Fønix Skrevet 17. desember 2011 #1441 Skrevet 17. desember 2011 Jeg syns ihvertfall at det å ha kompisser for kvinnfolk er en uting. Forbannede idiot barnehage-ukultur!!! Jepp! Hvis dama finner ut at det finnes andre menn på planeten, vil hun kanskje ikke ta til takke med en drittsekk som meg. Så det må vi sørge for at hun ikke oppdager. Takk for at du går i bresjen, kompis! 5
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #1442 Skrevet 17. desember 2011 Alle dine påstander om hvordan kvinner er/ tenker/ gjør osv. Som f.eks?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1443 Skrevet 17. desember 2011 Som f.eks? Absolutt alt du skriver om kvinner og forhold er feil. Vi har prøvd å fortelle det til deg i snart 90 sider, men du er tydeligvis blind og døv og alt dertil. Steinar: Det ^hun^ sa.... Pluss til deg 2shy! Just det! Jeg kan repetere dette til det uendelige, for jeg mener akkurat det; ABSOLUTT ALT du har skrevet om kvinner og forhold i alle trådene på hele KG.
Fønix Skrevet 17. desember 2011 #1444 Skrevet 17. desember 2011 Feil, du sier det sånn DU mener det er, og du sitter ikke på sannheten, langt der i fra. Kate, nå glemmer du utgangspunktene. Steinar sier bare sannheten, og vi tåler ikke å høre den. Han har fortalt oss at han ikke kan fortelle den til noen IRL, f eks på jobben hans, for de lever alle på en helt annen planet enn ham. Så da risikerer han å få seg en på trynet hvis han forteller sannheten. Men her hvor vi alle er anonyme, kan han øse sannheten utover oss som ikke har noen annen referanse enn å ha levd IRL, og som dermed ikke kjenner sannheten. Jeg tror ikke det lett for Steinar å forvalte en sannhet som ingen andre ser. Det er en ensom tilværelse. Noen prøver å løse det ved å skrive et mangehundresiders manifest. Andre ved å skrive like mange sider her på KG. Men begge sitter ensomme tilbake, ettersom ingen andre forstår deres sannhet. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1445 Skrevet 18. desember 2011 Men hvis dere puler, og du har hatt deg med noen som helst andre før, så blir jo det to eller flere. Da blir jo du felleshøl og uaktuell for Steinar også, spesielt hvis det blir ONS eller uforpliktende sex. Pytt, prinsipper - det er noe man velger selv om man vil overholde og denne mannen har kastet prinsippene over bord før også.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1446 Skrevet 18. desember 2011 Sier du det? Er ikke det litt merkelig da; at det ikke finnes ett eneste kvinnfolk med godt folkevett som klarer å oppføre seg? De fleste kvinner har godt folkevett og klarer å oppføre seg, men det er ikke du i stand til å se med mørkebrillene på. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1447 Skrevet 18. desember 2011 Når du mener at jeg har skrevet noe feil så får du værsågod skrive hva det er. Du leser innlegg med Steinarbriller på, du leser at hun degger for sorgen, lar ikke livet gå videre og og derfor henger hun med brorens kompiser støtt og ikke er villig til å la kjæresten få del i sorgen. Selv om hun forklarer hvordan det egentlig er, at hun ikke henger med brorens kamerater hele tiden, at livet har gått videre men at det er hyggelig å ha noen å minnes broren sammen med av og til, noen som kjente han og som hun kan dele historier med. Men dette er noe du ikke forstår deg på, man må omgås andre folk for å kunne det. 2
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1448 Skrevet 18. desember 2011 Just det! Jeg kan repetere dette til det uendelige, for jeg mener akkurat det; ABSOLUTT ALT du har skrevet om kvinner og forhold i alle trådene på hele KG. Akkurat. Du har med andre ord ingen gode argumenter
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #1449 Skrevet 18. desember 2011 Du leser innlegg med Steinarbriller på, du leser at hun degger for sorgen, lar ikke livet gå videre og og derfor henger hun med brorens kompiser støtt og ikke er villig til å la kjæresten få del i sorgen. Selv om hun forklarer hvordan det egentlig er, at hun ikke henger med brorens kamerater hele tiden, at livet har gått videre men at det er hyggelig å ha noen å minnes broren sammen med av og til, noen som kjente han og som hun kan dele historier med. Men dette er noe du ikke forstår deg på, man må omgås andre folk for å kunne det. Joda, jeg kan forstå dette behovet faktisk. Men det jeg sier er altså at det ikke vil være konstruktivt å holde på sånn over en lengre periode. Sorg skal bearbeides på en slik måte at man kommer over den og livet kan gå videre. Det er ingen vits i å se seg tilbake i livet hele tiden. Fokus må være fremover.
Gjest Eurodice Skrevet 18. desember 2011 #1450 Skrevet 18. desember 2011 Joda, jeg kan forstå dette behovet faktisk. Men det jeg sier er altså at det ikke vil være konstruktivt å holde på sånn over en lengre periode. Sorg skal bearbeides på en slik måte at man kommer over den og livet kan gå videre. Det er ingen vits i å se seg tilbake i livet hele tiden. Fokus må være fremover. Du som er et allvitende orakel, kan du fortelle hvordan sorg best kan bearbeides? Gjelder samme metode for all slags sorg, om det er en mann, et barn, et søsken osv.? Er det tillatt å søke trøst og støtte hos venner hvis man er så heldig å ha noen? Hva kaller du det du har terpet på i 2 1/2 år nå? Å se forover? Du degger også for et tap, eller hva man skal kalle det. I dine øyne er det vel det. Du maler og maler, blir ikke ferdig med denne damen. Du innser ikke realitetene. Hun har aldri villet ha DEG, bare pengene dine. 2
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. desember 2011 #1451 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Joda, jeg kan forstå dette behovet faktisk. Men det jeg sier er altså at det ikke vil være konstruktivt å holde på sånn over en lengre periode. Sorg skal bearbeides på en slik måte at man kommer over den og livet kan gå videre. Det er ingen vits i å se seg tilbake i livet hele tiden. Fokus må være fremover. Det er nå snart tre år siden min bestemor døde. Jeg terper ikke på sorgen, men av og til er det deilig, når jeg har kommet på en hyggelig historie om henne, og dele den med noen som var der og forstår hvilket enestående menneske hun var. Jeg kan selvfølgelig dele det med en som ikke kjente henne også, men det får aldri blitt helt det samme. Og for meg har det ingenting å gjøre med sorg, jeg er ferdig med å sørge over min bestemor. Men jeg har utrolig mange gode minner om henne, som jeg vil holde levende, fordi hun fortsatt i dag er en utrolig inspirasjon for meg. Men jeg skjønner at du aldri kommer til å forstå dette, noe jeg synes er fryktelig trist Endret 18. desember 2011 av Wolfmoon 2
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1452 Skrevet 18. desember 2011 Det betyr at i den ideelle verden så ville en mann hatt ei kvinne uten bagasje med seg inn i parforholdet. Dessverre finnes i dag ikke denne ideelle verden etter 14 års alder lenger. Stort sett. Dette er feil. De fleste menn ønsker seg en kvinne som er på sitt eget nivå. De fleste menn over 35 har gått noen runder, og har litt bagasje, det samme har kvinner i samme alder. Et gjensidig forhold og kjærlighet oppnår man som oftest dersom det er noen felles referansepunkter, for da har man lettere for både sympati, forståelse og ikke minst empati, 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1453 Skrevet 18. desember 2011 Akkurat. Du har med andre ord ingen gode argumenter Joda, jeg har gode argumenter, men mener du virkelig jeg skal lese gjennom alle trådene her på KG og sitere alt du har skrevet om følgende: - hvordan du mener en kvinne skal tenke, gjøre og mene. - hvordan du mener hun skal oppføre seg. - hva du mener godt folkevett er for en kvinne. - hvordan et forhold skal være. - hvilken jobb kvinnen i forholdet skal ha. - hvem hun skal reise på ferie med. - hvilke venner hun skal ha. ??? Hvis du ikke selv vet hva du har skrevet, ei heller vet hva du mener om alt dette, får du bare sitte og "godte" deg over at jeg ikke skriver alt det, og dermed føle at du "vant" den diskusjonen. Jeg har faktisk bedre ting å bruke tiden min på enn å sitte og lese oppgulp i 3536 timer.
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1454 Skrevet 18. desember 2011 Sier du det? Er ikke det litt merkelig da; at det ikke finnes ett eneste kvinnfolk med godt folkevett som klarer å oppføre seg? Det fascinerende, Steinar, er at du fortsatt tror at du sitter på sannheten, når alle andre vet det er du som tar feil. Alle, menn som kvinner er uenige i synspunktene du forfekter. Og fortsatt sitter du på din høye hest og belærer folk som har vært i velfungerende forhold, folk som har opplevd sorg, folk som har mistet noen de er glad i og folk som aldri har villet ta i en gift person med ildtang en gang. Du er som en fargeblind person som hardnakket påstår at grantrær er røde, og alle andre tar feil. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1455 Skrevet 18. desember 2011 Dette er feil. De fleste menn ønsker seg en kvinne som er på sitt eget nivå. De fleste menn over 35 har gått noen runder, og har litt bagasje, det samme har kvinner i samme alder. Et gjensidig forhold og kjærlighet oppnår man som oftest dersom det er noen felles referansepunkter, for da har man lettere for både sympati, forståelse og ikke minst empati, Det er vanskelig for han å forstå dette, da han aldri har hatt disse følelsene. Han har sikkert en formening om at han har engang har følt noe for noen som ikke har det så bra, og mener selv at det er dette som er å ha empati/ sympati/ forståelse for noen. Det han skriver forteller meg bare at han aldri har vært i nærheten av å ha empati sympati/ forståelse for noen, hverken mennesker eller dyr. Jeg kan da forstå hvorfor han skriver det han skriver. Det kan ikke være lett å være så følelsesmessig avstumpet og skal prøve å sette seg inn i andres situasjon. Det er en nærmest umulig oppgave. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1456 Skrevet 18. desember 2011 Det fascinerende, Steinar, er at du fortsatt tror at du sitter på sannheten, når alle andre vet det er du som tar feil. Alle, menn som kvinner er uenige i synspunktene du forfekter. Og fortsatt sitter du på din høye hest og belærer folk som har vært i velfungerende forhold, folk som har opplevd sorg, folk som har mistet noen de er glad i og folk som aldri har villet ta i en gift person med ildtang en gang. Du er som en fargeblind person som hardnakket påstår at grantrær er røde, og alle andre tar feil. Den der var treffende! Men som jeg skrev ovenfor; hvis man aldri har forsøkt å gå i andres sko, kan man heller ikke hvordan det kan føles. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1457 Skrevet 18. desember 2011 Btw, jeg hadde synes det var meget interessant å få noen menn inn her som kan griseknuse hans utsagn om hva menn mener og synes om kvinner og kvinners oppførsel. Her regjerer han alene fordi det er et kvinneforum og derfor veldig få menn som forteller ham at de er uenige. Skulle lagt ut en link til denne tråden på VGD eller noe. Jeg må si jeg er meget fristet.
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1458 Skrevet 18. desember 2011 Jeg syns ihvertfall at det å ha kompisser for kvinnfolk er en uting. Forbannede idiot barnehage-ukultur!!! I Norge vokste barnehagene frem før 1940 dels gjennom enkelte kvinners private virksomhet , og dels gjennom private organisasjoners virksomhet. Senere har også kommunene engasjert seg. Mot slutten av 1800-tallet fantes flere private barnehager, den første ble startet i Trondheim. Det er to tendenser i utviklingen av barnehagen slik vi kjenner den i dag. Den ene fremmet barnehagen som et pedagogisk tilbud, den andre ønsket daginstitusjoner som sosialt rettet barnevernarbeid. Hva har dette med mannlige kompiser å gjøre, mener du? 2
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1459 Skrevet 18. desember 2011 Kate, nå glemmer du utgangspunktene. Steinar sier bare sannheten, og vi tåler ikke å høre den. Han har fortalt oss at han ikke kan fortelle den til noen IRL, f eks på jobben hans, for de lever alle på en helt annen planet enn ham. Så da risikerer han å få seg en på trynet hvis han forteller sannheten. Men her hvor vi alle er anonyme, kan han øse sannheten utover oss som ikke har noen annen referanse enn å ha levd IRL, og som dermed ikke kjenner sannheten. Jeg tror ikke det lett for Steinar å forvalte en sannhet som ingen andre ser. Det er en ensom tilværelse. Noen prøver å løse det ved å skrive et mangehundresiders manifest. Andre ved å skrive like mange sider her på KG. Men begge sitter ensomme tilbake, ettersom ingen andre forstår deres sannhet. Notert, Fønix, notert...
Gjest KateW Skrevet 18. desember 2011 #1460 Skrevet 18. desember 2011 Btw, jeg hadde synes det var meget interessant å få noen menn inn her som kan griseknuse hans utsagn om hva menn mener og synes om kvinner og kvinners oppførsel. Her regjerer han alene fordi det er et kvinneforum og derfor veldig få menn som forteller ham at de er uenige. Skulle lagt ut en link til denne tråden på VGD eller noe. Jeg må si jeg er meget fristet. AB, enig... Gjør det, og se hva som skjer. Dog merker jeg at de mennene jeg har vist denne tråden, ,mine MANNLIGE KOMPISER, de UDYRENE, så klarer de ei halv side, så gir de seg. Nei, Steinar har aldri gått en kvart meter i kvinnesko str 36,5 og det viser han med all mulig tydelighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå