Gå til innhold

Vi som sliter med akne/kviser


Roo

Anbefalte innlegg

Jeg blir super irritert av folk som skal fortelle meg at jeg må spise sunnere, rense huden bla bla for å få den fin. Hvis det hadde vært så enkelt hadde jeg hatt verdens reneste hud.

Forstår akkurat hva du mener! Jeg blir så oppgitt. Når jeg var yngre og kjøpte dyr rens og kremer og hele pakka, sa moren min alltid "men det er jo bare å bruke vanlig krem og vaske huden med vann, det har jeg alltid gjort og jeg har aldri hatt problemer med huden". :filer:

Virker som folk ikke forstår at fordi det funker for dem - siden de har gode gener og ren hud fra før - så funker det IKKE nødvendigvis for oss som sliter med uren hud. Hvis jeg hadde brukt bodylotion i ansiktet og vann til å gni av sminke, hadde nok huden min vært helt forferdelig. Ansiktet mitt blir tørt og stramt av vann, og jeg er avhengig av rette produkter for å holde huden noenlunde i sjakk.

Håper fortsatt på å vokse det av meg...

Endret av Status Quo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Jeg vil ikke anbefale dere proactiv eller noen andre av produktene fra tv shop. De er laget sånn at de tørker ut kvisene (og huden!), og derfor virker i en periode, også kommer kvisene tilbake med full styrke for å gjøre opp for uttørkingen. Har brukt serien før, og ga meg ikke annet enn sår og blank hud. Takk og lov for at jeg kom til fornuft og droppet det!

Basiron tørker også ut huden noe ekstremt, og er faktisk så kraftig at det bleker farger på klær, sengetøy og andre materialer du kommer borti mens du bruker den.

Kan anbefale dere hudpleieserier fra MD formulations, Matis og decleor. Dyre produkter, men de fungerer veldig bra : D Og om alt annet håp er ute og dere har prøvd alt (p-piller, gode hudprodukter, antibiotika kurer osv), kan jeg anbefale dere en tur til hudlegen. De er tross alt utdannet innen det å fikse problemhud, og kan ofte komme med permanente løsninger mot acne og andre hudplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd!

Jeg leste en del om MD igår, har veldig lyst å teste denne serien.

Men det virker så komplisert :/ Leste feks at disse produktene ikke må brukes alene, men kombineres med produkter fra andre merker. Vet ikke om det er så lurt å bestille varer før man har snakket med hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og slapper av i sofaen, og måtte en tur innom her for å se hvor mange som hadde vært innom tråden. Dere som skriver her inne, har mer forståelse for hvordan jeg har det mtp kvisehud, enn mine nærmeste venner. Det går ikke ann å forklare slikt til folk med perfekt hud.

Jeg har forsøkt å ikke rense huden, og å la være og bruke produkter. Huden ble veldig oljete, og jeg fikk flere kviser som ble grønne iløpet av dagen. (Så om jeg såg ok ut om morgenen, så var jeg plutselig full av poppeklare kviser ved lunsjtider,....).

Vann+fuktighet, gir samme resultat som ovennevnte. ( på min hud).

Produktene jeg bruker kjøper jeg på nettet, feelunique og strawberrynet.com.

Jeg renser med decleor cleansing water, den er veldig god til å fjerne sminke og man trenger ikke bruke toner.

Md formulations, continous reneweal serum, bruker jeg under fuktighetskremen.

Per nå bruker jeg hydral floral emulsjon som dagkrem, og den vitaroma-kremen som nevnes i en annen tråd som nattkrem. Dette er mine fire viktigste produkt, og de som hittil har gjort mest for min hud. :)

(Jeg leste meg frem til riktige produkt på hildechristina.com sin blog).

Ønsker dere en fin lørdagskveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å gjemme meg hele tiden pga acne, til å ha plettfri hud!

Løsning:

Decleor + MD Formulations, samt pensling fra MD. Huden min gløder, arrene er myye mindre, og jeg får aldri utbrudd lenger=)

Trikset er å finne de riktige produktene for seg selv. Selvom både MD og Decleor er gode merker, kan du bomme ved å kjøpe feil produkter til din hud..

Jeg kjøper md på feelunique.com, Decleor på cheapsmells.com, og pensling på hildechristina.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å gjemme meg hele tiden pga acne, til å ha plettfri hud!

Løsning:

Decleor + MD Formulations, samt pensling fra MD. Huden min gløder, arrene er myye mindre, og jeg får aldri utbrudd lenger=)

Trikset er å finne de riktige produktene for seg selv. Selvom både MD og Decleor er gode merker, kan du bomme ved å kjøpe feil produkter til din hud..

Jeg kjøper md på feelunique.com, Decleor på cheapsmells.com, og pensling på hildechristina.com.

Fint det hjalp for deg, men det vil ikke hjelpe alle selvom man bruker bra produkter for de fleste som sliter lenge med kviser er det hormoner eller at det kommer innenfra. Derfor er det ikke bare viktig å bruke bra produkter, men også behandle problemet innenfra noe som kan være vannskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere som bruker tetre-olje fortelle hvordan? Tar dere oljen rett på kviser eller bruker dere den forebyggende? Hvor får man kjøpt tetreolje i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som bruker tetre-olje fortelle hvordan? Tar dere oljen rett på kviser eller bruker dere den forebyggende? Hvor får man kjøpt tetreolje i Norge?

Hei jeg bruker t tre på store vonde kviser og spessielt kviser som jeg har poppet ut. Tar ca 2 dråper på en q-tip og påfører på bare kvisen eller på kvisen som er ferdig poppet. Denne oljen renser og definiserere. Kvisen tørker ut fortere da. Bruker den også på små kviser og dette fungerer supert:)

Du får ikke tak i det i Norge siden det er ulovlig. En idiot drakk innholdet i flasken og døde(oljen er farlig å drikke) Jeg bestiller bra iherb til latterlig billig pris og pakken kom:)

Her kan du lese litt om tetre.

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og slapper av i sofaen, og måtte en tur innom her for å se hvor mange som hadde vært innom tråden. Dere som skriver her inne, har mer forståelse for hvordan jeg har det mtp kvisehud, enn mine nærmeste venner. Det går ikke ann å forklare slikt til folk med perfekt hud.

Jeg har forsøkt å ikke rense huden, og å la være og bruke produkter. Huden ble veldig oljete, og jeg fikk flere kviser som ble grønne iløpet av dagen. (Så om jeg såg ok ut om morgenen, så var jeg plutselig full av poppeklare kviser ved lunsjtider,....).

Vann+fuktighet, gir samme resultat som ovennevnte. ( på min hud).

Produktene jeg bruker kjøper jeg på nettet, feelunique og strawberrynet.com.

Jeg renser med decleor cleansing water, den er veldig god til å fjerne sminke og man trenger ikke bruke toner.

Md formulations, continous reneweal serum, bruker jeg under fuktighetskremen.

Per nå bruker jeg hydral floral emulsjon som dagkrem, og den vitaroma-kremen som nevnes i en annen tråd som nattkrem. Dette er mine fire viktigste produkt, og de som hittil har gjort mest for min hud. :)

(Jeg leste meg frem til riktige produkt på hildechristina.com sin blog).

Ønsker dere en fin lørdagskveld!:)

Hmm.. da dropper jeg å prøve en tid uten noe som helst av produkter.

Har også lest litt i den bloggen, men er alt som står der til å stole på tro!?

Ha en deilig søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å gjemme meg hele tiden pga acne, til å ha plettfri hud!

Løsning:

Decleor + MD Formulations, samt pensling fra MD. Huden min gløder, arrene er myye mindre, og jeg får aldri utbrudd lenger=)

Trikset er å finne de riktige produktene for seg selv. Selvom både MD og Decleor er gode merker, kan du bomme ved å kjøpe feil produkter til din hud..

Jeg kjøper md på feelunique.com, Decleor på cheapsmells.com, og pensling på hildechristina.com.

Åh, en solskinnshistorie, det liker vi :)

Hva er egentlig pensling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Du får ikke tak i det i Norge siden det er ulovlig. En idiot drakk innholdet i flasken og døde(oljen er farlig å drikke) Jeg bestiller bra iherb til latterlig billig pris og pakken kom:)

Her kan du lese litt om tetre.

Min lenke

Men siden det er ulovlig i Norge, kan man riskikere at pakken blir stoppet i tollen og sendt tilbake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av de heldige som ikke er så plaget av kviser, men kanskje kan et tips vere å bruke acne-systemet i mary kay , på sida er det flere steder du kan trykke finn en konsulent (nær deg) også

http://www.marykaynorway.no/sub.php?page=154&spage=986&sspage=&c=&menu=43&pg=22&cat=&p=productinfo&artnr=10-020385

mary kay er hudpleie for ulike hudtyper,rens fukt beskyttelse og gjenoppbygging , mary kay er satt sammen slik at de gode egenskapene i hvert av produktene forsterker hverandre

sminkeproduktene er foundation concealer og til kinn øyne og lepper , det meste er mineralbasert, alt er sammensatt for at huden skal få puste

produktene koster litt i innkjøp men er veldig drøye , og så er det 100% fornøyd garanti er du ikke fornøyd får du levere produktene tilbake og få pengene tilbake

jeg er av de som ikke tåler så mye kremer og sminke (allergiske reaksjoner) men mary kay sine produkter tåler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_noon

Hei!

Jeg måtte bare svare i denne tråden fordi jeg kjenner meg veldig igjen i problemene ts og flere andre beskriver. Jeg har vært desperat, prøvd mye forskjellig for å bli kvitt kvisene og brukt mye tid på å skjule arr. Jeg har hatt problemer med kviser de siste 6-7 årene (jeg er 20 nå). Vet hvor utrolig slitsomt det er og hvor mye det kan påvirke selvtilliten. Føler meg virkelig som en annen person når huden min ser bra ut ifh. til når det er på sitt verste.

For et par år siden ble jeg tilfeldig med på et "homeparty" sammen med moren min. Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk. På denne tida var huden min kjempestygg. Produktene som ble vist fram var fra Eqology. Det var mest snakk om helsekost (piller, pulver osv). Men hun viste også frem en hudpleieserie som skulle være veldig naturlig. Jeg har tidligere prøvd "naturlige" produkter, fra apotek, internett, hudpleier. Har prøvd md formulations ++++ Ingenting av dette har funket særlig bra for meg. Derfor var jeg som sagt skeptisk, men huden min var så stygg at det kunne egentlig ikke bli så mye verre. Jeg bestilte noen vitaminer og pulver-te og et hudpleiesett. Kosttilskuddene slutta jeg med ganske fort, burde kanskje gitt det lenger tid?

Men hudpleien var helt overraskende. Jeg brukte rens, jojobaolje, dag/nattkrem og peeling. Spesielt jojobaoljen brukte jeg mye i begynnelsen. Det måtte en del prøving og feiling til før huden ble roet og jevnere. F.eks brukte jeg jojobaolje under mineralsminke et par ganger(det ble ikke så bra resultat). Huden min ble i hvert fall finere etter en stund. Jeg kan få antydning til kviser, men de forsvinner igjen før de kommer helt fram.

Jeg får fortsatt kviser. Regner med det bare er sånn huden min er. Men nå føler jeg at det er mer opp til meg selv om huden min er fin eller ikke. Hvis jeg er streng med å rense huden nøye, peele den et par ganger i uka, bruke nok fuktighetskrem, jojobaolje av og til, så ser den bedre ut.

Tror det hjelper å drikke mye vann, det kan jeg bli bedre på. I tillegg tar jeg omega3 hver dag, pluss B-vitaminer. Det hjelper også mye på negler/hår. Jeg må også være nøye med å rense sminkekoster en gang pr. uke. Et bra kosthold tror jeg er viktig. Merker at potetgull feks, gir meg kviser dagen etter.

Jeg håper noen kan få nytte av at jeg skriver dette. Dette har i hvert fall forandret mye for meg. Vet ikke hva jeg skulle gjort nå uten disse produktene.

Dere kan gå inn å lese mer her:

https://www.eqology.com/Hudpleie.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Melder meg inn i kvise-klubben.

Jeg har hatt kviser siden jeg var 12-13 år gammel og har fremdeles kviser i en alder av 29 år.

MYE er prøvd, og lite har virket. Kan jo slå fast at Nivea, Garnier, Lumne, Avene, Basiron, La Roche Prosay, Cosmica, Vichy, Bodyshop , Clinique, Biotherm og Shiseido ikke har virket for meg.

Mario Badescu var det første merket som stabeliserte huden min noe. Den gjorde ikke huden værre som alle disse andre merkene og den renset og holdt huden i ro. Men huden ble heller ikke merkbart bedre.

Nå driver jeg å utforsker Md, Decleor, Matis og Obagi og tror jeg er på sporet av noe bra nå ;-)

Jeg tror jeg har fet og fuktfattig hud.

Den er grov med store porer rundt nesa, mye sorte prikker i hele ansiktet og jevnt over 5-10 kviser til en hver tid.

Jeg bruker nå nattlysolje, og etter at jeg begynte på det har jeg *bank i bordet* ikke hatt noen store og vonde bylle kviser.

Av andre produkter bruker jeg:

Obagi rens og toner

Decleor Neroli Serum + Decleor Hydra Floral Emolusjon på dagen

Md Serum + Decleor Neroli Balm på kvelden (venter på Decleor White c+ night cream i posten)

Kjører md skrubb + md rense maske + decleor fukt maske en til to ganger i uka.

Dette ser ut til å fungete veldig greit.

Jeg kan nå gå ut uten foundation og concealer uten å løpe og gjemme meg om jeg ser noen kjente.

For meg har aldri medisinering vært et alternativ. Grunnen til det er at det aldri har vært så ille.

Men det har alltid vært et problem og jeg kunne ønske jeg begynte med gode produkter mye tidligere, isteden for å ødelegge huden min med all slags drit over mange år.

Jeg er også enig i at kosthold helt sikkert spiller en rolle i det hele. Mitt kosthold inneholder både melk, gluten og sukker... men jeg prøver å spise sunt og variert. Men har rett og slett ikke lyst og ork til å legge om kostholdet mitt pga huden min. Den er heller ikke så ille at det ville gjort den helt store forskellen heller tror jeg.

Tilslutt, en indrømmelse, og sikket en grunn til at huden min til tider ikke er helt topp.... jeg piller :sjenert:

Prøver å beherske meg, men.. huff ja.. det blir litt mye av det gode til tider. Heldigvis har ikke dette ført til noen store arr, men det blir jo bestandig noen røde arr som tar noen uker å bli kvitt.

Så... min strategi: God hudpleie, nattlysolje, greit kosthold og ikke pille.

Er også på leting etter den perfekte foundation og concealer, noe jeg ikke føler meg i nærheten av å ha funnet enda.

Kjenner meg forresten veldig godt igjen med det at det går utover selvtilitten til tider. Det er ikke mer enn noen måneder siden jeg helst ville avlyse lunch med venner pga en fryktelig dårlig kvise dag. Men med litt ekstra sminke, så kommer jeg meg ut de dagene også.

Men merker forskjell på selvbildet mitt på forferdelige kvise perioder og på gode perioder.

Nei, nå får jeg stoppe før dette blir aaaaaallt for langt... noe det forøvrig allerede er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til kvise-klubben skal dere være :fnise:

Interessant lesning.

Ekkornet: Hvilken type nattlysolje bruker du? Dette har jeg seriøst vurdert å teste så mange ganger, men det har bare kokt bort i kålen..

Jeg er også en piller. Prøver å la være, men noen ganger er det så vanskelig å motstå fristelsen, spesielt om det er gule kviser!

Kosthold kan jo diskuteres ihjel. Jeg tror nok det har en viss innvirkning. Og det hadde vært gøy å se hva som faktisk skjer om man kutter melk, hvete, gluten osv. Men tenk om huden hadde blitt perfekt, jeg vet jeg ikke greier å leve uten karbo.. :gjeiper:

Noon: Velkommen til deg også! :) Så flott at du har funnet noe som fungerer for deg!

Jeg ser en liten sammenheng med snop og hud selv altså. Ser alltid litt verre ut på mandager, enn midt i uka. Tror ikke kroppen er så begeistret for sukker, fett og iallefall ikke alkohol, som gjerne konsumeres ila helgen. Jeg kan sverge på at jeg faktisk får "rødvins-kviser". Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for link!

Hvordan er det å kombinere nattlysolje med p-piller?

Leste en gang at det kan hindre noe av opptaket fra p-pillene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at Diane p-piller har reddet huden min etter at Antibiotika ( tetracyclin), MD, Matis, Decleor, Dermalogica, Clinique, Nivea, Garnier, L'oreal, Neutrogena, og den derre kremen som man kjøper på apoteket som det hele tiden er reklame for sviktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link!

Hvordan er det å kombinere nattlysolje med p-piller?

Leste en gang at det kan hindre noe av opptaket fra p-pillene..

Hm... det vet jeg ikke?

Kanskje lurt å sjekke opp det med helsekostdama før du eventuelt kjøper de :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...