Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1121 Skrevet 12. desember 2011 Nei, men jeg kan (og må) sørge for at man ikke lever på ulike planeter. Men å være alene med en mannlig venn, ser ikke jeg på som singel oppførsel. Men å reise på ferie med en mannlig venn framfor partner høres jo merkelig ut, med mindre jeg og kompisen har en felles hobby, som vi skal dyrke på tur, og partner er opptatt, eller en eller annen lignende merkelig off situasjon.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1122 Skrevet 12. desember 2011 Men ingen går inn i et forhold med et annet menneske om man føler at man er på to ulike planeter. Vi velger partner etter sammenfallende verdier, holdninger og ønsker. Tviler på at alle gjør dette, nei. Jeg vil nok heller påstå at dette er den vanligste feilen folk gjør.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1123 Skrevet 12. desember 2011 Men å være alene med en mannlig venn, ser ikke jeg på som singel oppførsel. Men å reise på ferie med en mannlig venn framfor partner høres jo merkelig ut, med mindre jeg og kompisen har en felles hobby, som vi skal dyrke på tur, og partner er opptatt, eller en eller annen lignende merkelig off situasjon. Og da burde du altså forstå at slike merkelige situasjoner ikke er aktuelle lenger når du ikke er singel.
CeeCee Skrevet 12. desember 2011 #1124 Skrevet 12. desember 2011 Nei, jeg er ikke ond. Jeg er realist. Som betyr at jeg vet at ingenting varer evig i dette livet. Det betyr i seg ikke at ditt/deres forhold kommer til ende på noen annen måte enn at døden skiller dere ad. Det er som det sies; mennesket spår men Gud rår. Så kan du velge å tolke Gud akkurat som du selv vil Det er stoooor forskjell på å være realistisk og å være kynisk. For meg fremstår du mest som det siste.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1125 Skrevet 12. desember 2011 Fordi din måte å diskutere på er å påstå din vilje så mange ganger at andre enten ikke gidder å snakke med deg mer, eller de gir etter for din vilje. Den første er den veien hun har tatt, den andre veien er ditt svar på eneste måte å diskutere på. Er det ikke forøvrig litt å sparke seg selv i leggen å påstå at det er barnslig å ville oppnå en for seg positiv løsning i en diskusjon, når du for ett par innlegg siden hevdet at det kun var dette diskusjon dreide seg om? Nei, en diskusjon er nyttig for å føle hverandre litt på tennene, for å si det sånn. På den måten kan man finne ut hvordan den andre parten tenker og ser på saker og ting, og hva som er mulig og hva som ikke er mulig. Dette forsvinner når den ene parten nekter å diskutere. Og dermed blir det veldig vanskelig å komme noen vei. Det blir også veldig vanskelig å komme frem til noen endelig konklusjon. Som forsåvidt kan ha vært det hun ønsket å oppnå. Gudene vet.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1126 Skrevet 12. desember 2011 Det er stoooor forskjell på å være realistisk og å være kynisk. For meg fremstår du mest som det siste. Og hva er så denne store forskjellen mener du?
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1127 Skrevet 12. desember 2011 Og da burde du altså forstå at slike merkelige situasjoner ikke er aktuelle lenger når du ikke er singel. Jeg har interesser jeg deler med mannlige kompiser, og det er ikke sikkert en partner deler disse. Da vil det være naturlig å dele disse med kompiser. På samme måte som at jeg ikke vil ha interesse av å bli med på fotballturer eller lignende. Og det må jo partner gjøre så mye han orker, så lenge vi har tillitt og trygghet på hverandre.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1128 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har interesser jeg deler med mannlige kompiser, og det er ikke sikkert en partner deler disse. Da vil det være naturlig å dele disse med kompiser. På samme måte som at jeg ikke vil ha interesse av å bli med på fotballturer eller lignende. Og det må jo partner gjøre så mye han orker, så lenge vi har tillitt og trygghet på hverandre. Ja, du har som sagt en "singel" innstilling til parforholdet. Det fungerer sikkert helt greit for mange, men personlig syns jeg paret skal gjøre saker og ting i sammen. Som f.eks å reise på ferie osv. Har man så lite til felles at man nesten ikke kan gjøre noe i sammen, så ser jeg egentlig ikke poenget med parforholdet heller.
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1129 Skrevet 12. desember 2011 Ja, du har som sagt en "singel" innstilling til parforholdet. Det fungerer sikkert helt greit for mange, men personlig syns jeg paret skal gjøre saker og ting i sammen. Som f.eks å reise på ferie osv. Har man så lite til felles at man nesten ikke kan gjøre noe i sammen, så ser jeg egentlig ikke poenget med parforholdet heller. Huh? Det har jeg slett ikke. Var det det du klarte å få ut av det jeg skrev der? Jeg snakker om at man er to personer som deler ett liv. Man deler ikke alt. Det kan man ikke. Man skal ha respekt og tillit. Jeg skriver at man prioriterer forholdet, men man har også egne intersser man ikke deler. Det er noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #1130 Skrevet 12. desember 2011 Min erfaring er at kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv. Hva kommer dette av egentlig? Indre usikkerhet? Liten viljestyrke? For mye styrt av følelser og/eller dårlig samvittighet? Det er faktisk veldig plagsomt. Det er nemlig umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier. Vi har et mangfoldig og nyansert sinn. Vi har friheten til å ombestemme oss, og da gjør vi det. Fordi vi kan. Hvordan går det med Steinar: har du fått deg fast dame og forhold nå etter 5 års nogenlunde bitterhet på KG?
alfredas Skrevet 12. desember 2011 #1131 Skrevet 12. desember 2011 Og hva er så denne store forskjellen mener du? Realisme: lar fakta og analyser av fakta utgjøre virkelighetsoppfatningen Kynisme: handle ut fra hva som ansees som rasjonelt i situasjonen uavhengig av emosjonene til aktørene, eller for en selv (sistnevnte skrider da over i egoisme)
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1132 Skrevet 12. desember 2011 Huh? Det har jeg slett ikke. Var det det du klarte å få ut av det jeg skrev der? Jeg snakker om at man er to personer som deler ett liv. Man deler ikke alt. Det kan man ikke. Man skal ha respekt og tillit. Jeg skriver at man prioriterer forholdet, men man har også egne intersser man ikke deler. Det er noe helt annet. Og i et parforhold kan man da ikke regne med å bruke like mye tid (og penger) på disse interessene lenger.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1133 Skrevet 12. desember 2011 Vi har et mangfoldig og nyansert sinn. Vi har friheten til å ombestemme oss, og da gjør vi det. Fordi vi kan. Er det ikke da litt rart at dette mangfoldige og nyanserte sinnet ikke er like begeistret når en mann ombestemmer seg?
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1134 Skrevet 12. desember 2011 Realisme: lar fakta og analyser av fakta utgjøre virkelighetsoppfatningen Kynisme: handle ut fra hva som ansees som rasjonelt i situasjonen uavhengig av emosjonene til aktørene, eller for en selv (sistnevnte skrider da over i egoisme) Joda, greie nok disse definisjonene her. Men jeg ser altså ikke den helt store forskjellen på disse begrepene hvis det ikke blir helt ekstremt kynisk (ego).
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1135 Skrevet 12. desember 2011 Og i et parforhold kan man da ikke regne med å bruke like mye tid (og penger) på disse interessene lenger. Hvor står det at jeg skrev at vi prioriterer egne interesser foran tid med partner?
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1136 Skrevet 12. desember 2011 Hvor står det at jeg skrev at vi prioriterer egne interesser foran tid med partner? Hvor står det at du ikke gjør det?
QueenPenelope Skrevet 12. desember 2011 #1137 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Hvor står det at du ikke gjør det? Hva er det slags debatteknikk? Du er ikke annet enn et troll, som legger ord i munnen på oss og provoserer for å holde debatten gående. Get a life. Endret 12. desember 2011 av QueenPenelope 2
Steinar40 Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #1138 Skrevet 12. desember 2011 Hva er det slags debatteknikk? Du er ikke annet enn et troll, som legger ord i munnen på oss og provoserer for å holde debatten gående. Get a life. Nyansert debatteknikk. Sett ifra begge sider av saken.
QueenPenelope Skrevet 12. desember 2011 #1139 Skrevet 12. desember 2011 Nyansert debatteknikk. Sett ifra begge sider av saken. En kan si mye om deg, men nyansert er du ikke. Og det vet du selv også. Ergo: Confirmed! Som de sier i Mythbusters. 1
Gjest KateW Skrevet 12. desember 2011 #1140 Skrevet 12. desember 2011 Hvor står det at du ikke gjør det? Det må være hyggelig og deilig og alltid tenke negativt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå