Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Empati er å kunne forstå at en gitt situasjon ikke er bra for en annen person.

Og da kan det bli for mye empati hvis man går rundt å tenker på dette hele tiden. Noe sikkert ikke mange gjør, men dog finnes nok disse også.

??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og her kan det fort bli litt problematisk så lenge dama vil bestemme når han skal gjøre det ;)

Har du så lite integritet at i et forhold lar du dama bestemme hva du skal gjøre?

Skrevet

Og da kan det bli for mye empati hvis man går rundt å tenker på dette hele tiden. Noe sikkert ikke mange gjør, men dog finnes nok disse også.

Hjelpeseg, du må lære deg betydning av et ord før du slenger ut meninger om ordet.

• Liker 2
Skrevet

At du opererer med din egen (og ganske snevre) definisjon av empati er ingen overraskelse.

em·pa·thy

n.

1. Identification with and understanding of another's situation, feelings, and motives.

Som du ser er forståelse for andre mennesker et sentralt punkt i definisjonen av empati.

Likestilling er et begrep du heller ikke har lest for mye om, merker jeg.

Likestilling;

subst. m/f likestilling () ['liːkəstilɪŋ] samme forhold for ulike grupper (mest mellom menn og kvinner), likhet

Her snakker man ikke om dekkskifte og husarbeid, men om like forhold, rettigheter og muligheter.

Både kvinner og menn skal ha muligheten til å slippe å bli tvunget inn i en fastsatt kjønnsrolle fra fødselen av. Likestilling handler ikke om at menn og kvinner skal bli mer like eller at noen skal tvinges til å gjøre ting de ikke vil...

Jeg tar gjerne både klesvasken og husvasken (ettersom jeg liker å gjøre husarbeid) dersom min kjære har vett (...) nok til å ta meg som jeg er. (Hvilket han heldigvis har.)

• Liker 2
Skrevet

Og hvorfor du stadig trekker fram folk med økonomiske problemer, er det utbredt i din omgangskrets?

Så lenge omgangskretsen begrenser seg til golddiggeren fra nord - så er det jo ikke rart at det er standarden han tar alt ut fra.

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske vanlig i dag at mannen bidrar i hjemmet, om det så er å støvsuge, sette på en vaskemaskin, eller handle middag. I dag så jobber kvinnen like mye som mannen, så det skulle bare mangle at man har en grei balanse hjemme.

Nå skjønner de fleste mannfolk dette, Steinar, bare ikke du..

Kan ikke huske at jeg har sagt at jeg ikke skjønner dette.

Skrevet

Jeg har empati, omgås mennesker som har empati, og forstår godt hva begrepet innebærer.

Et enormt kontrollbehov i et forhol, skaper kaos, ja det har du rett i.

Og hvorfor du stadig trekker fram folk med økonomiske problemer, er det utbredt i din omgangskrets?

Det er mange som ikke har begrep på økonomi.

Skrevet

Har du så lite integritet at i et forhold lar du dama bestemme hva du skal gjøre?

Kan jeg virkelig si noe på det altså? :klo:

Trodde jo det var en en forferdelig bruk av kontroll over dama :smoke: hehe

Skrevet

Likestilling handler ikke om at menn og kvinner skal bli mer like eller at noen skal tvinges til å gjøre ting de ikke vil...

Så hvis jeg ikke gidder å gjøre noe som helst i huset så er det egentlig helt greit da? ;) hehe

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har sagt at jeg ikke skjønner dette.

Du snakker jo om å bli tvunget til å gjøre husarbeid?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det har da visst ikke du heller, som har øst ut tusener på tusener til "drømmedamen" og ikke fått valuta for pengene :klaske:.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Skrevet

Du snakker jo om å bli tvunget til å gjøre husarbeid?

Tja, det finnes sikkert mannfolk som føler det sånn også.

Selv er jeg i grunnen vant til å måtte gjøre alt det som skal gjøres.

Skrevet

Tja, det finnes sikkert mannfolk som føler det sånn også.

Selv er jeg i grunnen vant til å måtte gjøre alt det som skal gjøres.

Nei, du sier DU føler det sånn. Du snakker da vel for søren på vegne av deg selv når du poster her?

Selvsagt er du det, du er jo singel!

Gjest henriett3
Skrevet

Nå må ikke du innbille deg at jeg er broren din ;)

Forøvrig har jeg ingenting imot likestilling. Bare det ikke blir dumt selvfølgelig.

Jeg innbiller meg ikke at du er broren min, jeg sier at du er akkurat som broren min.

En vesentlig stor forskjell der.

Det nederste du skrev svarer jeg ikke på, da jeg mener det samme som de damene som svarte på det.

Skrevet (endret)

Nei, du sier DU føler det sånn. Du snakker da vel for søren på vegne av deg selv når du poster her?

Selvsagt er du det, du er jo singel!

For å si det sånn; så kunne jeg aldri tenkt meg ei dame som hatet alt husarbeid og som syns rot var helt greit. Eller som syns at sunn og god middag er unødvendig.

Men det betyr ikke at hun skal gjøre alt og jeg ingenting.

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)

Jeg innbiller meg ikke at du er broren min, jeg sier at du er akkurat som broren min.

En vesentlig stor forskjell der.

Tror du at det kan ha noe å si at både han og jeg er hannkjønn? ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

Og da inngår man ikke forhold med dem om det er et problem. Det er riktig mange, spesielt kvinner som er alene med barn som har særs godt grep om, og begrep på egen økonomi. De verste eksemplene er sjelden normen, Steinar.

Skrevet

Og da inngår man ikke forhold med dem om det er et problem. Det er riktig mange, spesielt kvinner som er alene med barn som har særs godt grep om, og begrep på egen økonomi. De verste eksemplene er sjelden normen, Steinar.

Det er veldig mange klageinnlegg her inne om partnere som ikke har økonomisk sans, så de er det nok av. Du ikke vri og argumentere på absolutt alt.

Skrevet

Det er veldig mange klageinnlegg her inne om partnere som ikke har økonomisk sans, så de er det nok av. Du ikke vri og argumentere på absolutt alt.

Jaha, du syns ikke at JEG bør vri og vrenge på alt? Kanskje du skal ta deg bry til å lese innleggene i denne tråden, og se hvem som begynte og skrive om "ødeland" når flere brukere ba om en definisjon på empati?

Skrevet

De fleste har sikkert sånn noenlunde greie på egen økonomi, men altså ikke alle.

Og dette kan komme litt som julekvelden på kjærringa. Som ikke er bra, men da må man altså prøve å ta kontrollen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...