QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2001 Skrevet 27. desember 2011 Videre kan man tilføre: Mener empati er en dårlig egenskap man kan ha for mye av. Er ikke i kontakt med egne følelser, og kan derfor ikke relatere til andres følelser. Mener kontroll er et nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener eierskap og makt er nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener kreving og krav er et nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener at utroskap er det eneste som kan true et forhold. Mener at kvinner som inngår forhold akutt begynner å pule alle menn de kjenner, men ikke har vært seksuelt tiltrukket av de siste tredve årene.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2002 Skrevet 27. desember 2011 - Trangsynt - Ikke åpen for nye idéer og tanker - Skal styre og bestemme over dama - Utpreget egoist - Bidrar til utroskap og en usikker tilværelse for barn - Tillit er et ikke-ord. Du har bestemt deg for at dama ikke er til å stole på før du har møtt henne (altså: Alle er utro horer til det motsatte er bevist) - Bruker konsekvent negative ord og begrep om kvinner (kvinnfolk, oppsop, horer, svake) - Ekstremt sexfiksert - og ikke på "den gode" måten - Evner ikke å kommunisere på en normal måte - Uklar i formuleringer (henger sammen med manglende evne til kommunikasjon) Hvorfor skal jeg være åpen for nye idéer og tanker som ikke passer for meg? Styre og bestemme over dama er det jeg ønsker å unngå. Det blir bare pes. Derfor er det viktig å vite at man er like nok og klarer å samarbeide. Det har aldri vært snakk om noen usikker tilværelse for barn. Jeg var klar til å hjelpe henne med hennes barn. Det er ikke snakk om at alle er utro horer, men hvorfor skal man stole på noen man ikke kjenner? Da er man dum. Jeg kaller ingen for hore. Og hva er så veldig negativt med ordet kvinnfolk? Forøvrig har jeg ingen problem med å kommunisere; med folk som klarer å kommunisere. Noe ikke alle klarer. Og det at jeg ikke er interessert i å ha venninner betyr ikke at jeg er sex-fiksert. Det betyr heller at jeg er fornuftig.
Gjest Purple Haze Skrevet 27. desember 2011 #2003 Skrevet 27. desember 2011 Steinar har da ingen svakheter eller dårlige egenskaper, må vite. Han er perfekt! 2
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2004 Skrevet 27. desember 2011 Du har sagt at kvinner skal trenge mannen, og at dette med at kvinner tar seg høy utdannelse og får seg svært bra betalte jobber er en uting og at det vitner om at vi ikke trenger mannen. Så hvis det ikke dreier seg om økonomi i dette tilfelle, hva i alll verden dreier det seg om da? At hun er smartere enn deg? Her tror jeg du må blande meg i sammen med noen annen. Jeg har aldri sagt noe negativt om at kvinner tar seg høy utdannelse og får seg svært bra betalte jobber. Den eneste betenkeligheten i så måte er at jeg ikke ønsker ei dame som lever for jobben. Og jeg er ikke så veldig bekymret for at hun skal være smartere enn meg hehe What she says! Og la meg tilføye: ekstremt konservativ og eier ikke selvtillit. Kontrollerende og føler seg truet av kvinner med egne meninger. Det som bekymrer meg er imidlertid ego kvinner som ikke klarer å samarbeide.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2005 Skrevet 27. desember 2011 Videre kan man tilføre: Mener empati er en dårlig egenskap man kan ha for mye av. Er ikke i kontakt med egne følelser, og kan derfor ikke relatere til andres følelser. Mener kontroll er et nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener eierskap og makt er nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener kreving og krav er et nøkkelord for å få et forhold til å fungere. Mener at utroskap er det eneste som kan true et forhold. Mener at kvinner som inngår forhold akutt begynner å pule alle menn de kjenner, men ikke har vært seksuelt tiltrukket av de siste tredve årene. Jeg har ikke sagt at empati er en dårlig egenskap. Men det kan bli for mye av det gode også, ja. Når det gjelder kontroll så mener jeg altså at det skal finnes en gylden middelvei. Som i praksis betyr at man kommuniserer og samarbeider. Som igjen betyr at dama ikke alltid får viljen sin når det blir for dumt.
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2006 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Hvorfor skal jeg være åpen for nye idéer og tanker som ikke passer for meg? Vi andre kaller det personlig utvikling. Men mye mulig at du mener (i fullt alvor) at du ble født perfekt... Styre og bestemme over dama er det jeg ønsker å unngå. Det blir bare pes. Derfor er det viktig å vite at man er like nok og klarer å samarbeide. Merkelig da, at det er disse to stikkordene som går igjen i alt du skriver her på KG Det har aldri vært snakk om noen usikker tilværelse for barn. Jeg var klar til å hjelpe henne med hennes barn. Det er ikke lov å være så tett mellom ørene. At mamma og pappa flytter fra hverandre, at barna ikke vet hva som skjer, at det bølger frem og tilbake, er ALLTID med på å skape usikkerhet hos barn. Selv store/voksne barn reagerer, ikke bare de små. Jeg blir helt målløs hvis du virkelig mener det du sier. Men, det bare bekrefter vår påstand om din uendelige grad av egoisme og ikke minst mangel på empati. Det er ikke snakk om at alle er utro horer, men hvorfor skal man stole på noen man ikke kjenner? Da er man dum. Hva har tillit med hore å gjøre? Mener du at alle er horer inntil du har tillit til at de ikke er det? Det er ikke så veldig mange horer i Norge, så vi andre antar at en dame IKKE selger seg, inntil det motsatte er bevist. Jeg kaller ingen for hore. Og hva er så veldig negativt med ordet kvinnfolk? Du har en lav terskel for å dømme andre som horer, felleshøl og oppsop i hvert fall. Vi andre forbinder "kvinnfolk" mer som et skjellsord. Som i "faens kvinnfolk", når man er sint for noe. I dagligdags tale, når noe er nøytralt eller positivt, er det ordene "kvinner" eller "damer" som brukes. Muligens nok et eksempel på at det er så utrolig viktig for deg å skille deg ut, ikke være medlem av saueflokken, ikke være "en i gjengen", at du lager dine egne definisjoner og assosiasjoner på ord. Som igjen forklarer noe av grunnen til at du suger hardt på kommunikasjon. Forøvrig har jeg ingen problem med å kommunisere; med folk som klarer å kommunisere. Noe ikke alle klarer. Du eier ikke evne til å kommunisere. Punktum. Og det at jeg ikke er interessert i å ha venninner betyr ikke at jeg er sex-fiksert. Det betyr heller at jeg er fornuftig. Du er sexfiksert. På alle negative måter. Fordi alt du har av innvendinger og negativitet rundt kvinner, koker ned til seksualitet og sex. Alle dine kontrollbehov bunner ut i noe sexrelatert. Alle dine fikse idéer rundt bekledning koker ned til seksualitet. Du burde rett og slett pule mer, kanskje det roer deg ned litt. (Edit: skrivefeil) Endret 27. desember 2011 av QueenPenelope 2
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2008 Skrevet 27. desember 2011 Vi andre kaller det personlig utvikling. Men mye mulig at du mener (i fullt alvor) at du ble født perfekt... Når man har nådd en viss alder så vet man selv sånn ca hva man liker og hva man ikke liker. Kommer nok dit etterhvert du også, tenker jeg Merkelig da, at det er disse to stikkordene som går igjen i alt du skriver her på KG Fordi jeg vil unngå å måtte kontrollere dama, ja. Det er ikke lov å være så tett mellom ørene. At mamma og pappa flytter fra hverandre, at barna ikke vet hva som skjer, at det bølger frem og tilbake, er ALLTID med på å skape usikkerhet hos barn. Selv store/voksne barn reagerer, ikke bare de små. Jeg blir helt målløs hvis du virkelig mener det du sier. Men, det bare bekrefter vår påstand om din uendelige grad av egoisme og ikke minst mangel på empati. Det var hun som sa at hun ville skille seg fordi at ekteskapet ikke fungerer. Er det da bare min skyld at hun aldri klarer å bestemme seg for noe som helst? Hva har tillit med hore å gjøre? Mener du at alle er horer inntil du har tillit til at de ikke er det? Det er ikke så veldig mange horer i Norge, så vi andre antar at en dame IKKE selger seg, inntil det motsatte er bevist. Jeg bruker som sagt aldri ordet hore om andre enn prostituerte. Billig og felleshøl blir noe annet. Du har en lav terskel for å dømme andre som horer, felleshøl og oppsop i hvert fall. Vi andre forbinder "kvinnfolk" mer som et skjellsord. Som i "faens kvinnfolk", når man er sint for noe. I dagligdags tale, når noe er nøytralt eller positivt, er det ordene "kvinner" eller "damer" som brukes. Muligens nok et eksempel på at det er så utrolig viktig for deg å skille deg ut, ikke være medlem av saueflokken, ikke være "en i gjengen", at du lager dine egne definisjoner og assosiasjoner på ord. Som igjen forklarer noe av grunnen til at du suger hardt på kommunikasjon. Jeg syns faktisk ikke at bruken av ordet kvinnfolk er noe mer negativt ladd enn bruken av ordet mannfolk. Kjerring derimot, vil jeg si er mer negativt ladd i mine øyne. Du eier ikke evne til å kommunisere. Punktum. Med deg mener du da. Punktum hehe Du er sexfiksert. På alle negative måter. Fordi alt du har av innvendinger og negativitet rundt kvinner, koker ned til seksualitet og sex. Alle dine kontrollbehov bunner ut i noe sexrelatert. Alle dine fikse idéer rundt bekledning koker ned til seksualitet. Du burde rett og slett pule mer, kanskje det roer deg ned litt. Ja, dette er jo løsningen på alle verdens problemer ifølge dere kvinner Pussig det der gitt. Og snakk om å være sex-fikserte! hehe
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2009 Skrevet 27. desember 2011 Når man har nådd en viss alder så vet man selv sånn ca hva man liker og hva man ikke liker. Kommer nok dit etterhvert du også, tenker jeg Du er nedlatende. Jeg er nok ikke så mye yngre enn deg, og mannen min er nok omtrent i din alder. Ingen av oss er slik som deg. Det er heller ikke mine foreldre som er i 60-årene nå. Kun dumme mennesker slutter å utvikle seg, de kloke beholder et åpent sinn livet gjennom. Fordi jeg vil unngå å måtte kontrollere dama, ja. Nå er det nettopp kontroll og styring som går igjen i alle dine innlegg, da. Så jeg tror nok du mente "Fordi jeg vil kontrollere dama, ja". Hvis ikke, forstår jeg ikke hvorfor du snakker om kontroll hele tiden. Det var hun som sa at hun ville skille seg fordi at ekteskapet ikke fungerer. Er det da bare min skyld at hun aldri klarer å bestemme seg for noe som helst? Du muliggjorde en flytting gjennom dine pengegaver. Og du forlenget perioden hun bodde utenfor hjemmet, og dermed ungenes usikkerhet, fordi du sponset henne økonomisk. Det er heller ingen tvil om at deres utroskap var med på å utløse flyttingen i seg selv. Uten deg, hadde ikke hun vært utro. Uten deg hadde hun ikke begynt å tvile. Uten deg, hadde ungene hatt et enklere liv med mindre usikkerhet. Vær i det minste mann til å bære din del av ansvaret. Manglende ryggrad er lite tiltrekkende. Jeg bruker som sagt aldri ordet hore om andre enn prostituerte. Billig og felleshøl blir noe annet. I rest my case. Det er ikke ord og begrep vi andre går rundt og slenger om oss med. Jeg syns faktisk ikke at bruken av ordet kvinnfolk er noe mer negativt ladd enn bruken av ordet mannfolk. Kjerring derimot, vil jeg si er mer negativt ladd i mine øyne. Kjerring er dialekt, og utledet av ordet "kjære". I mitt hode er det ikke negativt i utgangspunktet, men kan gjøres negativt når det settes i en negativ kontekst, som f.eks "Jævla kjærring". Ordet "kvinnfolk" er utelukkende negativt for meg. Hva folk assosierer med et ord, avhenger både av oppvekststed og personlige referansepunkt. Men flere her har fortalt deg at "kvinnfolk" har en negativ klang. Likevel bruker du det. Noe som igjen er en indikasjon på manglende evne til kommunikasjon, og manglende sosiale antenner. Med deg mener du da. Punktum hehe Nei, jeg mener ikke det. Da hadde jeg sagt det. Du kommuniserte ikke med dama i nord, og det er ingen som noensinne har deltatt i dine tråder, som har kommunisert bra med deg, hverken kvinner eller menn. Om du hadde kommunikative ferdigheter, hadde du i hvert fall truffet noen her på KG du kommuniserte godt med. Ja, dette er jo løsningen på alle verdens problemer ifølge dere kvinner Pussig det der gitt. Og snakk om å være sex-fikserte! hehe Er det løsningen på alle verdens problemer, altså? Kan du vise til noen kilde eller eksempler? For dette var nytt for meg. Men du kan sikkert opplyse meg. 3
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2010 Skrevet 27. desember 2011 Du er nedlatende. Jeg er nok ikke så mye yngre enn deg, og mannen min er nok omtrent i din alder. Ingen av oss er slik som deg. Det er heller ikke mine foreldre som er i 60-årene nå. Kun dumme mennesker slutter å utvikle seg, de kloke beholder et åpent sinn livet gjennom. Merkelig det der hvor fort en del (mange) føler at en annen er nedlatende. Jeg tror det kommer av at de føler seg dumme. Litt sånn mindreverdighetkompleks på dette området, tenker jeg. Noe jeg ikke har vett på Nå er det nettopp kontroll og styring som går igjen i alle dine innlegg, da. Så jeg tror nok du mente "Fordi jeg vil kontrollere dama, ja". Hvis ikke, forstår jeg ikke hvorfor du snakker om kontroll hele tiden. Jeg snakker om det fordi det er et sentralt tema i sammenhengen. Når folk blir for ulike så kommer fort kontroll inn i bildet. Og jeg ser altså at dette ikke er heldig. Du muliggjorde en flytting gjennom dine pengegaver. Og du forlenget perioden hun bodde utenfor hjemmet, og dermed ungenes usikkerhet, fordi du sponset henne økonomisk. Det er heller ingen tvil om at deres utroskap var med på å utløse flyttingen i seg selv. Uten deg, hadde ikke hun vært utro. Uten deg hadde hun ikke begynt å tvile. Uten deg, hadde ungene hatt et enklere liv med mindre usikkerhet. Vær i det minste mann til å bære din del av ansvaret. Manglende ryggrad er lite tiltrekkende. Jeg kan bare forholde meg til det hun fortalte meg. Og det var altså at deres ekteskap ikke hadde fungert lenge før jeg kom inn i bildet. Om dette bare var fri fantasi kan faktisk ikke jeg vurdere. Naturlig nok! Men det er nok sannsynlig at hun ikke hadde gjort noe mer ut av det med det første hvis jeg ikke hadde kommet inn i bildet, ja. Både av økonomiske og andre praktiske grunner. På den annen side så kunne hun fort ha surret seg borti et mye verre individ enn meg; og da kunne det fort gått virkelig dårlig for både henne, mannen og ungene. I rest my case. Det er ikke ord og begrep vi andre går rundt og slenger om oss med. Jeg bruker slike uttrykk stort sett bare her. Og inni mitt eget hode ellers selvfølgelig Kjerring er dialekt, og utledet av ordet "kjære". I mitt hode er det ikke negativt i utgangspunktet, men kan gjøres negativt når det settes i en negativ kontekst, som f.eks "Jævla kjærring". Ordet "kvinnfolk" er utelukkende negativt for meg. Hva folk assosierer med et ord, avhenger både av oppvekststed og personlige referansepunkt. Men flere her har fortalt deg at "kvinnfolk" har en negativ klang. Likevel bruker du det. Noe som igjen er en indikasjon på manglende evne til kommunikasjon, og manglende sosiale antenner. Joda, når man sier "kjerringa" så er det egentlig ikke negativt ladd. Merkelig at bare den a-en på slutten skal endre så mye. Men som jeg har sagt noen ganger tidligere her også; målet mitt er altså IKKE å leke diplomat når jeg skriver her på KG Nei, jeg mener ikke det. Da hadde jeg sagt det. Du kommuniserte ikke med dama i nord, og det er ingen som noensinne har deltatt i dine tråder, som har kommunisert bra med deg, hverken kvinner eller menn. Om du hadde kommunikative ferdigheter, hadde du i hvert fall truffet noen her på KG du kommuniserte godt med. Jeg vil heller påstå at det var hun som ikke kommuniserte med meg. Av den enkle grunn at hun faktisk nektet å diskutere problemene. Var det veldig fornuftig av henne syns du? Er det løsningen på alle verdens problemer, altså? Kan du vise til noen kilde eller eksempler? For dette var nytt for meg. Men du kan sikkert opplyse meg. Det er mitt inntrykk Men at det ikke løser alle verdens problemer det er både sikkert og visst! Det er heller med på å gjøre vondt mye verre.
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2011 Skrevet 27. desember 2011 Merkelig det der hvor fort en del (mange) føler at en annen er nedlatende. Jeg tror det kommer av at de føler seg dumme. Litt sånn mindreverdighetkompleks på dette området, tenker jeg. Noe jeg ikke har vett på Du kan ta det helt med ro. Det siste jeg har i en diskusjon med deg, er mindreverdighetskomplekser, og dum vet jeg at jeg ikke er. Om noe, vil jeg påstå at å diskutere med deg har motsatt effekt. Man føler seg plutselig ganske sosialt oppegående og fornuftig. Jeg sa "du er nedlatende" på en konstanterende måte. Fordi du ER nedlatende. Jeg blir ikke mindre verdt av at du fremstår som en tulling Fint du sier det selv, at du ikke har vett. For det er en av få ting du har sagt som er helt korrekt Jeg snakker om det fordi det er et sentralt tema i sammenhengen. Når folk blir for ulike så kommer fort kontroll inn i bildet. Og jeg ser altså at dette ikke er heldig. Feil. Du snakker om kontroll, som noe du har store planer om å utøve ovenfor den stakkars dama du (aldri) kommer til å få tak i. Hvis ikke, hadde du lagt vekt på at like barn leker best. I det, ligger det å akseptere at folk er forskjellig, og heller si at du leter etter noen som har sammenfallende syn som deg. Du har også vist i praksis at "like barn leker best" ikke betyr noe som helst for deg, og at alt vil fungere bare den andre parten føyer deg. For du valgte Damen Fra Nord, som ikke innehar NOEN av de egenskapene du verdsetter. I stedet satser du på at krav og ultimatumer og "bare hun endrer seg", ville løse saken. Fantastisk idiotisk, men det bekrefter jo at vi har rett. Jeg kan bare forholde meg til det hun fortalte meg. Og det var altså at deres ekteskap ikke hadde fungert lenge før jeg kom inn i bildet. Om dette bare var fri fantasi kan faktisk ikke jeg vurdere. Naturlig nok! Men det er nok sannsynlig at hun ikke hadde gjort noe mer ut av det med det første hvis jeg ikke hadde kommet inn i bildet, ja. Både av økonomiske og andre praktiske grunner. På den annen side så kunne hun fort ha surret seg borti et mye verre individ enn meg; og da kunne det fort gått virkelig dårlig for både henne, mannen og ungene. Lurer virkelig på hvem som kunne vært verre enn deg. En som også slår da, kanskje? Du sier det jo selv, at hun fikk snudd livet til barna og mannen sin mer på hodet på grunn av deg. Fint at du innrømmer såpass. Jeg bruker slike uttrykk stort sett bare her. Og inni mitt eget hode ellers selvfølgelig Det du ikke skjønner, og som vi mener, er at dersom du ikke er et troll som nyter å tillegge deg selv mer ekstreme meninger på KG enn du egentlig har, så får du et problem i det virkelige liv også. Dine meninger er så avvikende og til tider ekstreme, at du aldri vil klare å lure normale mennesker over tid. Selv om du modererer deg. En dame som skulle dele 24/7 sammen med deg, ville raskt ha fanget opp dine meninger. Og da løper hun. Og derfor sier jeg at du aldri vil få et varig forhold, med det synes du har på damer og forhold. Joda, når man sier "kjerringa" så er det egentlig ikke negativt ladd. Merkelig at bare den a-en på slutten skal endre så mye. Men som jeg har sagt noen ganger tidligere her også; målet mitt er altså IKKE å leke diplomat når jeg skriver her på KG Nei, det har vi forstått. Jeg har heller aldri sagt at du skal leke diplomat. Jeg bare konkluderer med at du har manglende kommunikative evner, jeg Jeg vil heller påstå at det var hun som ikke kommuniserte med meg. Av den enkle grunn at hun faktisk nektet å diskutere problemene. Var det veldig fornuftig av henne syns du? Hun kommuniserte, hun. At du ikke likte metoden hennes, er en annen sak. Dessuten, om du er like vrang med henne, som på KG, er ikke kommunikasjonssvikten mellom dere noen bombe. Og ja, jeg synes det var smart av henne å ikke diskutere sine problemer med deg. Det smarteste hun kunne gjøre, var å redusere sin kontakt med deg, da et forhold med deg er umulig. Hennes feil, og det som gjør henne til et simpelt menneske i mine øyne, er at hun utnyttet deg for penger, og at hun var utro mot sin mann. Det er mitt inntrykk Men at det ikke løser alle verdens problemer det er både sikkert og visst! Det er heller med på å gjøre vondt mye verre. Hvorfor er det ditt inntrykk? 2
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2012 Skrevet 27. desember 2011 Du kan ta det helt med ro. Det siste jeg har i en diskusjon med deg, er mindreverdighetskomplekser, og dum vet jeg at jeg ikke er. Om noe, vil jeg påstå at å diskutere med deg har motsatt effekt. Man føler seg plutselig ganske sosialt oppegående og fornuftig. Jeg sa "du er nedlatende" på en konstanterende måte. Fordi du ER nedlatende. Jeg blir ikke mindre verdt av at du fremstår som en tulling Fint du sier det selv, at du ikke har vett. For det er en av få ting du har sagt som er helt korrekt Såre tær nå? hehe Feil. Du snakker om kontroll, som noe du har store planer om å utøve ovenfor den stakkars dama du (aldri) kommer til å få tak i. Hvis ikke, hadde du lagt vekt på at like barn leker best. I det, ligger det å akseptere at folk er forskjellig, og heller si at du leter etter noen som har sammenfallende syn som deg. Du har også vist i praksis at "like barn leker best" ikke betyr noe som helst for deg, og at alt vil fungere bare den andre parten føyer deg. For du valgte Damen Fra Nord, som ikke innehar NOEN av de egenskapene du verdsetter. I stedet satser du på at krav og ultimatumer og "bare hun endrer seg", ville løse saken. Fantastisk idiotisk, men det bekrefter jo at vi har rett. Hovedkriteriet var nok ikke akkurat "like barn" i hennes tilfelle, nei. Problemet er imidlertid at man aldri kommer til å finne noen som er helt lik en selv. Dermed må man finne ut av om den andre er "lik nok". Med andre ord "bra nok". Dette er dessverre både tid- og ressurskrevende. Noe som igjen er veldig lite motiverende. Lurer virkelig på hvem som kunne vært verre enn deg. En som også slår da, kanskje? Du sier det jo selv, at hun fikk snudd livet til barna og mannen sin mer på hodet på grunn av deg. Fint at du innrømmer såpass. Det finnes mange som er verre enn meg. Tro det eller ei. Det du ikke skjønner, og som vi mener, er at dersom du ikke er et troll som nyter å tillegge deg selv mer ekstreme meninger på KG enn du egentlig har, så får du et problem i det virkelige liv også. Dine meninger er så avvikende og til tider ekstreme, at du aldri vil klare å lure normale mennesker over tid. Selv om du modererer deg. En dame som skulle dele 24/7 sammen med deg, ville raskt ha fanget opp dine meninger. Og da løper hun. Og derfor sier jeg at du aldri vil få et varig forhold, med det synes du har på damer og forhold. Samtidig må du forstå forskjellen på en hypotetisk situasjon (her) og en virkelig situasjon (IRL). Og da er vi tilbake til hvilke kameler man kan være villig til å svelge. Eller ikke. Nei, det har vi forstått. Jeg har heller aldri sagt at du skal leke diplomat. Jeg bare konkluderer med at du har manglende kommunikative evner, jeg Jeg sliter meg som sagt ikke akkurat ut for å forbedre dem her heller hehe Hun kommuniserte, hun. At du ikke likte metoden hennes, er en annen sak. Dessuten, om du er like vrang med henne, som på KG, er ikke kommunikasjonssvikten mellom dere noen bombe. Og ja, jeg synes det var smart av henne å ikke diskutere sine problemer med deg. Det smarteste hun kunne gjøre, var å redusere sin kontakt med deg, da et forhold med deg er umulig. Hennes feil, og det som gjør henne til et simpelt menneske i mine øyne, er at hun utnyttet deg for penger, og at hun var utro mot sin mann. Jeg kaller det ikke å kommunisere når man nekter å prate og diskutere. Og det er ikke akseptabelt. Hvorfor er det ditt inntrykk? Fordi at det er inntrykket kvinner har gitt meg. Og jeg tenker da at dere kvinner får dette inntrykket av alle de desperate mannfolka i denne verden.
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2013 Skrevet 27. desember 2011 Såre tær nå? hehe Ikke i det hele tatt. Hvorfor skulle jeg ha det? Som sagt, det eneste jeg har gjort er å konstatere at du har en nedlatende holdning. Det har du fått tilbakemelding om fra andre før også. Hovedkriteriet var nok ikke akkurat "like barn" i hennes tilfelle, nei. Problemet er imidlertid at man aldri kommer til å finne noen som er helt lik en selv. Dermed må man finne ut av om den andre er "lik nok". Med andre ord "bra nok". Dette er dessverre både tid- og ressurskrevende. Noe som igjen er veldig lite motiverende. Det tar tid å bli kjent med nye mennesker, det ligger i vår komplekse natur. Er det for slitsomt, kan du jo bare la være. At du finner det lite motiverende å skulle bli kjent med nye mennesker, er ganske fremmed for meg. Nye bekjentskaper bringer nye synspunkter, nye vinklinger og ny kultur inn i mitt liv, noe jeg ser på som en berikelse. Og de som viser seg å ikke passe inn - vel, så har man lært noe av det også. Det er slik vi modnes og formes som individer... Det finnes mange som er verre enn meg. Tro det eller ei. Det gjør det helt sikkert. Uten at det betyr at du var bra eller klok i denne saken. Samtidig må du forstå forskjellen på en hypotetisk situasjon (her) og en virkelig situasjon (IRL). Og da er vi tilbake til hvilke kameler man kan være villig til å svelge. Eller ikke. Hvis det ikke er det virkelige liv vi diskuterer på KG, hva er det da? Eventyr? Og hva er poenget med det? Jeg sliter meg som sagt ikke akkurat ut for å forbedre dem her heller hehe Nei, det er åpenbart. Jeg kaller det ikke å kommunisere når man nekter å prate og diskutere. Og det er ikke akseptabelt. Vi lever i et fritt land, hvor det er helt opp til hver enkelt hvem man vil (og ikke vil) snakke med. Det må du nok bare pent akseptere. Fordi at det er inntrykket kvinner har gitt meg. Og jeg tenker da at dere kvinner får dette inntrykket av alle de desperate mannfolka i denne verden. Hvorfor har kvinner gitt deg dette inntrykket? At alle problemer i verden forsvinner av å pule? Jeg har ikke det inntrykket av menn. 1
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2014 Skrevet 27. desember 2011 Du kaller kvinner som har hatt et par sexpartnere disse tingene. så da forstår jeg ikke hvordan du gidder å hoste opp info om hvordan du skal ta deg av stebarn, for moren til disse barna kvalifiserer jo i dine øyne til å være et felleshøl. Og du vil jo ikke ha et slikt kvinnemenneske. Det har jeg aldri sagt. Det kommer an på omstendighetene.
2shy Skrevet 27. desember 2011 #2015 Skrevet 27. desember 2011 Det har jeg aldri sagt. Det kommer an på omstendighetene. Du har tydeligvis svært dårlig hukommelse. 1
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2016 Skrevet 27. desember 2011 Ikke i det hele tatt. Hvorfor skulle jeg ha det? Som sagt, det eneste jeg har gjort er å konstatere at du har en nedlatende holdning. Det har du fått tilbakemelding om fra andre før også. Ja, det er nok det inntrykket folk flest får når man er helt ærlig. Det tåles nemlig ikke Det tar tid å bli kjent med nye mennesker, det ligger i vår komplekse natur. Er det for slitsomt, kan du jo bare la være. At du finner det lite motiverende å skulle bli kjent med nye mennesker, er ganske fremmed for meg. Nye bekjentskaper bringer nye synspunkter, nye vinklinger og ny kultur inn i mitt liv, noe jeg ser på som en berikelse. Og de som viser seg å ikke passe inn - vel, så har man lært noe av det også. Det er slik vi modnes og formes som individer... Det koster å vedlikeholde bekjentskaper eller vennskap også. Ingenting er gratis. Det gjør det helt sikkert. Uten at det betyr at du var bra eller klok i denne saken. Hvis det ikke er det virkelige liv vi diskuterer på KG, hva er det da? Eventyr? Og hva er poenget med det? Tja, vi diskuterer nok egentlig en blanding av virkelighet og hypotetiske situasjoner. Nei, det er åpenbart. Vi lever i et fritt land, hvor det er helt opp til hver enkelt hvem man vil (og ikke vil) snakke med. Det må du nok bare pent akseptere. Uansett er oppførselen uakseptabel. Hvorfor har kvinner gitt deg dette inntrykket? At alle problemer i verden forsvinner av å pule? Jeg har ikke det inntrykket av menn. Det er jo litt merkelig at samtidig som kvinner ønsker å bli sett på som mennesker, så ser de selv sin egen verdi på akkurat samme måte som menn? Men som sagt; jeg vet jo at det er menn som har gjort at det blir sånn.
Steinar40 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #2017 Skrevet 27. desember 2011 Du har tydeligvis svært dårlig hukommelse. Nei.
Gjest Eurodice Skrevet 27. desember 2011 #2018 Skrevet 27. desember 2011 Du har tydeligvis svært dårlig hukommelse. Steinar har fortalt at han hadde ærbare hensikter med damen, så du vet "målet helliger middelet". Han gjorde ikke noe galt, hans (mer enn villige vil jeg anta) delaktighet i damens utroskap rokket ikke ved damens jomfruelighet. Men vi andre dødelige er annerledes. Jeg visste ikke at jeg kunne betegnes som oppsop og felleshøl før jeg leste hva Steinar skrev. 1
2shy Skrevet 27. desember 2011 #2019 Skrevet 27. desember 2011 Steinar har fortalt at han hadde ærbare hensikter med damen, så du vet "målet helliger middelet". Han gjorde ikke noe galt, hans (mer enn villige vil jeg anta) delaktighet i damens utroskap rokket ikke ved damens jomfruelighet. Men vi andre dødelige er annerledes. Jeg visste ikke at jeg kunne betegnes som oppsop og felleshøl før jeg leste hva Steinar skrev. Han hadde ærbare hensikter med damen, men ikke med hennes mann og barn. Men hun må jo likevel være minst et like stort felleshøl som oss andre, hun som har hatt sex med andre menn før STeinar, og i tilegg begått ekteskapsbrudd. men det var vel den eneste dama som så hans vei, så da så han sikkert litt mellom fingrene? 1
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #2020 Skrevet 27. desember 2011 Ja, det er nok det inntrykket folk flest får når man er helt ærlig. Det tåles nemlig ikke Jeg tåler helt fint at du er ærlig og mener at du har "nådd en alder" hvor du vet hva du liker og ikke liker, og at du ikke har noen som helst planer om videre personlig utvikling. Det koster å vedlikeholde bekjentskaper eller vennskap også. Ingenting er gratis. Nei, og så? Tja, vi diskuterer nok egentlig en blanding av virkelighet og hypotetiske situasjoner. Javel Uansett er oppførselen uakseptabel. I dine øyne, ja. Men kanskje ikke i hennes. Det var noe med å røske hodet ut av sin egen ræv, da... Det er jo litt merkelig at samtidig som kvinner ønsker å bli sett på som mennesker, så ser de selv sin egen verdi på akkurat samme måte som menn? Men som sagt; jeg vet jo at det er menn som har gjort at det blir sånn. Du sa at det var hvafornoe? "Samtidig som vi kvinner ønsker å bli sett på som mennesker"? Mener du at kvinner ikke er mennesker? Forøvrig skjønte jeg ikke et kvidder av hva du sa, og hva slags sammenheng det har med din påstand om at kvinner mener at alle problemer kan løses med å pule.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå