Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Det er ikke det minste rart at KG-jenter applauderer holdningene til TS og kaller ham en flott, stødig, raus og tilgivende mann osv. De skulle kanskje ønske alle menn var som ham, det ville nok gjøre det lettere for dem å være utro, lyve om at barnet er hans og slippe unna med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uansett den som skal leve i forholdet som må føle på hva som er rett for seg, uansett hva andre måtte mene om det.

Om andre synes dette er for drøyt eller ikke, har da ikke noe å si. Og hvorfor i all verden skal andres meninger ha innvirkning på det?

I så fall er det opp til vedkommende å vurdere, og ingen andre.

Vi andre har ingen rett til å dømme eller fordømme ts i det valget han tar. Det innvirker kun på han, det er han som skal leve i sin hverdag og virkelighet, ikke vi.

Vil noen ha min mening, noe som egentlig er veldig ubetydelig, så beundrer jeg ts for måten han tar dette på. Det er lett å hive ut kona, og leve etter sine prinsipper. Det er verre å svelge dette, og likevel kunne gi kjærlighet til både kona og barnet til tross for det som har skjedd. Det vitner om en mann som evner å se utenfor sitt eget ego, og kan gi omtanke og kjærlighet uansett omstendigheter. Håper kona hans ser det og setter pris på det.

Hva mener du? Dersom han hadde kastet mor og barn på dør etter at det eventuelt blir klart at han ikke er faren så ville han ikke evnet å sett utenfor sitt eget ego? Han ville da vært en egoist mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det minste rart at KG-jenter applauderer holdningene til TS og kaller ham en flott, stødig, raus og tilgivende mann osv. De skulle kanskje ønske alle menn var som ham, det ville nok gjøre det lettere for dem å være utro, lyve om at barnet er hans og slippe unna med det.

Si meg: Er du mindre begavet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Si meg: Er du mindre begavet?

Enkelte menn her inne er så bitre og kvinnehatende at de øser edder og galle ut over oss alle og skjærer alle over én kam. Vi er alle noen utro tøser og det som verre er, kan du skjønne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg: Er du mindre begavet?

Å bruke skjellsord stiller deg bare i dårlig lys, og det er unødvendig. For barnefedre har det lenge vært et problem at de ikke kan være sikre på at barnet virkelig er deres. Så langt har vi ikke innført en obligatorisk farskapstest for alle nyfødte barn, og fedre vegrer seg kanskje for å kreve en slik test fordi det kan skape splid i familien. Altså er det fremdeles et problem for barnefedre at de ikke kan være sikre på at barnet er deres.

Det er klart at bare kvinner har noe å vinne på dette, i det minste dem som er utro. Like klart er det at de har noe å vinne på at menn er mest mulig tilgivende overfor kvinners utroskap. Hvorfor er det da mindre begavet å si at dere applauderer tilgivende menn som TS fordi dere har noe å vinne på at flere menn er som ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte menn her inne er så bitre og kvinnehatende at de øser edder og galle ut over oss alle og skjærer alle over én kam. Vi er alle noen utro tøser og det som verre er, kan du skjønne.

Det har bestandig vært min drøm å lure en mann til å være far til et barn som egentlig ikke er hans, og TS viser meg at det er mulig. Håper at flere menn kan lære fra ham, slik at jeg kan knulle flest mulig menn. Helst vil jeg ikke vite hvem som er faren for å være helt ærlig, kanskje jeg også kan få bidrag fra flere menn dersom jeg spiller kortene mine riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Kan jeg få spørre deg om noe, Flanør? Det virker som om du har mange dårlige erfaringer med kvinner. Er det slik at når du er i et forhold, lurer alltid mistanken om at damen er utro når du ikke er sammen med henne og kan se hva hun gjør?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte menn her inne er så bitre og kvinnehatende at de øser edder og galle ut over oss alle og skjærer alle over én kam. Vi er alle noen utro tøser og det som verre er, kan du skjønne.

Vennligst vis meg hvor jeg har sagt dette. Jeg tror overhodet ikke at kvinner er mer tilbøyelig til å være utro enn menn. Alt jeg sier er at noen kvinner kan ha en egeninteresse i å applaudere holdningene til TS. Når man roser en handling så oppfordrer man indirekte til at denne gjentas og til at andre handler på samme måte. Kvinner som vet de kunne ha vært utro og løyet om hvem barnet ser vel helst at alle menn er som ham og tilgir både sidespranget hennes og det at hun lyver om hvem som er faren. Det er noe helt annet enn å si at alle kvinner er utro , og det vet du godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bestandig vært min drøm å lure en mann til å være far til et barn som egentlig ikke er hans, og TS viser meg at det er mulig. Håper at flere menn kan lære fra ham, slik at jeg kan knulle flest mulig menn. Helst vil jeg ikke vite hvem som er faren for å være helt ærlig, kanskje jeg også kan få bidrag fra flere menn dersom jeg spiller kortene mine riktig.

Selv om du er ironisk er ikke eksempelet ditt urealistisk. Det er du nok klar over selv. Eneste er at jeg ikke tror noen kvinner "har en drøm" om å lure et barn på mannen. Etterpå derimot, når hun først har vært utro, kan det være en fordel å lyve om farskapet, spesielt hvis hun er glad i mannen og de har et stabilt godt forhold ellers som er bra for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke skjellsord stiller deg bare i dårlig lys, og det er unødvendig. For barnefedre har det lenge vært et problem at de ikke kan være sikre på at barnet virkelig er deres. Så langt har vi ikke innført en obligatorisk farskapstest for alle nyfødte barn, og fedre vegrer seg kanskje for å kreve en slik test fordi det kan skape splid i familien. Altså er det fremdeles et problem for barnefedre at de ikke kan være sikre på at barnet er deres.

Det er klart at bare kvinner har noe å vinne på dette, i det minste dem som er utro. Like klart er det at de har noe å vinne på at menn er mest mulig tilgivende overfor kvinners utroskap. Hvorfor er det da mindre begavet å si at dere applauderer tilgivende menn som TS fordi dere har noe å vinne på at flere menn er som ham?

"Vi" applauderer ikke nødvendigvis mannen fordi han tilgir sin utro kone, men fordi dette er en mann som helt klart viser at han er glad i sine barn og kone og er villig til å strekke seg langt for å bevare familien som en helhet. Han har kanskje et annet syn på det eventuelle utroskapet enn det andre her har, og det skal man ikke dømme han for. Mange kvinner som tilgir sine menn for utroskap også, og om de klarer å leve med det så får det være deres sak. Jeg personlig vet ikke om jeg hadde klart å leve med noen som hadde vært utro, men så har jeg heller ikke vært i et i TS sine sko heller. JEg har ingentlig å vinne på at TS er som han er med mindre han skal starte en landsomfattende tilgivelsesforening og jeg har planer om å være utro og lure min mann. Uansett så sier jeg nok en gang at ingenting er bevist ennå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre deg om noe, Flanør? Det virker som om du har mange dårlige erfaringer med kvinner. Er det slik at når du er i et forhold, lurer alltid mistanken om at damen er utro når du ikke er sammen med henne og kan se hva hun gjør?

Nå foretrekker jeg å diskutere sak og ikke person, men dette er kanskje vanskelig for deg?

For øvrig mener jeg at forhold må bygge på gjensidig tillit. Ser du overhodet ikke hvorfor barnefedre kan synes det er problematisk å ikke kunne vite om barnet er ditt eller ikke? Klarer du ikke å se fra denne vinkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Mitt innlegg var ment generelt om menn som tror det verste om alle kvinner, ikke spesielt rettet mot deg. Men at du forakter kvinner, ligger helt opp i dagen, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi" applauderer ikke nødvendigvis mannen fordi han tilgir sin utro kone, men fordi dette er en mann som helt klart viser at han er glad i sine barn og kone og er villig til å strekke seg langt for å bevare familien som en helhet. Han har kanskje et annet syn på det eventuelle utroskapet enn det andre her har, og det skal man ikke dømme han for. Mange kvinner som tilgir sine menn for utroskap også, og om de klarer å leve med det så får det være deres sak. Jeg personlig vet ikke om jeg hadde klart å leve med noen som hadde vært utro, men så har jeg heller ikke vært i et i TS sine sko heller. JEg har ingentlig å vinne på at TS er som han er med mindre han skal starte en landsomfattende tilgivelsesforening og jeg har planer om å være utro og lure min mann. Uansett så sier jeg nok en gang at ingenting er bevist ennå.

Selv om ikke du har noe personlig å vinne på å applaudere ham for evnen hans til å tilgi betyr ikke det at ikke andre har det. Du innser det, ikke sant? Som sagt, når noen roser deg for handlingene dine ligger det i kortene at de ønsker at du fortsetter å handle som du gjør. Å rose noen betyr ikke nødvendigvis at de ser at du handler riktig eller godt, det kan like gjerne bety at det gavner dem at du handler riktig eller godt.

Ingenting er bevist nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Nå foretrekker jeg å diskutere sak og ikke person, men dette er kanskje vanskelig for deg?

For øvrig mener jeg at forhold må bygge på gjensidig tillit. Ser du overhodet ikke hvorfor barnefedre kan synes det er problematisk å ikke kunne vite om barnet er ditt eller ikke? Klarer du ikke å se fra denne vinkelen?

Jeg er helt enig i at et forhold må bygge på gjensidig tillit, jeg vil også tillegge kjærlighet og ønske om å ville det beste for hverandre. Hvis alt dette er på plass, kan jeg ikke forstå hvorfor en mann skulle kunne tvile på om et barn er hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå foretrekker jeg å diskutere sak og ikke person, men dette er kanskje vanskelig for deg?

For øvrig mener jeg at forhold må bygge på gjensidig tillit. Ser du overhodet ikke hvorfor barnefedre kan synes det er problematisk å ikke kunne vite om barnet er ditt eller ikke? Klarer du ikke å se fra denne vinkelen?

I et godt forhold der mannen er frisk og oppegående går ikke mannen rundt og grubler på om de er far til barnet. Hvis jeg kun kan oppnå tillit til min mann ved å DNA-teste midt nyfødte barn, kan han ryke og reise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre deg om noe, Flanør? Det virker som om du har mange dårlige erfaringer med kvinner. Er det slik at når du er i et forhold, lurer alltid mistanken om at damen er utro når du ikke er sammen med henne og kan se hva hun gjør?

Mitt innlegg var ment generelt om menn som tror det verste om alle kvinner, ikke spesielt rettet mot deg. Men at du forakter kvinner, ligger helt opp i dagen, synes jeg.

Hvis innlegget ditt var ment generelt om menn osv., hvorfor spør du da MEG direkte om MINE erfaringer? :murvegg:

Jeg gjentar: :murvegg:

Og enda en gang: :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig i at et forhold må bygge på gjensidig tillit, jeg vil også tillegge kjærlighet og ønske om å ville det beste for hverandre. Hvis alt dette er på plass, kan jeg ikke forstå hvorfor en mann skulle kunne tvile på om et barn er hans.

Det er jo fordi folk er falske og fordi statestikken viser at det forekommer. Syntes også det skulle vært obligatorsik med farskapstest. Enkelte damer hadde hatt jævlig godt av det. Jeg tror jo også at hvis det hadde vært en obligatorisk farskap test så hadde de fleste som er utro brukt beskyttelse for å unngå å gå på smellen. Med denne løsningen slipper man iallefall å oppdra et annet sitt barn.

For å være ærlig virker det for meg som dere er mer opptatt av et kjærlighetsbilde enn den rettigheten vi som menn faktisk burde hatt.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at et forhold må bygge på gjensidig tillit, jeg vil også tillegge kjærlighet og ønske om å ville det beste for hverandre. Hvis alt dette er på plass, kan jeg ikke forstå hvorfor en mann skulle kunne tvile på om et barn er hans.

Fordi folk er utro selv i gode forhold, både menn som kvinner. Forskjellen er at menn i motsetning til kvinner aldri kan være helt sikre på at barnet er deres, med mindre de tar en DNA-test. Hvis kvinner straffer mannen ved å ta skilsmisse hvis han forlanger slik test så har menn ingen rettssikkerhet i denne saken whatsoever.

Det er for øvrig forskjell på tillit og naivitet. Er tilliten grenseløs bikker den over til naivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis innlegget ditt var ment generelt om menn osv., hvorfor spør du da MEG direkte om MINE erfaringer? :murvegg:

Jeg gjentar: :murvegg:

Og enda en gang: :murvegg:

Det er ofte slik at ens meninger om noe springer utifra egne erfaringer :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et godt forhold der mannen er frisk og oppegående går ikke mannen rundt og grubler på om de er far til barnet. Hvis jeg kun kan oppnå tillit til min mann ved å DNA-teste midt nyfødte barn, kan han ryke og reise.

Du kan oppnå din manns tillit på mange måter, én av dem er å ikke frarøve hans selvfølgelige rett til å være trygg på at han er den virkelige faren til barnet ditt. Nekter du ham dette ved å be ham ryke og reise har du ingen kjærlighet til din mann. Da er du et selvsentrert og ondt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...