Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2021 Skrevet 27. desember 2011 Han hadde ærbare hensikter med damen, men ikke med hennes mann og barn. Men hun må jo likevel være minst et like stort felleshøl som oss andre, hun som har hatt sex med andre menn før STeinar, og i tilegg begått ekteskapsbrudd. men det var vel den eneste dama som så hans vei, så da så han sikkert litt mellom fingrene? Kanskje jeg ikke blir så veldig fort motivert av hvem som helst?
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2022 Skrevet 27. desember 2011 Jeg tåler helt fint at du er ærlig og mener at du har "nådd en alder" hvor du vet hva du liker og ikke liker, og at du ikke har noen som helst planer om videre personlig utvikling. Nei, og så? Ulike folk er villig til å betale ulike mye. Javel I dine øyne, ja. Men kanskje ikke i hennes. Det var noe med å røske hodet ut av sin egen ræv, da... Du sa at det var hvafornoe? "Samtidig som vi kvinner ønsker å bli sett på som mennesker"? Mener du at kvinner ikke er mennesker? Forøvrig skjønte jeg ikke et kvidder av hva du sa, og hva slags sammenheng det har med din påstand om at kvinner mener at alle problemer kan løses med å pule. Poenget er at kvinner vil at menn skal se på dem som mennesker og ikke bare som sex-objekter. Helt til de ikke får den oppmerksomheten de vil ha da selvfølgelig Forøvrig bør du/dere se på Mildred Pierce på NRK nå. Mulig du/dere kan lære noe
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2023 Skrevet 27. desember 2011 Forøvrig bør du/dere se på Mildred Pierce på NRK nå. Mulig du/dere kan lære noe Jeg bruker ikke TV-serier for å lære om mennesker og relasjoner. Det gjør jeg i det virkelige liv. Du får kose deg med Mildred Pierce
Fønix Skrevet 27. desember 2011 #2024 Skrevet 27. desember 2011 Hvorfor skal jeg være åpen for nye idéer og tanker som ikke passer for meg? Nei, nye idéer og tanker er noe herk. Særlig når de kommer fra folk som har fått til det jeg har strevet med hele livet uten å lykkes. Sånt passer i hvert fall ikke for meg. Forøvrig har jeg ingen problem med å kommunisere; med folk som klarer å kommunisere. Noe ikke alle klarer. Ja, er ikke det forbanna irriterende? Jeg er også kjempegod i kommunikasjon. Problemet er at resten av menneskeheten er en evneveik saueflokk som ikke klarer å kommunisere med meg, men bare med hverandre. Det er nesten så jeg tror at jeg er nødt til å bli like elendig som dem til å kommunisere hvis jeg skal gjøre meg forstått. 6
Fønix Skrevet 27. desember 2011 #2025 Skrevet 27. desember 2011 Jeg vil heller påstå at det var hun som ikke kommuniserte med meg. Av den enkle grunn at hun faktisk nektet å diskutere problemene. Var det veldig fornuftig av henne syns du? Ja. Det finnes mange som er verre enn meg. Tro det eller ei. Noen finnes kanskje, men ingen grunn til å være unødvendig beskjeden. Du er nok i hvert fall på pallen. 3
Plague Skrevet 27. desember 2011 #2026 Skrevet 27. desember 2011 Poenget er at kvinner vil at menn skal se på dem som mennesker og ikke bare som sex-objekter. Helt til de ikke får den oppmerksomheten de vil ha da selvfølgelig Så du mener at når kvinner ikke får oppmerksomhet, vil vi gjerne bli sett på som sexobjekter? Forøvrig bør du/dere se på Mildred Pierce på NRK nå. Mulig du/dere kan lære noe Du Steinar, du Steinar. Har du noengang vurdert å skaffe deg et liv? Det er ganske utfordrende, men morsomt. Du sitter faktisk på KVINNEguiden på julaften og første juledag, og gjerne samtidig som du sitter og henter referanser om kvinner fra en TV-serie... Du er patetisk. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2027 Skrevet 27. desember 2011 Forøvrig bør du/dere se på Mildred Pierce på NRK nå. Mulig du/dere kan lære noe Hovedpoenget i Mildred Pierce er jo at hun ikke vil bli kontrollert. Hun er en sterk kvinne som kan klare seg selv. 3
Gjest henriett3 Skrevet 27. desember 2011 #2028 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Steinar, dette kan kanskje komme som et sjokk på deg, da du tydeligvis lever i din egne lille verden der mannen er mye bedre enn kvinnen. Siterer fra Torbjørn Jaglands tale under nobels fredpspris-sermonien "Den løfterike arabiske våren vil bli til en ny vinter hvis kvinnene igjen settes utenfor. Den synlige så vel som den usynlige og indirekte volden mot dem må opphøre. Kvinnene må bli fullt ut akseptert i alle deler av samfunnslivet." -Hva skulle egentlig menn gjort uten kvinnen? I ditt hode tenker du nok at kvinnen skal stå på kjøkkenet. At maten må være varm og stå på bordet når du kommer hjem. Og selvfølgelig at det skal være rent og ryddig hele tiden uten at du trenger å løfte en finger. Du skjønner at i dagens samfunn har likestilling kommet så langt at det er ikke sånn. I dagens samfunn jobber kvinnen like mye som mannen og vel så det. Desverre tjener enda ikke kvinnen like mye som mannen viss de har akkurat samme stilling, men det kommer til å utjevne seg etter hvert. Så. Har du fått starstruck, eller er du en like stor idiot? Om du fortsatt er sistnevnte, så forunder det meg ikke, for du er akkurat som broren min. Det går inn, og det går rett ut igjen. Endret 27. desember 2011 av henriett3
Plague Skrevet 27. desember 2011 #2029 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Han var ikke akkurat alene her. Det var masse folk her inne disse to dagene. Gjør det ham til et dårlig menneske? Han er kanskje ikke det jeg personlig vil definere som et godt menneske, ettersom et godt menneske har empati, respekt og forståelse for at mennesker er forskjellige individer, uansett kjønn/hudfarge/religion osv. Et godt menneske er såpass reflektert at h*n unngår generaliseringer. Et godt menneske ønsker å videreutvikle seg, forbedre seg, hele tiden. Det er naturlig at kvinner oppholder seg jevnlig på Kvinneguiden, om enn i varierende grad. Steinar må vel være den eneste mannen som tilbringer så inni gamperæva mye av sin fritid på KG. Han ligger vel ganske høyt på listen over mest aktive brukere på KG. Det alene gjør ham ikke som et dårlig menneske, men til et kverulant menneske med åpenbart for mye fritid. En hobby eller en venn hadde kanskje kunnet hjelpe Steinar ut av den onde sirkelen. Endret 27. desember 2011 av Plague
Gjest Eurodice Skrevet 27. desember 2011 #2030 Skrevet 27. desember 2011 Han er kanskje det jeg personlig vil definere som et godt menneske, ettersom et godt menneske har empati, respekt og forståelse for at mennesker er forskjellige individer, uansett kjønn/hudfarge/religion osv. Et godt menneske er såpass reflektert at h*n unngår generaliseringer. Et godt menneske ønsker å videreutvikle seg, forbedre seg, hele tiden. Det er naturlig at kvinner oppholder seg jevnlig på Kvinneguiden, om enn i varierende grad. Steinar må vel være den eneste mannen som tilbringer så inni gamperæva mye av sin fritid på KG. Han ligger vel ganske høyt på listen over mest aktive brukere på KG. Det alene gjør ham ikke som et dårlig menneske, men til et kverulant menneske med åpenbart for mye fritid. En hobby eller en venn hadde kanskje kunnet hjelpe Steinar ut av den onde sirkelen. Jeg tror du mener "han er kanskje ikke det jeg personlig..."
