Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og han regner dette for å være normal familiekontakt?

Nei, han anser seg som en som har svært liten kontakt med sine foreldre enn hva som er vanlig. Jeg snakker med mine foreldre flere ganger i uken, jeg kunne aldri gjort som han.

Jeg har dog ikke ønsket å blande meg inn i hans forhold med foreldrene. Jeg syns jo at det er rart når foreldren er greie. De gangene vi har møttes de siste 10 årene er det stort sett jeg som har holdt i gang samtalene. (som kjerring syns jeg jo det er gøy med bygdesladder)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette høres merkelig og sært ut.... Greit nok at man ikke har særlig kontakt med foreldrene sine, men det er bare slemt å ikke fortelle at de har blitt besteforeldre :nei:

Utorlig feig/barnslig måte foreldrene får vite det nå da- via søstrene. Synes du det er en grei måte å gjøre det på da?

• Liker 7
Gjest Uglefot
Skrevet

Tja, vel deg om det :)

Folk har ulike type relasjoner til sine foreldre, verden over, men det visste du kanskje. :)

Jepp, det skjønner jeg.

Men jeg mener at det ligger ikke an til noe slike gode minner heller når far bevisst ikke vil knytte bånd mellom besteforeldre og barnebarn. Iallefall gir han det ikke et godt utgangspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper jeg aldri får en sønn som ikke gidder å prate med meg oftere enn den ene gangen i året jeg tar sjansen på å ringe ham. Jeg håper han ikke anser seg for for smart og spesiell til å snakke om seg selv og jobben sin, og at han heller ikke synes mitt liv er noe å bry seg med. Jeg håper han innser at jeg har fått et barn (ham), og når han får et barn, så har vi nettopp det til felles, om ikke så mye annet. Jeg håper han ikke vil frarøve meg muligheten til å bli kjent med mitt eget barnebarn, selv om jeg kanskje har "mistet retten" til å ha min egen sønn i livet mitt etter at han ble voksen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke spesielt god kontakt med faren min (alkoholiker) da jeg ble gravid, men jeg fortalte det til han når det hadde gått noen måneder.

Og han sendte en blomsterbukett når han hadde kommet til verden (vi ringte ikke selv, men mamma fikk jobben å informere resten av slekta, så hun ringte pappa og.)

Vi sendte et par-tre bilder av guttungen til pappa.

Dette hadde jo ikke stort med om vi hadde kontakt eller ikke, for forholdet vårt var veldig platonisk, men han var tross alt faren min og selv om vi ikke så hverandre eller snakket særlig sammen så syns jeg han fortjente å vite at han ble bestefar (om ikke annet i ordet).

Jeg personlig syns det er rart at din samboer tar så stor avstand fra familien sin, uten at han kan forklare det bedre!

De maser? Det er vel ikke rart om de "maser" når han trekker seg unna, de vil vel ikke miste kontakt med sønnen sin!

Nei jeg forstår meg ikke på dette, er noe rart her!

• Liker 3
Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Virkelig feigt at foreldrene hans skal få vite det via søstrene. Jeg synes han skal ta å ringe å si det. Er det virkelig så stress å gjøre det? Det tar han 1 min.

Får helt ærlig vondt av de. Han trekker seg unna(aner ikke helt hvorfor) og det virker som de vil ha kontakt siden de ringer, men han gir bare faen tydeligvis.

Greit du ikke vil blande deg inn i de sitt forhold, men å ikke la de få vite de har blitt besteforeldre er sjokkerende.

Endret av Linda sofie
  • Liker 5
Skrevet

Til TS

Jeg har ikke hatt de beste familie-relasjonene, men masse rart på alle kanter.. Men..

Jeg hadde vært så glad for å være gravid at jeg hadde sagt det til dem som ville høre, etter 3 mnd inn i svangerskapet. Hadde barnefaren vært uenig, så hadde jeg virkelig begynt å lure på ham.

Og nå skal dere plutselig ikke dra i julebesøk likevel?!!? Ikke la dette bli bygdesladder!! Det er enda verre enn det allerede er. RING BESTEFORELDRENE NÅ, og håp på at dere får komme på julebesøk likevel. Noe dere helt sikkert får, og det kan bli en veldig positivt ladet jul, tross at dere faktisk har holdt dem uvitende om noe så viktig som et nytt familiemedlem.

• Liker 3
Skrevet

Merkelig fyr rett og slett. Jeg hadde vært bekymret for om han kom til å gi blanke faen i sin egen unge når den etterhvert er blitt voksen. Familien virker liksom ikke viktig for han.

Få søstrene til å fortelle om barnet og deretter la bygdesladderen ta seg av resten??? :klaske: Hvor feig kan man bli??

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Han er redd de skal snakke bak ryggen hans så derfor forteller han ikke at han skal bli far eller er blitt far på tross av at han vet at besteforeldrene er veldig klar for at han skal få barn. Så da lurer jeg veldig på: hva forventer han skal skje nå da når han overlater til bygdesladderen å fortelle nyheten?

Jeg håper en dag din mann får smake sin egen medisin: at en nyhet som han anså som viktig ble fortalt han via omveier, kanskje til og med avisen. Jeg har opplevd dette - det var helt j...

Og trådstarter: jeg har også tatt ansvar og fortalt et svigerfamiliemedlem informasjon som deres eget familiemedlem ikke gadd å fortelle. Det er ingen unnskyldning for deg heller. Dere er akkurat like snåle begge to.

Skrevet

...eller at han har en annen grunn til at han ikke vil at det skal være kontakt mellom barnet og foreldrene hans. En grunn han ikke oppgir.

TS: Still ham til veggs og forlang et skikkelig svar. Det er ingen normale mennesker som skjuler for sine foreldre at de har barn, for å unngå "stresset med besøk og mas". Enten har han en annen grunn, eller så har han en skrue løs.

Einig. Viss dette er sant, og sambuaren til TS ikkje er ein total idiot, så er det noko som ligg under her. Ingen normale mennesker held sambuar og barn skjult for foreldra sine.

• Liker 3
Skrevet

Om de ikke er nære fra før, så er gjerne dette en sjans til å få noe til felles, noe å samles rundt. Jeg hadde synes det hadde vært kjempetrist om mine barn sluttet å ta kontakt med oss når de flyttet hjemme ifra... Og en sånn "overraskelse" hadde ikke vært noe "gøy" overhodet. Uendelig trist... Men hvis foreldrene hans er vant til at han er sånn, så blir de kanskje ikke så lei seg? Det er lov å håpe... Si det ihvertfall før dere tar turen dit.

• Liker 1
Skrevet

I tillegg liker han ikke å bli snakket om bak ryggen, er ikke interessert i bygdesladder, men vil veldig gjerne bruke samme bygdesladderen for å "ordne opp".... Makes sense! :popcorn:

• Liker 5
Skrevet

Hvordan hadde samboeren din reagert om det stod en hemmelig halvbror der på julaften!? Om forholdet er slik at man faktisk har kontakt, forteller man da om slike ting!!!!

• Liker 2
Skrevet

Vi får håpe barnet deres ikke arver samme innstilling til foreldre som faren har..

• Liker 5
Skrevet

Uansett hva du sier for å forsvare han, så har jeg prolemer med å skjønne at noen kan være så egoistiske. Så nå vil han heller at de skal få vite det enten via søstrene eller bygdesladder? Ærlig talt! Dette er helt hårreisende.

Tenk om dere hadde fått vite dere hadde blitt besteforeldre via bygdesladder? At noen i bygda plutselig en dag sier "så dere har blitt besteforeldre? Gratulerer!" Du burde også tenke på hva de går glipp av. De får jo overhode ingen mulighet til å delta i ungens liv og bli kjent. Trist.

Jeg synes helt ærlig du burde snakke han til fornuft. Før det er for seint. Bare tenk på hvor skuffet de kommer til å bli? Jo lengre dere venter,jo verre blir det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns dere skal vente med avsløringen til ungen skal konfirmeres! Så kan dere ringe og si at dere trenger noen til å bake et par kaker fordi barnebarnet deres skal konfirmeres! Det blir sikkert en ordentlig overraskelse! Da kan de humre og riste på hodet og si: "Hohoho, den sønnen vår, den sønnen vår, han er jammen en morsom fyr!" :popcorn:

• Liker 14
Skrevet

Jeg har ikke skrevet innlegg for å støtte oss :-) Jeg har nå vist denne tråden til samboer.

Hans første respons var at dette forumet måtte være fullt med damer uten veldig stor forståelse for forskjellige familierelasjoner. (han antar at 100% av de som har svart er damer). Han sier at mange av hans kollegaer syns det hørtes ut som en morsom overraskelse, men at de kanskje ikke ville gjort det selv.

Ja og det at vi er damer har noe med saken å gjøre? Denne tråden er det nok mange utenfor dette forumet som har lest, og responsen (fra både gutter og jenter) er : Wtf Det er nok dere som ikke skjønner dere på familierelasjoner som ikke bare planlegger å møte opp på døren med en 7 mnd gammel baby, men nå overlater 'bygdesladderet' og søstrene til å komme med den viktige nyheten. LOL.

...og ingen bjeller ringer når folk sier at de ikke hadde funnet på å gjøre noe sånt selv? :eeeh:

Lykke til i livet, men husk: karma is a bitch :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns dere skal vente med avsløringen til ungen skal konfirmeres! Så kan dere ringe og si at dere trenger noen til å bake et par kaker fordi barnebarnet deres skal konfirmeres! Det blir sikkert en ordentlig overraskelse! Da kan de humre og riste på hodet og si: "Hohoho, den sønnen vår, den sønnen vår, han er jammen en morsom fyr!" :popcorn:

Hahahah

:skratte:

Skrevet

Vi får håpe barnet deres ikke arver samme innstilling til foreldre som faren har..

Unger plukker opp en god del verdier og holdninger fra foreldre.

Poor kid.

Skrevet

Min samboer konfirmerte aldri seg fordi han ikke orket familemaset med en slik greie, med diverste slektning, steforeldre osv. Vi har ingen planer om å døpe barnet så jeg tror ikke det blir noe problem. Samfunnet har utviklet seg og jeg tipper om 100 år så er det ingen som driver med sånt.

Sitat samboer: Når er det liksom de kjerringen på forumet vil jeg skulle si ifra. Skal jeg ringe mine foreldre hver gange jeg ligger med samboer i tilfelle hun blir gravid. En overraskelse vil det alltid bli uansett hvor langt det er kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...