Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1101 Skrevet 12. desember 2011 Ja, jeg skjønner at du er singel. Når man lever i et parforhold så har partneren førsteprioritet. Alle andre har da altså lavere prioritet. Hvor skrev jeg at jeg ikke var enig i det. Du skrev at man skulle tilpasse OMGANGEN, og da lurer jeg veldig på hva slags OMGANG du går rundt og innbiller deg at man har med venner... 1
Bachata Skrevet 12. desember 2011 #1102 Skrevet 12. desember 2011 Du får heller konkretisere hva du mener at jeg ikke skjønte, tenker jeg. Jeg spurte deg om du har tenkt over at det å diskutere md deg er er akkurat like LITE konstruktivt som å IKKE diskutere med deg, og at for henne, så er altså det å diskutere med deg totalt waist of time! Å snakke til deg er som å snakke til en vegg, derfor gidder hun ikke "diskutere" med deg, har tanken slått deg? Har du på noe som helst tidspunkt tenkt å snu blikket ditt innover i to skarve sekunder, og vurdere om DU kanskje kan være halvparten av problemet, også når det kommer til diskutere/ikke diskutere? Her inne er det ihvertfall totalt umulig å ha en matnyttig prat med deg, det kommer absolutt ingenting ut av noen forsøk på å diskutere med deg, det kan hende hun også føler det slik. 3
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1103 Skrevet 12. desember 2011 Hvor skrev jeg at jeg ikke var enig i det. Du skrev at man skulle tilpasse OMGANGEN, og da lurer jeg veldig på hva slags OMGANG du går rundt og innbiller deg at man har med venner... Hvordan skal jeg kunne vite det? Poenget mitt er at det ikke kan bli samme omgang som når man er singel. Pga andre prioriteringer etc.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1104 Skrevet 12. desember 2011 Hvordan skal jeg kunne vite det? Poenget mitt er at det ikke kan bli samme omgang som når man er singel. Pga andre prioriteringer etc. Omgang handler om HVORDAN man omgås, jeg omgså ikke mine venner på en annen måte når jeg er singel eller når jeg er i forhold. Omgangsformen er akkurat den samme. 1
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1105 Skrevet 12. desember 2011 Omgang handler om HVORDAN man omgås, jeg omgså ikke mine venner på en annen måte når jeg er singel eller når jeg er i forhold. Omgangsformen er akkurat den samme. Ja, og da innbiller altså du deg at du f.eks kan reise på ferie i sammen med mannlige venner. Eller være alene hjemme hos en kveld uten partner. Noe som ikke er fornuftig.
Bachata Skrevet 12. desember 2011 #1106 Skrevet 12. desember 2011 Ja, jeg har tenkt på det. Men det hjelper uansett ingenting å nekte å diskutere og dermed aldri komme frem til noe. Det gjør bare vondt verre. Forøvrig; hva mener du helt konkret at det er så umulig å diskutere med meg her? Problemet er kanskje at du ikke klarer å overbevise meg om at ekser og såkalte kompisser er det samme som manna ifra himmelen? Det at du sier, i en og samme setning; "ja, jeg har tenkt på at det å diskutere med meg er totalt waist of time for de som prøver, men om de ikke prøver så kommer vi jo ikke frem til noe", er jo et helt konkret eksempel på at det er totalt umulig å diskutere med deg! Jeg har f.eks aldri prøvd å overbevise deg om at ekser og kompiser er manna fra himmelen, jeg har ikke engang forsøkt å overbevise deg om at det er rett for DEG. Det du aldri kommer til å forstå, og som gjør at det er totalt bortkasta for noen som ønsker å komme noen vei (noe jeg overhode ikke forventer, som sagt er du for meg bare underholdning), er at det som er rett for DEG, ikke er fasiten for alle andre, og at det DU har opplevd med EN kvinne, ikke for noen andre en deg selv er logisk som en fasit. Du vil aldri endre deg, du vil aldri være mulig å diskutere med, derfor gjorde hun det heller ikke. Så enkelt STeinar, så enkelt, og likevel komplett uforståelig for kun en person i verden: deg!! Alle vi andre forstår det nemlig. 4
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1107 Skrevet 12. desember 2011 Ja, og da innbiller altså du deg at du f.eks kan reise på ferie i sammen med mannlige venner. Eller være alene hjemme hos en kveld uten partner. Noe som ikke er fornuftig. Nei, jeg snakker om omgangsform. Og jeg innbiller meg ingenting. Omgangsform som i hvordan man prater sammen og omgås. Ikke hva man gjør sammen.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1108 Skrevet 12. desember 2011 Fullt så enkelt er det nok ikke. Viser det seg. Da er det massevis å diskutere. Og da er det altså en STOR fordel - forutsetning - at den andre parten faktisk klarer å diskutere. Dette viser jo bare hvor lite du forstår om mennesklige relasjoner.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1109 Skrevet 12. desember 2011 Nei, jeg snakker om omgangsform. Og jeg innbiller meg ingenting. Omgangsform som i hvordan man prater sammen og omgås. Ikke hva man gjør sammen. Og poenget ditt er da?
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1110 Skrevet 12. desember 2011 Dette viser jo bare hvor lite du forstår om mennesklige relasjoner. Javel?
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1111 Skrevet 12. desember 2011 Javel? Man flytter ikke barn fra far og skole og venner og miljø. 1
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1112 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Og poenget ditt er da? At det kan man ikke tilpasse, for det handler om hvordan man er. Selvsagt priorierer man partneren i et forhold, ingen har vel sagt noe annet. Men du sier altså at man skal forandre MÅTEN man er når man er sammen med vennene sine, til å passe til deg. DET går ikke. Men kanskje det ikke var det du mente, du brukte bare egne definisjoner på ord igjen? Endret 12. desember 2011 av KateW 1
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1113 Skrevet 12. desember 2011 Man flytter ikke barn fra far og skole og venner og miljø. Det er ikke ideelt, nei. Men det er heller ikke direkte uvanlig i dagens samfunn.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1114 Skrevet 12. desember 2011 Det er ikke ideelt, nei. Men det er heller ikke direkte uvanlig i dagens samfunn. Og når grunnen er at en mann har pult mora mens hun var gift med faren, så bør man gå så jævlig stille i dørene. Da er ikke "jammen jeg har jobb" en grunn i det hele tatt. 2
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1115 Skrevet 12. desember 2011 At det kan man ikke tilpasse, for det handler om hvordan man er. Selvsagt priorierer man partneren i et forhold, ingen har vel sagt noe annet. Men du sier altså at man skal forandre MÅTEN man er når man er sammen med vennene sine, til å passe til deg. DET går ikke. Men kanskje det ikke var det du mente, du brukte bare egne definisjoner på ord igjen? Visse situasjoner som man kan sette seg selv i som singel kan man altså IKKE gjøre når man er i et parforhold.
Gjest Purple Haze Skrevet 12. desember 2011 #1116 Skrevet 12. desember 2011 Visse situasjoner som man kan sette seg selv i som singel kan man altså IKKE gjøre når man er i et parforhold. Jammen er det bra at vi har deg (den evig single) til å fortelle oss hvordan man kan oppføre seg når man er i et forhold 3
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1117 Skrevet 12. desember 2011 Visse situasjoner som man kan sette seg selv i som singel kan man altså IKKE gjøre når man er i et parforhold. Huh?
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1118 Skrevet 12. desember 2011 Visse situasjoner som man kan sette seg selv i som singel kan man altså IKKE gjøre når man er i et parforhold. Men du kan ikke kontrollere personligheten til et annet menneske.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1119 Skrevet 12. desember 2011 Men du kan ikke kontrollere personligheten til et annet menneske. Nei, men jeg kan (og må) sørge for at man ikke lever på ulike planeter.
Gjest Purple Haze Skrevet 12. desember 2011 #1120 Skrevet 12. desember 2011 Nei, men jeg kan (og må) sørge for at man ikke lever på ulike planeter. Men ingen går inn i et forhold med et annet menneske om man føler at man er på to ulike planeter. Vi velger partner etter sammenfallende verdier, holdninger og ønsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå