Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hm, er dette seriøst?

Får svare ordentlig, just in case!

Jeg ville stilt store spørsmålstegn til hvorfor han ikke har sagt noe til noen i familien, eller andre kjente fra hjemplassen!

Som andre skriver her, vet de at han bor sammen med deg? At han har kjæreste?

Er han hjemme uten deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Han har nok sine grunner. Hvordan er forholdet til hans foreldre? Hvordan var oppveksten hans?

Jeg dukket opp på døren til min mor 7 måneder på vei uten at hun visste det fra før.

Vel ble hun sint, sur og kjempe fornærma. Men jeg var ikke intrissert i at hun skulle ha noe med min graviditet å gjøre. Det er min baby. Og jeg vet nå at det var riktig for hun bryr seg ikke om ungen uansett.

Har den tanken falt deg inn at hun ble så såret at du ikke engang fortalte tidligere at du var gravid, og at hun nå ikke tør vise hva hun føler, at hun sikkert mer enn gjerne ville hatt kontakt med både deg og babyen? Foreldre har følelser de også, skjønner du.

• Liker 9
Skrevet

Rareste jeg har hørt.. Har du vært på besøk der han er fra? Kjenner du ham godt? Jeg hadde lurt på om han hadde kjerring og unger der han er fra..

• Liker 4
Skrevet

Det må ligge grunner bak dette du ikke har fått rede på frem til nå. Hvilke kan vi bare spekulere i, dette er det kun din mann som vet.

Du har barn med mannen og bor sammen med han, da er det virkelig på høy tid at du får vite hvorfor han vil holde et så viktig element her i livet som familieforøkelse hemmelig.

• Liker 1
Skrevet

For 3 måneder siden fikk jeg mitt første barn med min samboer. Han har ikke ønsket å dele dette med hverken venner eller familie. (de bor på en annen del av landet).

Har besteforeldre en moralsk plikt å få vite?

Nei, jeg synes i grunnen ikke at besteforeldre eller andre slektninger har noen som helst slags "moralsk plikt" til å få vite om et barn.

Det mannen jo gir et kraftig signal om er hans relasjoner med sin familie og bekjente på en helt annen kant av dette langstrakte landet.

Om disse relasjonene ikke er så sterke, eller gode, eller tilstede, hvorfor skal han innvie dem?

Jeg kan godt forstå ham, og det sier seg jo selv at han ikke ser for seg at besteforeldrene (hans side) ikke kommer til å ha kontakt med barnet. Og det er jo faktisk en ærlig sak.

Jeg vet om 2 andre der de ikke opplyste om at det ble født et barn: de bidde i utlandet og informerte ikke foreldre i Norge. Kontakten var dårlig og de så ikke for seg at den skulle bli bedre.

Det er ikke alle bedteforeldre som er gode personer, eller heldig å ha i livene.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er dårlig gjort å ikke si noe jeg. Hadde dattra eller sønnen min ikke sagt noe om at jeg hadde blitt bestemor, så hadde jeg blitt fryktelig sint og skuffet! Skjønner virkelig ikke at noen kan gjøre sånt? Babyen har jo tanter, besteforeldre osv. Synes det er slemt å ikke informere de en gang og bare komme på døren senere med ungen. Sjokkerende.

Skrevet

Jeg klarer ikke ta dette seriøst, dette må jo være et troll?

• Liker 3
Gjest Survival
Skrevet

For 3 måneder siden fikk jeg mitt første barn med min samboer. Han har ikke ønsket å dele dette med hverken venner eller familie. (de bor på en annen del av landet).

Argumentet er at han ikke ønsker stresset med besøk, mas osv.

Har besteforeldre en moralsk plikt å få vite? Jeg er litt bekymret for at svigers skal tro at det er jeg som har bestemt dette. Min familie har vist det fra dag 1. Planen er at vi skal overraske dem når vi skal på julebesøk, men frykter litt at det kan bli en negativ opplevelse da de kan føle seg holdt utafor.

Fyfaen for en egoistisk "løsning". Prøv å tenk på hva besteforeldrene har gjort for dere i alle år, og deretter regn ut moralen dere mangler. Du kan nok forvente deg et litt anspent, negativt julebesøk i og med at dere dukker opp med en ukjent baby som besteforeldrene har vært skjermet for i så mange måneder.

Jeg bare forstår ikke hva som overhodet gjør at noen kan finne på å utsette besteforeldre for noe så fælt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke ta dette seriøst, dette må jo være et troll?

Eh, jeg vet om flere tilfeller der voksne barn unnaholder informasjon om barn de får, for sin egne foreldre. Dette fordi de ikke har noe særlig kontakt. Finnes flere av de.

De må ikke være troll bare fordi du ikke ville ha gjort det valget selv.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å tenk på hva besteforeldrene har gjort for dere i alle år,

Og du er helt sikker på at i alles liv, så er det besteforeldrene "har gjort" er av det gode slaget? Kan hende de bare betyr negativ energi.

Besteforeldre fortjener ikke automatisk noe som helst, bare fordi de er besteforeldre. Folk her er jammen snevre.

• Liker 5
Skrevet

Eh, jeg vet om flere tilfeller der voksne barn unnaholder informasjon om barn de får, for sin egne foreldre. Dette fordi de ikke har noe særlig kontakt. Finnes flere av de.

De må ikke være troll bare fordi du ikke ville ha gjort det valget selv.

Jeg reagerer ikke på at foreldrene ikke vil ha besteforeldrene i livet sitt, eller at de ikke forteller at de har fått et barn, jeg er fullt klar over at ikke alle familieforhold er perfekte. Det jeg reagerer på er at far ikke orker "besøk og mas", men innbiller seg at det skal bli en superfantastisk overraskelse til jul?

En annen ting jeg reagerer på er at ingen får vite noe, ikke en gang venner?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke vil si noe til verken familie eller venner?? :klo:

Du/dere som gjør sånn, åssen hadde dere reagert om deres egne barn ikke gadd å si til dere at du skulle bli bestemor? Bare dingte på døren en dag med en unge på armen? Jeg hadde blitt forbannet og ikke minst lei meg for at h*n ikke ville si noe til meg. Bare holdt meg utenfor. Hadde blitt utrolig såret. Forstår ikke hva noen tenker med jeg.

At dere liksom har tenkt til å "overraske" dem på julebesøket er bare helt vilt. Har ikke ord! Ikke forvent at det kommer til å bli et kjempe koslig julebesøk hvis dere skal gjøre det.

Endret av smalls
Gjest Survival
Skrevet

Og du er helt sikker på at i alles liv, så er det besteforeldrene "har gjort" er av det gode slaget? Kan hende de bare betyr negativ energi.

Besteforeldre fortjener ikke automatisk noe som helst, bare fordi de er besteforeldre. Folk her er jammen snevre.

I 99% av tilfeller har besteforeldre vært nøkkelpersoner i livene til foreldrene, så jeg tok utgangspunkt i det. Om noe annet er tilfelle er det bare å overse den delen av innlegget mitt.

Skrevet

Her ligger det nok grunner bak som han kanskje ikke vil ut med.

Jeg har selv holdt min egen far langt unna mine unger. Hvis de en gang vil bli kjent med han skal de få lov til det, men det ser ikke slik ut foreløpig. Og jeg må si jeg krysser fingrene for at det aldri skal skje heller.

Besteforeldre har ikke KRAV på å få vite, men jeg synes i alle fall at samboer bør få vite grunnen til hvorfor ikke.

Jeg tror også det er noe liknende som er årsaken her. Det er mange som ikke har kontakt med foreldrene sine av grunner som er fryktelig ubehagelig å snakke om.

