Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wolfmoon: Hvis det er tilfelle, så synes jeg bare så inderlig synd på ham, og får på en måte medlidenhet og sympati med ham. Han kan umulig ha det lett med seg selv....Men det er vel gjerne også slik at man tenker på ham som med barn i u-land: De vet jo ikke om noe annet, stakkars, men hva kan man gjøre?

Ingen grunn til å syns synd på meg :smoke:

Har ikke ikke akkurat inntrykket av at så veldig mange syns synd på meg her heller. Ihvertfall ikke i mer enn 3 sekunder av gangen :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du virkelig at du viser meg mye respekt når du påstår at jeg ikke har virkelige erfaringer men bare media og sammenkokte forskrudde meninger? :klo:

Det har du da selv sagt -at du gjør deg opp meninger basert informasjon du får fra media. De fleste her synes jo også du har forskrudde meninger. Hadde vi vært enige med deg hadde vi ikke diskutert side opp og ned for å prøve å få deg til å innse at dine meninger er forskrudde og hører hjemme i steinalderen. Dine meninger får iallefall meg til å miste totalt respekten for deg. Regner dessuten med at alle som svarer deg baserer sine utsagn på det du har sagt i trådene her på KG. Din virkelighet er ikke som de fleste andres. Den er forskrudd. Du har jo bare hatt ett forhold (om man i det hele tatt kan kalle det et forhold), og baserer dine forskrudde meninger på det. Utfra hva du har sagt om temaet virker hele "seansen" med Kjærringa fra Nord helt forskrudd.

• Liker 2
Skrevet

Hvem har sagt noe om å få min bror tilbake? Jeg vet jo det ike vil skje. Vi treffes jo på den andre siden uansett... Ja, jeg fortelle min nye kjæreste om min bror, men det vil aldri være det samme. Han kjente han ikke og var der ikke og sitter ikke med de samme inntrykkene og opplevelsen som kameratene og jeg gjør. Jeg ville ikke kunne ha en samtale med han om min bror slik jeg kan med vennene.

Greit, my point proven: Ikke du, eller noen andre, kan forstå det jeg og kameratene har vært gjennom. Men jeg regner da med at de fleste oppegående folk har såpass empati og innsikt i mennesker at de kan forstå hvorfor jeg ønsker å ha kontakt med disse kameratene. Og det helt uten at de tenker sånn som du; at jeg lever i fortia og tror min bror kommer tilbake!

Klarer ikke du å se alt dette, og forstå hvorfor det er viktig for meg å ha disse personene i livet mitt? Hvis "nei", hva er dine argumenter for at jeg ikke skal/ bør ha det hvis jeg får meg kjæreste?(Håper du kan svare skikkelig på disse to spørsmåleene nå, og slutte å si at jeg lever i fortia og tror min bror kommer tilbake osv. osv., for det gjør jeg ikke!)

Så slike situasjoner er unntaket fra regelen din om å ha mannlige kamerater (EDIT: dersom man får kjæreste)? Hva om jeg ønsker å ha dem gjennom hele livet mitt?

Nei. Så lenge du er singel så er det ikke noe problem for noen.

Jeg mente, som i alle innleggene mine, dersom det skulle komme en ny kjæreste til, og det skjønte nok du også, men du valgte å ikke svare på det (for n'te gang!) Så jeg spør igjen. Håper du kan svare meg skikkelig denne gangen.

(FINNES DET MICROSKOPISKE TESKJEER?????)

Skrevet

Det har du da selv sagt -at du gjør deg opp meninger basert informasjon du får fra media. De fleste her synes jo også du har forskrudde meninger. Hadde vi vært enige med deg hadde vi ikke diskutert side opp og ned for å prøve å få deg til å innse at dine meninger er forskrudde og hører hjemme i steinalderen. Dine meninger får iallefall meg til å miste totalt respekten for deg. Regner dessuten med at alle som svarer deg baserer sine utsagn på det du har sagt i trådene her på KG. Din virkelighet er ikke som de fleste andres. Den er forskrudd. Du har jo bare hatt ett forhold (om man i det hele tatt kan kalle det et forhold), og baserer dine forskrudde meninger på det. Utfra hva du har sagt om temaet virker hele "seansen" med Kjærringa fra Nord helt forskrudd.

Min virkelighet er sett ifra en manns ståsted.

Og det har ikke dere kvinner noen forutsetning til å kunne sette dere inn i. Akkurat som at jeg har vanskelig for å forstå mange av deres forskrudde tankebaner :smoke:

Og derfor generaliserer jeg ofte. Basert på diverse ulikt opparbeidede erfaringer.

Skrevet

Mener du virkelig at du viser meg mye respekt når du påstår at jeg ikke har virkelige erfaringer men bare media og sammenkokte forskrudde meninger? :klo:

Jeg sier det akkurat som det er.

Og det er du ikke vant til.

• Liker 5
Skrevet

Jeg mente, som i alle innleggene mine, dersom det skulle komme en ny kjæreste til, og det skjønte nok du også, men du valgte å ikke svare på det (for n'te gang!) Så jeg spør igjen. Håper du kan svare meg skikkelig denne gangen.

(FINNES DET MICROSKOPISKE TESKJEER?????)

Jeg har svart deg flere ganger allerede; det er bare det at du ikke har forstått det ;)

Jeg har altså sagt at hvis du får en ny og bra kjæreste så vil du få et nytt fokus. Og da blir han sentrumet i ditt liv.

Uten at du trenger å glemme broren din av den grunn. Men ditt fokus vil bli annerledes, tenker jeg.

Så da har du noe å tenke på.

Skrevet

Jeg har svart deg flere ganger allerede; det er bare det at du ikke har forstått det ;)

Jeg har altså sagt at hvis du får en ny og bra kjæreste så vil du få et nytt fokus. Og da blir han sentrumet i ditt liv.

Uten at du trenger å glemme broren din av den grunn. Men ditt fokus vil bli annerledes, tenker jeg.

Har du noengang mistet noen du er glad i, Steinar, som har vært nær deg? Det er ikke som å miste en gullfisk, ser du.

• Liker 3
Skrevet

Er det noe med feil med kjæresten hennes, siden han ikke er bra?

Skrevet

Jeg sier det akkurat som det er.

Og det er du ikke vant til.

Ja, men poenget er hvordan du kan påstå at du fremfører dine synspunkter med fornuft og respekt? :smoke:

Skrevet

Som en siste kommentar fra min side, etter å ha kikket litt på denne tråden.

Skaff deg et liv. Omgås MENN litt mer kanskje. Kom deg vekk fra Kvinneguiden. Ta deg ei treningsøkt, litt frisk luft. Jeg er ikke noe spesiell på noen som helst måte. Jeg er en vanlig kvinne som har levd en stund. Jeg lever i et 28 år langt ekteskap.

Min alder ligger nok over resten av gjengen her inne. Jeg har arbeidet i flere typer virksomheter. Ergo har jeg erfaring med miljøer av div.art. Jeg har stor kontaktflate.

Livet er ikke sort hvitt, lille venn. Ønsker deg en riktig god jul!

Som Odd Molly så har også jeg arbeidet i flere typer virksomheter, jeg har også stor kontaktflate og kan bare understreke det hun sier her.

Steinar, du skildrer ikke virkeligheten fra menns ståsted, du skildrer den fra ditt ståsted og det blir noe annet. Hvis du hadde hatt så mange meningsfeller som du tror så ville denne tråden vært full av menn som støttet deg, de få mennene som har vært her inne har vært av samme oppfatning som damene her. Som sagt jeg har stor kontaktflate fra diverse miljøer og de fleste menn jeg kjenner har ingen problemer med at damene har en fortid og venner fra før, også kompiser. Og de som ikke liker det sier akkurat det, de er ikke tøfler som er redd for å si hva de egentlig mener. Gå ut i verden og få deg litt mer erfaring, alder i seg selv er ikke grunnlag nok. En annen ting, blir det noe dame på deg ved å sitte her en lørdagskveld, ut på byen og se hva som rører seg. :)

• Liker 2
Skrevet

Min virkelighet er sett ifra en manns ståsted.

Og det har ikke dere kvinner noen forutsetning til å kunne sette dere inn i. Akkurat som at jeg har vanskelig for å forstå mange av deres forskrudde tankebaner :smoke:

Og derfor generaliserer jeg ofte. Basert på diverse ulikt opparbeidede erfaringer.

Hva gjør at du tillater deg å snakke for alle menn? Det er bare du som har DIN enkle erfaring. Du eier ikke andres opplevelse av ting. Det har vært flere menn innom trådene dine som har sagt at du slett ikke kan snakke for dem, og at de mener også dine meninger er langt fra sannheten/ opplevelsen de har av kvinner.

Kan du ikke skrive "JEG MENER at kvinner (og kvinners oppførsel) er....." Istedenfor "MENN MENER at kvinner (og kvinners oppførsel) er...."? Det hadde gjort alt så mye enklere! Men du tør vel ikke eie dine egne meninger fordi du vet inderlig godt at de er forskrudde og basert på ett eneste dysfunksjonelt "forhold", og ikke "diverse opparbeidede erfaringer" Derfor prøver du å pushe dem over på at "alle menn mener at kvinner er....".

P a t e t i s k !

• Liker 2
Skrevet

Er det noe med feil med kjæresten hennes, siden han ikke er bra?

Jeg aner ingenting om hennes kjæreste. Jeg svarte bare på hennes spørsmål.

Skrevet (endret)

Som Odd Molly så har også jeg arbeidet i flere typer virksomheter, jeg har også stor kontaktflate og kan bare understreke det hun sier her.

Steinar, du skildrer ikke virkeligheten fra menns ståsted, du skildrer den fra ditt ståsted og det blir noe annet. Hvis du hadde hatt så mange meningsfeller som du tror så ville denne tråden vært full av menn som støttet deg, de få mennene som har vært her inne har vært av samme oppfatning som damene her. Som sagt jeg har stor kontaktflate fra diverse miljøer og de fleste menn jeg kjenner har ingen problemer med at damene har en fortid og venner fra før, også kompiser.

Nøden lærer naken kvinne å spinne.

Og de som ikke liker det sier akkurat det, de er ikke tøfler som er redd for å si hva de egentlig mener.

Hva vet du om det?

Gå ut i verden og få deg litt mer erfaring, alder i seg selv er ikke grunnlag nok. En annen ting, blir det noe dame på deg ved å sitte her en lørdagskveld, ut på byen og se hva som rører seg. :)

Bortkastet tid og penger.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hva gjør at du tillater deg å snakke for alle menn? Det er bare du som har DIN enkle erfaring. Du eier ikke andres opplevelse av ting. Det har vært flere menn innom trådene dine som har sagt at du slett ikke kan snakke for dem, og at de mener også dine meninger er langt fra sannheten/ opplevelsen de har av kvinner.

Kan du ikke skrive "JEG MENER at kvinner (og kvinners oppførsel) er....." Istedenfor "MENN MENER at kvinner (og kvinners oppførsel) er...."? Det hadde gjort alt så mye enklere! Men du tør vel ikke eie dine egne meninger fordi du vet inderlig godt at de er forskrudde og basert på ett eneste dysfunksjonelt "forhold", og ikke "diverse opparbeidede erfaringer" Derfor prøver du å pushe dem over på at "alle menn mener at kvinner er....".

P a t e t i s k !

Hvordan klarer du å få det til at denne setningen; "Min virkelighet er sett ifra en manns ståsted." betyr at jeg snakker for alle menn? :klo:

Skrevet

Nøden lærer naken kvinne å spinne.

Hva vet du om det?

Bortkastet tid og penger.

Den første kommentaren skjønte jeg ikke bæret av???!!!

Den andre - vel der tror jeg at jeg vet bedre enn deg om de mennene jeg kjenner. De sier hva de mener enten de er uenige med meg eller enige, det er ingen nikkedukker der og det er det som er fint for jeg har ikke behov for å omgås nikkedukker. I tillegg er det også slik at hvis noen juger for å tekkes så vil det alltid komme for en dag, for det gjenspeiler seg gjerne i resten av personligheten deres og oppførselen deres og ingen klarer å lyve på seg feil personlighet lenge av gangen. Men det er noe man først lærer ved å omgås andre personer jevnlig opp igjennom livet. Noen skuffelser vil man alltids møte på men jevnt over så langt i livet så vil jeg si at det har vært forbausende få skuffelser med tanke på hvor mange jeg har blitt kjent med i løpet av årene.

Det tredje - vel det er vel et typisk Steinar-utsagn og den typiske negative holdning du viser til livet generelt.

Skrevet

Du kan ikke være sann... Snakker du for alle menn her også? Har du noengang mistet noen du var inderlig glad i og hadde et sterkt bånd til? Jeg tviler sterkt på det, slik du snakker! I så fall eier du ikke empati, altså medfølelse (smak på ordet, dvel ved det; å ha følelse med).

Vet du egentlig hvordan der er å ha medfølelse med noen? Har du noengang hatt det? Sett noen som gråter og har det vondt og følt inni deg at denne personen ikke har det bra, og prøvd å sette deg inn i hvordan den personen føler og tenker inni seg? Har du da tenkt at du lurer på hvordan du skal gjøre det bedre for denne personen, hva den personen trenger for at ting kan bli litt lettere og bedre? Har du da selv også fått det litt vondt inni deg på denne personens vegne, kanskje også følt for å gråte litt selv? Hatt ønske om å kunne ta bort denne personens indre smerte og sorg? Det er nemlig slik en som har empati tenker og føler.

Det høres for meg ut som om du ikke har vært i en slik situasjon i og med at du ikke klarer å se at jeg TRENGER disse personene i livet mitt (uansettt om jeg får meg kjæreste eller ei) for å lette på savnet og sorgen, og ikke minst å dele gode minner om min bror!, noe jeg ikke kan med en ny kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

Den første kommentaren skjønte jeg ikke bæret av???!!!

Det betyr at i den ideelle verden så ville en mann hatt ei kvinne uten bagasje med seg inn i parforholdet.

Dessverre finnes i dag ikke denne ideelle verden etter 14 års alder lenger. Stort sett.

Skrevet

Hvordan klarer du å få det til at denne setningen; "Min virkelighet er sett ifra en manns ståsted." betyr at jeg snakker for alle menn? :klo:

Sa jeg at det var den setningen? Du skriver som om du snakker for alle menn, og jeg spør deg om du KAN SLUTTE MED DET, og skrive "JEG (altså, du Steinar) MENER..."

Påstår du nå plutselig at du ikke skriver som om det er noe alle menn mener når du kommer med utsagn om kvinner???

Skrevet

Du kan ikke være sann... Snakker du for alle menn her også? Har du noengang mistet noen du var inderlig glad i og hadde et sterkt bånd til? Jeg tviler sterkt på det, slik du snakker! I så fall eier du ikke empati, altså medfølelse (smak på ordet, dvel ved det; å ha følelse med).

Vet du egentlig hvordan der er å ha medfølelse med noen? Har du noengang hatt det? Sett noen som gråter og har det vondt og følt inni deg at denne personen ikke har det bra, og prøvd å sette deg inn i hvordan den personen føler og tenker inni seg? Har du da tenkt at du lurer på hvordan du skal gjøre det bedre for denne personen, hva den personen trenger for at ting kan bli litt lettere og bedre? Har du da selv også fått det litt vondt inni deg på denne personens vegne, kanskje også følt for å gråte litt selv? Hatt ønske om å kunne ta bort denne personens indre smerte og sorg? Det er nemlig slik en som har empati tenker og føler.

Det høres for meg ut som om du ikke har vært i en slik situasjon i og med at du ikke klarer å se at jeg TRENGER disse personene i livet mitt (uansettt om jeg får meg kjæreste eller ei) for å lette på savnet og sorgen, og ikke minst å dele gode minner om min bror!, noe jeg ikke kan med en ny kjæreste.

Jeg vet meget godt hva empati er. Faktisk.

Og derfor kan jeg si deg at det ikke vil være veldig konstruktivt å fortsette å holde liv i savnet og sorgen.

Skrevet

Ja, men poenget er hvordan du kan påstå at du fremfører dine synspunkter med fornuft og respekt? :smoke:

huh?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...