Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

^ Hvilke våtservietter bruker / brukte du da? Alle typene som finnes i vanlige matbutikke/cubus/vita, gir meg rødflammet og irritert hud. Dersom jeg ikke hadde brukt fuktighetskrem, hadde huden min vært stram og ekkel. Det kan godt hjelpe å "la huden være" som du sier, men det jeg ligger i det begrepet er å ikke overstimulere huden sin, klemme for mye på den og ta på den unødvendig. Er jo mange som bare MÅ klemme på huden sin.

hmm, bruker vanlig sminkefjerner nesten hver dag fra nivea, etterpå bruker jeg toner fra garnier (vet igrunn ikke hvor smart det er å bruke produkter som inneholder alkohol). Etter det bruker jeg fuktighetskrem fra apoteket uten parfyme. Prøver å passe på at jeg ikke klemmer på kvisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor mye godt den toneren fra Garnier gjør for seg.

Brukte den selv, morgen og kveld, en lang periode og den gjorde bare huden min enda verre.

Den ga meg ikke flere hudormer, men de som kom ble skikkelig "innkapslet" - toneren virker uttørrende og gjør huden stram, og jeg mistenker at dette var grunnen til at huden min tviholdt på urenhetene.

Nå bruker jeg kun toneren til å desinfisere hudormer før og etter klemming, for å hindre betennelse. Men da påfører jeg den kun akkurat på området der jeg har klemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Hvilke våtservietter bruker / brukte du da? Alle typene som finnes i vanlige matbutikke/cubus/vita, gir meg rødflammet og irritert hud. Dersom jeg ikke hadde brukt fuktighetskrem, hadde huden min vært stram og ekkel. Det kan godt hjelpe å "la huden være" som du sier, men det jeg ligger i det begrepet er å ikke overstimulere huden sin, klemme for mye på den og ta på den unødvendig. Er jo mange som bare MÅ klemme på huden sin.

Jeg bruker de grønne - åh, jeg husker ikke om det er Garnier nå. Ellers var huden min fæl en periode der jeg ikke brukte noe, flasset og var vanskelig, men den stabilisere seg etterhvert. Jeg har ingen peil på hud ellers, men dette funket for meg, og det er så deilig å slippe alle rutiner + at jeg endelig kan gå uten sminke og føle meg fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest obligatorisk

Jeg har mange kviser, men har egentlig slått meg til ro med det å er fornøyd med meg selv likevell. Har noen gode perioder og noen dårlige! Har prøvd mye hos legen men er noe negativt med alt. P-piller ble jeg feit av, antibiotika kan man ikke ta for alltid, kremer brant hele huden (røøøød i trynet) osv. Jeg vil kanskje bare tipse deg å tenke over hva du spiser! Noen reagerer på mat mer enn andre (resultat: kviser). Hold deg unna sukker, brus, sjokolade, dresssing og slike ting + vask ansiktet og påfør fuktighetskrem morgen og kveld så har i alle fall det hjulper meg! Før hadde jeg mange kviser på ryggen men som heldigvis har gått bort uten at jeg har gjort en dritt! Så KANSKJE du er heldig som meg at det går litt og litt bort med tiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utgangspunktet ikke veldig uren hud, men litt i panna. Hvis jeg har kviser så vil jeg omtrent ikke gå utenfor døren, så dette var noe jeg virkelig måtte ordne opp i. Nå har jeg omtrent plettfri hud takket være mye forskjellig jeg har brukt/bruker.

Går på tetracyclin, de fungerer utmerket på meg! Tar knekken på det som er av kviser. Tar én tablett og morgenen og én om kvelden.

Hver morgen tar jeg en kapsel med nattlysolje.

Renserutine:

Morgen og kveld:

- Decleor Cleansing Milk All Skin Types

- Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion

- Jan Marini Bioglycolic Bioclear Lotion

- Jan MariniTransformation Face Cream

To ganger i uken:

- md formulations Face and Body Scrub

- md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque

- Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask

Tar også behandling med diamantsliping når jeg føler at jeg trenger det. Reduserer arr og huden blir veldig fin!

Dette er hva som fungerer for meg, så det kan jo hende det er noen som kan plukke opp noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet veldig med uren hud før, i alle slags varianter. Sorte prikker, innkapslede talg, buller og kviser. Mest slet jeg med buller og de er fryktelig vonde! :sukk:

Jeg prøvde omtrent alt jeg kom over, jeg har slitt med uren hud siden jeg var 12- 13 (er nå 24).

I de siste årene har jeg begynt å bli mer tålmodig og etter å ha lært mye gjennom årene- har jeg funnet endelig funnet det som passer meg.

I ca. at halvt år nå har jeg brukt Exuviance, sammen med skrubben til MD og fuktmasken til Declèor. Jeg begynte også med nattlysolje omtrent samtidig.

Det produktet jeg tror virkelig har gjort susen er Exuviance Clarifying Solution (ansiktsvann med AHA syrer). De har også en sånn liten tube med gel som du smører direkte på urenheter (husker ikke hva den heter nå i farten), den er også virkelig super de dagene det skulle dukke opp noe.

Fremdeles får jeg sånne flasse perider, men jeg tror det er fordi huden stadig fornyer seg. For min del synst jeg det er bra, for da "virker" produktene enda.

Jeg har vert borti 2 ulike rensegeleèr i merket og begge er like gode, samme med dagkremene. Men nattkremen som virkelig fukter og gir huden "glød" er Exuviance Evening Restorative Complex.

Det jeg liker ekstra godt er at produktene er litt billigere enn de fleste andre merker, det er ikke krise dersom jeg må kjøpe hos hudpleier- noe jeg ofte har gjort. Men ellers er de å kjøpes på nettet til en enda bedre superpris (er få nettbutikker som har merket, men vi har jo alltids ebay).

Jeg anbefaler virkelig å teste ut Exuviance! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kviser er noe herk. :sukk:

Jeg går på tetracycliner nå, joda det hjelper, har fått mindre kviser i ansiktet: kommer nesten aldri noen der nå, men så hadde jeg ikke så mange der i utgangspunktet heller. Det er ryggen som er verst, øvre del av ryggen og litt på skuldrene! Kommer ikke så mange nye kviser der lenger heller, men jeg har en følelse av disse tetracyclinene bare "holder dem igjen" og så popper de sikkert fram igjen når jeg er ferdig med kuren. Er det virkelig slik? Det har blitt så mange arr der på ryggen! :trist: Nå er jeg jo litt brun, men de synes veldig godt. Det er ikke sånne innsunkne arr, men mer sånne mørke/rødlige flekker på ryggen. Bare masse stygge prikker. Vil disse noen gang forsvinne, forsvinner de med tiden? Er det noe jeg selv kan gjøre slik at de synes mye mindre og forsvinner? Jeg tror ikke antibiotikaen tar knekken på arr eller? Uff, disse arrene tærer så mye på selvtilliten min. Jeg liker ikke å skifte foran andre, på treningsstudio og sånt, fordi jeg føler at alle sikkert ser på det. Det ser jo ikke noe bra ut. Samtidig føler jeg at jeg alltid må være forsiktig når jeg velger meg klær. Kan jo ikke bruke de som har litt åpen/stor rygg, selv om jeg vil det. :frown: Er ellers veldig fornøyd med kroppen min, men dette tærer veldig på meg. Også er jeg jo bare 19 år, det er nå livet skal nytes, men så må jeg konstant gå og bekymre meg over disse arrene på ryggen. :murvegg:

Hva gjør dere andre for å gjøre de mindre synlige? Hva kan jeg gjøre, kan jeg aldri vise ryggen min? Jeg skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hvorfor er det akkurat jeg som må ha så mange kvisearr på ryggen. Utrolig irriterende. Beklager for sutrete innlegg, men måtte få dette ut et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Uff, kviser er noe herk. :sukk:

Jeg går på tetracycliner nå, joda det hjelper, har fått mindre kviser i ansiktet: kommer nesten aldri noen der nå, men så hadde jeg ikke så mange der i utgangspunktet heller. Det er ryggen som er verst, øvre del av ryggen og litt på skuldrene! Kommer ikke så mange nye kviser der lenger heller, men jeg har en følelse av disse tetracyclinene bare "holder dem igjen" og så popper de sikkert fram igjen når jeg er ferdig med kuren. Er det virkelig slik?

Var slik for meg :tristbla: Gikk på tetracycliner to ganger, men det fungerte ikke for meg i det hele tatt. Etter andre kur tror jeg at huden ble immun eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Var slik for meg :tristbla: Gikk på tetracycliner to ganger, men det fungerte ikke for meg i det hele tatt. Etter andre kur tror jeg at huden ble immun eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fri i dag, skal på fest i kveld...Har brukt en formue på hudpleie i det siste, men til tross for det så har jeg fått så mange kviser på ryggen at jeg ikke kan gå i den kjolen jeg hadde planglagt :tristbla: Ansiktet ser heller ikke tipp-topp ut, mange urenheter som er på full fart ut..

Hadde egentlig store planer for denne dagen; skulle vaske hele huset, skrive to lange e-poster og dra til byen for å handle og møte en venninne. Men da jeg oppdaget kviseutbruddet i morgest, så var dagen ødelagt. Har bare ligget flatt ut og grått i hele dag, er så SYKT lei disse fordømte kvisene :sukk:

Synes det er så trasig at jeg som er såpass opplagt og energisk ellers skal få psykiske sammenbrudd som dette pga huden. Hadde jeg sluppet hudproblemene skulle jeg vært verdens lykkeligste!!

Men siden jeg er 23 tviler jeg på at jeg noensinne (før overgangsalderen) kommer til å nyte livet med alle disse kvisene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall si at jeg sverger til Obagi (nu-derm) og Duvemedica lightpeel 15%. Jeg har ikke hatt akne på mange år, men fikk et utbrudd rett før jul i fjor. Etter noen leie måneder fikk jeg nyss om Obagi produktene, gikk til hudpleier og begynte på serien i kombinasjon med syre pensling 2 ganger i måneden. Dyrt, men nå har jeg ren og klar hud. Faktisk er huden min bedre nå enn før. Har også hatt best erfaring med MD formulations og Decleor.

http://www.obagi.no/Obagi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken av disse 2 kremene er best egnet mot tette porer og kviser:

MD formulations: md formulations Critical Care Shielding Cream 30ml Direkte link: http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Critical-Care-Shielding-Cream-30ml

eller denne:

MD formulations: md formulations Critical Care Skin Repair Complex 30ml Direkte link:

http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Critical-Care-Skin-Repair-Complex-30ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom nesten hele tråden nå, og føler meg ikke lengre så alene om å slite med kviser selv etter puberteten. Har stor sympati for alle dere som sliter der ute. Er selv 24 år.

Har prøvd å føre dagbok på kvisene mine for å se om det kan være sammenheng mellom huden min og det jeg gjør ellers i hverdagen. Vel det er mer notater her og der enn en dagbok, men synes allikevel jeg har fått litt mer forståelse av hvorfor jeg får kviser.

Sliter med både fet og tørr hud. Har milier og hudormer, "normale" kviser, små kviser og disse enorme beistene av noen cyster som kan være der i flere måneder.

Har funnet ut (tror jeg selv iallefall) at de små kvisene og hudormene er der pga. dårlige renserutiner og fordi huden er så tørr. Når jeg er flinkere på å peele og rense huden er disse små kvisene mye mindre. Herunder kommer også såper, hårprodukter og tøymykner. Jo oftere jeg passer på å unngå at dette kommer i kontakt med huden, jo bedre blir den.

Cyste-kvisene ser ut til å være hormonelle. Jeg får de nesten bestandig når jeg har eggløsning. Så vokser de gradvis i ca. 14 dager til mensen kommer. Da er de hovne, vonde og enorme! Jeg får de alltid enten på haken eller pannen. 90% av dem er midt mellom øynene og er derfor utrolig skjemmende. :(

Miliene ser ut til å være en reaksjon på renseproduktene jeg bruker.

Da jeg begynte med MD Forumlations (peeling, rens, serum og fuktighetskrem) ble (utrolig nok) de største cystene mye bedre. Det tok laaaang tid før jeg så en forbedring. Men de siste månedene har jeg nesten ikke hatt slike kviser. Det jeg fikk derimot, var veldig mye milier. Også på kinnene der jeg aldri har hatt problemer før. Men vil heller ha milier enn cyster, så foreløpig er det ok.

MEN: Nå har jeg allikevel fått masse kviser igjen, og vet ikke lengre hva jeg kan gjøre! Jeg måtte slutte med MD sin fuktighetskrem og serum pga dårlig råd og nå er huden min skikkelig ille med mange store kviser. Ble så sint og frustrert en dag at jeg skar hull på en av dem med et barberblad og nå har jeg et enormt arr midt i pannen. (anbefales ikke). Prøver å smøre den med hydrokortison men aner ikke om det hjelper på.

Tenker nå at jeg skal ta en tur til hudpleier og få fatt i noen produkter som virkelig går overens med huden min. Har hørt om hudanalyse - men er dette noe hudpleierne gjør eller må jeg til en hudlege?

Lurer også på om det er andre som har hatt samme reaksjon på MD Formulations med det å få mye milier/whiteheads?

Og er det noen som har prøv hydrokortison på kvisearr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker nå at jeg skal ta en tur til hudpleier og få fatt i noen produkter som virkelig går overens med huden min. Har hørt om hudanalyse - men er dette noe hudpleierne gjør eller må jeg til en hudlege?

Er ganske sikker på at det er hudpleiere som utfører analyser for å finne ut hvilke produkter som passer til deg, mens hudleger er litt mer typen som slenger piller etter deg. :) Leste gjennom hele innlegget ditt, forstår deg veldig godt! Det er noe drit.

Var forresten veldig lurt av meg å begynne med MD serumet igjen akkurat nå, har ført til store, ekle kviser. Kommer til å føle meg så nydelig på nyttårsaften, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten veldig lurt av meg å begynne med MD serumet igjen akkurat nå, har ført til store, ekle kviser. Kommer til å føle meg så nydelig på nyttårsaften, ja...

Har mitt serum liggende klar til dyst 1.januar.

Turte ikke å begynne før i frykt for akkurat det du skriver.

Hvorfor skal den være så dum først? Men, håper den "værre før det blir bedre" perioden går fort over.

Hvor lenge har du brukt det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på tetra denne julen, orket ikke se så jævlig ut. Men jeg har time hos hudlegen i januar og har begynt å trappe ned på pillene. Huden må jo se ille ut når jeg skal dit.. Kjedelig at det har poppet ut kviser i løpet av natten allerede..

Men men, jeg får prøve å skjule det som best ikveld. Iso er mitt siste håp,håper så inderlig jeg støter på en god hudlege :)...

Ellers vil jeg si igjen at det er hyggelig med aktivitet i tråden. Jeg ser jeg har mye interessante produkter å lese meg opp på. Føler med alle dere som sliter med akne. Håper likevel dere kan legge problemet til side og ha en hyggelig nyttårsfeiring! Jeg skal iallefall gjøre mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mitt serum liggende klar til dyst 1.januar.

Turte ikke å begynne før i frykt for akkurat det du skriver.

Hvorfor skal den være så dum først? Men, håper den "værre før det blir bedre" perioden går fort over.

Hvor lenge har du brukt det nå?

Det er vist en "tilvenningsperiode" hvor man får ut urenhetene som allerede ligger og lurer under huden. Forrige gang tok det ikke så lang tid for meg, fikk jo likevel litt urenheter her og der, men ikke slike dype, store, røde og vonde som jeg har fått nå. Har bare brukt den i 11 dager. Tok det likegodt i ferien, er færre som ser meg slik enn om jeg tok det etter ferien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...