Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva har det med at dine kommende partnere ikke får lov å ha venner eller ekser å gjøre, DER er du helt ulogisk.

Jeg har sett at det å ha såkalte kompisser ikke er smart. Og da lærer jeg det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke sagt noe om at dere ikke mener at dere har kjærlighet i deres forhold.

Dette er subjektivt, og alle har et mer eller mindre ulikt syn på det samme.

Jeg sier bare at jeg personlig ikke ser på det som kjærlighet når man lever som 2 single i et såkalt parforhold.

Men det er ikke snakk om å leve som 2 single i ett "såkalt forhold" (bare DET er så hovent å si at du er direkte ekkel!!) Det er snakk om å leve slik du selv hevder er perfekt, bare minus en ting: Vi BESTEMMER IKKE OVER HVERANDRE MEN SAMARBEIDER SOM 2 VOKSNE SELVSTENDIGE MENNESKER.

At du ikke evner å se ett forhold så lenge du ikke får lov til å kontrollere damen, er det syke med deg!

Nettopp, så du tok dem bare med for syns skyld. Tenkte jeg det ikke...

neida...

Ellers enig med Queenie, å ikke pule (bli sugd av) noen som er gift det bare gjør man ikke. Barnelærdom....

Han var en venn av henne, han pulte (eller ble sugd av) henne mens hun var gift= punkt om at vennskap er en uting. (fordi han ikke evner å være en venn selv, uten å pule på venninner som er opptatt)

Hun gikk fra mannen sin, ergo ble han en eks. Men siden hun ble i nærheten av ham, go har barn med ham, så forble eksen i hennes liv, ergo er det skummelt med ekser, fordi hun jo valgte å gå tilbake til eksen fremfor å satse på den tidligere vennen (les: Steinar) som hun pulte og fikk penger av.

Der har du grunnen til de to siste punktene. ;) Ergo; veldig relevant.

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Skrevet

Joda, det er alltid lett å innse det når det ikke gjelder deg selv.

Det der er kun noe du bruker for å trøste deg selv.

Folk flest VET at det er dumt å innlede et forhold med noen som er opptatt.

Folk flest VET at det er vanskelig (men dog - slettes ikke umulig!) å ha et avstandsforhold. Folk flest VET at mindreårige barn kompliserer (men de gjør det ikke umulig).

Lenge før de møter disse problemstillingene.

Det hindrer ikke folk i å prøve, all den tid utroskap skjer, avstandsforhold finnes, og det er masse familier med "dine og mine" rundt omkring.

Du sier at dette er noe du har lært av denne saken. Da får jeg inntrykk av at du ikke ante at disse tre tingene kunne være en utfordring, før du satt midt oppe i det...

Skrevet

Det der er kun noe du bruker for å trøste deg selv.

Folk flest VET at det er dumt å innlede et forhold med noen som er opptatt.

Folk flest VET at det er vanskelig (men dog - slettes ikke umulig!) å ha et avstandsforhold. Folk flest VET at mindreårige barn kompliserer (men de gjør det ikke umulig).

Lenge før de møter disse problemstillingene.

Det hindrer ikke folk i å prøve, all den tid utroskap skjer, avstandsforhold finnes, og det er masse familier med "dine og mine" rundt omkring.

Du sier at dette er noe du har lært av denne saken. Da får jeg inntrykk av at du ikke ante at disse tre tingene kunne være en utfordring, før du satt midt oppe i det...

Man forstår aldri hvordan noe virkelig er før man opplever det selv.

Men jeg ville altså gjøre et forsøk på å få til noe fornuftig. Sånn ca av de årsaker du nevner.

Men når hun ikke spiller på lag så er det umulig.

Skrevet

Men jeg ville altså gjøre et forsøk på å få til noe fornuftig. Sånn ca av de årsaker du nevner.

Jeg vet ikke helt med deg, men jeg er utstyrt med noe som heter empati og innlevelsesevne. Derfor kan jeg forestille meg hvordan det er. Og jeg sier ikke at det er enkelt, så absolutt ikke. Vi styrer ikke følelsene våre, og det kan skje at vi faller for feil person. Og det er vanskelig.

Men, vi er fortsatt i stand til å ta selvstendige og bevisste VALG. Du valgte, du tapte, og nå nekter du å innse din egen rolle i saken.

Så du mener virkelig at du ikke er problemet, men alle andre som er verre? Så hvis bare alle andre var som deg, og gjorde som deg, ville verden være bra? :sjenert:

Skrevet

Jeg vet ikke helt med deg, men jeg er utstyrt med noe som heter empati og innlevelsesevne. Derfor kan jeg forestille meg hvordan det er. Og jeg sier ikke at det er enkelt, så absolutt ikke. Vi styrer ikke følelsene våre, og det kan skje at vi faller for feil person. Og det er vanskelig.

Men, vi er fortsatt i stand til å ta selvstendige og bevisste VALG. Du valgte, du tapte, og nå nekter du å innse din egen rolle i saken.

Så du mener virkelig at du ikke er problemet, men alle andre som er verre? Så hvis bare alle andre var som deg, og gjorde som deg, ville verden være bra? :sjenert:

Det finnes ihvertfall mange som er (betydelig) verre enn meg. Det er helt sikkert.

Mine hensikter overfor henne har alltid vært ærbare. Problemet var bare det at hun aldri klarte å få ut fingern! At vi tjuvstartet litt betyr egentlig ingenting i den store sammenhengen.

Skrevet

Hva vet du om hva vi andre har opplevd? Og hva vet du om hvilke valg vi har tatt?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Og jeg spør hvorfor man skal ha noen kontakt med en eks?

Det finnes nemlig ingen rasjonell grunn til det.

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder, men la gå da..

Hvorfor jeg har kontakt med min eks? Fordi han er en ordentlig hyggelig og real fyr som jeg setter stor pris på å ha som venn! Vi var venner, bestemte oss for å prøve og ha et forhold, fant ut at vi ikke passet sammen romantisk, og gikk jammen meg tilbake til å være venner..

Den rasjonelle grunnen er at jeg setter pris på og tar vare på de gode vennene jeg har!

Skrevet

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder, men la gå da..

Hvorfor jeg har kontakt med min eks? Fordi han er en ordentlig hyggelig og real fyr som jeg setter stor pris på å ha som venn! Vi var venner, bestemte oss for å prøve og ha et forhold, fant ut at vi ikke passet sammen romantisk, og gikk jammen meg tilbake til å være venner..

Den rasjonelle grunnen er at jeg setter pris på og tar vare på de gode vennene jeg har!

Jada, jeg skjønner åssen du ser på det. Du mener at det er fordelaktig for deg, og derfor rasjonaliserer du din oppførsel til din egen fordel.

Jeg derimot syns ikke det er noen fordel. Dvs. at for meg personlig så spiller din situasjon ingen rolle, men hvis den hadde gjort det, så hadde jeg måttet vurdere hva som var mest fordelaktig for meg om igjen.

Men min personlige innstilling er altså at jeg ikke har noen fordel av å ha venninner. Eller kontakt med ekser.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jada, jeg skjønner åssen du ser på det. Du mener at det er fordelaktig for deg, og derfor rasjonaliserer du din oppførsel til din egen fordel.

Jeg derimot syns ikke det er noen fordel. Dvs. at for meg personlig så spiller din situasjon ingen rolle, men hvis den hadde gjort det, så hadde jeg måttet vurdere hva som var mest fordelaktig for meg om igjen.

Men min personlige innstilling er altså at jeg ikke har noen fordel av å ha venninner. Eller kontakt med ekser.

Etter å ha lest her inne så tviler jeg vel i grunn på at noen av dine exer ville ha kontakt med deg!

Og det kan jo absolutt bli en fordel for en ny kjæreste også, for som sagt min x er en real fyr, veldig hyggelig og inkluderende, og ikke minst veldig hjelpsom. Og hadde man ikke visst det, så hadde man neppe skjønt at det var en x heller, for vi har nemlig akkurat null kjemi!

Skrevet

Det forteller meg heller at du ikke har impulskontroll.

Jeg spurte: Hvorfor sier det seg selv? Det er et spørsmål, som betyr at du må forklare ditt syn nærmere.

Forøvrig tror jeg ikke du har lyst til å diskutere hvem av oss som mangler impulskontroll...

• Liker 1
Skrevet

For å vise at de har impulskontroll.

Og poenget med det er?

Sier det mye bra om en person dersom vedkommende har gått uten å ha sex (med andre) i et år? To år? Fire år? Hele livet?

Det sier absolutt ingenting om hvordan denne personen er som individ, eller hvordan denne personen vil fungere i et forhold.

Du har så forvridde syn på ting at det er fantastisk :Hehe:

Skrevet

Og poenget med det er?

Sier det mye bra om en person dersom vedkommende har gått uten å ha sex (med andre) i et år? To år? Fire år? Hele livet?

Det sier absolutt ingenting om hvordan denne personen er som individ, eller hvordan denne personen vil fungere i et forhold.

Du har så forvridde syn på ting at det er fantastisk :Hehe:

Her snakker vi ikke om alle andre områder, men om ett spesifikt område. Der fortsatt mange mener at det er viktig å kunne være tro mot sin partner.

Skrevet

Her snakker vi ikke om alle andre områder, men om ett spesifikt område. Der fortsatt mange mener at det er viktig å kunne være tro mot sin partner.

Ja, jeg mener også det.

Men hvordan kan du mene at det at en singel person har sex betyr at denne personen vil være utro om h*n kommer i et forhold?

Å være singel betyr jo at han er uten forpliktelser, og sier da ingenting om hvorvidt han er villig til å svike og bedra partneren sin med utroskap?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvordan føles det egentlig, å være en slik person som ikke klarer å undertrykke sine behov?

Bare spør, ettersom jeg undertrykte mine i årevis, og det gikk helt fint. Så jeg er ikke kjent med hvordan det føles å være "sånn", skjønner du.

For egen del levde jeg i 12 år uten fysisk kontakt med menn, det vil si sex. Det gikk ganske greit det.

Skrevet

For egen del levde jeg i 12 år uten fysisk kontakt med menn, det vil si sex. Det gikk ganske greit det.

Ja, ikke sant :) Jeg gikk ikke så lenge, bare en tre-års tid. Men med mann i senga, men helt uten sex. Det gikk helt greit det også :)

Men klart, jeg er glad den tiden er over nå, skal ikke nekte for det.

Skrevet

Jeg venter fortsatt på svar på dette: Klarer du å hilse på folk på en høflig måte når du møter dem, uten at det betyr at dere er venner eller har jevnlig kontakt?

Skrevet

Og dette syns du da høres veldig smart ut?

Det har da ingenting med å høres smart ut eller ikke, jeg forklarer deg forskjellen på de forskjellige begrepene. Så er det jo opp til deg om du gidder å forstå, eller om du skal være vanskelig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Kan du forklare, i størrelsen mikro-teskje, hvorfor det er en risiko for utroskap dersom en singel person har sex med en annen person?

Jeg vil bare supplere deg, Penelope. "Sex med en annen singel person", mente du sikkert. Steinar ville helt sikkert ha hengt seg oppi den detaljen.

Skrevet

Jeg vil bare supplere deg, Penelope. "Sex med en annen singel person", mente du sikkert. Steinar ville helt sikkert ha hengt seg oppi den detaljen.

Good catch! Ja, jeg mente "sex med en annen singel person".

Og jeg trenger virkelig en detaljert og grundig forklaring... for jeg skjønner ikke bæret.

Også er jeg nysgjerrig på svaret Kate får...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...