Men TS, han er samboeren din og far til barnet ditt! Det er på tide du får vite grunnen til at han ikke har fortalt familien om barnebarnet deres. Om foreldrene hans kan være farlige for barnet på noen måte, burde han ha fortalt deg det for lenge siden. :tristbla:

• Liker 4
Skrevet

Du/dere som gjør sånn, åssen hadde dere reagert om deres egne barn ikke gadd å si til dere at du skulle bli bestemor?

Hadde nok sett på det som en naturlig oppfølging av forholdet jeg hadde med sønnen/datteren fra før av. :filer:

Har man et jevnt over godt forhold til sin far eller mor, så forteller man selvsagt om at det kommer en baby, når termin nærmer seg.

Mange ønsker absolutt ikke å fortelle noe til noen før det minst har gått 4-6 måneder, pga fru\ykt for komplikasjoner.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å holde noe sånt hemmelig. Ihvertfall ikke for besteforeldrene. Blir kanskje litt rart å komme på besøk og poppe opp utenfor døra med en unge på 1år?

Jeg personlig skal ikke fortelle mine besteforeldre når jeg skal ha barn. Det har sin grunn og jeg vil ikke at de skal være oldeforeldre til mitt barn og ha noe med det barnet å gjøre når de så vidt tåler trynet mitt. :sjenert:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes - uansett hva slags forhold barn og foreldre har - at det er enkelte ting man forteller selv, slik at disse slipper å høre rykter, men tvertimot får høre fra kilden om dette.

Slike ting er:

- dødsfall

- inngåelse av forhold

- fødsler

- avslutning av forhold

Jeg har selv opplevd å lese i avisen om et dødsfall jeg burde vært informert om og det var ikke noe godt. Jeg vet veldig godt grunnen for at informasjonen uteble, det hjelper bare ikke.

Det er ingen "fantastisk overraskelse" å bli overrasket med en baby julaften. Det er rett og slett sykt.

Jeg kan heller ikke forstå at forholdet kan være så kaputt og dårlig at det forklarer og forsvarer ingen kontakt når man velger å feire jul sammen med de samme.

Jeg forstår ikke trådstarter som har gått med på morsomhetene.

Skrevet (endret)

Hadde nok sett på det som en naturlig oppfølging av forholdet jeg hadde med sønnen/datteren fra før av. :filer:

Har man et jevnt over godt forhold til sin far eller mor, så forteller man selvsagt om at det kommer en baby, når termin nærmer seg.

Mange ønsker absolutt ikke å fortelle noe til noen før det minst har gått 4-6 måneder, pga fru\ykt for komplikasjoner.

Åja så man skal holde noe så stort hemmelig pga frykt for komplikasjoner?!. Skjønner meg ikke på de som ikke gidder å fortelle dette. Sjokkernde til tusen.

Å den planen til ts er bare helt syk! Jøss foreldrene kommer nok til å bli overlykkelige når de åpner døren å der er barnebarnet som de aldri har hørt noe om :filer:

Endret av smalls
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg synes - uansett hva slags forhold barn og foreldre har - at det er enkelte ting man forteller selv, slik at disse slipper å høre rykter, men tvertimot får høre fra kilden om dette.

Slike ting er:

- dødsfall

- inngåelse av forhold

- fødsler

- avslutning av forhold

Jeg har selv opplevd å lese i avisen om et dødsfall jeg burde vært informert om og det var ikke noe godt. Jeg vet veldig godt grunnen for at informasjonen uteble, det hjelper bare ikke.

Det er ingen "fantastisk overraskelse" å bli overrasket med en baby julaften. Det er rett og slett sykt.

Jeg kan heller ikke forstå at forholdet kan være så kaputt og dårlig at det forklarer og forsvarer ingen kontakt når man velger å feire jul sammen med de samme.

Jeg forstår ikke trådstarter som har gått med på morsomhetene.

Heh forholdet kan ikke så dårlig hvis de skal feire julaften sammen med foreldrene hans. Da skjønner jegikke hvorfor han nekter å si noe. Merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...