Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

Kjære andre som også sliter med akne..

Jeg har slitt med alvorlig akne så lenge jeg kan huske. Det begynte så smått i tidlig tenåringsalder, og har siden den tid bare blitt verre og verre. Nå, i en alder av 25, kan jeg ikke huske sist jeg var helt kvisefri. Selvfølgelig er det dager hvor huden er LITT bedre, men langt ifra bra. Selv sliter jeg med store, vonde og synlige byller. Har også mye arr.

Til tider er det fryktelig tungt, særlig for psyken. Jeg har dager hvor jeg rett og slett føler meg deprimert og nedfor pga dette. Jeg kvier meg, i dårlige perioder, for å vise meg offentlig. Føler meg så ekkel. Synes dette er bedrøvelig fordi jeg er en veldig sosial person som liker å være med der ting skjer! Jeg er så lei av å stå opp om morgenen, se meg i speilet å bli like skuffet hver gang når jeg ser at ting ikke er i nærheten av å se bedre ut enn dagen før.. :(

Jeg har prøvd MYE renseprodukter på markedet, både dyrt og billig. Jeg har prøvd en del sminke og dekkprodukter, uten å noensinne ha funnet noe som fungerer bra nok for meg. Særlig sliter jeg med sminke, da huden er en god blanding av blank og tørr. I tillegg har jeg fått noen behandlinger hos hudpleier.

Det siste jeg har prøvd er to kurer på tetracyclin. Dette hjalp til en viss grad, men så fort kurene var avsluttet spratt kvisene frem igjen over natten. SKIKKELIG NEDTUR. Jeg har en hjelpsom lege, og venter nå på min neste oppfølgingstime. Jeg vurderer veldig å ta neste steg, isotretinoin. Samtidig som jeg er redd for alle bivirkningene jeg leser om.

Så, det var litt om meg.. Grunnen til at jeg lager denne tråden er at jeg har lyst å komme i kontakt med andre som sliter med det samme. (Selv har jeg ingen i venne/familie-krets som sliter med dette. Og det kan til tider føles litt ensomt på en måte. Føler at ingen forstår hvor mye dette påvirker min selvtillit og livsstil).

I denne tråden kan vi få ut frustrasjon. Støtte hverandre. Gi og få råd eller anbefalinger om produkter.

Mitt plan videre er først å fremst å finne de perfekte produktene for min hud OG sminke med god dekkevne, uten at jeg ser helt sparklet ut.

Så til alle, jeg blir kjempeglad for innspill i tråden.

Hvilke renseprodukter bruker dere?

Og hvilken sminke er det som virkelig holder mål? Om det i det hele tatt finnes..

Venter i spenning.. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har alltid slitt med kviser selv. Fra jeg var 12 år hadde jeg pannen smekkfull, og litt typisk tenåringshud. Etter jeg ble 18 år så ble pannen min bare bedre, og nå har kvisene gått over til, for det meste, kinn, tinning, kjeve og hake. For to år siden var det på sitt verste og da var jeg 20 år. På samme tid utviklet den sosiale angsten seg kraftig. Kvisene virkelig endret hele meg på den tiden. Og nå tør jeg knapt hente posten uten å dekke til arrene. Huden er myyyye bedre, men jeg får enda et par kviser.

Av det jeg har prøvd har jeg egentlig funnet ut at jeg skal behandle huden med respekt. Jeg gikk over til Decleor rensemelk og toner, selv om disse ikke er verdens beste så er huden min stabil og nyter mildheten. Jeg har også veldig høy produksjon av hudceller tror jeg, for det er nesten hver dag den kjennes ruglete og æsj ut. Så jeg peeler ordentlig med MD formulations f&b scrub 1-2 ganger i uken, og natron 1-2 dager. Jeg har prøvd å bare gjøre det en gang i uken, men da tetter disse hudcellene porer og jeg får mer kviser.

Av fuktighet velger jeg også den milde vei, bruker Matis delicate om dagen (skal bytte til purete når feelunique får de inn igjen). Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream om natten i håp om at den skal hjelpe på arrene, og det er noe jeg føler den gjør. Gir også masse fukt uten å være fet og føles deilig ut. Bruker også Decleor balm og 2-3 dråper jojobaolje etter jeg tar den groveste peelingen, og masserer godt.

For å tørke ut de kvisene som kommer så bruker jeg md formulations clearing complex. Den funker som bare rakkern. Eneste problemet naturligvis, er at når kvisene først har dukket opp, så har arrene det også. Røde merker får jeg alltid. Etter jeg har poppet en kvise tar jeg ren tetreolje lokalt for å dempe bakterier.

Også nattlysolje og burdock tilskudd. Jeg sliter veldig med hormoner, og nekter å gå på ppiller. Disse har hjulpet utrolig mye på kinn- og hakekviser.

Når det kommer til sminke, så får jeg nesten alltid utbrudd og er egentlig på jakt etter det perfekte selv og, vil veldig prøve glominerals camouflage concealer. Men jeg mener det er viktig å ikke bli vandt med noe som dekker perfekt, for da blir man gjerne avhengig av at huden skal se plettfri ut. Jeg bruker mineralsminke med høy dekkevne til hverdags, bruker også den over kviser/arr. Man ser at jeg har arrene, men de er veldig dempet. Arrene er en del av meg, og det er viktig å ikke skjule det helt hver dag. Til festligheter bruker jeg revlon colorstay under mineralsminken, bruker også den lokalt på områder fordi den kan bygges opp til høyere dekkevne. Da er huden veldig jevn synes jeg. Men dette gir meg kviser om det brukes flere dager i uken.

Jeg har aldri tatt noe reseptbelagt for å få bukt med kvisene, og har vært fast bestemt på å aldri gjøre det. Håper huden bedrer seg for dere andre også, men prøv å jobbe med tankene før kvisene tar over livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt noe reseptbelagt for å få bukt med kvisene, og har vært fast bestemt på å aldri gjøre det. Håper huden bedrer seg for dere andre også, men prøv å jobbe med tankene før kvisene tar over livet.

Kan jeg få spørre hvorfor det? :) Jeg mener ikke å være kritisk, jeg er bare nysgjerrig. Forøvrig synes jeg det virker som du har et sunt forhold til huden din. Det er sant at man ikke må la det ta over livet, selv om jeg vet meget godt hvor vanskelig det kan være, og hvor ekkel man kan føle seg.

TS - jeg har selv vært plaget med kviser siden jeg var rundt 13. Altså i nesten ti år. Jeg har heldigvis ikke hatt byller og store kviser som gir arr, men det er ALLTID kviser på huden min, og det er plagsomt. Akkurat nå har jeg rundt ti... Går aldri noen plass uten concealer og foundation. Da ser det greit ut, men det er jo ikke noe bra for huden, så det blir en ond sirkel.

Jeg gikk på tetracyclin når jeg var yngre og problemet var verre. Det kom tilbake med én gang hos meg også. Gikk senere på diane, og det funket ganske bra! Jeg hadde kviser på ryggen når jeg var yngre (veldig sjenerende, spesielt når man er jente, tror jeg) og de forsvant. :) Så hvis du ikke har prøvd det, kan du jo ta det opp med lege? Godt at du har en lege som tar deg på alvor, forresten! :)

Jeg bruker en concealer fra MUS, som er tredelt. En blå, en rød og en gul del, for å dekke ulike urenheter/ringer under øynene. Den tørker ut kvisene også. Funker for meg, så er veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvorfor det? :) Jeg mener ikke å være kritisk, jeg er bare nysgjerrig.

Det skal du få lov til vet du. :P

Kroppen og huden min er hva jeg liker å kalle sensitiv. Det er få medisiner og topiske kremer jeg har brukt som ikke har gitt meg noen bivirkninger, mentalt eller fysisk. Spesielt antibiotika. Her brytes det ut med sopp fra alle kanter. Jeg får allerede i meg masse av de gode bakteriene, og har lite lyst til at jeg skal konsumere det til det tyter ut av ørene på meg i håp om å unngå soppinfeksjoner. Så dette er noe jeg kun tar når jeg virkelig trenger det. Jeg er også veldig depresjon-prone, så isotrentin har jeg heller aldri vurdert.

Holder meg til sunnest mulig mat, og masse grønnsaker i tro på at det hjelper innenfra. Så får huden litt hjelp med å fjerne og tilføre det den ikke klarer selv via hudprodukter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med kviser foer, men aller mest eksem og irritert roed hud. Jeg var som brukeren over meg, onsket ikke ta medikamenter. Lang historie kort, jeg la om kostholdet ganske brutalt, rikelig tilskudd med oljer, ekstremt mye gronnsaker, osv osv, og huden min (saa lenge jeg spiser riktig) gloder og ser veldig veldig sunn ut. Riktig at det hjelper innenfra! I en periode kan man faa forverring, men saa blir det helt nydelig :)

Bruker ogsa bare organisk hudpleie/kremer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og har hatt kviser siden jeg var ti. Siste ti årene har kviseproblemene blitt verre, og spesielt etter at jeg fikk barn.

Som deg, Roo, så kan jeg ikke huske sist jeg var kvisefri, det må være årevis siden. Jeg har alltid kviser på haken, og på avstand ser det ut som skjegg,.. det er da snakk om byller, og de er der lenge. Idet øyeblikk jeg får den minste lille tro på at gode hudpleie-produkter hjelper, så dukker det opp en byll eller fire dagen etter.

Jeg bruker produkter fra md og decleor, huden min er blitt finere, men byllene er uforandret. Kostholdet inneholder mye grønt, uten at jeg kan si at det påvirker huden noe spesielt.

Jeg har bestilt meg time hos hudlege innen utgangen av måneden. Gidder ikke bruke mer krefter på å forbanne de kvisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28 og har hatt kviser siden jeg var ti. Siste ti årene har kviseproblemene blitt verre, og spesielt etter at jeg fikk barn.

Som deg, Roo, så kan jeg ikke huske sist jeg var kvisefri, det må være årevis siden. Jeg har alltid kviser på haken, og på avstand ser det ut som skjegg,.. det er da snakk om byller, og de er der lenge. Idet øyeblikk jeg får den minste lille tro på at gode hudpleie-produkter hjelper, så dukker det opp en byll eller fire dagen etter.

Jeg bruker produkter fra md og decleor, huden min er blitt finere, men byllene er uforandret. Kostholdet inneholder mye grønt, uten at jeg kan si at det påvirker huden noe spesielt.

Jeg har bestilt meg time hos hudlege innen utgangen av måneden. Gidder ikke bruke mer krefter på å forbanne de kvisene.

For meg var det avgjorende aa ikke spise noe som broyt ned som sukker i kroppen, soet frukt, sukker/sotning, hvete. Holdt meg ogsaa unna melk og gjaer, samt alt av ferdigmat og frityrstekt mat, og saerlig alt som inneholdt daarlig fett (palmeolje f.eks). Gronnsakene ble stort sett spist uten aa varmes opp saerlig (ellers mye salat m spinat og alt som er naeringsbomber). tilskudd av oljer var en uhyre viktig del.

det innebar lesing lesing og lesing paa alt jeg kjopte, og det ble til at jeg lagde all mat fra bunnen for aa vite hva jeg spiste. Jeg la om kostholdet av andre grunner, men oppdaget fort da at huden fikk et helt nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvorfor det? :) Jeg mener ikke å være kritisk, jeg er bare nysgjerrig. Forøvrig synes jeg det virker som du har et sunt forhold til huden din. Det er sant at man ikke må la det ta over livet, selv om jeg vet meget godt hvor vanskelig det kan være, og hvor ekkel man kan føle seg.

TS - jeg har selv vært plaget med kviser siden jeg var rundt 13. Altså i nesten ti år. Jeg har heldigvis ikke hatt byller og store kviser som gir arr, men det er ALLTID kviser på huden min, og det er plagsomt. Akkurat nå har jeg rundt ti... Går aldri noen plass uten concealer og foundation. Da ser det greit ut, men det er jo ikke noe bra for huden, så det blir en ond sirkel.

Jeg gikk på tetracyclin når jeg var yngre og problemet var verre. Det kom tilbake med én gang hos meg også. Gikk senere på diane, og det funket ganske bra! Jeg hadde kviser på ryggen når jeg var yngre (veldig sjenerende, spesielt når man er jente, tror jeg) og de forsvant. :) Så hvis du ikke har prøvd det, kan du jo ta det opp med lege? Godt at du har en lege som tar deg på alvor, forresten! :)

Jeg bruker en concealer fra MUS, som er tredelt. En blå, en rød og en gul del, for å dekke ulike urenheter/ringer under øynene. Den tørker ut kvisene også. Funker for meg, så er veldig fornøyd med den :)

Kunne ikke vært mer enig! Samtidig som det er vanskelig å føle seg så ekkel/skitten.

Jeg går på diane nå, det hjelper litt. Men langt ifra optimalt. Takk for tips om concealer, skal sjekke ut den :) Hvilken foundation bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med kviser foer, men aller mest eksem og irritert roed hud. Jeg var som brukeren over meg, onsket ikke ta medikamenter. Lang historie kort, jeg la om kostholdet ganske brutalt, rikelig tilskudd med oljer, ekstremt mye gronnsaker, osv osv, og huden min (saa lenge jeg spiser riktig) gloder og ser veldig veldig sunn ut. Riktig at det hjelper innenfra! I en periode kan man faa forverring, men saa blir det helt nydelig :)

Bruker ogsa bare organisk hudpleie/kremer.

Jeg har hørt flere med samme teori som deg, at kosthold har mye å si for huden.

Jeg er til en viss grad enig, huden min kan kanskje virke LITT bedre med sunt kosthold. Men mulig jeg bare innbiller meg dette også. Legen min sier at kosthold og sunn hud ikke har noen sammenheng, at det bare er en myte. Men jeg vet ikke jeg, jeg tenker at sunt kosthold er alfa omega uansett! Også er det jo forskjell på å forandre det brutalt og det å bare bli litt flinkere.... Jeg har aldri greid å forandre kostholdet mitt brutalt, men prøver å være sunn i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter og med kviser. Tidligere gikk jeg til hudpleier, men det hjalp ikke særlig og kjøpte alltid dyre produkter der. Jeg ble anbefalt å begynne på p-piller for å bedre kvisene, men det ble raskt nektet av meg. Har kjøpt dyre merker og har prøvd reseptfrie tabletter for i håp om det kunne hjelpe, men neida. Prøvde p-piller igjen for en liten stund siden for å se om det kunne hjelpe for kvisene, atter en gang nei. Så bestemte meg for å slutte helt!

Nå bruker jeg noe kjøpte på H&M, som fungerer greit, men ikke så mye på kvisene. Har nå lagt om kostholdet mitt, og håper det hjelper. Får alltid så mye kviser før mensen kommer og det liker jeg ikke :S

Å drikke rikelig med vann, være i aktivitet og vaske huden morgen og kveld sier de skal hjelpe! Venter i spenning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og har hatt kviser siden jeg var ti. Siste ti årene har kviseproblemene blitt verre, og spesielt etter at jeg fikk barn.

Som deg, Roo, så kan jeg ikke huske sist jeg var kvisefri, det må være årevis siden. Jeg har alltid kviser på haken, og på avstand ser det ut som skjegg,.. det er da snakk om byller, og de er der lenge. Idet øyeblikk jeg får den minste lille tro på at gode hudpleie-produkter hjelper, så dukker det opp en byll eller fire dagen etter.

Jeg bruker produkter fra md og decleor, huden min er blitt finere, men byllene er uforandret. Kostholdet inneholder mye grønt, uten at jeg kan si at det påvirker huden noe spesielt.

Jeg har bestilt meg time hos hudlege innen utgangen av måneden. Gidder ikke bruke mer krefter på å forbanne de kvisene.

Hei acna! Da har vi mye til felles. Jeg har også alltid byller på haken, mine problemområder ellers er rundt munn, litt i kinn, tinning og MYE i panne. Det er mange som snakker positivt om MD og Decleor. Tror kanskje disse blir mitt neste prøveprosjekt. Kjøpes disse produktene hos hudpleier? på nett?

Jeg skjønner godt at du drar til hudlege! Man når et metningspunkt med disse kvisene:(

Ønsker deg lykke til, og hold oss gjerne oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter og med kviser. Tidligere gikk jeg til hudpleier, men det hjalp ikke særlig og kjøpte alltid dyre produkter der. Jeg ble anbefalt å begynne på p-piller for å bedre kvisene, men det ble raskt nektet av meg. Har kjøpt dyre merker og har prøvd reseptfrie tabletter for i håp om det kunne hjelpe, men neida. Prøvde p-piller igjen for en liten stund siden for å se om det kunne hjelpe for kvisene, atter en gang nei. Så bestemte meg for å slutte helt!

Nå bruker jeg noe kjøpte på H&M, som fungerer greit, men ikke så mye på kvisene. Har nå lagt om kostholdet mitt, og håper det hjelper. Får alltid så mye kviser før mensen kommer og det liker jeg ikke :S

Å drikke rikelig med vann, være i aktivitet og vaske huden morgen og kveld sier de skal hjelpe! Venter i spenning :-)

Hei Panama!

Takk for erfaringer. Jeg har også gått til hudpleier, synes ikke det hjalp så veldig. Kanskje litt der og da..

Du mener at du bruker en renseserie fra HM, eller sminke?

Hehe, ja, de generelle rådene der ser ut til å være en gjenganger. Og alt du ramser opp er jo veldig bra, spesielt vann. Ellers er jo omega3 også viktig for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk til alle for respons, historier, anbefalinger og sympati.

Det er godt å ha noen å prate med dette om! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Panama!

Takk for erfaringer. Jeg har også gått til hudpleier, synes ikke det hjalp så veldig. Kanskje litt der og da..

Du mener at du bruker en renseserie fra HM, eller sminke?

Hehe, ja, de generelle rådene der ser ut til å være en gjenganger. Og alt du ramser opp er jo veldig bra, spesielt vann. Ellers er jo omega3 også viktig for huden.

Bare hyggelig :-) Det er bare fint å kunne hjelpe. Det er ikke noe renseserie fra H&M, men det er fra Loréal "perfect clean", koster ca 59 kr. Men på tv'en i går hørte jeg om Proactive som skulle være så bra og det var renseserie. Virker som et greit produkt for de hadde testet det på noen personer, så skulle gjerne ha prøvd selv.

Her er hjemmesiden: http://www.proactivsolution.no/?

Endret av Panama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin tråd for oss som sliter med kviser. Takk til ts som opprettet den. Hjelper å se at man ikke er alene i denne verden om å slite med dette.

Min historie er at jeg har slitet med kviser siden jeg var 17. Før det hadde jeg plettfri hud så plutselig en dag fikk jeg store akne byller på kinn etterhvert ble det verre fikk da både på panne og hake og kinn. Jeg har prøvd alt utenom roacuttan.

Nå er det litt bedre jeg bruker diane, tetracyklin, md produkter og declor.

Kinn er mitt største problem og her dukker det opp som regel 5 store byller samtidig og det tar ukevis før de forsvinner:(

Det som hjelper meg er Diane p pillen og tetre olje( tørker ut kvisene)nattlysolje og md produktene jeg bruker.

Jeg har ikke hatt ren hud en eneste dag selvom jeg bruker alt dett, men det roer ned og hjelper en del, men plettfri NEEI:(

Jeg misunner alle med fin hud som ikke gjør noe spessielt for å få det slik.

Jeg blir super irritert av folk som skal fortelle meg at jeg må spise sunnere, rense huden bla bla for å få den fin. Hvis det hadde vært så enkelt hadde jeg hatt verdens reneste hud.

Stor klem til dere alle jeg vet hvordan det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Jeg sliter også med akne og det begynte vel når jeg var 15-16 år.Da begynte jeg å få store byller/cyster som gjorde til at jeg har endel arr nå.Har heldigvis ikke byller lengre,men får fortsatt utbrudd og har masse hudormer,fet hud og store porer.

Har prøvd mye når det gjelder hudpleie og reseptbelagte ting,men det meste av det har ikke fungert eller kvisene har kommet tilbake med engang jeg har sluttet på det.

Sist prøvde jeg Aberela,hjalp ikke i det hele tatt og gikk bare rundt med rød irritert hud til ingen nytte.

Nå bruker jeg gode hudpleieprodukter og i tillegg bruker jeg BHA+ syrebehandling nå.Vet ikke om det er noen langtidsvirkning akkurat,men huden ser i hvert fall litt bedre ut og er ikke så fet.

Er veldig lei av å ha kviser nå og jeg er snart 30.Syns kanskje det er på tide at de forsvinner nå :) Føler meg stygg hvis jeg ikke dekker til kvisene,men prøver å kun bruke mineralsminke nå.Det har definitivt en virkning når det gjelder hvordan jeg føler meg :(

Uff,vurderer å begynne på Diane igjen, selv om jeg hadde noen bivirkninger, for det var det eneste som fungerte og det eneste der kvisene ikke har kommet tilbake igjen med en gang etter at jeg har sluttet å bruke det.

Når det gjelder kosthold så syns jeg det har en virkning til en viss grad,men ikke problemet er jo fortsatt der.

Blir i hvert fall irritert når folk automatisk tror at jeg sitter og stapper i meg usunn mat og derfor har jeg kviser.

Jeg har virkelig prøvd det meste og må ha brukt endel penger på dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huden min ble mye verre etter at jeg fikk lavt stoffskifte :sukk: Noen ganger lurer jeg faktisk på om den er verre nå enn da jeg var 14... Jeg har prøvd det meste. Alle cleansere osv fra vanlig matbutikk, det meste fra apotek, produkter på resept... Jeg har prøvd så mye at jeg setter det opp i punktlisteform.

- Vichy hjalp ca 6 månder, så ble det like ille igjen.

- Jeg kjøpte til og med noe fra tv-shop, proactiv, som var hardt for huden, men det hjalp ca 6 måneder. Men jeg tror jeg fikk milier av det. Nå sliter jeg i hvert fall med dette også :sukk: Kan være jeg fikk det av sheer cover, som også er et tv-shop-produkt.

- Clinique er vel noe av det beste jeg har prøvd. Huden ble ganske fin av det, men det slutta også å virke etter ca 6 måneder. Og det er veldig dyrt.

- Eurecin merka jeg ikke så mye forskjell av.

- Soap and glory-scrub'en fra boots syns jeg hjelper litt.

- Basiron var veldig hardt for huden, men kvisene ble faktisk nesten borte. Det ble imidlertid huden også :fnise: Neida, men det var altfor hardt for huden, og det slutta også å virke ganske raskt.

- Av legen fikk jeg differin-salve. Merka ingen forskjell.

- Jeg fikk også dalacin på resept, et slags roll-on-ansiktsvann. Det hjalp, men bare akkurat mens jeg brukte det, og jeg syns jeg fikk dårligere og dårligere effekt av det også.

- Nå bruker jeg La Roche Posay Effaclar fra apotek; cleanser, ansiktsvann og krem. Jeg merker ikke så stor forskjell nå heller :sukk: Enda den cleanseren har virka på huden min før!

Jeg har ikke lyst til å prøve isotretinoin ettersom det er så mye bivirkninger med det, og kroppen min har nok å slite med nå fra før (er utbrent, har stoffskifteproblemer, allergier osv). Så jeg vil ikke gi den flere utfordringer. Men det er så deprimerende å gjøre så mye uten å føle at jeg får noe som helst igjen for det. Virker som jeg like så godt kan bruke sminkeservietter og drite i resten, for det er ingenting av alle produktene jeg har prøvd som gjør det noe bedre på lang sikt uansett. :tristbla: Og nå tør jeg nesten ikke prøve mer foundations og pudder og sånt, fordi jeg er redd for å få flere milier. De går jo ikke vekk på samme måte som kviser gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :-) Det er bare fint å kunne hjelpe. Det er ikke noe renseserie fra H&M, men det er fra Loréal "perfect clean", koster ca 59 kr. Men på tv'en i går hørte jeg om Proactive som skulle være så bra og det var renseserie. Virker som et greit produkt for de hadde testet det på noen personer, så skulle gjerne ha prøvd selv.

Her er hjemmesiden: http://www.proactivsolution.no/?

Ja, den har jeg også hørt om. Har lest om flere som har fått god hjelp i denne serien. Trolig fordi den inneholder salisylsyre. (Selv om jeg generelt er skeptisk til saker og ting fra tv-shop). Skal du bestille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har jeg også hørt om. Har lest om flere som har fått god hjelp i denne serien. Trolig fordi den inneholder salisylsyre. (Selv om jeg generelt er skeptisk til saker og ting fra tv-shop). Skal du bestille? :)

Jeg tror det er bedre å kjøpe noe fra apoteket enn det her. Jeg begynte med proactive, men det er veldig sterke stoffer i det, som tørker ut resten av huden også. Jeg vil hvert fall ikke anbefale å bruke det. Det eneste jeg likte fra pakka var maska, resten ble for voldsomt for huden, og det virka ikke så lenge heller. Og så fikk jeg sånne hvite nupper i huden av det (milier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin tråd for oss som sliter med kviser. Takk til ts som opprettet den. Hjelper å se at man ikke er alene i denne verden om å slite med dette.

Min historie er at jeg har slitet med kviser siden jeg var 17. Før det hadde jeg plettfri hud så plutselig en dag fikk jeg store akne byller på kinn etterhvert ble det verre fikk da både på panne og hake og kinn. Jeg har prøvd alt utenom roacuttan.

Nå er det litt bedre jeg bruker diane, tetracyklin, md produkter og declor.

Kinn er mitt største problem og her dukker det opp som regel 5 store byller samtidig og det tar ukevis før de forsvinner:(

Det som hjelper meg er Diane p pillen og tetre olje( tørker ut kvisene)nattlysolje og md produktene jeg bruker.

Jeg har ikke hatt ren hud en eneste dag selvom jeg bruker alt dett, men det roer ned og hjelper en del, men plettfri NEEI:(

Jeg misunner alle med fin hud som ikke gjør noe spessielt for å få det slik.

Jeg blir super irritert av folk som skal fortelle meg at jeg må spise sunnere, rense huden bla bla for å få den fin. Hvis det hadde vært så enkelt hadde jeg hatt verdens reneste hud.

Stor klem til dere alle jeg vet hvordan det er

Tusen takk for din historie og dine svar :)

Jeg er glad for at flere vil følge tråden!

Jeg kan også bli misunnelig på folk med plettfri hud. Hadde det vært så enkelt som å bare drikke vann og spise sunt, hadde vel vi også hatt plettfri hud? Kosthold og hud har jo vært diskutert flere ganger før. Noen mener det er det som skal til for god hud, mens andre sliter med kviser uansett hva de gjør. Jeg er så klart helt enig i at feks å drikke mye vann er godt for huden, men for oss er det dessverre ikke bare det som skal til.

Jeg tror mye har med gener/arv å gjøre også. Jeg har både søster og mor som har slitt med det samme. Hvor kjøper du MD og Decleor?

God klem til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...