Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

Så fint innlegg du har skrevet lorena.

Tror nok alle vi som sliter med kviser i større eller mindre grad har kjent på disse følelsene.

Jeg husker godt hvordan det påvirket hverdagen min igjennom store deler av videregående, og til tider nå også når huden gjør opprør.

Både jeg og min samboer sliter med kviser, så hvis min datter får samme problemet så skal jeg i allefall gi henne all den støtte og hjelp hun trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørre lepper kan jeg si meg enig i.. men vonde muskler har vertfall ikke jeg merket noe av. Du får holde oss oppdatert om hvordan det går med deg :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Jeg fikk også mange kommentarer og da spesielt før når jeg slet mest med kviser.Spesielt fra familie faktisk der de mente at grunnen til at jeg hadde akne var fordi jeg spiste så mye snop,chips osv.

Kanskje jeg ikke hadde et like sunt kosthold da,men det er ikke derfor jeg har kviser.Kosthold har ikke spesielt mye å si for min del,og leger har jo sagt at det er hormonellt.

Derfor reagerer jeg så sterkt når folk begynner å mase om kosthold med en gang noen nevner at de har problemer med kviser.Da kan kanskje være en liten del av problemet,men det er ikke hovedproblemet.

Endret av CrazyCatlady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i de fordommene er utrolig frekkke. Husker når jeg var på mitt verste akne på begge kinn fikk jeg da komentar av en bekjent(voksen dame) "Uffa meg se på huden din. Hva har skjedd med den? Du som hadde så fin hud før". Da følte jeg meg pen ja. Husker også søsteren min( som selv slet med kviser) neste meg mobbet meg da jeg hadde kviser hun sa at jeg er mye verre i huden enn hva hun var og at jeg måtte slutte å spise sjokolade for det var nettopp derfor jeg har kviser. Ble så lei meg og den tiden var jeg bare 18 år og veldig usikker på meg selv. Flere ganger strii gråt jeg til mamma og sa jeg ikke ville leve sånn mer. Kviser kan virkelig ødelegge en person spessielt når andre nevner hvor fæl din hud er hele jævla tiden. Nå er jeg mye bedre, men forsatt får jeg jo kviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Noen som har noen tips på litt billigere renseserier som sånne som meg også kan bruke?

Jeg har også alltid kviser. Det vil si, huden min er fin i noen perioder, men en uke før mensen popper de ut igjen. Kvisene får ikke tid til å forsvinne ordentlig før det kommer nye liksom.. Det er som regel verst på panna, nesa og haka.

Jeg har bare kjøpt clerasil og renser med den morgen og kveld, men synes ikke det gjør noen forskjell akkuratt.

Har ikke vært til legen, for føler ikke problemet er "stort nok" til det :)

Men dette var en fin tråd, håper på mange råd her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rens fra Decleor på 400ml til 200kr vil vare deg en evighet. http://www.feelunique.com/brands/decleor/face-care

Noen av de bør kombineres med toner.

Men, en rens vil ikke fikse menskvisene dine siden de er hormonelle. Der kan diane, nattlysolje og/eller burdock hjelpe.

Husk fuktighetskrem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips på litt billigere renseserier som sånne som meg også kan bruke?

Jeg har også alltid kviser. Det vil si, huden min er fin i noen perioder, men en uke før mensen popper de ut igjen. Kvisene får ikke tid til å forsvinne ordentlig før det kommer nye liksom.. Det er som regel verst på panna, nesa og haka.

Jeg har bare kjøpt clerasil og renser med den morgen og kveld, men synes ikke det gjør noen forskjell akkuratt.

Har ikke vært til legen, for føler ikke problemet er "stort nok" til det :)

Men dette var en fin tråd, håper på mange råd her :)

Prøv glycolsyre produktene til norke ELIXIR! De er fenomenale! hjalp meg å bli kvitt alle kvisene mine,har slitt siden jeg var tenåring,nå er jeg midt i 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med tilbakemeldinger på ulike innlegg her inne.

Er også veldig godt å lese at jeg ikke er "alene" om slike relasjoner nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har lest litt om Obagi Blue Peel, og den ser genial ut for fjerning av arr! Her kan hudlegen selv bestemme hvor mye effekt peelen skal ha lag på lag. Eneste minuset er at man ser ut som en smurf i flere dager...

Les om det HER.

Prisen for en blue peel ligger på 5000 - 9000... Holy moses.

Tror jeg heller hiver meg på syretråden her på forumet. Mye billigere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på den Obagi Nu Derm kuren, men den er jo grisedyr den også.

Men spent på hva folk har å si om md sin penslingskur. Den er jo en god del billigere ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å brukemineralsminke? Det fungerer i hvertfall på min hud, har hatt problemer med uren hud, og gikk over til mineralpudder fra Sheercover som dekker kjempebra, og huden har blitt mye bedre etter det. Tror at vanlig sminke tetter igjen porene. Ellers kan jeg anbefale Secuvie, jeg har kjøpt de i Sverige, men mener at de har webbshop også. De har en lite flaske som jeg ikke husker hva heter, men den er utrolig effektiv mot betente kviser. Betennelsen er borte over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det som hjalp meg var å kutte ut produkter med bismuth ^

Et stoff som dessverre er i altfor mange foundations og sminkeprodukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FrkLinnea

Melder meg også inn her. Jeg har slitt med mye, store kviser siden jeg var 13, er nå straks 24, men det siste året kommer det bare noen nå og da etter at jeg begynte på candidadiett. Må bare si at det er veldig fint å kunne lese andres følelser og tanker rundt dette, føler meg mindre alene da. Er rart med det, nå som jeg har blitt en del bedre føles det som en enda større krise, vanskeligere å takle psykisk osv, når jeg får noen skikkelige kviser. Før hadde jeg det rimelig konstant og det å få en ny kvise gjorde meg nesten ingenting, fordi det var så vanlig:)

Uansett, jeg bruker Green People Foaming Face Wash, toner fra Decléor og Decléor Hydra Floral Cream. I tillegg tar jeg Aerius allergitablett, virker som den gjør en forskjell.

For å unngå kviser på rygg og bryst bruker jeg dusjsåpe uten SLS og vasker håret stående (da renner ikke balsamen over kroppen.)

Endret av FrkLinnea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at flere finner trøst i å lese tråden. Det er godt å vite at man ikke er alene om problemet. Velkommen skal du være, FrkLinnea :)

Hva mener du med at du vasker håret stående, gjør man ikke alltid det da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom hele tråden nå å må bare få lov til å anbefale to produkter som har hjulpet meg og mine venner utrolig masse.

Det er en ansiktsvask og krem fra hudspesialisten.com

Det er ganske kraftige saker, så blir litt tørr i huden, men det er verdt det.

Vil heller ha litt tørr hud som man bare kan fukte enn å ha masse kviser.

De er hvertfall veldig gode. Du blir ikke kvitt kvisene for alltid, men det blir langt færre av dem, og det holder seg i sjakk så lenge du bruker ansiktsvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FrkLinnea

Hehe, det ble litt feil formulert. Mente: jeg dusjer kroppen, tørker den, og så stikker jeg hodet inn i dusjen (bøyd over) og vasker håret. Litt stress, men det funker. Tar vel 5 ekstra minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det ble litt feil formulert. Mente: jeg dusjer kroppen, tørker den, og så stikker jeg hodet inn i dusjen (bøyd over) og vasker håret. Litt stress, men det funker. Tar vel 5 ekstra minutter.

kan du ikke heller bare stå med hodet bøyd til siden, og/eller stå og se ned i gulvet? Da går det jo bare rett på gulvet og ikke så mye på kroppen, og er det så farlig å få det på seg..?

Bare hørtes litt merkelig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv glycolsyre produktene til norke ELIXIR! De er fenomenale! hjalp meg å bli kvitt alle kvisene mine,har slitt siden jeg var tenåring,nå er jeg midt i 20 årene.

Har funnet nettsiden dems, men finner ikke noe der om hvor man kan få kjøpt det. Hvor?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...