Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet familien og vennene hans om at du eksisterer? Dere bør si det før dere reiser dit. Dere vet ikke hvordan de vil reagere, og om dere får bo der etter "overraskelsen".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....... !!

Ikke vet jeg hva jeg skal si.. men tenk hvor såra de besteforeldrene/foreldrene blir..

:nei:

• Liker 2
Skrevet

Det første jeg tenkte var; Greit nok at han er en ordentlig tulling, men at du har godtatt det er enda verre.

• Liker 4
Skrevet

Håper det der bare er tull.. Sånt forteller man foreldre osv med engang!!

Skrevet

herregud... jeg er sjokkert!

TS, nå må du nesten svare... dette ble for ille. Håper hele greien bare er tull!!

Skrevet

Er vel litt merkelig.Han kan ikek skjule det til evig tid. Foreldrene vil nok bli skuffet om de var "normale". Det ville jeg blitt som besteforeldrer. Men hva er den ergentlige grunnen?

Er hans foreldre veldig religøse og vil dere skal være gift ovs.ikke barn utenfor ekteskepet?

Elleer han veldig usikker på om han vil satse på deg som partner?

Kan være han ikke ville ha barnet dere har fått sammen?

en mann

Skrevet

Her er det utvilsomt noen ugler i mosen. Kanskje han er av den som lever parallelle liv?

• Liker 7
Skrevet

Besteforeldre har kanskje ikke en moralsk plikt til å vite. Men jeg synes at barnet har en rett på besteforeldre fra begge sider,så sant de er oppegående, at de lever og du som du her sier er sammen med barnets far.

Gjest frøken am
Skrevet

Jeg synes ikke de har noen rett i det hele tatt. Og blir de såret får de bare bli det.

Problemet oppstår vel fordi dette er VELDIG VANLIG at man nevner? Hvordan i alle dager blir det mellom dere hvis dere plutselig står der med ungen på armen?

Med tanke på relasjoner dere mellom fremover i tid ville jeg vel sagt noe.

Skrevet

Jeg har litt problemer med å tro på denne historien, tror det er bare tull.

Det er vel ingen mennesker som gjør sånt?

• Liker 3
Gjest pysepusen
Skrevet

:overrasket:

Jeg hadde bedt ham fortelle det sporenstreks! Om det hadde vært en grunn til å ikke fortelle dem det, så hadde dere gjerne ikke planlagt julebesøk?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som at han skammer seg over både deg og barnet.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har ikke du fortalt det til foreldrene hans da? Det er faktisk ditt ansvar å sørge for at de får delta i dette fra begynnelsen, når han ikke gjør det selv.

Det er helt tydelig at det er en annen grunn til dette, som han ikke forteller deg.

Men du er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen selv, når du er sammen med, og får barn med en sånn idiot..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han har vel sine grunner (dårlig humor, foreldre han ikke vil ha kontakt med osv.), men synes du at de er bra nok?

Får det deg ikke til å tenke på hva han unlater å fortelle deg av viktige og alvorlige ting?

Endret av Knitcat
Skrevet

Han har nok sine grunner. Hvordan er forholdet til hans foreldre? Hvordan var oppveksten hans?

Jeg dukket opp på døren til min mor 7 måneder på vei uten at hun visste det fra før.

Vel ble hun sint, sur og kjempe fornærma. Men jeg var ikke intrissert i at hun skulle ha noe med min graviditet å gjøre. Det er min baby. Og jeg vet nå at det var riktig for hun bryr seg ikke om ungen uansett.

• Liker 1
Skrevet

Her ligger det nok grunner bak som han kanskje ikke vil ut med.

Jeg har selv holdt min egen far langt unna mine unger. Hvis de en gang vil bli kjent med han skal de få lov til det, men det ser ikke slik ut foreløpig. Og jeg må si jeg krysser fingrene for at det aldri skal skje heller.

Besteforeldre har ikke KRAV på å få vite, men jeg synes i alle fall at samboer bør få vite grunnen til hvorfor ikke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig i at det kanskje virker uhørt for alle som har et godt forhold til sine foreldre, men ikke alle har det. Og selv om dere drar på Julebesøk betyr ikke det at han har et forhold til foreldrene, det kan være en pliktgreie en gang i året for alt vi vet - men at han ikke har vært totalt åpen og ærlig med TS om sitt forhold til foreldrene og familien syns jeg er mer å reagere på.... Det å komme med vage hentydninger som de TS beskriver er for meg ikke ok.

Her ville jeg nok ikke latt det gå så langt at barnet faktisk var født uten å følge opp overfor samboer på grunnene, men nå har TS valgtå gjøre det slik så får hun nesten ta oppgjøret med seg selv først på hvorfor det var greit helt til nå...

Personlig ville jeg ikke valgt en slik løsning, jeg ville nok satt hardt mot hardt og sagt at han fikk informere nå så de kunne venne seg til tanken - og så heller si ifra at han ikke ønsker de skal "lage noe styr" av dette og så får han ri av "stormen" med TS sin støtte, de har tross alt begge latt det komme dit hen at barnet er født uten at noen vet..

Skrevet

Vet nesten ikke hva jeg skal si jeg! Dette er en røre som har gått for langt. Jeg hadde gjort noe med det leeenge før barnet hadde kommet til verden, jeg kan ikke fatte at det går an å bare finne seg i dette? Høres jo ut som han skammer seg over dere?

Jo lenger man venter, jo verre blir det. Men å vurdere å troppe opp på døra med en baby foreldrene hans ikke visste om, det er fullstendig sinnsykt.

Gjest Swipper
Skrevet

Blir helt ærlig ganske sjokkert! Hadde det vært min sønn som plutselig hadde dukket opp på døra med et lite barn, hadde jeg blitt så forbanna! Håper for all del at dette er tull. Hvis ikke bør du virkelig sette deg ned å prate skikkelig med mannen din, for her er det garantert ugler i mosen!

• Liker 1
Skrevet

det er jo ikke bare hans foreldre som ikke vet det.

det er snakk om all familie og venner.

Da kan det ikke unnskyldes med en vond barndom spør du meg.

Vet noen i hans verden at du eksisterer TS? Har du møtt de?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...