Snøvott Skrevet 18. november 2011 #881 Skrevet 18. november 2011 Jeg har krav på å bli behandlet på en redelig og bra måte. Må si meg helt enig med deg, du (og alle andre) har absolutt krav på det.
MissStiles Skrevet 18. november 2011 #882 Skrevet 18. november 2011 Tråden er ryddet. MissStiles, mod
Steinar40 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #883 Skrevet 18. november 2011 Må si meg helt enig med deg, du (og alle andre) har absolutt krav på det. Ja, intet annet er godt nok.
2shy Skrevet 18. november 2011 #884 Skrevet 18. november 2011 Jeg har krav på å bli behandlet på en redelig og bra måte. Alle har krav på det. Hva som er redelig og bra blir dog en definisjonssak.
Steinar40 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #885 Skrevet 18. november 2011 Alle har krav på det. Hva som er redelig og bra blir dog en definisjonssak. De fleste vet hva som er redelig og bra. Problemet er bare det at det ikke nødvendigvis er i egen interesse å behandle andre redelig og bra.
2shy Skrevet 18. november 2011 #886 Skrevet 18. november 2011 De fleste vet hva som er redelig og bra. Problemet er bare det at det ikke nødvendigvis er i egen interesse å behandle andre redelig og bra. Tja, du mener jo at det å ha guttevenner når man er jente i et parforhold ikke er å behandle partneren bra. Så man vet jo ikke hva du legger i redelig og bra. Uansett, mennesker som ikke behandler en bra går man vekk fra, og bruker ikke mer energi på dem. 1
Steinar40 Skrevet 18. november 2011 Forfatter #887 Skrevet 18. november 2011 Tja, du mener jo at det å ha guttevenner når man er jente i et parforhold ikke er å behandle partneren bra. Så man vet jo ikke hva du legger i redelig og bra. Uansett, mennesker som ikke behandler en bra går man vekk fra, og bruker ikke mer energi på dem. Det å være egoistisk er ikke å behandle andre bra.
2shy Skrevet 18. november 2011 #888 Skrevet 18. november 2011 Det å være egoistisk er ikke å behandle andre bra. Noen ganger må man være egoistisk.
Steinar40 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #889 Skrevet 19. november 2011 Noen ganger må man være egoistisk. Ja, men hvilken nytte har jeg av et egoistisk kvinnfolk? Det er det store spørsmålet
Bachata Skrevet 19. november 2011 #890 Skrevet 19. november 2011 Det å være egoistisk er ikke å behandle andre bra. Du er jo egoistisk selv, mener du da at du ikke behandler andre bra? Hvordan kan du forvente at andre skal behandle deg bra, når du ikke behandler dem bra?
2shy Skrevet 19. november 2011 #891 Skrevet 19. november 2011 Ja, men hvilken nytte har jeg av et egoistisk kvinnfolk? Det er det store spørsmålet Hvilken nytte har du av å klage på kvinner dagen lang? Føler du det beriker livet ditt? 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 19. november 2011 #892 Skrevet 19. november 2011 Ja, men hvilken nytte har jeg av et egoistisk kvinnfolk? Det er det store spørsmålet A-ha! Så det er det også denne tråden med snart 1000 poster handler om. Vel, kudos Steinar40, for evnen til å engasjere store deler av et nettsamfunn i din filosofiske søken. Tipper at selv Berlusconi misunner deg evnene til å holde såpass mange kvinner engasjert, provosert, nysjerrige og tilstrekkelig på tuppa.
Steinar40 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #893 Skrevet 19. november 2011 Du er jo egoistisk selv, mener du da at du ikke behandler andre bra? Det kommer an på. Men i en konkurransesituasjon så blir det fort et problem. Hvis jeg f.eks tar dama og ungene ifra en annen fyr, så er det nok moralsk sett vanskelig å påstå at jeg behandler ham bra. Hvordan kan du forvente at andre skal behandle deg bra, når du ikke behandler dem bra? Nei, det kan jeg selvfølgelig ikke forvente. Men jeg kan forvente at de som jeg behandler bra, gjør det samme overfor meg. Noe som det dessverre ikke er noen automatikk i.
Steinar40 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #894 Skrevet 19. november 2011 Hvilken nytte har du av å klage på kvinner dagen lang? Føler du det beriker livet ditt? Nei, beriker livet mitt gjør det ikke. Uten at jeg vil si at jeg klager på kvinner dagen lang heller Imidlertid så får jeg faktisk ut litt frustrasjon av å skrive/diskutere her. Eller filosofere som 'Gorgonzola' så fint skriver det over hehe
Gjest Eurodice Skrevet 19. november 2011 #895 Skrevet 19. november 2011 Det kommer an på. Men i en konkurransesituasjon så blir det fort et problem. Hvis jeg f.eks tar dama og ungene ifra en annen fyr, så er det nok moralsk sett vanskelig å påstå at jeg behandler ham bra. Nei, det kan jeg selvfølgelig ikke forvente. Men jeg kan forvente at de som jeg behandler bra, gjør det samme overfor meg. Noe som det dessverre ikke er noen automatikk i. Hurra, hurra! Dette er den første og hittil eneste innrømmelse fra deg, det jeg har observert, om at til og med du kan handle umoralsk. 1
2shy Skrevet 19. november 2011 #896 Skrevet 19. november 2011 Det kommer an på. Men i en konkurransesituasjon så blir det fort et problem. Hvis jeg f.eks tar dama og ungene ifra en annen fyr, så er det nok moralsk sett vanskelig å påstå at jeg behandler ham bra. Hvis du tar dame og barn fra en fyr, så er det moralsk sett umulig å påstå noe annet at du har behandlet barna bra. Er det noen som er viktige her, så er det barna.
Steinar40 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #897 Skrevet 19. november 2011 Hvis du tar dame og barn fra en fyr, så er det moralsk sett umulig å påstå noe annet at du har behandlet barna bra. Er det noen som er viktige her, så er det barna. Jeg antar at du har skrevet et eller annet feil i første setningen? Uansett, så er det vanskelig å påstå at det er moralsk riktig å ta ifra barna nærkontakten med faren også. Under normale omstendigheter.
2shy Skrevet 19. november 2011 #898 Skrevet 19. november 2011 Jeg antar at du har skrevet et eller annet feil i første setningen? Uansett, så er det vanskelig å påstå at det er moralsk riktig å ta ifra barna nærkontakten med faren også. Under normale omstendigheter. Jeg regner med du forstod essensen i setningen. Å være utro med noen har barn, er først og fremst uriktig mot barna.
Steinar40 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #899 Skrevet 20. november 2011 Jeg regner med du forstod essensen i setningen. Å være utro med noen har barn, er først og fremst uriktig mot barna. Ja, det er et moralsk dilemma dessverre. Som forsåvidt mange fortrenger med glans. Nå er riktignok barn veldig tilpasningsdyktige, så stort sett tror jeg det vil gå bra hvis bare alle parter samarbeider til felles beste. Men det er selvfølgelig vanskelig å få til når den ene parten føler seg forsmådd. Da vil denne gjerne lage mest mulig jævelskap for den andre parten. Egoistisk men forståelig utifra et menneskelig perspektiv. Dessverre går det da også ut over barna samtidig.
Bachata Skrevet 20. november 2011 #900 Skrevet 20. november 2011 Det kommer an på. Men i en konkurransesituasjon så blir det fort et problem. Hvis jeg f.eks tar dama og ungene ifra en annen fyr, så er det nok moralsk sett vanskelig å påstå at jeg behandler ham bra. Nei, det kan jeg selvfølgelig ikke forvente. Men jeg kan forvente at de som jeg behandler bra, gjør det samme overfor meg. Noe som det dessverre ikke er noen automatikk i. Dersom du f.eks ta dama og ungene fra en annen fyr, så er du umoralsk og behandler ham dårlig. Dersom du f.eks tar barna fra faren sin, er du umoralsk og behandler dem dårlig. Dersomd u f.eks behandler barna til en dame umoralsk og dårlig, så KAN du virkelig ikke fortsette å tro at du behandler henne bra også. Barna hennes er viktigere en du er, og vil alltid være det, ellers er det ett seriøst dårlig kvinnemenneske du har funnet deg. Så i din tenkte situasjon, oppfører du deg umoralsk mot alle og behandler alle andre en deg selv dårlig. Hvordan kan du da forvente at noen av dem skal behandle deg bra? og "barn tilpasser seg raskt"??????? Hvor dum er du? Tror du virkelig at barn TILPASSER SEG å leve uten sin egen far? Du vil ALDRI kunne erstatte barns far, bare fordi du rapper mora deres og tvinger henne til å flytte ett langstrakt land unna faren deres. Å tvinge en kvinne til å kvitte seg med alle venner du ikke liker, er heller ikke veldig god oppførsel, så enhver kvinne som ikke i utgangspunktet har samme ide som deg ang vennskap, altså er strengt imot vennskap til det motsatte kjønn, behandler du heller ikke bra. Og kan dermed ikke forvente å bli behandlet bra av dem heller. Hva med damer som har single venninner som liker å fly på party og bli kjent med nye mennesker? Er det greit at de forblir venner med disse jentene, eller går det greit, så lenge de bare aldri mer ser dem etter mørkets frembrudd? Hva med damer som danser? Lærer du deg å danse dansen de elsker, eller tvinger du dem til å slutte? Hva med damer som har en eller annen interesse som tilsier at hun er mye i mannsdominerte miljøer, takler du det? eller vil du tvinge henne til å droppe lidenskapen sin? Tror du bare må innse at ingen som ikke er kliss lik deg selv, vil være bra nok. Slutt å endre andre, for det er ikke snilt eller moralsk å gjøre det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå