Gjest KateW Skrevet 5. desember 2011 #961 Skrevet 5. desember 2011 Jeg bare konstaterer at det ikke ville vært smart fordi da ville det skapt uoverensstemmelser i forholdet. Når man trumfer igjennom sin vilje uten at den andre er enig, så blir det ikke akkurat noe bedre forhold av det. På min arbeidsplass er netter borte hjemmefra, og også julebord på hotell med overnatting helt vanlig. Og hadde min partner insistert på å komme og hente meg så jeg ikke skulle sove hjemmenfra hadde alle mine varsellamper blinket. 2
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2011 #962 Skrevet 5. desember 2011 Det er ihvertfall viktig å komme fram til en enighet. Den ene kan ikke trumfe igjennom sin vilje. Det blir ikke bra. Den ene? Den andre mener du vel. Å komme frem til enighet er at damen firer og du bestemmer. 1
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #963 Skrevet 5. desember 2011 Jammen, hvordan? For å holde det enkelt: jeg vil overnatte, du er strengt imot. Hvorfor skal din mening telle mer enn min, når jeg ikke har gjort noe som helst for å fortjene en mistillit? Årsaken min er så enkel som at jeg koser meg, vil være med til slutten. Da er jeg trøtt og sliten og vil bare legge meg på hotellrommet fremfor å kjøre hjem. Dessuten er det planlagt felles frokost med gode kollegaer dagen etter, som jeg har lyst til å få med meg. Fra mitt ståsted, er det flaut at jeg må dra hjem når alle andre skal ligge over, og det er dette som er planlagt fra festkommiteens side. De spør i så fall hvorfor, og hva skal jeg svare? "Beklager, mannen min er så livredd for utroskap at jeg får ikke lov å sove over..."? Hva er din begrunnelse? Hva med at du tenker litt på meg også, og ikke bare på deg selv?
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #964 Skrevet 5. desember 2011 Tull og tøys! "Ta seg av" Ja, når man er syk er det koselig med noen som kan ta seg av en. En normal, frisk oppegående kvinne trenger ikke en som må ta seg av henne. Selvfølgelig skal han bry seg! I et forhold bryr man seg om hverandre og vil hverandre vel. Men det er forskjell på "Å bry seg" og "Å bry seg med", som i: Å bry seg med hva den andre gjør hele tiden og ha kontroll på den andre. Det er ikke sunt. Hva med de andre spm. jeg stilte? Skulle du ikke svare på dem? Ble det for vanskelig? Hvordan ville du grepet an situasjonen dersom hun hadde nektet å komme hjem? Og hva hadde skjedd i etterkant? Jeg lurer fortsatt på dette. Det er jo ikke akkurat lett for meg å vite hvordan jeg ville ha grepet an en hypotetisk situasjon som jeg ikke er midt oppe i nå (heldigvis!) Men det er klart at jeg hadde satt svært lite pris på at hun trumfet igjennom sin vilje mot min vilje. Det går ikke an å oppføre seg sånn. Man må klare å bli enige. Så da måtte vi rett og slett ha pratet i sammen til vi kom fram til en akseptabel løsning. Imidlertid har jeg dårlige erfaringer med kvinnfolk som ikke vil eller klarer å prate og finne konstruktive løsninger.
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #965 Skrevet 5. desember 2011 Hva med at du tenker litt på meg også, og ikke bare på deg selv? Hva med å svare på det du blir spurt om?? Og hva med å tenke litt på meg også, og ikke bare på deg selv? Det er jo ikke akkurat lett for meg å vite hvordan jeg ville ha grepet an en hypotetisk situasjon som jeg ikke er midt oppe i nå (heldigvis!) Men det er klart at jeg hadde satt svært lite pris på at hun trumfet igjennom sin vilje mot min vilje. Det går ikke an å oppføre seg sånn. Man må klare å bli enige. Så da måtte vi rett og slett ha pratet i sammen til vi kom fram til en akseptabel løsning. Imidlertid har jeg dårlige erfaringer med kvinnfolk som ikke vil eller klarer å prate og finne konstruktive løsninger. Og hva ville vært en konstruktiv løsning i dette tilfellet, synes du?
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #966 Skrevet 5. desember 2011 Hva med å svare på det du blir spurt om?? Og hva med å tenke litt på meg også, og ikke bare på deg selv? Noen må begynne og det kan like godt være deg! hehe Kan faktisk godt hende at jeg hadde blitt mer medgjørlig også da. Og hva ville vært en konstruktiv løsning i dette tilfellet, synes du? En konstruktiv løsning i dette tilfellet ville vært at vi hadde blitt enige. Som f.eks det jeg beskrev over
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #967 Skrevet 5. desember 2011 Noen må begynne og det kan like godt være deg! hehe Kan faktisk godt hende at jeg hadde blitt mer medgjørlig også da. Noen må begynne, ja. Og det kan like godt være deg, ikke sant? En konstruktiv løsning i dette tilfellet ville vært at vi hadde blitt enige. Som f.eks det jeg beskrev over Men hvordan skal vi bli enige? Hva er din begrunnelse for å nekte meg å overnatte? Jeg hadde satt svært lite pris på at du trumfet gjennom viljen din. Jeg har ikke gjort noe som fortjener mistillit og usikkerhet, og jeg har lyst til å sove over på hotellet etter julebordet for å få med meg frokosten. Slik alle de andre skal.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #968 Skrevet 5. desember 2011 Noen må begynne, ja. Og det kan like godt være deg, ikke sant? Ja, hvis det passer seg sånn så. Men hvordan skal vi bli enige? Hva er din begrunnelse for å nekte meg å overnatte? Jeg hadde satt svært lite pris på at du trumfet gjennom viljen din. Jeg har ikke gjort noe som fortjener mistillit og usikkerhet, og jeg har lyst til å sove over på hotellet etter julebordet for å få med meg frokosten. Slik alle de andre skal. Ja, du måtte da selvfølgelig komme med alle dine gode argumenter slik at du kunne overbevise meg om at det er den beste løsningen. Jeg er ikke helt urimelig skjønner du. Selv om en del her sikkert innbiller seg det
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #969 Skrevet 5. desember 2011 Ja, hvis det passer seg sånn så. Ja, du måtte da selvfølgelig komme med alle dine gode argumenter slik at du kunne overbevise meg om at det er den beste løsningen. Jeg er ikke helt urimelig skjønner du. Selv om en del her sikkert innbiller seg det Du har fått mine argumenter. Hva er ditt svar?
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #970 Skrevet 5. desember 2011 Du har fått mine argumenter. Hva er ditt svar? Jeg skal tenke på det
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #971 Skrevet 5. desember 2011 Jeg skal tenke på det Ikke tenk for lenge, for da må jeg nesten bare gjøre som jeg vil (ettersom du ikke har et eneste motargument), og ligge over uansett hva du måtte mene om det. Lurer på hva som hadde skjedd dagen etter, når jeg kommer hjem... ingenting? Hehe 1
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #972 Skrevet 5. desember 2011 Ikke tenk for lenge, for da må jeg nesten bare gjøre som jeg vil (ettersom du ikke har et eneste motargument), og ligge over uansett hva du måtte mene om det. Lurer på hva som hadde skjedd dagen etter, når jeg kommer hjem... ingenting? Hehe Ja, det kan du si. Hva hadde skjedd da, ja! Hvis du bare stakk av, så kan jeg nesten garantere deg en monumental og langvarig krangel ihvertfall. Dvs hvis jeg ikke hadde blitt noe så inni helvete jævla forbanna at jeg ikke gadd å krangle med deg engang. For å si det sånn; så ville det avhengt mye av hvor sterkt forhold vi egentlig hadde. Og om vi bodde i sammen eller ikke. Alle sånne saker og ting. Men hvis det hadde vært lett for meg å avslutte så kan jeg faktisk ikke si med sikkerhet at jeg ikke hadde gjort det.
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #973 Skrevet 5. desember 2011 Ja, det kan du si. Hva hadde skjedd da, ja! Hvis du bare stakk av, så kan jeg nesten garantere deg en monumental og langvarig krangel ihvertfall. Dvs hvis jeg ikke hadde blitt noe så inni helvete jævla forbanna at jeg ikke gadd å krangle med deg engang. For å si det sånn; så ville det avhengt mye av hvor sterkt forhold vi egentlig hadde. Og om vi bodde i sammen eller ikke. Alle sånne saker og ting. Men hvis det hadde vært lett for meg å avslutte så kan jeg faktisk ikke si med sikkerhet at jeg ikke hadde gjort det. Bare stakk av? Hvorfor lager du din egen versjon av saker? Forutsetningene er enkle å forholde seg til: 1. Jeg har ikke gjort noe som fortjener din mistillit før 2. Jeg har sagt i fra i god tid (samme dag som invitasjonen til julebord kom) at det er julebord, hvor det holdes og at det er inkludert overnatting som jeg ønsker å være med på. Så - nytt svar med ovennevnte forutsetninger, takk? Eller står fortsatt svaret angående hvor sint du hadde blitt?
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #974 Skrevet 5. desember 2011 Bare stakk av? Hvorfor lager du din egen versjon av saker? Forutsetningene er enkle å forholde seg til: 1. Jeg har ikke gjort noe som fortjener din mistillit før 2. Jeg har sagt i fra i god tid (samme dag som invitasjonen til julebord kom) at det er julebord, hvor det holdes og at det er inkludert overnatting som jeg ønsker å være med på. Så - nytt svar med ovennevnte forutsetninger, takk? Eller står fortsatt svaret angående hvor sint du hadde blitt? Fordi det var den situasjonen som jeg kom til å tenke på hehe Tja, så lenge jeg ikke følte det var noen ulver i mosen så hadde du sannsynligvis fått lov
QueenPenelope Skrevet 5. desember 2011 #975 Skrevet 5. desember 2011 Fordi det var den situasjonen som jeg kom til å tenke på hehe Tja, så lenge jeg ikke følte det var noen ulver i mosen så hadde du sannsynligvis fått lov Halleluja!
Steinar40 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #976 Skrevet 5. desember 2011 Halleluja! Ja, jeg vet det. Jeg er nok altfor snill hehe
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2011 #977 Skrevet 5. desember 2011 Halleluja! Tenk at du sannsynligvis hadde FÅTT LOV. Jamen er Steinar snill . 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #978 Skrevet 6. desember 2011 når jeg leser disse trådene, blir jeg gang etter gang så ufattelig takknemlig for min kjære samboer! Han lever sammen med oss andre i 2011, snart 2012 faktisk, der kvinner og menn velger å leve sammen fordi det gir dem noe de begge verdsetter høyere en makt, kontroll og krangler. Vi krangler ALDRI om at den ene planlegger å ligge over i forhold til noe. Vi trenger aldri "finne løsninger" ang om det ER LOV eller ikke å ligge over når det er situasjoner som tilsier at det kan skje. Vi lever sammen, to stykker som elsker hverandre høyt og respekterer hverandre som de individene vi begge er. Han reiser på vennetur, hann og hunn-kjønn, til london med overnatting og fest og fjas. Jeg reiser til frankrike med to single venninner og danser med mannlige partnere en helg, overnatting selvsagt, og tilbud om både afterparty og hyggelig samvær med mennesker av begge kjønn. Ingen av oss "spør om lov" til å gjøre slike ting, men vi informerer hverandre, og passer på at det ikke faller på dager der vi som par allerede har andre planer. Jeg blir så takknemlig for at vi har et likeverdig forhold, der kommunikasjon faktisk betyr å prate sammen, og ikke å stille krav til hverandre og måtte finne ut hvem av oss som må gi seg først. Hadde han påtvunget seg å komme å hente meg fra ett event der det var flere som skulle overnatte, når jeg var klar på at jeg ønsket å overnatte også, så hadde det blitt en skyllebøtte av en annen verden, og han kunne rett og slett driti i å prøve engang, for han hadde blitt kastet på hue og ræva ut fra eventet med meg stående som en furie i døra!! OG, det hadde vært en spiker i kista for forholdet vårt, en STOOOOR spiker, som han måtte jobbe hardt for å vise at var feilslått i etterkant. INGEN bestemmer nemlig over meg! Og ingen andre en kjæresten min bestemmer over kjæresten min! Nåde den som prøver seg. Respekt og likeverd stiller høyt hos de fleste i år 2011/2012, ihvertfall i norge. Jeg tror du vil slite Steinar, med å finne en som passer alle dine krav. Du sier det ikke er attraktivt med altfor mange krav, har du sett på den eviglange lista med krav du selv har kommet med i årenes løp her inne? Det er ikke Kate som er kravstor, det er du! Det er ikke Suzy som er følelseskald, det er du! Slik du fremstiller deg selv her ihvertfall. Og når du først nevner dette med å bli sint om noen sier noe som er rett.... jeg fikk en melding fra deg en gang for flere år siden nå, en pm her inne, der du var MEGET snurt og irritert over at jeg hadde uttalt meg på en måte som tilsa at jeg trodde jeg visste noe om deg. Hmmm.... kan det ha vært fordi du kjente deg igjen kanskje? Eller gjelder ikke heller den regelen for deg? Bare alle andre? 6
Steinar40 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #979 Skrevet 6. desember 2011 (endret) INGEN bestemmer nemlig over meg! Og ingen andre en kjæresten min bestemmer over kjæresten min! Nåde den som prøver seg. Respekt og likeverd stiller høyt hos de fleste i år 2011/2012, ihvertfall i norge. Jeg tror du vil slite Steinar, med å finne en som passer alle dine krav. Joda, jeg kan meget godt innse at det må passe mange av dagens bortskjemte folk å leve som single i et såkalt parforhold. Men personlig syns altså ikke jeg at det har noe med kjærlighet å gjøre. Du sier det ikke er attraktivt med altfor mange krav, har du sett på den eviglange lista med krav du selv har kommet med i årenes løp her inne? Det er ikke Kate som er kravstor, det er du! Det er ikke Suzy som er følelseskald, det er du! Slik du fremstiller deg selv her ihvertfall. Og når du først nevner dette med å bli sint om noen sier noe som er rett.... jeg fikk en melding fra deg en gang for flere år siden nå, en pm her inne, der du var MEGET snurt og irritert over at jeg hadde uttalt meg på en måte som tilsa at jeg trodde jeg visste noe om deg. Hmmm.... kan det ha vært fordi du kjente deg igjen kanskje? Eller gjelder ikke heller den regelen for deg? Bare alle andre? Melding for flere år siden? Jeg kan ikke huske det, men men. Og hva mener du med at jeg kjente meg igjen kanskje? Umulig å svare på det uten at du forteller hva du påsto først hehe Endret 6. desember 2011 av Steinar40
Gjest Eurodice Skrevet 6. desember 2011 #980 Skrevet 6. desember 2011 Joda, jeg kan meget godt innse at det må passe mange av dagens bortskjemte folk å leve som single i et såkalt parforhold. Men personlig syns altså ikke jeg at det har noe med kjærlighet å gjøre. Du er ganske uspiselig, Steinar. Kan du fortelle i klartekst hva som er din oppskrift på et perfekt parforhold? Ikke noe utenomsnakk og svada, takk. Ettersom du fremdeles er singel i en alder av nærmere 50 år, og antagelig aldri levd i et forhold, er det svært freidig av deg å skulle belære andre, for ikke å snakke om å fordømme. Kvinner som har hatt sex med flere enn én partner, er jo søppel og oppsop. Hvilken betegnelse passer på deg da, som bryter inn i et ekteskap og ligger med en gift kvinne? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå