Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

Hei Suvana, og alle andre!

Om du har brukt så mye penger og tid hos hudpleier på behandling som ikke fungerer i det hele tatt burde du gå tilbake å klage. Det er kanskje verdt forsøket iallefall?

Jeg gikk på Diane i et par år og fikk merkbart bedre hud. Ikke optimalt, men det ble bedre.

Hadde en pause på et år og huden så IKKE UT. Så fort jeg sluttet var huden tilbake til verst tenkelige tilstand, dessverre. Nå har jeg begynt på Diane og tenker å stå på den til jeg evnt skal bli gravid. (grøss og gru, men den tid-den sorg).

Kviser må knekkes innenfra og jeg har ikke troen på produkter alene i det hele tatt.

Anbefaler deg en tur til fastlege, gjerne nå som huden er på sitt verste. Her kan du få resept på div behandlinger eller henvisning til hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være andre har tipset om det tidligere, har ikke lest hele tråden! Jeg hadde vertfall hele pannen full av acne før sommeren. Trodde aldri jeg skulle bli kvitt det. Det skar virkelig på selvtillitten..

For meg var redningen Acne Repair Kit fra Mario Badescu! KJEMPE FØRNØYD :D Jeg hadde prøvd det meste, over lang tid og ingenting så ut til å virke. Det tok ikke lang tid før jeg så tydelige forandringen med produktene til Mario Badescu, og ikke så lenge etterpå var problemene helt borte :D

Dette er et veldig kjent merke i Hollywood for dere som ikke har hørt om det før (det hadde ikke jeg) og det er mange kjendiser som sverger til det.

Jeg kjøpte dette settet hos miiinto.no, der det kostet 600 kr! Men det svarer seg å kjøpe fra andre nettsider fra utlandet, mye billigere. Uansett, 600 kr for gode resultater er slikk og ingenting. Verdt hver krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter trist å høre med dere som har fått verre hud:( Føler med dere. Jeg var slik etter at jeg gjorde det slutt med samboer. Stressa som bare det og da fikk jeg 10 store betente akne på Bare det ene kinnet. De gikk ikke bort på over 2 måneder. Jeg følte meg helt jævlig og stygg. Med foundation så det bare 10 ganger verre ut.

Uansett en liten glad melding jeg har begynt med grønn leiremaske og den ser ut til å holde kvisene mine unna. Tørker ut de jeg har. Så verdt å prøve jenter. Jeg kan også nevne at da jeg gikk på spirulina så hadde jeg ikke kviser i det hele tatt.

Trist å høre om bruddet, bra du føler deg bedre nå! :)

Jeg prøvde nettopp en leirmaske jeg kjøpte på et parfymeri, får gi det litt tid å se om det virker. Kvisene mine så ganske mye rødere ut enn vanlig etter jeg vasket masken av, men det går forhåpentligvis over.

Ellers ser jeg at du bruker MD produkter. Det er vel det produktet jeg har hatt lyst til å prøve i flere år nå, uten å ta sjangsen. Grunn til at jeg ikke tørr å hoppe i det er fordi jeg er redd for å velge feil produkt for huden min, som kan gjøre situasjon enda verre og MD produktene er jo også veldig dyre. Har du noe å anbefale? :) Har lest at man ikke bare skal bruke MD alene, men sammen med andre produkter. Hva bruker du det sammen med?

Hei Suvana, og alle andre!

Om du har brukt så mye penger og tid hos hudpleier på behandling som ikke fungerer i det hele tatt burde du gå tilbake å klage. Det er kanskje verdt forsøket iallefall?

Jeg gikk på Diane i et par år og fikk merkbart bedre hud. Ikke optimalt, men det ble bedre.

Hadde en pause på et år og huden så IKKE UT. Så fort jeg sluttet var huden tilbake til verst tenkelige tilstand, dessverre. Nå har jeg begynt på Diane og tenker å stå på den til jeg evnt skal bli gravid. (grøss og gru, men den tid-den sorg).

Kviser må knekkes innenfra og jeg har ikke troen på produkter alene i det hele tatt.

Anbefaler deg en tur til fastlege, gjerne nå som huden er på sitt verste. Her kan du få resept på div behandlinger eller henvisning til hudlege.

Takk for tilbakemelling! :) Er akkurat det du beskriver om Diane, jeg er redd for. Jeg og samboer har snakket om muligheten for å begynne og prøve å bli gravid en gang til neste år, mot siste halvdel av året. Da må jeg jo slutte på Diane, og jeg har jo ikke akkurat lyst til å ende opp med grusom hud igjen da. Men på en annen side virker det nesten verdt det akkurat nå, bare for å prøve å få huden fin, så jeg kan bygge opp selvtilliten min.

Du som har gått på Diane og hatt positiv effekt, hvor lang tid tok det før du fikk resultater med huden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om bruddet, bra du føler deg bedre nå! :)

Jeg prøvde nettopp en leirmaske jeg kjøpte på et parfymeri, får gi det litt tid å se om det virker. Kvisene mine så ganske mye rødere ut enn vanlig etter jeg vasket masken av, men det går forhåpentligvis over.

Ellers ser jeg at du bruker MD produkter. Det er vel det produktet jeg har hatt lyst til å prøve i flere år nå, uten å ta sjangsen. Grunn til at jeg ikke tørr å hoppe i det er fordi jeg er redd for å velge feil produkt for huden min, som kan gjøre situasjon enda verre og MD produktene er jo også veldig dyre. Har du noe å anbefale? :) Har lest at man ikke bare skal bruke MD alene, men sammen med andre produkter. Hva bruker du det sammen med?

Takk for tilbakemelling! :) Er akkurat det du beskriver om Diane, jeg er redd for. Jeg og samboer har snakket om muligheten for å begynne og prøve å bli gravid en gang til neste år, mot siste halvdel av året. Da må jeg jo slutte på Diane, og jeg har jo ikke akkurat lyst til å ende opp med grusom hud igjen da. Men på en annen side virker det nesten verdt det akkurat nå, bare for å prøve å få huden fin, så jeg kan bygge opp selvtilliten min.

Du som har gått på Diane og hatt positiv effekt, hvor lang tid tok det før du fikk resultater med huden din?

Forstår deg godt. Det er en avgjørelse du må ta selv. Personlig ville jeg ikke valgt diane for en såpass kort periode. Man blir så vannvittig skuffet når kvisene dukker opp igjen etter avsluttet "kur". På en annen side, det er jo faktisk et år til du planlegger å prøve å bli gravid. Det går jo på helsa og psyken løs med såpass ille hud.

Jeg opplever ganske kjappe resultater av diane, rundt 2 uker etter start har jeg merkbart bedre hud.

Lykke til med avgjørelsen iallefall. Sender deg en god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om bruddet, bra du føler deg bedre nå! :)

Jeg prøvde nettopp en leirmaske jeg kjøpte på et parfymeri, får gi det litt tid å se om det virker. Kvisene mine så ganske mye rødere ut enn vanlig etter jeg vasket masken av, men det går forhåpentligvis over.

Ellers ser jeg at du bruker MD produkter. Det er vel det produktet jeg har hatt lyst til å prøve i flere år nå, uten å ta sjangsen. Grunn til at jeg ikke tørr å hoppe i det er fordi jeg er redd for å velge feil produkt for huden min, som kan gjøre situasjon enda verre og MD produktene er jo også veldig dyre. Har du noe å anbefale? :) Har lest at man ikke bare skal bruke MD alene, men sammen med andre produkter. Hva bruker du det sammen med?

Den leiremasken jeg bruker har jeg kjøpt i mitt hjemmeland, den er i pulverform og blandes med vann. Synes at huden min er utrolig fin med den og kvisene tørker ut. Jeg så at de hadde slike masker på iherb.com.

Jeg bruker md produkter ja, bruker alt som er i adult anti blemish kit. Du får kjøpt denne pakken ganske så billig på feelunique.com. Jeg bruker ikke noen andre produkter sammen med md utenom den nattkremen fra declor. Hvorfor skal man ikke bruke md alene? Jeg har aldri hørt dette før. Huden min har heller ikke reagert, den elsker md:)Md har produkter for alle hudtyper. Vet ikke hvor du har mest kviser og din hudtype. Jeg får som regel kviser i kinn og har fet hud, så denne adult blemish kit passer meg utmerket.

Jeg har prøvd mye og da mener jeg det meste både fra lege, tv shop, dagligvare, parfymeri osv, men md er fakktisk noe av det beste jeg har prøvd til nå. Annbefaler deg å bestille deg en slik prøvepakke, ikke er den dyr heller og feelunique tilbakebetaler toll:)

Når det gjelder diane så vil jeg ikke annbefale deg å starte på den hvis du har planer om å bli gravid. Den hjelper ja, men som regel når man slutter med hvilken som helst p piller er hormonene helt ceazy og du vil ende opp med enda mer kviser enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker md produkter ja, bruker alt som er i adult anti blemish kit. Du får kjøpt denne pakken ganske så billig på feelunique.com. Jeg bruker ikke noen andre produkter sammen med md utenom den nattkremen fra declor. Hvorfor skal man ikke bruke md alene? Jeg har aldri hørt dette før. Huden min har heller ikke reagert, den elsker md:)Md har produkter for alle hudtyper. Vet ikke hvor du har mest kviser og din hudtype. Jeg får som regel kviser i kinn og har fet hud, så denne adult blemish kit passer meg utmerket.

Jeg har prøvd mye og da mener jeg det meste både fra lege, tv shop, dagligvare, parfymeri osv, men md er fakktisk noe av det beste jeg har prøvd til nå. Annbefaler deg å bestille deg en slik prøvepakke, ikke er den dyr heller og feelunique tilbakebetaler toll:)

Når det gjelder diane så vil jeg ikke annbefale deg å starte på den hvis du har planer om å bli gravid. Den hjelper ja, men som regel når man slutter med hvilken som helst p piller er hormonene helt ceazy og du vil ende opp med enda mer kviser enn før.

Takk for tips, har sjekket ut kit'en du anbefaler. Det står i beskrivelsen at den er laget for folk over 25 som sliter med akne. Er det sånn at jeg må vente fem år nå før jeg kan kjøpe den? :P Og Hvordan får man tilbakebetalt toll? Må man sende siden en privat mail og spørre om de kan gjøre det?

Angående det å bruke MD sammen med andre produkter, så har jeg lest at det kan være lurt siden MD sine fuktighetskremer gir lite fukt. Har ikke prøvd produktene, så vet jo ikke om dette stemmer eller ikke.

Når det gjelder Diane, så tror jeg det beste kanskje vil være å høre med legen min om han er villig til å skrive ut det til meg. Selv om jeg har planer om å prøve å bli gravid til neste år, må jeg jo fortsatt gå på en type p-piller fram til den tid kommer. Har prøvd både Cerazette og Loette, og ingen av de passet meg. Så en type pille må jeg jo begynne på, så hvorfor ikke prøve å forbedre huden i samme slengen? Ser ikke helt hva annet jeg kan gjøre nå, må få forbedret huden min.

Endret av Suvana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har sjekket ut kit'en du anbefaler. Det står i beskrivelsen at den er laget for folk over 25 som sliter med akne. Er det sånn at jeg må vente fem år nå før jeg kan kjøpe den? :P Og Hvordan får man tilbakebetalt toll? Må man sende siden en privat mail og spørre om de kan gjøre det?

Angående det å bruke MD sammen med andre produkter, så har jeg lest at det kan være lurt siden MD sine fuktighetskremer gir lite fukt. Har ikke prøvd produktene, så vet jo ikke om dette stemmer eller ikke.

Når det gjelder Diane, så tror jeg det beste kanskje vil være å høre med legen min om han er villig til å skrive ut det til meg. Selv om jeg har planer om å prøve å bli gravid til neste år, må jeg jo fortsatt gå på en type p-piller fram til den tid kommer. Har prøvd både Cerazette og Loette, og ingen av de passet meg. Så en type pille må jeg jo begynne på, så hvorfor ikke prøve å forbedre huden i samme slengen? Ser ikke helt hva annet jeg kan gjøre nå, må få forbedret huden min.

Grunnen til at man skal være over 25 er fordi kremen og serumet er anti rynke. De beskjemer rynker og arr fra tidligere kviser,aldri for tidlig med rynkekrem:) Jeg synes denne kremen man får i kiten gir nok fukt og passer fint til fet hud, den trekker godt inn. Tollen får du tilbakebetalt ved å sende en mail til [email protected] med bilder av din kvittering på hvor mye du betalte i toll. 2 dager senere er pengene på kontoen din. Feelunique er en trygg side som mange her helt sikkert er ganske enig i. Har handlet der lenge og er super fornøyd.

Diane er en bra p pille mot uren hud ja. Har brukt den selv og på meg virket den etter 3 måneder.

Lykke til.

Endret av muffin26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leiremasken jeg bruker har jeg kjøpt i mitt hjemmeland, den er i pulverform og blandes med vann. Synes at huden min er utrolig fin med den og kvisene tørker ut. Jeg så at de hadde slike masker på iherb.com.

Grønn leire i pulverform kan kjøpes her: http://www.myrra.no/shop/

Jeg er også veldig stort fan av denne. Den roer ned huden, tørker ut og minsker rødheten på hissige kviser. Anbefales! jeg synes den er best å bruke "punktvis" på kvisene, ikke på hele huden fordi den kan gjøre huden ganske "stram". Husk en god fuktighetskrem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlegen min annbefalte å ta sol en gang i blandt, dersom jeg følte diane ikke var "godt" nok.

Har noen prøvd solarium? i så fall, virka det? vil gjerne vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlegen min annbefalte å ta sol en gang i blandt, dersom jeg følte diane ikke var "godt" nok.

Har noen prøvd solarium? i så fall, virka det? vil gjerne vite..

Sol funker ikke:) Tror kvisene blir mere mørkere av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at solarium er noe godt for huden. Arrene ble mer synlig, pluss at jeg fikk en del pigmentflekker i pannen.

Men opplever positiv effekt etter sydentur, tror saltvann spiller en stor rolle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som gledet meg til å ta sol, bli både brun og 100% ren hud:P

HAHA glem det, jeg prøvde det og kvisene mine ble mørkebrune.. så temmelig sexy ut... not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Liss`pia

Jeg blir MYE verre når jeg er i varmere strøk. Solen tørker de ut der og da, men så.... returnerer de både større i antall og omkrets ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

=( dette var leit ååå høre!!! damn!.. men jeg leste noe interesant her på kg..at noen bruker dr-greve på ansiktet. I will try this!! men solarium skal jeg glemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...