Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1181 Skrevet 13. desember 2011 Hvorfor tror du at en partner ønsker å reise på fjellet og jakte eller fiske? Det kan jo godt hende at han heller ønsker at paret skal bruke pengene på en felles ferie vettu. Nå skrev jeg at vi reiste på ferie sammen, men det klarte ikke du og lese. Dersom man da har penger igjen på feriebudsjettet, etter felles ferie, da er det ikke utenkelig at man tar en tur hver for seg, om lyst og interesse er der. Men som vanlig sliter du med å lese.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1182 Skrevet 13. desember 2011 Nå skrev jeg at vi reiste på ferie sammen, men det klarte ikke du og lese. Dersom man da har penger igjen på feriebudsjettet, etter felles ferie, da er det ikke utenkelig at man tar en tur hver for seg, om lyst og interesse er der. Men som vanlig sliter du med å lese. Jeg sier ikke at det er utenkelig. Jeg sier bare at det er ingen garanti. Er man singel så kan man gjøre akkurat som man selv vil. Når man er 2 så blir det ulike prioriteringer og hensyn man må ta. Også når det gjelder penger.
Bachata Skrevet 13. desember 2011 #1183 Skrevet 13. desember 2011 Det jeg altså reagerer mest på er når man reiser bort i sammen med venner av det annet kjønn. Jeg har nemlig sett at det ikke er fornuftig. Og det teller mer enn alle skriftlige forsøk på å fortelle meg noe annet. Du har sett at det ikke er fornuftig FOR DEG, fordi du ikke klarer å holde fingra av fatet når deg gjelder liksom-venninna di fra nord. Forskjellen på deg og din venninne fra nord, var jo at du hadde lyst på henne, det er ikke det som kjennetegner ett vennskap, ett vennskap inneholder ikke lyster om å bli kjærester med sin gifte venn. Jeg reiser på helgetur på festival sammen med ei venninne og EN VENN. Vennen har jeg reist på festivalturer med flere ganger over mange år, det har aldri vært noen seksuell tenning mellom oss, kjæresten min har møtt ham og de liker hverandre og har ingen problemer med hverandre, HVA er det som ikke er lurt ved det da? Når jeg aldri kunne tenke meg denne vennen min som noe annet en en venn, min venn kunne aldri tenke seg meg som noe annet en en venn, og min kjæreste har ikke noen problemer med at jeg reiser på tur med også denne vennen,fordi han stoler på meg. At det ikke ville passet deg er helt i orden, men å si som en sannhet at det ikke er lurt... det er kanskje så enkelt som at det er kommunikasjon og forståelsen for hva ord betyr du ikke forstår? Ja, forsåvidt. Men det er visse typer folk som gjør størst skade. Hvem? Homofile? Fordi? Hvorfor tror du at en partner ønsker å reise på fjellet og jakte eller fiske? Det kan jo godt hende at han heller ønsker at paret skal bruke pengene på en felles ferie vettu. Hun sa vel det som ett eksempel, tror du ikke? Min partner ønsker å dra til sverige med en vennegjeng for å spille pingpong (omskrevet men dog), jeg har ingen interesse for pingpong, han har hatt det og vennegjengen som deler hans interesse i mange år. Han drar til sverige med denne gjengen, av begge kjønn. Jeg reiser til utlandet på festival med venner/venninner, fordi det ikke er noe han deler. Vi ønsker begge å bruke mesteparten av ferien sammen, men det går fint an å dra på en helgetur med venner, og likevel ha alle fulle 5 ferieuker til felles ferie, om man ønsker det.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. desember 2011 #1184 Skrevet 13. desember 2011 Jeg skrev at det ville vært enklere for alle parter. Noe som er fakta. Tilogmed i dagens samfunn. Begrunn gjerne denne!
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1185 Skrevet 13. desember 2011 Du har sett at det ikke er fornuftig FOR DEG, fordi du ikke klarer å holde fingra av fatet når deg gjelder liksom-venninna di fra nord. Forskjellen på deg og din venninne fra nord, var jo at du hadde lyst på henne, det er ikke det som kjennetegner ett vennskap, ett vennskap inneholder ikke lyster om å bli kjærester med sin gifte venn. Jeg reiser på helgetur på festival sammen med ei venninne og EN VENN. Vennen har jeg reist på festivalturer med flere ganger over mange år, det har aldri vært noen seksuell tenning mellom oss, kjæresten min har møtt ham og de liker hverandre og har ingen problemer med hverandre, HVA er det som ikke er lurt ved det da? Når jeg aldri kunne tenke meg denne vennen min som noe annet en en venn, min venn kunne aldri tenke seg meg som noe annet en en venn, og min kjæreste har ikke noen problemer med at jeg reiser på tur med også denne vennen,fordi han stoler på meg. At det ikke ville passet deg er helt i orden, men å si som en sannhet at det ikke er lurt... det er kanskje så enkelt som at det er kommunikasjon og forståelsen for hva ord betyr du ikke forstår? Jeg har ikke bare sett mitt eksempel. Jeg har også opplevd andre eksempler der det ikke viste seg å være fornuftig. Dermed har jeg lært av dette; selv om du/dere ikke skjønner bæret av det. Hvem? Homofile? Fordi? Nei, ikke homofile i seg. Men griske folk uten magamål, generelt sett. Hun sa vel det som ett eksempel, tror du ikke? Min partner ønsker å dra til sverige med en vennegjeng for å spille pingpong (omskrevet men dog), jeg har ingen interesse for pingpong, han har hatt det og vennegjengen som deler hans interesse i mange år. Han drar til sverige med denne gjengen, av begge kjønn. Jeg reiser til utlandet på festival med venner/venninner, fordi det ikke er noe han deler. Vi ønsker begge å bruke mesteparten av ferien sammen, men det går fint an å dra på en helgetur med venner, og likevel ha alle fulle 5 ferieuker til felles ferie, om man ønsker det. Og hva så om den andre parten ikke har lyst til å reise med en kameratgjeng på noe helt annet? Det kan jo godt hende at han fortsatt syns det beste er å reise i sammen med partneren sin? For hva skal man egentlig med en partner, mener du?
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1186 Skrevet 13. desember 2011 Jeg sier ikke at det er utenkelig. Jeg sier bare at det er ingen garanti. Er man singel så kan man gjøre akkurat som man selv vil. Når man er 2 så blir det ulike prioriteringer og hensyn man må ta. Også når det gjelder penger. Nå har jeg sagt dette med alle mulige forbehold, som økonomi og kvalitetstid osv, alt er unnagjort, og da KANSKJE man tar en weekend med venner. Allikevel terper du på dette. Det blir rett og slett for dumt, Steinar.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1187 Skrevet 13. desember 2011 Nå har jeg sagt dette med alle mulige forbehold, som økonomi og kvalitetstid osv, alt er unnagjort, og da KANSKJE man tar en weekend med venner. Allikevel terper du på dette. Det blir rett og slett for dumt, Steinar. Jeg reagerer bare på innstillingen din og andres her. Det er en innstilling som jeg vil påstå er "singel". Det virker med andre ord som at eksisterende interesser er det viktigste, og at livet skal være som før. Sånn blir det ikke. Men jeg tror at mange innbiller seg dette. Og da er det et problem.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1188 Skrevet 13. desember 2011 Jeg reagerer bare på innstillingen din og andres her. Det er en innstilling som jeg vil påstå er "singel". Det virker med andre ord som at eksisterende interesser er det viktigste, og at livet skal være som før. Sånn blir det ikke. Men jeg tror at mange innbiller seg dette. Og da er det et problem. ¨ Akkurat, så når jeg skriver at når paret har vært på ferie, og vi har tilbrakt kvalitetstid sammen, vi har ikke brukt opp feriebudsjettet og han har lyst på en guttetur, og jeg syns at han burde det, så lever jeg som om jeg er singel??????
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1189 Skrevet 13. desember 2011 Begrunn gjerne denne! Etter hva jeg har forstått så er ikke det å finne ut man er homofil den helt store drømmen for de fleste. Derfor hadde det vært mye enklere om ingen var det.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1190 Skrevet 13. desember 2011 ¨ Akkurat, så når jeg skriver at når paret har vært på ferie, og vi har tilbrakt kvalitetstid sammen, vi har ikke brukt opp feriebudsjettet og han har lyst på en guttetur, og jeg syns at han burde det, så lever jeg som om jeg er singel?????? Det du begynte med å skrive var faktisk alle turene DU hadde lyst til å reise på. Sammen med alle andre enn partner. Ikke sant?
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1191 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Det du begynte med å skrive var faktisk alle turene DU hadde lyst til å reise på. Sammen med alle andre enn partner. Ikke sant? Nei, det var det du leste. Jeg skrev at det går an å pleie egne interesser i et parforhold, og det betyr ikke at man ikke prioriterer partner. Det at du automatisk tror at en kvinne som også har egne interesser, ikke prioriterer partner, syns jeg er skremmende. Du er mellom 40 og 50, forventer du å finne en partner hvis eneste interesse er å sitte ved siden av deg mens du henger på KG? SOm virker å være dein hovedinteresse. Endret 13. desember 2011 av KateW 1
Gjest Eurodice Skrevet 13. desember 2011 #1192 Skrevet 13. desember 2011 Jeg reagerer bare på innstillingen din og andres her. Det er en innstilling som jeg vil påstå er "singel". Det virker med andre ord som at eksisterende interesser er det viktigste, og at livet skal være som før. Sånn blir det ikke. Men jeg tror at mange innbiller seg dette. Og da er det et problem. Du leter etter alt det negative du kan finne. Er det absolutt ingenting du finner positivt? Du skriver "sånn blir det ikke", altså at livet skal være som før. Det er ingen som har sagt eller ment at man ikke skal tilpasse seg hverandre. Hvordan kan du uttale deg om hva som blir forandret, du har vel aldri vært i et forhold? Hvis du har en sterk interesse for noe, en hobby eller hva det måtte, ofrer du den uten videre hvis partneren din ikke liker den? Eller er det bare hun som skal innrette seg etter deg? Kan du fortelle rent konkret hvordan du forestiller deg et forhold, og ikke bare komme med floskler? 1
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1193 Skrevet 13. desember 2011 Nei, det var det du leste. Jeg skrev at det går an å pleie egne interesser i et parforhold, og det betyr ikke at man ikke prioriterer partner. Det at du automatisk tror at en kvinne som også har egne interesser, ikke prioriterer partner, syns jeg er skremmende. Du er mellom 40 og 50, forventer du å finne en partner hvis eneste interesse er å sitte ved siden av deg mens du henger på KG? SOm virker å være dein hovedinteresse. Mener du at du ikke liker interessene mine?
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1194 Skrevet 13. desember 2011 Nei, det var det du leste. Jeg skrev at det går an å pleie egne interesser i et parforhold, og det betyr ikke at man ikke prioriterer partner. Det at du automatisk tror at en kvinne som også har egne interesser, ikke prioriterer partner, syns jeg er skremmende. 2
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1195 Skrevet 13. desember 2011 Kan du fortelle rent konkret hvordan du forestiller deg et forhold, og ikke bare komme med floskler? Et forhold skal være god kommunikasjon, godt samarbeide og det å vise hverandre omtanke og hensyn. Dessuten har partneren førsteprioritet. Familie, slekt og venner har med andre ord lavere prioritet.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1196 Skrevet 13. desember 2011 Nei, det var det du leste. Jeg skrev at det går an å pleie egne interesser i et parforhold, og det betyr ikke at man ikke prioriterer partner. Det at du automatisk tror at en kvinne som også har egne interesser, ikke prioriterer partner, syns jeg er skremmende. Så du syns med andre ord at det er helt greit at partneren henger mye på KG da? hehe
Gjest Eurodice Skrevet 13. desember 2011 #1197 Skrevet 13. desember 2011 Et forhold skal være god kommunikasjon, godt samarbeide og det å vise hverandre omtanke og hensyn. Dessuten har partneren førsteprioritet. Familie, slekt og venner har med andre ord lavere prioritet. Dette var bare et halvveis svar. Jeg spurte om du var villig til å gi avkall på noe du var svært interessert i, hvis partneren ikke likte det.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1198 Skrevet 13. desember 2011 Dette var bare et halvveis svar. Jeg spurte om du var villig til å gi avkall på noe du var svært interessert i, hvis partneren ikke likte det. Det kom an på hva det var og hvor rimelig det var. Imidlertid måtte jeg helt sikkert ha tilpasset en del av mine uvaner jeg også
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1199 Skrevet 13. desember 2011 Så du syns med andre ord at det er helt greit at partneren henger mye på KG da? hehe Jeg skrev at det går an å pleie egne interesser i et parforhold, og det betyr ikke at man ikke prioriterer partner. Det at du automatisk tror at en kvinne som også har egne interesser, ikke prioriterer partner, syns jeg er skremmende.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1200 Skrevet 13. desember 2011 Det kom an på hva det var og hvor rimelig det var. Imidlertid måtte jeg helt sikkert ha tilpasset en del av mine uvaner jeg også Så du mener at interesser og uvaner er det samme?=
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå