Suzy Skrevet 13. desember 2011 #1161 Skrevet 13. desember 2011 Hvis du ikke selv klarer å (inn)se at samfunnet er psykt så tenker jeg at det ikke er noen vits i at jeg kaster bort tiden på å utdype dette. Nå har riktignok samfunnet alltid vært psykt - bare på ulike måter oppigjennom tidene. Historien er meget interessant sånn sett. Så du vil ikke si hva du mener med det utsagnet? Ett sekund blir du sur som en sitron fordi jeg antar at du mener ditt eller datt med det du skriver, og når jeg ber deg presisere hva du mener så gidder du ikke... Det som er "psykt" her er deg er jeg redd. 1
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1162 Skrevet 13. desember 2011 Vi lever i et samfunn som er rimelig psykt. Jaha? Dette vil jeg gjerne at du utdyper.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1163 Skrevet 13. desember 2011 Hvis du ikke selv klarer å (inn)se at samfunnet er psykt så tenker jeg at det ikke er noen vits i at jeg kaster bort tiden på å utdype dette. Nå har riktignok samfunnet alltid vært psykt - bare på ulike måter oppigjennom tidene. Historien er meget interessant sånn sett. Men nå må du huske at du svarte at samfunnet var psykt, etter at jeg svarte at jeg hadde venner av alle legninger og kjønn. Dette svarte jeg basert på din påstand om at jeg levde som singel i et parforhold. Poenget mitt er at man deler et samliv, men at enkelte ting gjør man ikke med partner, fordi partner ikke har noen interesse av dette. Da gjør man det alene eller sammen med venner. At du da konkluderer med at samfunnet er psykt, får meg til å lure på om du noensinne har vært ute i samfunnet, snakket med mennesker og sett hvordan det fungerer.... Tror kanskje det var Bachata som snakket om dansing, en interesse hun har hatt halve livet. Denne interessen blir ikke borte om man blir sammen med noen. Min interesse for spaturer, kultur-reiser til Italia eller teaterturer til London blir ikke borte om jeg får en partner. Dersom man har en partner som har andre interesser han trenger å dyrke, så kan man, uten problem sammenfatte disse. Vi gjør ting vi liker sammen, drar på ferier sammen, men kanskje jeg reiser til London en helg for å gå på teater, og at han drar på fjellet for å fiske. Dette er ikke synonymt med at samfunnet er psykt, dette er det som kalles et sunt og godt parforhold. 2
Bachata Skrevet 13. desember 2011 #1164 Skrevet 13. desember 2011 Ikke sant? Jeg elsker å danse, kjærsten har vært med å prøvd, men blir aldri interessert nok til at han vil gidde å være med meg på festival en liten helg. Det gjør jeg med venninner OG venner, som deler interessen og som jeg har reist sammen med uten at noe har skjedd i årevis før kjærsten kom inn i bildet. Jeg kjenner par som har vært sammen siden de var 16, der de er hverandres første og der begge elsker ekteskapet og hverandre, og deres felles barn høyere en noe annet, likevel reiser han en uke til ett eller annet sted i utlandet hvor det er fantastisk fiske, sammen med kamerater. Mens hun reiser på turer med venninner, i tillegg til at de bruker mesteparten av både ferie og fritid sammen med nettopp partneren sin. Det er så mange forhold som fungerer akkurat slik, både blant unge mennesker og blant eldre, at jeg ikke kan fatte hvorfor det gjør verden psyk. At det finnes homofile, lesbiske og bifile, som har venner av begge kjønn som er hetrofile, er heller ikke nytt under solen, men mener du Steinar at homofili gjør verden psyk? Eller er det det at de faktisk har venner som gjør din verden psyk? "kan man ikke bare ha vanlige venninner" sier du, joda, i tillegg ti lat man kan ha vanlige venner, for de av oss som har det, så går det like greit begge deler. Alle er ikke som deg, og har som mål å knulle sine venner av motsatt kjønn. 2
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1165 Skrevet 13. desember 2011 Vi gidder gang etter gang å utdype ting du ikke forstår av hva vi sier, så jeg synes faktisk det er på sin plass jeg, at du utdyper hva du mener KateW's utsagn viser at verden er psyk. Hva ved hennes utsagn om venner er det som gjør verden psyk Steinar, stå for fordommene dine og vær mann nok til å innrømme dem. (skriveleiver de lux) Jeg kom bare til å tenke på hvor mange ulike typer og varianter av folk det finnes i denne verden.
Bachata Skrevet 13. desember 2011 #1166 Skrevet 13. desember 2011 Jeg kom bare til å tenke på hvor mange ulike typer og varianter av folk det finnes i denne verden. Så det er det at det finnes mange ulike typer og varianter av folk som gjør verden psyk?
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1167 Skrevet 13. desember 2011 Jaha? Dette vil jeg gjerne at du utdyper. Tja, det finnes så mye psykt i samfunnet at det kunne ha fylt mange bøker. Og forsåvidt allerede gjør det
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1168 Skrevet 13. desember 2011 Min interesse for spaturer, kultur-reiser til Italia eller teaterturer til London blir ikke borte om jeg får en partner. Nei, men når du ikke er singel lenger så kan det altså hende at du må endre på dette. F.eks pga andre prioriteringer. Og det er det du ikke forstår. Du tror at alt kan være som når du er singel. Noe som ikke nødvendigvis vil stemme.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1169 Skrevet 13. desember 2011 Nei, men når du ikke er singel lenger så kan det altså hende at du må endre på dette. F.eks pga andre prioriteringer. Og det er det du ikke forstår. Du tror at alt kan være som når du er singel. Noe som ikke nødvendigvis vil stemme. Hva er det som gjør at du mener jeg ikke forstår det. Jeg har aldri sagt det du påstår, jeg skriver tvert om det motsatte av det du påstår. Dersom man har en partner som har andre interesser han trenger å dyrke, så kan man, uten problem sammenfatte disse. Vi gjør ting vi liker sammen, drar på ferier sammen, men kanskje jeg reiser til London en helg for å gå på teater, og at han drar på fjellet for å fiske. Dette er ikke synonymt med at samfunnet er psykt, dette er det som kalles et sunt og godt parforhold. 1
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1170 Skrevet 13. desember 2011 Tja, det finnes så mye psykt i samfunnet at det kunne ha fylt mange bøker. Og forsåvidt allerede gjør det Så du mener at mennesker med en homoseksuell legning gjør verden syk. Du er jammen meg et godt menneske, Steinar.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1171 Skrevet 13. desember 2011 Ikke sant? Jeg elsker å danse, kjærsten har vært med å prøvd, men blir aldri interessert nok til at han vil gidde å være med meg på festival en liten helg. Det gjør jeg med venninner OG venner, som deler interessen og som jeg har reist sammen med uten at noe har skjedd i årevis før kjærsten kom inn i bildet. Jeg kjenner par som har vært sammen siden de var 16, der de er hverandres første og der begge elsker ekteskapet og hverandre, og deres felles barn høyere en noe annet, likevel reiser han en uke til ett eller annet sted i utlandet hvor det er fantastisk fiske, sammen med kamerater. Mens hun reiser på turer med venninner, i tillegg til at de bruker mesteparten av både ferie og fritid sammen med nettopp partneren sin. Det jeg altså reagerer mest på er når man reiser bort i sammen med venner av det annet kjønn. Jeg har nemlig sett at det ikke er fornuftig. Og det teller mer enn alle skriftlige forsøk på å fortelle meg noe annet.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1172 Skrevet 13. desember 2011 Så det er det at det finnes mange ulike typer og varianter av folk som gjør verden psyk? Ja, forsåvidt. Men det er visse typer folk som gjør størst skade.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1173 Skrevet 13. desember 2011 Hva er det som gjør at du mener jeg ikke forstår det. Jeg har aldri sagt det du påstår, jeg skriver tvert om det motsatte av det du påstår. Jeg sier bare at du ikke gir meg noe inntrykk av at du forstår/innser at du ikke nødvendigvis kan gjøre akkurat det samme som når du er singel. Kanskje kan du det, eller kanskje ikke. Viktig å være klar over dette.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1174 Skrevet 13. desember 2011 Så du mener at mennesker med en homoseksuell legning gjør verden syk. Jeg vil ikke si det sånn. Men at det hadde vært mye enklere for alle parter om homofili ikke fantes; det er utvilsomt.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1175 Skrevet 13. desember 2011 Jeg sier bare at du ikke gir meg noe inntrykk av at du forstår/innser at du ikke nødvendigvis kan gjøre akkurat det samme som når du er singel. Kanskje kan du det, eller kanskje ikke. Viktig å være klar over dette. Dette skrev jeg.... Vi gjør ting vi liker sammen, drar på ferier sammen, men kanskje jeg reiser til London en helg for å gå på teater, og at han drar på fjellet for å fiske.
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1176 Skrevet 13. desember 2011 Det jeg altså reagerer mest på er når man reiser bort i sammen med venner av det annet kjønn. Jeg har nemlig sett at det ikke er fornuftig. Og det teller mer enn alle skriftlige forsøk på å fortelle meg noe annet. Så om jeg drar til London for å gå på teater med en homofil venn, samme helga som partner drar på jakt, så er dette problematisk for parforholdet fordi?
Gjest KateW Skrevet 13. desember 2011 #1177 Skrevet 13. desember 2011 Jeg vil ikke si det sånn. Men at det hadde vært mye enklere for alle parter om homofili ikke fantes; det er utvilsomt. Deg om det, merker jeg....
Gjest Purple Haze Skrevet 13. desember 2011 #1178 Skrevet 13. desember 2011 Jeg vil ikke si det sånn. Men at det hadde vært mye enklere for alle parter om homofili ikke fantes; det er utvilsomt. Også er du homofob i tillegg til alle andre fordommer du har! Jeg gir meg ende over. Du mener det ville være enklere for deg om det ikke fantes homofile? Hvilke seksuelle preferanser andre har, er vel ikke noe du trengr bry deg med.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1179 Skrevet 13. desember 2011 Så om jeg drar til London for å gå på teater med en homofil venn, samme helga som partner drar på jakt, så er dette problematisk for parforholdet fordi? Hvorfor tror du at en partner ønsker å reise på fjellet og jakte eller fiske? Det kan jo godt hende at han heller ønsker at paret skal bruke pengene på en felles ferie vettu.
Steinar40 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #1180 Skrevet 13. desember 2011 Også er du homofob i tillegg til alle andre fordommer du har! Jeg gir meg ende over. Du mener det ville være enklere for deg om det ikke fantes homofile? Hvilke seksuelle preferanser andre har, er vel ikke noe du trengr bry deg med. Jeg skrev at det ville vært enklere for alle parter. Noe som er fakta. Tilogmed i dagens samfunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå