Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Det er ofte slik at ens meninger om noe springer utifra egne erfaringer :).

Mener du at det er umulig, vanskelig eller sjeldent å innta et prinsipielt standpunkt i en sak selv om det går på tvers av egne interesser?

Leser du også bøker slik, dvs. biografisk som et speilbilde av forfatterens personlige erfaringer?

Uansett: hvorfor påstår du at du spurte noe generelt når jeg nettopp har busta deg i å spørre meg noe direkte og personlig om mine erfaringer? Hvorfor lyver du?

Endret av Flanør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan oppnå din manns tillit på mange måter, én av dem er å ikke frarøve hans selvfølgelige rett til å være trygg på at han er den virkelige faren til barnet ditt. Nekter du ham dette ved å be ham ryke og reise har du ingen kjærlighet til din mann. Da er du et selvsentrert og ondt menneske.

Min eksmann er nok veldig sikker på at han er faren til sitt barn, han trengte ingen DNA-test for å vite det, det er nok de færreste menn som er så paranoide som det du er. Selvsentretrt og ond fordi jeg ikke finner meg i å bli mistrodd uten grunn? haha, en mann som går rundt og mistenker alle kvinner for å lure ham har det nok best alene. Du er helt på jordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann er nok veldig sikker på at han er faren til sitt barn, han trengte ingen DNA-test for å vite det, det er nok de færreste menn som er så paranoide som det du er. Selvsentretrt og ond fordi jeg ikke finner meg i å bli mistrodd uten grunn? haha, en mann som går rundt og mistenker alle kvinner for å lure ham har det nok best alene. Du er helt på jordet.

1. For å være helt sikker på at far er far må han ta farskapstest. Altså vet ikke din eksmann dette, han kan ikke vite det. Eventuelle fysiske eller personlighetsmessige likhetstrekk er ikke nok, og han kunne uansett ikke dra kjensel på slike da barnet var i spedbarnfasen. Din eksmann tar feil, kort og godt.

2. Du er ikke paranoid fordi du krever farskapstest. Dette er ingen anklage personlig rettet mot barnemora, men rett og slett en forsikring for far. Jeg ville tatt den uansett hvem som var barnemora, det har ikke med hennes personlige egenskaper å gjøre. Du har misforstått dette komplett.

3. Ja, du er et ondt menneske om du fratar noen rettighetene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. For å være helt sikker på at far er far må han ta farskapstest. Altså vet ikke din eksmann dette, han kan ikke vite det. Eventuelle fysiske eller personlighetsmessige likhetstrekk er ikke nok, og han kunne uansett ikke dra kjensel på slike da barnet var i spedbarnfasen. Din eksmann tar feil, kort og godt.

2. Du er ikke paranoid fordi du krever farskapstest. Dette er ingen anklage personlig rettet mot barnemora, men rett og slett en forsikring for far. Jeg ville tatt den uansett hvem som var barnemora, det har ikke med hennes personlige egenskaper å gjøre. Du har misforstått dette komplett.

3. Ja, du er et ondt menneske om du fratar noen rettighetene deres.

Jo, barnet var veldig likt sin far etter fødsel. Likere sin far enn på sin mor og det er for mange en pekepinn om slektskap.. Da jeg ble gravid var vi på en lengre ferie sammen der det ikke var noen andre muligheter for at det kunne vært noen andre da vi var sammen 24 timer i døgnet, så spar meg for det vrøvlet. JEg går ikke rundt og krever bevis for at min kjæreste ikke har vært utro og satt barn på fremmede kvinner på byen fordi jeg føler meg trygg og det kan han også gjøre. Jo, du er paranoid når du krever farsskapstest ut av det blå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, barnet var veldig likt sin far etter fødsel. Likere sin far enn på sin mor og det er for mange en pekepinn om slektskap.. Da jeg ble gravid var vi på en lengre ferie sammen der det ikke var noen andre muligheter for at det kunne vært noen andre da vi var sammen 24 timer i døgnet, så spar meg for det vrøvlet. JEg går ikke rundt og krever bevis for at min kjæreste ikke har vært utro og satt barn på fremmede kvinner på byen fordi jeg føler meg trygg og det kan han også gjøre. Jo, du er paranoid når du krever farsskapstest ut av det blå.

Det er visst vanskelig for deg dette.

1. Fysisk likhet mellom spedbarn og far kan være misvisende og er ikke på langt nær nok til å med sikkerhet konstatere at far er den virkelige faren. Jeg tror ikke du er fullt så dum at du virkelig tror dette.

2. Å fastslå tidspunkt for unnfangelse er ingen sikker vitenskap for å si det slik. Dette vet man bare omtrentlig. Usikkerheten er igjen altfor stor til at det er mulig å fastslå farskap ut fra dette. Igjen, fullt så dum er du nok ikke at du tror dette.

3. Farskapstest ut av det blå? Hva om det innføres obligatorisk farskapstest da? Mener du staten mistror alle norske kvinner for å være utro da? Det når bare ikke inn i skallen din, dette. Farskapstest er for å sikre fars rettigheter, IKKE for å mistenkeliggjøre mor.

Det er ille at du tydeligvis ikke ønsker at barnefedre skal kunne være helt trygge på at de er de virkelige fedrene til barna sine. Jeg er skremt over at du ikke ser at menn ønsker å vite dette, å ikke leve med den lille tvilen hengende over hodet resten av livet. Hva slags menneske er du egentlig som ikke ser at barnefedre har behov for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Farskapstest ut av det blå? Hva om det innføres obligatorisk farskapstest da? Mener du staten mistror alle norske kvinner for å være utro da? Det når bare ikke inn i skallen din, dette. Farskapstest er for å sikre fars rettigheter, IKKE for å mistenkeliggjøre mor.

Dette at vi ikke "stoler" 100% på damen er noe de virkelig ikke liker ser det ut som :P. Tror som sakt det også har noe med at en del folk går rundt med tanken at i en perfekt verden stoler mannen og kvinnen 100% på hverandre. Ingen er egoistiske og gjør ting for sin egen del. Iallefall ikke når de gjelder han og henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte akkurat samboeren min om hun syntes det er greit at vi tar farskapstest den dagen vi får unge sammen, og hun svarte:

"Selvfølgelig. Jeg har jo ingenting å skjule".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Jeg spurte akkurat samboeren min om hun syntes det er greit at vi tar farskapstest den dagen vi får unge sammen, og hun svarte:

"Selvfølgelig. Jeg har jo ingenting å skjule".

vent til den kommer tilbake og det selvfølgelig viser seg at du er faren :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest annet enn åpningsinnlegget, tenkte jeg bare skulle fortelle at mitt søskenbarn ble til på denne måten :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte akkurat samboeren min om hun syntes det er greit at vi tar farskapstest den dagen vi får unge sammen, og hun svarte:

"Selvfølgelig. Jeg har jo ingenting å skjule".

Godt du har funnet noen som passer for deg :)

Jeg går ut fra at du hadde vært helt bevem med jevnlige tester for kjønnsykdommer? Eller blir det noe annet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør et spørsmål, er det verdt å lese igjennom tråden?

Lurer virkelig på hva det er så stor ståhei for, men gidder ikke lese 33 sider om det bare er fjas :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flanør, hadde det ikke vært fint med en genbank? Da kunne jeg foretatt søk opp mot genbanken årlig og sett om min mann hadde blitt far i løpet av det siste året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør et spørsmål, er det verdt å lese igjennom tråden?

Lurer virkelig på hva det er så stor ståhei for, men gidder ikke lese 33 sider om det bare er fjas :ler:

Ja det er verdt det, men jeg hadde ikke giddet å lese hva alle andre skriver, ville bare fokusert på ts sine innlegg. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heipådeg

Nå er det veldig lenge siden ts sitt innlegg og har ikke lest så veldig mye mer enn det, men jeg fatter ikke at man foreslo farskapstest :hakeslepp: . Som om det skulle være nødvendig. snakk om å forsvare andre bare fordi de har innovertiss, uten at de har noen relasjoner til hun. Det ts skulle gjort med en gang han fikk vite av legen at det var umulig var å pakke ferdig for hun og når hun kom hjem, så burde han dratt hun med seg med armen og bare kastet hun ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som tenker på den (mest sannsynelig biologiske faren) og ungen sin rett til å møte faren sin?

Om det er en annen mann der ute så har han rett på å vite at han har fått et barn.

Om det er ikke er ts sitt og det tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som tenker på den (mest sannsynelig biologiske faren) og ungen sin rett til å møte faren sin?

Om det er en annen mann der ute så har han rett på å vite at han har fått et barn.

Om det er ikke er ts sitt og det tviler jeg på.

Der har jo man et poeng også! Menn går rundt og vet ikkje at de er fedre engang^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner en stakkar som betalte barnebidrag i 16 år, på tross av at han var usikker på om barnet var hans. Han orket ikke krangle når småtten kom til verden.

Etter en krangel om bidragets størrelse bad han om DNAtest ...

Ja, gutten var ikke hans ... Supert gjort av mor ... Kjekt for gutten etter så mange år... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen e født, så det e ingen problem å ta DNA test... Ungen var født for eit par veker sidan trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig lenge siden ts sitt innlegg og har ikke lest så veldig mye mer enn det, men jeg fatter ikke at man foreslo farskapstest :hakeslepp: . Som om det skulle være nødvendig. snakk om å forsvare andre bare fordi de har innovertiss, uten at de har noen relasjoner til hun. Det ts skulle gjort med en gang han fikk vite av legen at det var umulig var å pakke ferdig for hun og når hun kom hjem, så burde han dratt hun med seg med armen og bare kastet hun ut.

Det er flere ganger i tråden referert til en studie som viser at menn kan være temporært fertile etter vasektomi. Det er med andre ord all grunn til å foreslå farskapstest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen e født, så det e ingen problem å ta DNA test... Ungen var født for eit par veker sidan trur eg.

Det var først i 2003 det gikk ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...