Gjest imli Skrevet 6. desember 2011 #981 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er helt enig i at det er umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier, og at det er plagsomt. Likevel er jeg ikke med på at dette gjelder kvinner mer enn menn. Kanskje du burde revurdere hvor du leter etter kvinner? Signerar.
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #982 Skrevet 6. desember 2011 Du er ganske uspiselig, Steinar. Kan du fortelle i klartekst hva som er din oppskrift på et perfekt parforhold? Ikke noe utenomsnakk og svada, takk. Ettersom du fremdeles er singel i en alder av nærmere 50 år, og antagelig aldri levd i et forhold, er det svært freidig av deg å skulle belære andre, for ikke å snakke om å fordømme. Kvinner som har hatt sex med flere enn én partner, er jo søppel og oppsop. Hvilken betegnelse passer på deg da, som bryter inn i et ekteskap og ligger med en gift kvinne? Det finnes ingen perfekte parforhold.
QueenPenelope Skrevet 6. desember 2011 #983 Skrevet 6. desember 2011 Det finnes ingen perfekte parforhold. Så hvorfor nevner du det hele tiden? Og sammenlikner absolutt alt med det du oppfatter som det perfekte (som ikke finnes)? Det er som om alt sammenliknes med et uoppnåelig ideal, hvor ingenting når idealet opp til knærne engang. Fullstendig virkelighetsfjernt. Hva med å forholde deg til den virkeligheten vi alle lever i? Og jeg våger faktisk påstanden at det perfekte parforhold også inneholder opp- og nedturer og en diskusjon en gang i blant. Ingen tar skade av det, og det er ikke ideelt at alt er helt på det jevne hele tiden, helt uten svingninger. Det heter maskiner, ikke mennesker. 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. desember 2011 #984 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det finnes ingen perfekte parforhold. Som vanlig kan du ikke svare konkret. Jeg prøver igjen. Hvordan er et perfekt parforhold slik du ser det? Den siste setningen har du heller ikke svart på. Du er snar til å bruke stygge betegnelser på andre. Oppførte du deg som du skulle i denne situasjonen? Endret 6. desember 2011 av Belladonna
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #985 Skrevet 6. desember 2011 Så hvorfor nevner du det hele tiden? Og sammenlikner absolutt alt med det du oppfatter som det perfekte (som ikke finnes)? Det er som om alt sammenliknes med et uoppnåelig ideal, hvor ingenting når idealet opp til knærne engang. Fullstendig virkelighetsfjernt. Hva med å forholde deg til den virkeligheten vi alle lever i? Og jeg våger faktisk påstanden at det perfekte parforhold også inneholder opp- og nedturer og en diskusjon en gang i blant. Ingen tar skade av det, og det er ikke ideelt at alt er helt på det jevne hele tiden, helt uten svingninger. Det heter maskiner, ikke mennesker. Jeg bare konstaterte fakta. Men ellers kan jeg godt være enig med deg i at det bare er sunt med litt opp og ned og noen diskusjoner. Så lenge begge parter er interesserte i å samarbeide. Jeg har ikke noe imot en diskusjon hehe
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #986 Skrevet 6. desember 2011 Som vanlig kan du ikke svare konkret. Jeg prøver igjen. Hvordan er et perfekt parforhold slik du ser det? Det perfekte parforhold består av 2 parter som er glade i hverandre, viser hensyn og respekterer hverandre. Og som klarer å kommunisere, diskutere og bli enige om konstruktive og gode løsninger til felles beste.
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. desember 2011 #987 Skrevet 6. desember 2011 Det perfekte parforhold består av 2 parter som er glade i hverandre, viser hensyn og respekterer hverandre. Og som klarer å kommunisere, diskutere og bli enige om konstruktive og gode løsninger til felles beste. Tøft! Hvordan inkorporere hedersbetegnelsene uthevet over i følgende tenkte dialog. Hun "jeg håper, ønsker og forventer at du tar hensyn til og respekterer at mine tre mannlige venner beriker livet mitt som sådan og at det aldri må skape noen konflikter oss i mellom, ikke sant?" Han (eller Steinar40 om du vil): .......... Hva hadde du svart? 1
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #988 Skrevet 6. desember 2011 Tøft! Hvordan inkorporere hedersbetegnelsene uthevet over i følgende tenkte dialog. Hun "jeg håper, ønsker og forventer at du tar hensyn til og respekterer at mine tre mannlige venner beriker livet mitt som sådan og at det aldri må skape noen konflikter oss i mellom, ikke sant?" Han (eller Steinar40 om du vil): .......... Hva hadde du svart? Ja, det lurer jaggu jeg på også Sannsynligvis det beste å ikke sette seg selv i en slik situasjon, tenker jeg.
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #990 Skrevet 6. desember 2011 Gotcha! Busted - again Ja, livet er ikke alltid så rett frem hehe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #991 Skrevet 7. desember 2011 Joda, jeg kan meget godt innse at det må passe mange av dagens bortskjemte folk å leve som single i et såkalt parforhold. Men personlig syns altså ikke jeg at det har noe med kjærlighet å gjøre. Du er ikke så reint lite frekk heller, uspiselig ble nevnt og jeg sier meg enig, men så er det nå også sånn da at jeg ER i ett parforhold som består av 2 voksne mennesker som er glade i hverandre, viser hverandre hensyn og respekterer hverandre. Vi prater om alt, diskuterer om vi er uenige og finner alltid løsninger som funker for oss begge. Det var noe slikt du mente var ett perfekt forhold sant? Det er normalen for mange av oss faktisk, vi LEVER i det, og likevel setter du deg på en høy hest og hevder at forhold der man ikke BESTEMMER OVER hverandre ikke har med kjærlighet å gjøre? At man er single i forhold, bortskjemt... dersom man ikke bestemmer over hverandre? Som sagt, jeg ER i ett velfungerende forhold med to som elsker hverandre og lager livene bedre sammen, du er singel og har jaget etter en gift kvinne som ikke vil ha deg de siste 3 åra? Og du hevder å skjønne hva kjærlighet er? 3
Steinar40 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #992 Skrevet 7. desember 2011 Du er ikke så reint lite frekk heller, uspiselig ble nevnt og jeg sier meg enig, men så er det nå også sånn da at jeg ER i ett parforhold som består av 2 voksne mennesker som er glade i hverandre, viser hverandre hensyn og respekterer hverandre. Vi prater om alt, diskuterer om vi er uenige og finner alltid løsninger som funker for oss begge. Det var noe slikt du mente var ett perfekt forhold sant? Det er normalen for mange av oss faktisk, vi LEVER i det, og likevel setter du deg på en høy hest og hevder at forhold der man ikke BESTEMMER OVER hverandre ikke har med kjærlighet å gjøre? At man er single i forhold, bortskjemt... dersom man ikke bestemmer over hverandre? Som sagt, jeg ER i ett velfungerende forhold med to som elsker hverandre og lager livene bedre sammen, du er singel og har jaget etter en gift kvinne som ikke vil ha deg de siste 3 åra? Og du hevder å skjønne hva kjærlighet er? For å si det sånn, så har jeg lært veldig mye av denne erfaringen. Svært lite er så galt at det ikke er godt for noe. Dvs. at jeg har lært hvilke feil jeg absolutt ikke skal gjøre om igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #993 Skrevet 7. desember 2011 Dvs. at jeg har lært hvilke feil jeg absolutt ikke skal gjøre om igjen. Hva har du lært? Dvs. hvilke feil skal du absolutt ikke gjøre igjen?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #994 Skrevet 7. desember 2011 For å si det sånn, så har jeg lært veldig mye av denne erfaringen. Svært lite er så galt at det ikke er godt for noe. Dvs. at jeg har lært hvilke feil jeg absolutt ikke skal gjøre om igjen. Du har likevel ikke lært hva kjærlighet er fra det forholdet, likevel hevder du å være verdensmester. Hva kommer det av? Hvilke erfaringer har du i livet, fra langvarig kjærlighetsforhold, har du som gjør at du kan si at jeg og kjæresten er bortskjemte og ikke har kjærlighet i forholdet?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #995 Skrevet 7. desember 2011 Det er jo ikke akkurat lett for meg å vite hvordan jeg ville ha grepet an en hypotetisk situasjon som jeg ikke er midt oppe i nå (heldigvis!) Men det er klart at jeg hadde satt svært lite pris på at hun trumfet igjennom sin vilje mot min vilje. Det går ikke an å oppføre seg sånn. Man må klare å bli enige. Så da måtte vi rett og slett ha pratet i sammen til vi kom fram til en akseptabel løsning. Imidlertid har jeg dårlige erfaringer med kvinnfolk som ikke vil eller klarer å prate og finne konstruktive løsninger. Folk med velutviklet empati klarer å sette seg inn i tenkte situasjoner. Så du kan vel tenke deg til hvordan det er i en slik situasjon. Hvorfor sier du at det er HUN som trumfer gjennom viljen sin? Er det ikke DU som trumfer gjennom din vilje om at hun skal komme hjem??? Hva om dere ikke klarer å bli enige? Hun står på sitt og vil ikke dra hjem, du vil ha henne hjem og nekter å la henne være der. Hva er dine argumenter for at hun skal komme hjem?? De fleste ville sagt at du må gi deg i den diskusjonen. Eller hva sier dere andre?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #996 Skrevet 7. desember 2011 *snipp* :bukke: F A N T A S T I S K ! De fleste av oss har det nemlig slik. Det er bare (no)en her som lever i Stein(ar)alderen....
Steinar40 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #997 Skrevet 7. desember 2011 Hva har du lært? Dvs. hvilke feil skal du absolutt ikke gjøre igjen? Jeg har lært masse ulike saker og ting. Ikke altfor mye positivt dessverre, men dog. Når det gjelder de viktigste sakene som jeg ikke tenker å gjenta så er det vel omtrent noe sånt: 1. Surre seg borti opptatte folk er ikke noe sjakktrekk. 2. Stor geografisk avstand er et stort problem. 3. Undervurder aldri problemene mindreårige barn medfører. 4. Tro aldri på tomt prat, samme hvem som sier det. 5. Brenn ikke penger på bålet. 6. Kompisser er en uting. 7. Ekser er ikke mye bedre.
Steinar40 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #998 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Du har likevel ikke lært hva kjærlighet er fra det forholdet, likevel hevder du å være verdensmester. Hva kommer det av? Hvilke erfaringer har du i livet, fra langvarig kjærlighetsforhold, har du som gjør at du kan si at jeg og kjæresten er bortskjemte og ikke har kjærlighet i forholdet? Jeg har ikke sagt noe om at dere ikke mener at dere har kjærlighet i deres forhold. Dette er subjektivt, og alle har et mer eller mindre ulikt syn på det samme. Jeg sier bare at jeg personlig ikke ser på det som kjærlighet når man lever som 2 single i et såkalt parforhold. Endret 7. desember 2011 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 7. desember 2011 #999 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har lært masse ulike saker og ting. Ikke altfor mye positivt dessverre, men dog. Når det gjelder de viktigste sakene som jeg ikke tenker å gjenta så er det vel omtrent noe sånt: 1. Surre seg borti opptatte folk er ikke noe sjakktrekk. 2. Stor geografisk avstand er et stort problem. 3. Undervurder aldri problemene mindreårige barn medfører. 4. Tro aldri på tomt prat, samme hvem som sier det. 5. Brenn ikke penger på bålet. 6. Kompisser er en uting. 7. Ekser er ikke mye bedre. De to siste forstår jeg ikke at har noe med denne situasjonen å gjøre, jeg tror du bare tar det med her for sikkerhets skyld... 1
Steinar40 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #1000 Skrevet 7. desember 2011 Folk med velutviklet empati klarer å sette seg inn i tenkte situasjoner. Så du kan vel tenke deg til hvordan det er i en slik situasjon. Hvorfor sier du at det er HUN som trumfer gjennom viljen sin? Er det ikke DU som trumfer gjennom din vilje om at hun skal komme hjem??? Hva om dere ikke klarer å bli enige? Hun står på sitt og vil ikke dra hjem, du vil ha henne hjem og nekter å la henne være der. Hva er dine argumenter for at hun skal komme hjem?? Utgangspunktet ditt er litt feil fordi jeg snakket om FØR hun skulle reise. Det var da vi skulle prate og bli enige. Altså på forhånd. Men hvis vi da ikke klarte å bli enige, og hun allikevel trumfet igjennom sin vilje ved å reise imot min vilje - ja, da hadde jeg faktisk blitt fly forbanna!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå