AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1341 Skrevet 17. desember 2011 At all denne kjæreste-omtanken kommer til å forsvinne som dugg for solen. Da lurer jeg på en ting, hva baserer du det på? Kjenner du oss? Vet du hvor lenge forholdet vårt har vart? Du kan ikke måle verden etter dine dårlige erfaringer. Mine venner som er i forhold har det som oss, det er det som er normen og sannheten. Uansett hvor mange ganger du skriver på KG at du sitter på sannheten, så blir ikke virkeligheten tilpasset dine forkvaklede ideer.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1342 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Da lurer jeg på en ting, hva baserer du det på? Kjenner du oss? Vet du hvor lenge forholdet vårt har vart? Du kan ikke måle verden etter dine dårlige erfaringer. Mine venner som er i forhold har det som oss, det er det som er normen og sannheten. Uansett hvor mange ganger du skriver på KG at du sitter på sannheten, så blir ikke virkeligheten tilpasset dine forkvaklede ideer. Tenk tilbake på meg når du finner ut at jeg hadde visst rett allikevel. Endret 17. desember 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1343 Skrevet 17. desember 2011 Tenk tilbake på meg når du finner ut at jeg hadde rett allikevel. Du svarte ikke på det jeg spurte om.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1344 Skrevet 17. desember 2011 Du svarte ikke på det jeg spurte om. Jeg baserer det på livserfaring. Og hva som vanligvis skjer. Men det finnes jo selvfølgelig alltid noen unntak, så jeg kan for din del godt håpe på at du/dere blir ett av dem
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1345 Skrevet 17. desember 2011 Jeg baserer det på livserfaring. Og hva som vanligvis skjer. Men det finnes jo selvfølgelig alltid noen unntak, så jeg kan for din del godt håpe på at du/dere blir ett av dem Det er vel heller din negativitet og dårlige evne til å velge det som er godt for deg du baserer dine kvalmende utsagn på tenker jeg 1
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1346 Skrevet 17. desember 2011 Det er vel heller din negativitet og dårlige evne til å velge det som er godt for deg du baserer dine kvalmende utsagn på tenker jeg Se deg litt rundt du.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1347 Skrevet 17. desember 2011 Se deg litt rundt du. SOm jeg skrev, jeg har sett meg rundt, og sunne trygge mennesker som har tillit til hverandre kan opprettholde forelskelse og kjæresteri omtanken til de er pensjonister. 1
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1348 Skrevet 17. desember 2011 SOm jeg skrev, jeg har sett meg rundt, og sunne trygge mennesker som har tillit til hverandre kan opprettholde forelskelse og kjæresteri omtanken til de er pensjonister. Hvis du tar bort forelskelse og kjæresteri så skal jeg være enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1349 Skrevet 17. desember 2011 Hvis du tar bort forelskelse og kjæresteri så skal jeg være enig med deg. Og da tar du bort essensen i innlegget mitt.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1350 Skrevet 17. desember 2011 Og da tar du bort essensen i innlegget mitt. Hva er feil med å ha omtanke for hverandre? Etter min mening er dette det aller viktigste i lengden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1351 Skrevet 17. desember 2011 Hva er feil med å ha omtanke for hverandre? Etter min mening er dette det aller viktigste i lengden. Ingenting er feil med omtanke for hverandre, men har man ikke kjærelighet og forelskelse kan man like godt være kamerater. Og det er noe annet enn å være partnere. 1
QueenPenelope Skrevet 17. desember 2011 #1352 Skrevet 17. desember 2011 Tvil og det å tro at folk kan juge, er i praksis akkurat det samme. Det er en uttrykksmåte. Jeg velger å tro at folk er ærlige til det motsatte er bevist. Og det er noe HELT annet enn å tro at de lyver inntil de er så godt kontrollert at løgner ikke lar seg gjennomføre. Du bør nok heller prøve å forstå at du ikke vil føle noen tillit hvis du ikke føler at du har kontroll. Etter 17 år som samboer og gift med en og samme mann, trenger du ikke å belære meg om hva jeg bør forstå innenfor temaet forhold. Men det kan tenkes at du har litt å lære, som ikke kan påberope deg egen erfaring. Det å føle at man har kontroll kan gjøres på mange måter. Du følger den bokstavelige betydningen av ordet. De fleste av oss andre har kontroll gjennom kommunikasjon og tillit til den vi deler livet vårt med. Jeg baserer det på livserfaring. Og hva som vanligvis skjer. Men det finnes jo selvfølgelig alltid noen unntak, så jeg kan for din del godt håpe på at du/dere blir ett av dem Din livserfaring innen forhold er noe begrenset, derfor er også dine råd og meninger om hva som vanligvis skjer, også av begrenset verdi. Hva er feil med å ha omtanke for hverandre? Etter min mening er dette det aller viktigste i lengden. Alle her mener at omtanke for hverandre er det viktigste i lengden. Er det noen her som mener noe annet, synes du? Mener du virkelig at det er umulig å opprettholde kjæresteri og forelskelse hele livet? Nå har jeg ikke gjennomgått en livstid enda, men vi har det fortsatt etter 17 år. For to timer siden satt vi på kafé med ungene og holdt hverandre i hendene og koste. Ungdommen litt småflau, samtidig fint at ungene ser at vi fortsatt er glade i hverandre. Og kvelden i går burde jeg ikke si så mye mer om enn... W O W Selvsagt, det går opp og ned, og alt er absolutt ikke rosenrødt hele tiden. Men uten mulighetene for nedturer og vanskelige dager, er også muligheten for oppturene og dagene med sommerfugler borte. I forhold opplever du begge deler. Og mange dager hvor alt er helt gjennomsnittlig trygt og greit. 1
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1353 Skrevet 17. desember 2011 Ingenting er feil med omtanke for hverandre, men har man ikke kjærelighet og forelskelse kan man like godt være kamerater. Og det er noe annet enn å være partnere. Har man omtanke for hverandre så betyr det at man også er glade i hverandre. Og det kan godt vare hele livet. Kravene til forelskelse og kjæresteri må man imidlertid justere ned med årene. Noe tydeligvis ikke alle klarer. Og da går det aldri bra.
QueenPenelope Skrevet 17. desember 2011 #1354 Skrevet 17. desember 2011 Har man omtanke for hverandre så betyr det at man også er glade i hverandre. Og det kan godt vare hele livet. Kravene til forelskelse og kjæresteri må man imidlertid justere ned med årene. Noe tydeligvis ikke alle klarer. Og da går det aldri bra. Mener du seriøst at man ikke kan være kjærester og forelsket hele livet?? Hva justeres det til med årene i din verden? 1
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1355 Skrevet 17. desember 2011 Det er en uttrykksmåte. Jeg velger å tro at folk er ærlige til det motsatte er bevist. Og det er noe HELT annet enn å tro at de lyver inntil de er så godt kontrollert at løgner ikke lar seg gjennomføre. Jeg velger å tro på folk jeg kjenner (og derfor har god grunn til det) til det motsatte er bevist. Etter 17 år som samboer og gift med en og samme mann, trenger du ikke å belære meg om hva jeg bør forstå innenfor temaet forhold. Men det kan tenkes at du har litt å lære, som ikke kan påberope deg egen erfaring. Det å føle at man har kontroll kan gjøres på mange måter. Du følger den bokstavelige betydningen av ordet. De fleste av oss andre har kontroll gjennom kommunikasjon og tillit til den vi deler livet vårt med. Jeg ser ingen forskjell i praksis. Kommunikasjon er bare en måte å få/ta kontroll på. Din livserfaring innen forhold er noe begrenset, derfor er også dine råd og meninger om hva som vanligvis skjer, også av begrenset verdi. Alle her mener at omtanke for hverandre er det viktigste i lengden. Er det noen her som mener noe annet, synes du? Mener du virkelig at det er umulig å opprettholde kjæresteri og forelskelse hele livet? Nå har jeg ikke gjennomgått en livstid enda, men vi har det fortsatt etter 17 år. Det er ikke umulig. Det finnes alltid unntak som bekrefter enhver regel. Det er helt opp til dere selv. Altså ikke bare deg, eller bare han, men dere to i sammen. Og dermed har man i praksis ingen kontroll selv.
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1356 Skrevet 17. desember 2011 Mener du seriøst at man ikke kan være kjærester og forelsket hele livet?? Ikke kontinuerlig, nei. Det skrev du jo om selv i ditt forrige innlegg. Det fleste dager er hverdager. Og så er det noen der det går ned, og andre der det går opp igjen. Forhåpentligvis. Hva justeres det til med årene i din verden? Et realistisk nivå der partene er glade i hverandre, respekterer hverandre og viser hverandre omtanke.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1357 Skrevet 17. desember 2011 Jeg mistet broren min for en stund siden. Han var også min beste venn. Nå har jeg på en måte "adoptert" min brors kamerater til å være den støtten og samtalepartneren som min bror var for meg. Vi henger mye sammen; på fester, gjennom felles fritidsinteresser, film, middager osv. Mye pga. at vi har mange felles minner om broren min, og at jeg føler meg veldig knyttet til dem fordi de også var bestevenner med min bror. Mener du Steinar at hvis jeg får meg en ny kjæreste så bør jeg dumpe disse vennene og ikke ha noe mer direkte kontakt med dem?
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1358 Skrevet 17. desember 2011 Jeg mistet broren min for en stund siden. Han var også min beste venn. Nå har jeg på en måte "adoptert" min brors kamerater til å være den støtten og samtalepartneren som min bror var for meg. Vi henger mye sammen; på fester, gjennom felles fritidsinteresser, film, middager osv. Mye pga. at vi har mange felles minner om broren min, og at jeg føler meg veldig knyttet til dem fordi de også var bestevenner med min bror. Mener du Steinar at hvis jeg får meg en ny kjæreste så bør jeg dumpe disse vennene og ikke ha noe mer direkte kontakt med dem? Jeg mener at du allerede nå bør begynne å lære deg til å klare å stå på egne ben. Veldig viktig. For alle.
Gjest KateW Skrevet 17. desember 2011 #1359 Skrevet 17. desember 2011 Jaja, lykke til med å finne han. Tror du skal få slite med det. Men blir du desperat nok så kan det jo hende at du finner en som er villig til å svelge store nok kameler. Eller en som har så mange venninner selv at han ikke bryr seg. Av og til lurer jeg på om du leser egne innlegg, og ser hvor jævlig råttent og kvalmende du uttrykker deg. Du er slem, ufordragelig og bitter, Steinar. Virkelig. 4
Gjest Odd Molly Skrevet 17. desember 2011 #1360 Skrevet 17. desember 2011 Hva er så skremmende med min innstilling egentlig? Dette er fortsatt den gjengse holdningen folk flest har - kvinner som menn. At du (og andre her) er unntak som bekrefter regelen; er altså en helt annen sak. Som en siste kommentar fra min side, etter å ha kikket litt på denne tråden. Skaff deg et liv. Omgås MENN litt mer kanskje. Kom deg vekk fra Kvinneguiden. Ta deg ei treningsøkt, litt frisk luft. Jeg er ikke noe spesiell på noen som helst måte. Jeg er en vanlig kvinne som har levd en stund. Jeg lever i et 28 år langt ekteskap. Min alder ligger nok over resten av gjengen her inne. Jeg har arbeidet i flere typer virksomheter. Ergo har jeg erfaring med miljøer av div.art. Jeg har stor kontaktflate. Livet er ikke sort hvitt, lille venn. Ønsker deg en riktig god jul! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå