danbanan Skrevet 3. desember 2011 #921 Skrevet 3. desember 2011 (endret) Må ses den er steike artig...er litt relatert da ville jeg tru. "Cause i think that i might have a chance" LOL Haha, morsom video;) Nettopp derfor jeg ikke engang gidder å prøve meg på alt for pene jenter, siden de ofte har personlighet deretter;) ...kanksje litt "generalisering", men det er nu min erfaring :gjeiper: Endret 3. desember 2011 av danbanan 1
Fønix Skrevet 4. desember 2011 #922 Skrevet 4. desember 2011 (endret) INGEN har sagt at det er mulig å være singel i et parforhold. Det er mange av dere som påpeker dette og som tydeligvis lar dere forbause over at Steinar stadig gjentar denne selvfølgeligheten. Men det kan hende at det blir litt mer forståelig hvis dere ser at Steinar driver med sirkelargumentasjon: - Man kan ikke ha venner når man er i et forhold. Ergo tilhører venner singeltilværelsen. - Man kan ikke oppføre seg som singel når man er i et forhold. Ergo kan kan man ikke ha venner når man er i et forhold. - Man kan ikke ha venner når man er i et forhold... osv, osv. Det eneste virkelige premisset i denne tankesirkelen, er at man ikke kan ha venner når man er i et forhold. At man ikke kan oppføre seg som singel i et forhold, er ikke noen begrunnelse for dette premisset, men bare en konsekvens av det. Selve premisset - at man ikke kan ha venner - har ikke Steinar gitt noen ordentlig begrunnelse for. Men det er jo nærliggende å tro at den reelle begrunnelsen er at han er bekymret for at han ikke er bra nok til at en eventuell dame faktisk ønsker å holde seg til ham og ikke knulle en annen ved første anledning. Endret 4. desember 2011 av Fønix 8
Gjest Purple Haze Skrevet 4. desember 2011 #923 Skrevet 4. desember 2011 Å, Fønix, du får virkelig sagt det sånn det er! Om bare Steinar kunne ta til seg poengene dine, kunne han få litt ny innsikt, men jeg er temmelig sikker på at det ikke skjer. 1
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #924 Skrevet 4. desember 2011 Det er mange av dere som påpeker dette og som tydeligvis lar dere forbause over at Steinar stadig gjentar denne selvfølgeligheten. Men det kan hende at det blir litt mer forståelig hvis dere ser at Steinar driver med sirkelargumentasjon: - Man kan ikke ha venner når man er i et forhold. Ergo tilhører venner singeltilværelsen. - Man kan ikke oppføre seg som singel når man er i et forhold. Ergo kan kan man ikke ha venner når man er i et forhold. - Man kan ikke ha venner når man er i et forhold... osv, osv. Det eneste virkelige premisset i denne tankesirkelen, er at man ikke kan ha venner når man er i et forhold. At man ikke kan oppføre seg som singel i et forhold, er ikke noen begrunnelse for dette premisset, men bare en konsekvens av det. Selve premisset - at man ikke kan ha venner - har ikke Steinar gitt noen ordentlig begrunnelse for. Men det er jo nærliggende å tro at den reelle begrunnelsen er at han er bekymret for at han ikke er bra nok til at en eventuell dame faktisk ønsker å holde seg til ham og ikke knulle en annen ved første anledning. Jeg fatter egentlig ikke hvor du/dere har fått det ifra at jeg liksom skulle mene at man ikke kan ha venner når man er i et forhold? Det eneste jeg har sagt er at dama ikke kan ha mannlige venner - såkalte kompisser Men at hun har gode venninner er altså absolutt intet problem. Det er bare positivt i mine øyne.
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #925 Skrevet 4. desember 2011 hehe Ja, sånn kan du jo forsåvidt si det. Men det var vel ikke akkurat etter min plan at det skulle utarte seg på det viset, når sant skal sies. "Var ikke planen at det skulle utarte seg på det viset?" Hun satt jo på ræva absolutt fra start til slutt og forlangte penger av deg. Er det slik at det er greit å sitte på ræva og kreve i 2 år, men ikke i 5 år? Tre år men ikke 8 år? Eller hvordan fungerer dette egentlig på planeten Steinar? Forøvrig: Desperat = Å bruke masse tid og penger på ei dame som gir null og niks tilbake, og som at på til innehar alle de egenskaper man anser som uattraktive og uaktuelle i en partner. DET er desperat, det Steinar. Det absolutt mest desperate her i verden, er å tilsidesette sine egne krav fordi den eneste som viser et minimum av interesse, overhodet ikke passer inn i disse kravene... 4
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #926 Skrevet 4. desember 2011 Jeg fatter egentlig ikke hvor du/dere har fått det ifra at jeg liksom skulle mene at man ikke kan ha venner når man er i et forhold? Det eneste jeg har sagt er at dama ikke kan ha mannlige venner - såkalte kompisser Men at hun har gode venninner er altså absolutt intet problem. Det er bare positivt i mine øyne. Skal du først nyansere, får du gjøre det riktig. Det er ikke slik at det KUN er mannlige venner du vil nekte henne. Du vil også nekte henne enkelte kvinnelige venninner. Du skal godkjenne alle venninnene hennes, og de du ikke godkjenner, skal hun holde seg unna. Det inkluderer sannsynligvis alle single venninner (for de flyr bare på byen og puler alle menn). Noe sier meg, basert på erfaring, at din oppfatning av hva en god venninne er, sannsynligvis kan kollidere litt med hva dama mener en god venninne er. Dere har ulikt ståsted, og ser hva som er en god venninne fra to forskjellige synspunkt. Og da vil det bli uenighet. Og derfor er det at de fleste av oss ikke dikterer vennegjengen til partneren vår. 1
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #927 Skrevet 4. desember 2011 (endret) "Var ikke planen at det skulle utarte seg på det viset?" Hun satt jo på ræva absolutt fra start til slutt og forlangte penger av deg. Er det slik at det er greit å sitte på ræva og kreve i 2 år, men ikke i 5 år? Tre år men ikke 8 år? Eller hvordan fungerer dette egentlig på planeten Steinar? Det var greit så lenge målet hennes var å skille seg og flytte. Forøvrig: Desperat = Å bruke masse tid og penger på ei dame som gir null og niks tilbake, og som at på til innehar alle de egenskaper man anser som uattraktive og uaktuelle i en partner. DET er desperat, det Steinar. Det absolutt mest desperate her i verden, er å tilsidesette sine egne krav fordi den eneste som viser et minimum av interesse, overhodet ikke passer inn i disse kravene... Ja, det er selvfølgelig desperat å tilsidesette sine egne minstekrav. Og derfor gjør jeg ikke det heller. Endret 4. desember 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #928 Skrevet 4. desember 2011 Skal du først nyansere, får du gjøre det riktig. Det er ikke slik at det KUN er mannlige venner du vil nekte henne. Du vil også nekte henne enkelte kvinnelige venninner. Du skal godkjenne alle venninnene hennes, og de du ikke godkjenner, skal hun holde seg unna. Det inkluderer sannsynligvis alle single venninner (for de flyr bare på byen og puler alle menn). Noe sier meg, basert på erfaring, at din oppfatning av hva en god venninne er, sannsynligvis kan kollidere litt med hva dama mener en god venninne er. Dere har ulikt ståsted, og ser hva som er en god venninne fra to forskjellige synspunkt. Og da vil det bli uenighet. Og derfor er det at de fleste av oss ikke dikterer vennegjengen til partneren vår. Ei dårlig venninne vil jeg si er et individ som f.eks utnytter henne. Tar mer enn hun gir. Og selvfølgelig hvis hun bare prøver å få med dama mi på fest og fyll hele tia.
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2011 #929 Skrevet 4. desember 2011 Ei dårlig venninne vil jeg si er et individ som f.eks utnytter henne. Tar mer enn hun gir. Og selvfølgelig hvis hun bare prøver å få med dama mi på fest og fyll hele tia. Hvor har du dette forvrengte synet fra, at voksne single damer (for menn gjør vel ikke sånt) bare er opptatt av fest og fyll? 2
Plague Skrevet 4. desember 2011 #930 Skrevet 4. desember 2011 Ei dårlig venninne vil jeg si er et individ som f.eks utnytter henne. Tar mer enn hun gir. Og selvfølgelig hvis hun bare prøver å få med dama mi på fest og fyll hele tia. Alle er helt enige med på punkt én. En venn som utnytter deg er aldri en god venn. Men hva er fest og fyll? Jeg kjenner svært få voksne mennesker som går på byen og drikker seg drita. De fleste venninnekvelder innebærer enten hyggelig sammenkomst hjemme hos noen, eller noen glass vin eller lignende på rolige utesteder med voksent klientell. Konsert eller kino etterfulgt av en bedre middag og en tur innom en vinbar er også en vanlig utekveld for meg. Utgår dette også, ettersom alle disse aktivitetene innebærer potensiell kontakt med menn i forbindelse med inntak av alkohol (om enn i små mengder)? Har din partner "lov" til å føre en vanlig samtale om helt vanlige emner med en ukjent mann i en slik setting, eller skal hun forholde seg taus for å unngå å vekke mannens interesse? Hvor går grensene dine?
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #931 Skrevet 4. desember 2011 Hvor har du dette forvrengte synet fra, at voksne single damer (for menn gjør vel ikke sånt) bare er opptatt av fest og fyll? Jeg har dette "forvrengte" synet ifra den store virkeligheten der ute.
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #932 Skrevet 4. desember 2011 Alle er helt enige med på punkt én. En venn som utnytter deg er aldri en god venn. Men hva er fest og fyll? Jeg kjenner svært få voksne mennesker som går på byen og drikker seg drita. De fleste venninnekvelder innebærer enten hyggelig sammenkomst hjemme hos noen, eller noen glass vin eller lignende på rolige utesteder med voksent klientell. Konsert eller kino etterfulgt av en bedre middag og en tur innom en vinbar er også en vanlig utekveld for meg. Utgår dette også, ettersom alle disse aktivitetene innebærer potensiell kontakt med menn i forbindelse med inntak av alkohol (om enn i små mengder)? Har din partner "lov" til å føre en vanlig samtale om helt vanlige emner med en ukjent mann i en slik setting, eller skal hun forholde seg taus for å unngå å vekke mannens interesse? Hvor går grensene dine? Grenser vil alltid være avhengig av hvordan den andre parten oppfører seg. Men det kommer jo også an på hvor ofte det er snakk om. Og ikke minst om det går på bekostning av meg eller ikke.
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #933 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har dette "forvrengte" synet ifra den store virkeligheten der ute. Hvilken virkelighet er det? Er Indre Enfold ikke annet enn en eneste stor fylle- og sexorgie? Jeg drikker ikke i det hele tatt, og ingen jeg kjenner driver med noen utstrakt festing. Julebord deltar de (og jeg) på, samt vennekvelder med god mat og vin til. Jeg har også vært med min single venninne på kino, hvor vi endte opp på et utested etterpå (). Hun drakk én halvliter, jeg drakk brus. Og, enda mer - jeg bare ringte hjem og sa fra at vi ikke kom rett hjem etter kinoen. Bare så mannen min ikke skulle bli bekymret. DET er kommunikasjon for meg. Skulle jeg ha ringt og spurt om lov, hadde det ikke vært kommunikasjon, men kontroll. To vidt forskjellige ting. Hvordan passer noe slikt inn i din verden? 2
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #934 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Hvilken virkelighet er det? Er Indre Enfold ikke annet enn en eneste stor fylle- og sexorgie? Jeg drikker ikke i det hele tatt, og ingen jeg kjenner driver med noen utstrakt festing. Julebord deltar de (og jeg) på, samt vennekvelder med god mat og vin til. Jeg har også vært med min single venninne på kino, hvor vi endte opp på et utested etterpå (). Hun drakk én halvliter, jeg drakk brus. Julebord med overnatting kunne du bare glemt. Da hadde jeg hentet deg hehe Og, enda mer - jeg bare ringte hjem og sa fra at vi ikke kom rett hjem etter kinoen. Bare så mannen min ikke skulle bli bekymret. DET er kommunikasjon for meg. Skulle jeg ha ringt og spurt om lov, hadde det ikke vært kommunikasjon, men kontroll. To vidt forskjellige ting. Hvordan passer noe slikt inn i din verden? Positivt at du ringte og sa ifra selvfølgelig Endret 4. desember 2011 av Steinar40
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #935 Skrevet 4. desember 2011 Julebord med overnatting kunne du bare glemt. Da hadde jeg hentet deg hehe Jeg kunne pult mye både på julebord og i andre, edrue, settinger, jeg. Helt uten at det skulle være overnatting. Sex kan faktisk foregå mange andre steder enn i senga etter klokka 11 om kvelden Positivt at du ringte og sa ifra selvfølgelig Ja, men hadde det holdt for deg? Jeg mener jo selvfølgelig at man skal ha en respektfull holdning ovenfor hverandre. For både meg og min mann ville det vært uaktuelt å plutselig skulle komme hjem flere timer senere enn angitt uten å si fra. Det har noe med hensyn til den som sitter hjemme å gjøre - at han/hun ikke skal bli redd for at det har skjedd noe. Men det er langt fra det å si fra, til å spørre om å få lov. Enig? Hvilken ville du foretrukket? Også mener jeg at det også selvsagt kommer an på tidligere erfaringer (her kommer nyansene inn!). Hadde jeg gjort noe slikt tidligere, og endt opp med gruppesex på handicaptoalettet på utestedet, så måtte jeg nok ha spurt om lov etterpå, ja. Men hvis jeg ikke har gjort noe som kunne gi han grunn til å mistenke meg? Da holder det vel å si fra at vi bestemte oss for at kvelden ikke kunne slutte klokka 23 når kinoen var ferdig? 2
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #936 Skrevet 4. desember 2011 Jeg kunne pult mye både på julebord og i andre, edrue, settinger, jeg. Helt uten at det skulle være overnatting. Sex kan faktisk foregå mange andre steder enn i senga etter klokka 11 om kvelden Ja, men da blir det vanskeligere å holde det skjult for partneren. De fleste folk er ikke lystløgnere. Håper jeg! Ja, men hadde det holdt for deg? Jeg mener jo selvfølgelig at man skal ha en respektfull holdning ovenfor hverandre. For både meg og min mann ville det vært uaktuelt å plutselig skulle komme hjem flere timer senere enn angitt uten å si fra. Det har noe med hensyn til den som sitter hjemme å gjøre - at han/hun ikke skal bli redd for at det har skjedd noe. Men det er langt fra det å si fra, til å spørre om å få lov. Enig? Hvilken ville du foretrukket? Tja, hvis hun hadde sagt til meg at hun skulle komme hjem kl 23, så ville jeg foretrukket at hun forklarte meg hvorfor hun ble forsinket, og spurt om det var greit for meg. Det er egentlig ikke å spørre meg om lov, men å vise meg respekt. Og da hadde det sannsynligvis vært greit for meg - hvis grunnen var vettig. Også mener jeg at det også selvsagt kommer an på tidligere erfaringer (her kommer nyansene inn!). Hadde jeg gjort noe slikt tidligere, og endt opp med gruppesex på handicaptoalettet på utestedet, så måtte jeg nok ha spurt om lov etterpå, ja. Men hvis jeg ikke har gjort noe som kunne gi han grunn til å mistenke meg? Da holder det vel å si fra at vi bestemte oss for at kvelden ikke kunne slutte klokka 23 når kinoen var ferdig? Ja, hvis det ikke var noe annet viktig i veien for det.
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #937 Skrevet 4. desember 2011 Julebord med overnatting kunne du bare glemt. Da hadde jeg hentet deg hehe Glemte en ting. Å hente meg kunne du bare glemme. Jeg drikker ikke, og er derfor i stand til å kjøre hjem selv, om det var det jeg ønsket. At jeg kanskje ønsker å sove over er en annen sak, og i utgangspunktet helt opp til meg. 2
QueenPenelope Skrevet 4. desember 2011 #938 Skrevet 4. desember 2011 Ja, men da blir det vanskeligere å holde det skjult for partneren. De fleste folk er ikke lystløgnere. Håper jeg! Hvorfor er det vanskeligere å holde det skjult for partneren hvis du har sex klokka åtte utenfor sengen, enn hvis du har sex ved midnatt i en seng? Den skjønte jeg ikke. Og skulle jeg tippe, ville jeg trodd at det var omvendt. Å stadig skulle overnatte rundt omkring vil da mye raskere vekke mistenksomhet, enn hvis du stjeler deg til noen stjålne minutter med elskeren i løpet av dagen? Tja, hvis hun hadde sagt til meg at hun skulle komme hjem kl 23, så ville jeg foretrukket at hun forklarte meg hvorfor hun ble forsinket, og spurt om det var greit for meg. Det er egentlig ikke å spørre meg om lov, men å vise meg respekt. Og da hadde det sannsynligvis vært greit for meg - hvis grunnen var vettig. Er det at vi har lyst på en tur ut på pub for en halvliter (øl eller brus) en vettig grunn? Burde ikke du også ha hatt en vettig grunn for å si at det ikke er greit for deg? Hva slags grunn skulle det være i så fall?
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #939 Skrevet 4. desember 2011 Glemte en ting. Å hente meg kunne du bare glemme. Jeg drikker ikke, og er derfor i stand til å kjøre hjem selv, om det var det jeg ønsket. At jeg kanskje ønsker å sove over er en annen sak, og i utgangspunktet helt opp til meg. Ja, det er i utgangspunktet helt opp til deg, men det ville ikke vært så veldig smart å insistere på det.
Steinar40 Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #940 Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor er det vanskeligere å holde det skjult for partneren hvis du har sex klokka åtte utenfor sengen, enn hvis du har sex ved midnatt i en seng? Den skjønte jeg ikke. Og skulle jeg tippe, ville jeg trodd at det var omvendt. Å stadig skulle overnatte rundt omkring vil da mye raskere vekke mistenksomhet, enn hvis du stjeler deg til noen stjålne minutter med elskeren i løpet av dagen? Det er lettere å fortrenge det når man får det på litt avstand. Altså etter at man har overnattet. Dessuten er det da mulig å kvitte seg med alle synlige spor. F.eks lebestift, parfyme, aftershave og det som verre er. Er det at vi har lyst på en tur ut på pub for en halvliter (øl eller brus) en vettig grunn? Burde ikke du også ha hatt en vettig grunn for å si at det ikke er greit for deg? Hva slags grunn skulle det være i så fall? Det finnes sikkert mange vettige grunner. Og jeg burde selvfølgelig ha det samme, ja. Som jeg skrev så dreier det seg egentlig først og fremst om kommunikasjon og respekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå