope Skrevet 13. november 2011 #657 Skrevet 13. november 2011 Uansett er det ikke fornuftig. For å si det veldig pent. Hvorfor ikke? Fordi vi alle er ofre for vår egen kåtskap, uten evne til å kontrollere oss, og bare vi ser en flik naken hud, så mister vi hodet og humper på som gale? Noen er sikkert slik. Ikke alle. Og du vil nok vite hvordan din dame er når den dagen kommer. Å starte et forhold med utroskap, slik du gjorde, er ikke det beste utgangspunktet. Ikke så rart at tanken "kan hun gjøre det med meg, kan hun gjøre det mot meg" dukker opp. Men alle er ikke slik som henne - og deg. 1
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #658 Skrevet 13. november 2011 Det er ingen kamel for min del. Eller, sagt på en annen måte: Hvis du synes at særkullsbarn er en kamel, bør du holde deg langt unna single mødre. Da har du allerede en holdning til dette, som ville gjort det svært vanskelig. Hadde jeg følt det slik, hadde jeg ikke valgt mannen min. Man foretar tross alt et valg før man er så investert i forholdet at det blir vanskelig å velge bort. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg har måttet rasjonalisere meg til meninger? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du prøver å si. Jeg har i liten grad endret meninger etter jeg ble sammen med mannen min. Og de endringene som har kommet, har nok heller kommet som et resultat av at jeg har blitt eldre og klokere, ikke noen nød som har måttet lære meg å spinne... Det er ikke alltid like lett å snu, viser det seg. Og da rasjonaliserer man i stedet.
Steinar40 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #659 Skrevet 13. november 2011 Hvorfor sier det seg selv? Hvordan er du egentlig? Fordi ingen er en "skriftlig" person. Det er ikke sånn man kommuniserer ellers.
2shy Skrevet 13. november 2011 #660 Skrevet 13. november 2011 Fordi ingen er en "skriftlig" person. Det er ikke sånn man kommuniserer ellers. Nei, men du er jo den du er i form av meninger og tanker på KG som i virkeligheten da? Da er du jo deg selv likevel. I et like øyeblikk trodde jeg det var håp..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå