2shy Skrevet 20. november 2011 #901 Skrevet 20. november 2011 Ja, det er et moralsk dilemma dessverre. Som forsåvidt mange fortrenger med glans. Nå er riktignok barn veldig tilpasningsdyktige, så stort sett tror jeg det vil gå bra hvis bare alle parter samarbeider til felles beste. Men det er selvfølgelig vanskelig å få til når den ene parten føler seg forsmådd. Da vil denne gjerne lage mest mulig jævelskap for den andre parten. Egoistisk men forståelig utifra et menneskelig perspektiv. Dessverre går det da også ut over barna samtidig. Og dette var helt klart et moralsk dilema du også fortrengte med glans. Det er en vesentlig forskjell for et barn at mamma og pappa går fra hverandre, eller at den ene parten forlater den andre pga utroskap,og barnet i tillegg må forholde seg til en stefar. Du aner ikke hvilke traumer dette kan påføre et barn, samarbeid eller ikke. 1
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #902 Skrevet 20. november 2011 Dersom du f.eks ta dama og ungene fra en annen fyr, så er du umoralsk og behandler ham dårlig. Dersom du f.eks tar barna fra faren sin, er du umoralsk og behandler dem dårlig. Dersomd u f.eks behandler barna til en dame umoralsk og dårlig, så KAN du virkelig ikke fortsette å tro at du behandler henne bra også. Barna hennes er viktigere en du er, og vil alltid være det, ellers er det ett seriøst dårlig kvinnemenneske du har funnet deg. Det har aldri vært noen tvil om at hun prioriterte barna foran meg. Og det var greit nok. Problemet var heller et at hun prioriterte seg selv, og alle andre hun kjenner, langt foran meg. Så i din tenkte situasjon, oppfører du deg umoralsk mot alle og behandler alle andre en deg selv dårlig. Hvordan kan du da forvente at noen av dem skal behandle deg bra? og "barn tilpasser seg raskt"??????? Hvor dum er du? Tror du virkelig at barn TILPASSER SEG å leve uten sin egen far? Du vil ALDRI kunne erstatte barns far, bare fordi du rapper mora deres og tvinger henne til å flytte ett langstrakt land unna faren deres. Klart jeg har tenkt mye på at dette er et problem, og at det derfor har vært med i min totalvurdering av situasjonen. Altså hva som er mulig og ikke. Folk er også forskjellige. Noen er mer tilpasningsdyktige enn andre. Å tvinge en kvinne til å kvitte seg med alle venner du ikke liker, er heller ikke veldig god oppførsel, så enhver kvinne som ikke i utgangspunktet har samme ide som deg ang vennskap, altså er strengt imot vennskap til det motsatte kjønn, behandler du heller ikke bra. Og kan dermed ikke forvente å bli behandlet bra av dem heller. Like barn leker best. Hva med damer som har single venninner som liker å fly på party og bli kjent med nye mennesker? Er det greit at de forblir venner med disse jentene, eller går det greit, så lenge de bare aldri mer ser dem etter mørkets frembrudd? Hadde ikke satt mye pris på venninner som hele tiden ville ha henne med ut på fest og fyll, nei. Hva med damer som danser? Lærer du deg å danse dansen de elsker, eller tvinger du dem til å slutte? Det kunne jeg sikkert ha lært meg Hva med damer som har en eller annen interesse som tilsier at hun er mye i mannsdominerte miljøer, takler du det? eller vil du tvinge henne til å droppe lidenskapen sin? Kommer helt an på hva det dreide seg om. Har du konkrete eksempler? Tror du bare må innse at ingen som ikke er kliss lik deg selv, vil være bra nok. Slutt å endre andre, for det er ikke snilt eller moralsk å gjøre det! Som sagt; like barn leker best.
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #903 Skrevet 20. november 2011 Og dette var helt klart et moralsk dilema du også fortrengte med glans. Det er en vesentlig forskjell for et barn at mamma og pappa går fra hverandre, eller at den ene parten forlater den andre pga utroskap,og barnet i tillegg må forholde seg til en stefar. Du aner ikke hvilke traumer dette kan påføre et barn, samarbeid eller ikke. Jeg mener som sagt at dette kan fungere bra HVIS bare alle parter er positive og samarbeider. Imidlertid så jeg altså problemet, og derfor ville jeg at hun skulle vurdere det og bestemme utifra hva hun opplever og følte. Og det antar jeg nå at hun har gjort. Selv om hun gjorde det på en totalt uakseptabel måte overfor meg.
Gjest Eurodice Skrevet 20. november 2011 #904 Skrevet 20. november 2011 [quote name='Steinar40' timestamp='1321800648' post='10026939' Som sagt; like barn leker best. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #905 Skrevet 20. november 2011 Det er vel mer enn nok bevis på at kvinner er det sterke kjønn?? Synd du har så dårlig erfaring med kvinner Steinar. Jeg har erfaringer at menn er feige og ustabile. Jeg er en jente med både bein i nesa og egne meninger, men kan sef ha mine svake øyeblikk jeg også. Alle mennesker er ubereinelige en gang i blandt.
2shy Skrevet 20. november 2011 #906 Skrevet 20. november 2011 Jeg mener som sagt at dette kan fungere bra HVIS bare alle parter er positive og samarbeider. Imidlertid så jeg altså problemet, og derfor ville jeg at hun skulle vurdere det og bestemme utifra hva hun opplever og følte. Og det antar jeg nå at hun har gjort. Selv om hun gjorde det på en totalt uakseptabel måte overfor meg. Man kan samarbeide så mye man orker, et barn vil oppfatte det som svært traumatisk å få sitt hjem splittet. Det handler om tryggheten som barnet er kjent med forsvinner. I barneøyne er dette veldig vondt og kan forårsake større skade enn du tydeligvis forstår. Jeg tror de fleste driter i hva hun har gjort overfor deg, da det er barnet hennes som er det eneste som er viktig her. Ego comes to mind.. 1
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #907 Skrevet 20. november 2011 Man kan samarbeide så mye man orker, et barn vil oppfatte det som svært traumatisk å få sitt hjem splittet. Det handler om tryggheten som barnet er kjent med forsvinner. I barneøyne er dette veldig vondt og kan forårsake større skade enn du tydeligvis forstår. Jeg tror de fleste driter i hva hun har gjort overfor deg, da det er barnet hennes som er det eneste som er viktig her. Ego comes to mind.. Tro det eller ei så tenker også jeg mer på konsekvensene for barna (hennes) enn på henne. Men av en eller annen merkelig grunn så tenker jeg også på meg selv. Hva i all verden kan det komme av tro???
2shy Skrevet 20. november 2011 #908 Skrevet 20. november 2011 Tro det eller ei så tenker også jeg mer på konsekvensene for barna (hennes) enn på henne. Men av en eller annen merkelig grunn så tenker jeg også på meg selv. Hva i all verden kan det komme av tro??? I en situasjon som dette, som innebærer barn, så skal man alltid tenke på barna først. ALLTID!
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #909 Skrevet 20. november 2011 Hva med damer som danser? Lærer du deg å danse dansen de elsker, eller tvinger du dem til å slutte?
Bachata Skrevet 21. november 2011 #910 Skrevet 21. november 2011 Så det tror du du hadde fikset, ei dame som danser, og om du hører på hva han synger, så sier han at hun skal gå ut og ha sin morro, altså gå ut å dans med andre, men du går hjem sammen med meg. Hadde du seriøst klart å sett dama di danse cha cha cah, som er en sensuell og lidenskapelig dans, med andre, så lenge hun bare husket hvem hun gikk hjem med? Du som ikke fikser at hun har single venninner som vil ha henne med ut en gang i blant engang?
solch Skrevet 21. november 2011 #911 Skrevet 21. november 2011 Jeg vil si det er fordi vi snakker før vi tenker. Også går vi rundt å tenker på problemene til og fra, også finner vi ut at dette ikke var så lurt likevel. Slik er det iallefall for meg.
Steinar40 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #912 Skrevet 21. november 2011 Så det tror du du hadde fikset, ei dame som danser, og om du hører på hva han synger, så sier han at hun skal gå ut og ha sin morro, altså gå ut å dans med andre, men du går hjem sammen med meg. Hadde du seriøst klart å sett dama di danse cha cha cah, som er en sensuell og lidenskapelig dans, med andre, så lenge hun bare husket hvem hun gikk hjem med? Du som ikke fikser at hun har single venninner som vil ha henne med ut en gang i blant engang? Først og fremst skal hun selvfølgelig danse med meg.
Steinar40 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #913 Skrevet 21. november 2011 (endret) Jeg vil si det er fordi vi snakker før vi tenker. Også går vi rundt å tenker på problemene til og fra, også finner vi ut at dette ikke var så lurt likevel. Slik er det iallefall for meg. Ja, det kan stemme for flere sikkert. Men saken er altså den at dette ikke er en akseptabel oppførsel overfor andre folk. Endret 21. november 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #914 Skrevet 30. november 2011 (endret) En liten hyllest til alle dere kvinner der ute Endret 30. november 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #915 Skrevet 2. desember 2011 Det eneste jeg har skrevet er at dere kan gi disse inntrykkene igjennom det dere skriver her. Og det blir altså litt annerledes når du/dere dermed mener at jeg må være psykopat (eller at jeg gir det inntrykket her) fordi jeg tar meg den store frihet og skriver dette om dere. Ikke sant? Vi har sagt at du har mange av trekkene man finner hos Aspergere, og ser ikke bort fra at du kanskje har det. Folk med Asperger er ikke psykopater. Det ordet har ikke jeg brukt iallefall. Ikke legg ord i vår munn! 3
Steinar40 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #917 Skrevet 2. desember 2011 ? Du vet hva som virker kontrollerende, eiesykt, kravstort og uempatisk med meg. Det kan du komme med helt klare eksempler på. Så hvor er eksemplene dine?
Steinar40 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #918 Skrevet 2. desember 2011 Vi har sagt at du har mange av trekkene man finner hos Aspergere, og ser ikke bort fra at du kanskje har det. Folk med Asperger er ikke psykopater. Det ordet har ikke jeg brukt iallefall. Ikke legg ord i vår munn! Folk har ikke Asperger fordi man sier meninga si på KG.
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2011 #919 Skrevet 2. desember 2011 Du vet hva som virker kontrollerende, eiesykt, kravstort og uempatisk med meg. Det kan du komme med helt klare eksempler på. Så hvor er eksemplene dine? Jeg har allerede kommet med eksempler. Det har mange av oss på de siste tredve sidene, jeg kan gjenta dem etter at du har svart meg. Kan du komme med et eksempel på hvorfor jeg er kravstor? Vulgær eller vanskelig?
Steinar40 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #920 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har allerede kommet med eksempler. Det har mange av oss på de siste tredve sidene, jeg kan gjenta dem etter at du har svart meg. Kan du komme med et eksempel på hvorfor jeg er kravstor? Vulgær eller vanskelig? Jeg har ikke sagt at du er kravstor, vulgær eller vanskelig. Jeg har sagt at jeg kan få dette inntrykket utifra hva du har skrevet på KG.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå