Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Åja så man skal holde noe så stort hemmelig pga frykt for komplikasjoner?!. Skjønner meg ikke på de som ikke gidder å fortelle dette.

Jeg kjenner noen som mistet et barn sent i svangerskapet. Da de ble gravide igjen fikk kun de aller nærmeste vite om det før det ble fødsel. Men da fødselen var vel overstått fikk alle vite det. Dette har jeg ikke problemer med.

Trådstarters mann, og ikke minst trådstarter som "finner seg i" morsomhetene til mannen, det forstår jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å holde noe sånt hemmelig.

Deg om det :)

Jeg vet om 2 bekjente som fint har klart det. De har nok en god grunn. :)

• Liker 1
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Herregud når ungen er 3 månder, så synes jeg det er på tide å si det til familie og venner. Greit hvis man ikke har kontakt med foreldrene eller at man har et dårlig forhold, men hva med venner da? Som man snakker mye med osv? hadde noen av mine gode venner holdt dette hemmelig, hadde jeg blitt enormt skuffet. Hadde de plutselig ringt meg å sagt de hadde en baby på 3 månder, hadde jeg blitt helt satt ut. What?! :sjokkert:

Jeg tipper foreldrene hans kommer til å bli lei seg når dere kommer til de med en unge på hele 7 månder. Det er bare ikke forsvarlig.

Har han ikke sagt hvorfor? Hvis ikke, hvorfor spør du han ikke? Hadde min type sagt noe sånt at ingen av hans venner eller familie skulle få vite at vi hadde en baby nå, så hadde jeg ville vite hvorfor.

Skrevet (endret)

Når det er sagt; at han ikke vil fortelle det til familien er jo en ting, det kan ha sine grunner. Men at han ikke vil fortelle det til vennene - det skurrer mye mer.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 5
Skrevet

Har den tanken falt deg inn at hun ble så såret at du ikke engang fortalte tidligere at du var gravid, og at hun nå ikke tør vise hva hun føler, at hun sikkert mer enn gjerne ville hatt kontakt med både deg og babyen? Foreldre har følelser de også, skjønner du.

Hun ble såret fordi hun ikke kunne brilliere med at hun skulle bli bestemor.

Min mor er psykisk syk, er mest intrisert i seg selv. Så jeg vet at hun ikke holder seg vekk fra oss fordi hun er såret. Eller mener du at det er greit at en bestemor sier at jeg har lyst å denge ungen fordi h*n står foran tven når det er en såpeserie damen følger med på. Eller at hun sier til folk at hun er bestemor til x antall barn, men glemmer å nevne alle barna sine-hun sier aldri at hun er mor til søsteren min men barnebarnet nevner hun. SÅ IKKE PÅSTÅ NOE DU IKKE VET.

Jeg bare luftet en vinkling for ts.

Skrevet

Selvfølgelig må de få vite det! Det er jo et helt absurd argument

Skrevet

Til TS (Hvis du finnes)

Jeg synes du skal vise samboeren din denne tråden og alle svarene, og bruke den til å åpne for en ny samtale.

Tenk å ta fra både besteforeldrene og ikke minst barnet mulighet til å bli kjent de første månedene?

Bilder av barnet på bestemors fang som spebarn, bilder av barnebarnets første uker - dette er ting som betyr noe for besteforeldrene nå og som kommer til å bety mye for barnet i fremtiden.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Jeg har fått høre et par temmelig skrudde historier i samme gate som denne, så dette er ikke det mest sjokkerende jeg har hørt i det siste. Det finnes mange spesielle mennesker i denne verden.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 3
Gjest MiniMarit
Skrevet

Jeg personlig kan ikke fatte at noen kan holde et barn hemmelig for sin familie - så lenge man har relativt gode relasjoner til familien.

Jeg kan fortelle en lignende histore; en mann gjorde sin ekskjæreste gravid, og holdt barnet hemmelig for sin familien. Moren hans gikk hele livet med en sorg over at hun ikke fikk barnebarn - likevel valgte altså mannen å ikke si noe - forstå det den som vil!!!!!1 (i dette tilfellet hadde mannen et kjempegodt forhold til moren og resten av familien)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hun ble såret fordi hun ikke kunne brilliere med at hun skulle bli bestemor.

Min mor er psykisk syk, er mest intrisert i seg selv. Så jeg vet at hun ikke holder seg vekk fra oss fordi hun er såret. Eller mener du at det er greit at en bestemor sier at jeg har lyst å denge ungen fordi h*n står foran tven når det er en såpeserie damen følger med på. Eller at hun sier til folk at hun er bestemor til x antall barn, men glemmer å nevne alle barna sine-hun sier aldri at hun er mor til søsteren min men barnebarnet nevner hun. SÅ IKKE PÅSTÅ NOE DU IKKE VET.

Jeg bare luftet en vinkling for ts.

Dette skrev du ingenting om i ditt første innlegg, så ikke bruk kjeft på meg. Jeg svarte utifra noe jeg tenkte kunne være en årsak, jeg har ikke påstått noe som helst.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks.

Skrevet

Prøv å tenk på hva besteforeldrene har gjort for dere i alle år,

Jeg bare forstår ikke hva som overhodet gjør at noen kan finne på å utsette besteforeldre for noe så fælt.

Tro meg, det finnes de av oss som holder besteforeldrene unna fordi vi ikke ønsker å utsette barna våre for dem.

Det må være fantastisk å ha ett godt forhold til sine foreldre. Men desverre også veldig vanlig at man ikke har det.

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

Tro meg, det finnes de av oss som holder besteforeldrene unna fordi vi ikke ønsker å utsette barna våre for dem.

Det må være fantastisk å ha ett godt forhold til sine foreldre. Men desverre også veldig vanlig at man ikke har det.

men når man har et såpass bra forhold til dem at man drar på julebesøk til dem, så har man vel også et såpass bra forhold at man kan fortelle dem at man venter/har fått barn..

Skrevet (endret)

Det kan jo ikke være så enkelt at TS sin samboer bare har et dårlig forhold til foreldrene. Han holder det jo hemmelig for vennene sine også? Eller kanskje det er bare for at foreldrene ikke skal få vite det via noen av dem? + at hvis han virkelig hadde et dårlig forhold, så hadde han jo ikke fortalt det nå heller.

Endret av Jade
Skrevet

men når man har et såpass bra forhold til dem at man drar på julebesøk til dem, så har man vel også et såpass bra forhold at man kan fortelle dem at man venter/har fått barn..

Trenger ikke ha noe godt forhold for å dra på julebesøk heller ( plikt en gang i året for mange), men......

Menet her ligger i å ta barnet med på dette julebesøket, der skurrer det om forholdet til familie/venner i mine ører. Enten så forteller man det ikke i det hele tatt, eller man forteller raskt.

Ikke at jeg har noen fasit på det, men det høres mestr logisk ut

Skrevet

Jeg kjenner noen som mistet et barn sent i svangerskapet. Da de ble gravide igjen fikk kun de aller nærmeste vite om det før det ble fødsel. Men da fødselen var vel overstått fikk alle vite det. Dette har jeg ikke problemer med.

Trådstarters mann, og ikke minst trådstarter som "finner seg i" morsomhetene til mannen, det forstår jeg ikke.

Da må jo personen ha holdt seg unna alle i hele svangerskapet, for det er litt vanskelig å skjule en svær mage.

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke ha noe godt forhold for å dra på julebesøk heller ( plikt en gang i året for mange), men......

Menet her ligger i å ta barnet med på dette julebesøket, der skurrer det om forholdet til familie/venner i mine ører. Enten så forteller man det ikke i det hele tatt, eller man forteller raskt.

Ikke at jeg har noen fasit på det, men det høres mestr logisk ut

Jo, mange mener det. For mange blir det feil å komme ved juletider / 1 gang i året av plikt, fordi det fremstår som veldig falskt.

Mange har svært anstrengt forhold til sin familie, og noen har null kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Dette skrev du ingenting om i ditt første innlegg, så ikke bruk kjeft på meg. Jeg svarte utifra noe jeg tenkte kunne være en årsak, jeg har ikke påstått noe som helst.

Jeg bruker kjeft fordi du kommer med opplagte svar, uten å vite bakgrunnen. Jeg sa ungenting til min samboer om at moren min er gal. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde noe særlig kontakt, men jeg var ikke klar til å åpne meg for han. Det var det jeg mente med mitt innlegg, at ts ikke nødvendigvis vet alt. Men selvfølgelig forstår jeg at hun er såret. At du kommer med dine tanker omkring hvordan jeg såret min mor har ingenting med dette å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått høre et par temmelig skrudde historier i samme gate som denne, så dette er ikke det mest sjokkerende jeg har hørt i det siste. Det finnes mange spesielle mennesker i denne verden.

Ja, husk da at mange ville kalle deg og meg "spesielle" også.

Så hva som er "spesielt" har heldigvis verken du eller jeg fasit på. Men vi kan selvsagt få ha en mening om hva som er spesielt for oss.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper foreldrene hans kommer til å bli lei seg når dere kommer til de med en unge på hele 7 månder. Det er bare ikke forsvarlig.

Hvorfor er ikke det "forsvarlig"?

Ingen har krav på å vite om et svangerskap, eller et barn, utenom myndighetene og foreldrene selv.

Det er ikke en menneskerett å få vite alt om privatlivene til folk. Husk at mange anser graviditeter og babyer som en privatsak, og dessuten: hvorfor haster det slik for deg å få vite om alt?

Noen ønsker mer tid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...