Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1081 Skrevet 11. desember 2011 Jo, jeg vet hva som stemmer for meg, og jeg tar utgangspunkt i meg og mitt liv, for hvilke regler og retningslinjer jeg ønsker å ha for mitt liv. Jeg kommer aldri til å ha sex med min bror, ei heller mine venner. Så enkelt er det. En mann som hadde anklaget meg for å ikke ha impulskontroll, eller anklaget meg for å ønske å ha sex med mine venner så snart forholdet møtte en bølgedal, hadde ikke vært en mann for meg. Jeg legger meg ikke opp i hvem han er venner med, han legger seg ikke opp i hvem jeg er venner med. Så det du egentlig sier er at en partner ikke skal blande seg borti noe av det du måtte finne det for godt å gjøre?
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1082 Skrevet 11. desember 2011 Er det mulig?! Du ser på deg selv som den beste? Selvinnsikt er en fin bil. Hvor får jeg kjøpt en sånn hen!? Du har vært dum i over 2 år nå, og du har enda ikke gjort deg ferdig med den historien. Vil ikke akkurat si at det vitner om verken ryggrad, moral, å stå fram som "den beste" eller sette seg til doms over andre, slik du hele tiden gjør. Jeg dømmer ingen. Jeg bare sier min mening. Det må de/dere tåle akkurat som jeg tåler det.
Gjest Odd Molly Skrevet 11. desember 2011 #1083 Skrevet 11. desember 2011 Og hvordan forklarer du da dette paradokset? Når det gjelder å holde ut, mestre motgang, psykisk påkjenning etc.så er vi sterkest. Enslige kvinner klarer seg også bedre, enn enslige menn. Men å kunne bestemme seg for hvilken kjole man skal ha....er en helt annen sak. Dette er egentlig ikke noen stor greie. For det er bare slik.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. desember 2011 #1084 Skrevet 11. desember 2011 Jeg ser ikke helt hvordan det skulle spille noen rolle hva han sa han skulle gjøre, når man har holdt på sånn spiller det i grunn ingen rolle hva man sier noe mer, for da er man rett og slett ikke til å stole på. (Ja, jeg ble lovet gull og grønne skoger, det ble også hun andre) Selvfølgelig ser ikke du den, for du går rett på lovnader om grønnere gress selv når det blir motbevist gang på gang, men det er da det er fint å følge moral og ikke følelser!
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1085 Skrevet 11. desember 2011 Når det gjelder å holde ut, mestre motgang, psykisk påkjenning etc.så er vi sterkest. Enslige kvinner klarer seg også bedre, enn enslige menn. Men å kunne bestemme seg for hvilken kjole man skal ha....er en helt annen sak. Dette er egentlig ikke noen stor greie. For det er bare slik. Ja, det kan være at du har et visst poeng
Gjest KateW Skrevet 11. desember 2011 #1086 Skrevet 11. desember 2011 Så det du egentlig sier er at en partner ikke skal blande seg borti noe av det du måtte finne det for godt å gjøre? Nei, jeg sier at et velfungerende forhold er bygget på tillit, ikke på krav og makt. Jeg bestemmer ikke hvem min partner får lov til å være sammen med- jeg stoler på ham. 1
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1087 Skrevet 11. desember 2011 Nei, jeg sier at et velfungerende forhold er bygget på tillit, ikke på krav og makt. Jeg bestemmer ikke hvem min partner får lov til å være sammen med- jeg stoler på ham. Det er nødvendig å samarbeide. Bli enige. Og ikke leve som om begge fortsatt er single. Vil man leve som singel så er man singel.
Gjest KateW Skrevet 11. desember 2011 #1088 Skrevet 11. desember 2011 Det er nødvendig å samarbeide. Bli enige. Og ikke leve som om begge fortsatt er single. Vil man leve som singel så er man singel. Du har virkelig misforstått livet du, Steinar. Å ha venner er ikke noe man bare har når man er singel. 1
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1089 Skrevet 11. desember 2011 Du har virkelig misforstått livet du, Steinar. Å ha venner er ikke noe man bare har når man er singel. Jeg vet det. Men det må tilpasses.
smilo Skrevet 11. desember 2011 #1090 Skrevet 11. desember 2011 Det nytter ikke å finne en løsning uten å diskutere. Det er akkurat der det stanser, for det nytter ikke å diskutere noe med deg, siden du sitter på "fasiten" uansett hva det gjelder. Det er nemlig ikke slik det fungerer å diskutere og bli enig for oss andre. Da lytter vi til hva motparten sier og så kommer vi med våre argumenter. Til slutt finner vi en felles plattform. Du hører jo ikke etter hva motpartens argumenter er for du vet jo hva som er rett og hvis ikke motparten er enig så er det allikevel dine meninger som skal tas til følge. Dette kalles kontroll, ikke diskusjon. 2
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1091 Skrevet 11. desember 2011 Det er akkurat der det stanser, for det nytter ikke å diskutere noe med deg, siden du sitter på "fasiten" uansett hva det gjelder. Det er nemlig ikke slik det fungerer å diskutere og bli enig for oss andre. Da lytter vi til hva motparten sier og så kommer vi med våre argumenter. Til slutt finner vi en felles plattform. Du hører jo ikke etter hva motpartens argumenter er for du vet jo hva som er rett og hvis ikke motparten er enig så er det allikevel dine meninger som skal tas til følge. Dette kalles kontroll, ikke diskusjon. Ja, jeg er sikkert ikke helt lett å diskutere med. Jeg har mine egne (sterke) meninger om det meste. Men det blir ikke noe bedre av at den andre parten bare nekter å diskutere sakene. Da blir det nemlig aldri noen løsning. Man finner da heller ikke ut om man har noen felles plattform eller ikke. Og der må jeg legge skylden på henne. Fordi hun ikke ville prate.
Gjest Eurodice Skrevet 11. desember 2011 #1092 Skrevet 11. desember 2011 Ja, jeg er sikkert ikke helt lett å diskutere med. Jeg har mine egne (sterke) meninger om det meste. Men det blir ikke noe bedre av at den andre parten bare nekter å diskutere sakene. Da blir det nemlig aldri noen løsning. Man finner da heller ikke ut om man har noen felles plattform eller ikke. Og der må jeg legge skylden på henne. Fordi hun ikke ville prate. Og du er ikke på noen måte villig til å fire på prinsippene dine.
Steinar40 Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #1093 Skrevet 11. desember 2011 Og du er ikke på noen måte villig til å fire på prinsippene dine. Jeg har villet diskutere igjennom hele situasjonen på en skikkelig måte med henne i lang tid. Hun har nektet plent! Da kan ikke jeg gjøre noe med det. Det hjelper ikke å snakke med seg selv.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1094 Skrevet 12. desember 2011 Det nytter ikke å finne en løsning uten å diskutere. Involverer man seg med noen med barn, så er det ikke noe å diskutere. Da er det den uten barn som flytter på seg, det ligger i kortene. Dersom man ikke er villig til å gjøre det, så involverer man seg ikke med noen som har barn. 2
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1095 Skrevet 12. desember 2011 Jeg vet det. Men det må tilpasses. Venner er faktisk ikke noe man tilpasser. 1
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1096 Skrevet 12. desember 2011 Bachata Ser du ikke det Steinar, at det er umulig å finne en felles plattform med noen som aldri ser at andre kan ha gode poenger eller rett og slett at andre har riktig og du tar feil Du må enten finne noen som er absolutt helt lik deg på alle områder (og jeg må si, lykke til med det) eller innse at du aldri kommer til å få et forhold! Ja, det er umulig når den andre parten nekter å forsøke.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1097 Skrevet 12. desember 2011 Venner er faktisk ikke noe man tilpasser. Man må tilpasse omgangen med venner.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1098 Skrevet 12. desember 2011 Man må tilpasse omgangen med venner. Hvordan i alle dager tilpasser man omgangen med venner for å passe den til partner?
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1099 Skrevet 12. desember 2011 Skjønte du noe av det jeg skrev til deg i innlegget du siterte? Det virker nemlig ikke slik, DER er litt av problemet ditt skjønner du, du skjønner ikke hva folk sier når de prøver å diskutere med deg, men skyver alt som kommer mot deg unna med ett "det er du som har feil, det ække min feil!!" Du får heller konkretisere hva du mener at jeg ikke skjønte, tenker jeg.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1100 Skrevet 12. desember 2011 Hvordan i alle dager tilpasser man omgangen med venner for å passe den til partner? Ja, jeg skjønner at du er singel. Når man lever i et parforhold så har partneren førsteprioritet. Alle andre har da altså lavere prioritet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå