Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

Aha, da forstår jeg. Hørtes tungvint ut, men jeg vet at balsam kan forårsake kviser på ryggen. Derfor er det sikkert ikke dumt for dere som sliter med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg funker burdock veldig bra. :) Tar i kombinasjon med nattlysolje for dobbel effekt.

Og når det kommer til kviser på rygg temaet, mine forsvant etter jeg begynte med Avalon sine hårprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å brukemineralsminke? Det fungerer i hvertfall på min hud, har hatt problemer med uren hud, og gikk over til mineralpudder fra Sheercover som dekker kjempebra, og huden har blitt mye bedre etter det.

Må bare advare, det er ikke alle som tåler sheer cover. Jeg fikk milier, eller whiteheads, av det. Kjipt, siden det ikke går vekk på mange år.

Huden min har blitt litt bedre nå som jeg har brukt Roche Posay Effaclar en stund :) Rens, toner og krem. Kremen tørker ut huden hvis man får det f.eks. på øyelokkene, så man må bare bruke den i T-sonen (i hvert fall huden min, som er både fet OG følsom og tørr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også mye med dette.

Har hatt kviser siden jeg var 11-12 år, er nå 23.

Har pcos, så det er vel derfor jeg er så sterke plaget, men håper det vil gi seg litt, nå som jeg syns jeg er såpass voksen, hvertfall godt ferdig med puberteten.

Har prøvd mange reseptfrie produkter og hudpleieserier osv, det funker ikke.

Har også prøvd ca 10 forskjellige tabletter og kremer fra hudlege, men ikke noe av det funker heller..

Bruker nå ppillen Diane, det hjelper litt for kvisene i ansiktet, men jeg er veldig plaget på brystet og ryggen, det blir bare værre, skikkelige dype kviser som ikke forsvinner, har over hele ryggen, og det sjenerer meg noe såå utrolig..

Men nå har jeg snart gitt opp å finne noe som virker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg sliter med å ta den siden seriøst.. :roll:

Hudspesialisten altså.. Det ser litt små-jalla ut. Mulig det bare er meg!? Hvor lenge har du brukt dette produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Jeg må si jeg sliter med å ta den siden seriøst.. :roll:

Hudspesialisten altså.. Det ser litt små-jalla ut. Mulig det bare er meg!? Hvor lenge har du brukt dette produktet?

Enig også har de bare 3 produkter ser det ut til.Rart.

Nei,jeg tror jeg holder meg til steder som jeg vet er seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Må bare advare, det er ikke alle som tåler sheer cover. Jeg fikk milier, eller whiteheads, av det. Kjipt, siden det ikke går vekk på mange år.

Huden min har blitt litt bedre nå som jeg har brukt Roche Posay Effaclar en stund :) Rens, toner og krem. Kremen tørker ut huden hvis man får det f.eks. på øyelokkene, så man må bare bruke den i T-sonen (i hvert fall huden min, som er både fet OG følsom og tørr).

Milier får du fjernet hos en profesjonell hudpleier. De fjernes ved å snitte et lite kryss midt oppå milien og så klemmes den runde talgklumpen ut. Blir litt sår rett etter men det er så overflatisk at det ikke gir noen arr.

Enig i at ikke alle tåler mineralsminke. Jeg tåler ikke flytende mineralfoundation (jane iredale) Har aldri hatt så fæl hud som da jeg brukte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jammen opp og ned med denna huden...

For en uke siden skrev jeg så freidig at huden var fin og at ting gikk i riktig retning.

Også dro jeg frem md sitt serum som jeg har liggende... og nå går det ikke så bra lenger.

I know... værre før det blir bedre....

Men jeg er ikke akkurat den tolmodige typen. Jeg får liksom aldri dreisen på detta serumet. Begynt på det flere ganger, men slutta fordi det da blir.. værre... Så nå vil jeg prøve å holde ut med det til det blir bedre.

Men, noen som har prøvd? Hva vil det si at det blir bedre? Bare at huden venner seg til den og "godtar" den, eller blir huden faktisk bedre med mindre urenheter og mer glød?

Har akkurat samme problemet med Matis sitt puify serum. Det bare popper opp småkviser også gir jeg meg... selv om jeg sikkert burde la ting få komme ut sånn at huden ble kvitt alt "grums"

Oh well.... eller kanskje all denna hudpleien bare er en stor bløff?

Ja, og et spørsmål til om noen vet. Jeg bruker md serum for sensitiv hud.. synes den blir litt kliss.. Ser ut den for normal hud er mer flytende og ser ut som vann. Kanskje den er litt bedre? Bedre i den forstand at huden ikke føles klissete.

Ja... også må jeg jo tilstå igjen. Jeg er fryktelig fæl på å pille når huden først slår seg litt vrang... noe som selvsagt bare gjør alt værre.

Litt sånn ond sirkel det der. Jeg bare glemmer meg helt bort og piller i vei... også angrer jeg som en hund etterpå. Åhhh....

Får begynne å skru av lyset på badet når jeg gjør "kvelds-stellet" eller no!? Er jo så tullete.

Ja... og ikke nok med det. Det har dukket opp flere kviser på halsen og i nakken. What is that all about?

Mulig det er pga at jeg har skiftet shampoo? I såfall er det jo litt dumt siden jeg akkurat bestilte mer av den her om dagen (Joico)

Hehe, huff... mye babbel fra Ekkornet her på en fredag.

Ønsker alle en fin og kvisefri helg!!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ekkornet!

Føler med deg, ikke noe stas når kvisene fortsetter å poppe ut :(

Jeg har også mye kviser nå. Veldig typisk når man skal på fest i helgen.

Har igrunn ingen råd ang serum og de greiene der, jeg har ikke fått somlet meg til å handle inn selv enda.

Men ang shampo så er det godt mulig det er den som fremprovserer kviser i nakke og på hals. Hører flere som klager over det. Mitt inntrykk er at shampo ikke er godt for kvisete hud uansett, vil ikke tro at et annet merke vil utgjøre noen forskjell her?! Men pass på å vask og skyll rygg/nakke godt etter sjamponering!!

Lykke til videre iallefall, beklager at jeg ikke har noen gode råd. Men koselig at du fortsatt henger i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt kvisete selv. Var dum nok til å spise en hel 500 g sjokolade fra freia alene og nå sitter jeg igjen med 5 store kviser:( Flere kommer det sikkert for mensen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi er veldig individuelle ... Burdock hjalp ikke meg i det hele tatt, merket ikke forskjell. Har prøvd det meste av vitamin/mineral tilskudd men har ikke merket noe spesifikt på huden. Sink gjorde det bare verre. Men skal gi nattlysolje en sjanse til :)

Når det er sagt har jeg en concealer å anbefale: den steriliserer, tørker ut og det beste av alt: dekker kviser. Den inneholder blant annet salicylic acid. Den er veldig tykk og litt vrien å "arbeide" med, men jeg tar en liten dæsj oppå hver kvise og dekker så over (hvis nødvendig) med litt pudder eller en annen "vanlig" dekkstift. Jeg tar også litt på verstingene om natta, og det HJELPER :) elsker denne. Den heter Blemish concealer og er fra Make Up Store. Jeg kjøpte denne lille saken på tax free til 200 kr :sjenert: Verdt det!

OG så har jeg endelig gått til innkjøp av Md-produkter, og det må legges til at dette er det beste jeg noen gang har prøvd. Kjøpte dog "bare" face&body scrub og continuous renewal serum. Scruben bruker jeg hver kveld, men tar ikke "hardt i"; vasker ansiktet med vann og "glir" scruben over ansiktet og lar den "virke" i noen minutter før jeg skylder den av. Vasker ansiktet med vann og bare vann om morningen. Serumet bruker jeg kveld og morgen, føler at huden blir ganske mettet av denne og brukr fuktighetskrem bare en sjelden gang. Huden min har ikke vært så bra på veldig veldig veldig lenge :) :) :) Er ikke plettfri, men mye bedre!

Nå må det legges til at jeg bruker Diane p-piller og har brukt tetracyclin de siste to månedene. Men følte Md sine produkter ga det lille ekstra.

(Tetracyclin er de forresten tom for på alle apotekene i bergen for tiden? -blir spennende å se om pizzatrynet returnerer før de får det inn igjen om en ukes tid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg sliter med å ta den siden seriøst.. :roll:

Hudspesialisten altså.. Det ser litt små-jalla ut. Mulig det bare er meg!? Hvor lenge har du brukt dette produktet?

Jeg har brukt det i ganske lang tid nå. Kjøpte den ansiktsvasken de har når jeg var i USA også. Så har vell brukt den i noen måneder, og aldri hatt så bra hud før! Kvisene er så og si borte, og har heller ikke fått noe tørr hud av bruken av produktet, som er en vanlig bivirkning.

Siden var meget seriøst og jeg fikk pakken kun 2 dager etter jeg bestilte. Bare positive erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Har nettopp fått rens, toner og hudkrem fra decleor i posten, så kan holde dere oppdatert om hvordan det påvirker huden min i løpet av ukene =) Går på isotretinoin (sterk pillekur) og har tidligere brukt MD formulations og hudkrem fra decleor, men md har blitt for sterkt for meg nå (syrer og sånt), så får se hvordan decleor behandler huden min.

Bestilte DETTE, for å være korrekt.

Må bare advare om at kremen bare kom i en liten "testtube", men er greit med en mindre mengde så jeg får se om jeg faktisk liker den.

Var en grei pris, men toll på ca. 200 måtte betales (men ser for meg at det blir tilbakebetalt siden jeg har sendt de mail med kvitteringen), så alt i alt var det ikke så verst. 300 og noe for noe som hadde kostet over 1000 i Norge? G.E.N.I.A.L.T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BiancaS:

Beklager, men den nettsiden din så litt i overkant shady ut :briller:

Jeg holder heller til kjente og velprøvde merker og nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med to produkter fra iherb, mild scrub og maske. Utrolig nok så opplever jeg litt positiv virkning!

Skal til legen denne uken for å diskutere evnt videre behandling. (Håper bare jeg har nok utbrudd til at han tar meg på alvor. "Typisk" at huden er bedre når jeg endelig har legetime). Er ferdig med to tetra-kurer, men kvisene returnerte kjapt etter avsluttet kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har begynt med to produkter fra iherb, mild scrub og maske. Utrolig nok så opplever jeg litt positiv virkning!

Skal til legen denne uken for å diskutere evnt videre behandling. (Håper bare jeg har nok utbrudd til at han tar meg på alvor. "Typisk" at huden er bedre når jeg endelig har legetime). Er ferdig med to tetra-kurer, men kvisene returnerte kjapt etter avsluttet kur.

Hvis legen din tilbyr deg enda en tetrakur kan du bare se stygt på han og kreve tøffere tiltak. Jeg gikk selv på to sånne kurer, og det eneste de gjorde for meg var at huden ble fin i en periode, men så fikk jeg utbrudd igjen...

Var sløsing med penger for min del :-/

Ønsker deg lykke til hos legen, og håper han/hun skjønner alvoret. Å gå på tetracyclin bare for å gå på det er jo ikke hva jeg vil kalle et smart tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...