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2031 Skrevet 27. desember 2011 Han var ikke akkurat alene her. Det var masse folk her inne disse to dagene. Gjør det ham til et dårlig menneske? Han er kanskje det jeg personlig vil definere som et godt menneske, ettersom et godt menneske har empati, respekt og forståelse for at mennesker er forskjellige individer, uansett kjønn/hudfarge/religion osv. Et godt menneske er såpass reflektert at h*n unngår generaliseringer. Et godt menneske ønsker å videreutvikle seg, forbedre seg, hele tiden. Det er naturlig at kvinner oppholder seg jevnlig på Kvinneguiden, om enn i varierende grad. Steinar må vel være den eneste mannen som tilbringer så inni gamperæva mye av sin fritid på KG. Han ligger vel ganske høyt på listen over mest aktive brukere på KG. Det alene gjør ham ikke som et dårlig menneske, men til et kverulant menneske med åpenbart for mye fritid. En hobby eller en venn hadde kanskje kunnet hjelpe Steinar ut av den onde sirkelen. Jeg spurte om det at han var her på julaften gjorde ham til et dårlig menneske.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2032 Skrevet 27. desember 2011 Jeg bruker ikke TV-serier for å lære om mennesker og relasjoner. Det gjør jeg i det virkelige liv. Du får kose deg med Mildred Pierce Det er bedre med drama på TV enn i virkeligheten.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2033 Skrevet 27. desember 2011 Der ringer en liten alarmklokke for meg faktsik. Det virker som du skylder på at kvinner er kranglete, og at det er derfor du er her så ofte, ikke fordi du selv har issues som du har store behov for å lufte her hvor du tenker at det finnes mange kvinner? Tja, jeg hadde aldri surret meg inn her hvis det ikke var for et visst kvinnemenneske.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2034 Skrevet 27. desember 2011 Hovedpoenget i Mildred Pierce er jo at hun ikke vil bli kontrollert. Hun er en sterk kvinne som kan klare seg selv. Tja, hun ville ihvertfall ikke ha en utro ektemann tydeligvis.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2035 Skrevet 27. desember 2011 Steinar, dette kan kanskje komme som et sjokk på deg, da du tydeligvis lever i din egne lille verden der mannen er mye bedre enn kvinnen. Siterer fra Torbjørn Jaglands tale under nobels fredpspris-sermonien "Den løfterike arabiske våren vil bli til en ny vinter hvis kvinnene igjen settes utenfor. Den synlige så vel som den usynlige og indirekte volden mot dem må opphøre. Kvinnene må bli fullt ut akseptert i alle deler av samfunnslivet." -Hva skulle egentlig menn gjort uten kvinnen? I ditt hode tenker du nok at kvinnen skal stå på kjøkkenet. At maten må være varm og stå på bordet når du kommer hjem. Og selvfølgelig at det skal være rent og ryddig hele tiden uten at du trenger å løfte en finger. Du skjønner at i dagens samfunn har likestilling kommet så langt at det er ikke sånn. I dagens samfunn jobber kvinnen like mye som mannen og vel så det. Desverre tjener enda ikke kvinnen like mye som mannen viss de har akkurat samme stilling, men det kommer til å utjevne seg etter hvert. Så. Har du fått starstruck, eller er du en like stor idiot? Om du fortsatt er sistnevnte, så forunder det meg ikke, for du er akkurat som broren min. Det går inn, og det går rett ut igjen. Nå må ikke du innbille deg at jeg er broren din Forøvrig har jeg ingenting imot likestilling. Bare det ikke blir dumt selvfølgelig.
Plague Skrevet 27. desember 2011 #2036 Skrevet 27. desember 2011 Forøvrig har jeg ingenting imot likestilling. Bare det ikke blir dumt selvfølgelig. Utdyp. Nøyaktig når blir likestilling "dumt"? Ved lik lønn for likt arbeid? Stemmerett? Retten til utdannelse? Kvinners mulighet og evne til å klare seg selv uten å måtte støtte seg mot en mann? Enlighten us, Almighty Steinar... 1
Fønix Skrevet 27. desember 2011 #2037 Skrevet 27. desember 2011 Steinar er et tvers gjennom hjertegodt menneske. Han stiller opp på dugnader og frivillige aktiviteter. Hva gjør dere selv? Jeg bruker ca 90% av fritiden min på frivillig arbeid for barn i lokalmiljøet mitt. Jeg regner med at jeg dermed har gjort meg fortjent til å øse ut enorme mengder ulogiske rablerier, grunnløse injurier og generelle uttrykk for menneskeforakt uten at noen påpeker det. 5
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2038 Skrevet 27. desember 2011 Utdyp. Nøyaktig når blir likestilling "dumt"? Ved lik lønn for likt arbeid? Stemmerett? Retten til utdannelse? Kvinners mulighet og evne til å klare seg selv uten å måtte støtte seg mot en mann? Enlighten us, Almighty Steinar... Det blir dumt når det skal være likestilling for enhver pris. Folk bør få gjøre det de trives med og klarer. Det hver enkelt er best egnet til. Det er f.eks ikke smart at ei kvinne skal bytte dekk på bilen hvis mannen syns det er helt greit og hun hater å måtte gjøre det. Men har hun lyst så har hun lov. Det er fornuftig likestilling.
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2039 Skrevet 27. desember 2011 Jeg bruker ca 90% av fritiden min på frivillig arbeid for barn i lokalmiljøet mitt. Jeg regner med at jeg dermed har gjort meg fortjent til å øse ut enorme mengder ulogiske rablerier, grunnløse injurier og generelle uttrykk for menneskeforakt uten at noen påpeker det. Klart det! til Fønix Det blir dumt når det skal være likestilling for enhver pris. Folk bør få gjøre det de trives med og klarer. Det hver enkelt er best egnet til. Det er f.eks ikke smart at ei kvinne skal bytte dekk på bilen hvis mannen syns det er helt greit og hun hater å måtte gjøre det. Men har hun lyst så har hun lov. Det er fornuftig likestilling. Er det der innenfor din definisjon av likestilling, altså?
Plague Skrevet 27. desember 2011 #2040 Skrevet 27. desember 2011 Og de er da ... ? Som jeg skrev i et tidligere innlegg; Et godt menneske har empati, respekt og forståelse for at mennesker er forskjellige individer, uansett kjønn/hudfarge/religion osv. Et godt menneske er såpass reflektert at h*n unngår generaliseringer. Et godt menneske ønsker å videreutvikle seg, forbedre seg, hele tiden. Du har åpenbart mangelfullt utviklede empatiske evner, mangler respekt og forståelse for mennesker som individer på tvers av kjønn, generaliserer over en lav sko, og ønsker ikke å forandre deg på noen måte ettersom du tydeligvis anser deg selv som er ganske komplett menneske. Blant annet. Jeg bruker ca 90% av fritiden min på frivillig arbeid for barn i lokalmiljøet mitt. Jeg regner med at jeg dermed har gjort meg fortjent til å øse ut enorme mengder ulogiske rablerier, grunnløse injurier og generelle uttrykk for menneskeforakt uten at noen påpeker det. Det er f.eks ikke smart at ei kvinne skal bytte dekk på bilen hvis mannen syns det er helt greit og hun hater å måtte gjøre det. Glimrende eksempel. *facepalm* Hva om ingen av dem vil skifte dekk på bilen? Likestilling handler om atskillig viktigere ting enn dekkskifte. Jeg kan skifte dekk på egen hånd, men om det kommer dinglende en mann med bedre håndlag og større interesse, har ingen kvinner imot å overlate oppgaven til ham.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå