Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Har du sagt noe til besteforeldrene?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:lete:

Vi venter i spenning her, altså...

Skrevet

Å herligeheten!

Dette er den sykeste tråden på lenge!!

:popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Men den er jo gammel da...lurer veldig på hva som har skjedd! :popcorn:

Skrevet

Jeg har ikke skrevet innlegg for å støtte oss :-) Jeg har nå vist denne tråden til samboer.

Hans første respons var at dette forumet måtte være fullt med damer uten veldig stor forståelse for forskjellige familierelasjoner. (han antar at 100% av de som har svart er damer). Han sier at mange av hans kollegaer syns det hørtes ut som en morsom overraskelse, men at de kanskje ikke ville gjort det selv.

Han poengterte følgende.

1. Han flyttet hjemmefra når han var 19 og i løpet av de årene har kontakten med foreldrene forsvunnet. Han kunne ikke huske selv når han hadde aktivt kontaktet dem. (det er som regel de som ringer)

2. Han føler han ikke har noe til felles med dem. I tilegg har han tidligere vært kategorisk mot barn når foreldrenene for en tid siden maset.(dette for at de skulle slutte å mase) (de maset veldig for 5-6 år siden)

3. Han tror at hvis han hadde fortalt det til foreldrene så ville det endt opp med at tanter, onkler og søskenbarn og enda mer perifiere slektninger ville diskutert han bak hans rygg. Han ønsker ikke at noen skal blande seg opp i hans liv og hans valg andre enn de han velger å dele det med. Som han selv sier: jeg har mer kontakt med resepsjonisten på jobb, jeg har ikke fortalt henne det.

4. Han har tidligere ikke aktivt fortalt ting til foreldre uten noen problem. F.eks når han fikk sin første jobb etter studiene fortalte han det ikke før foreldrene ringte eksplistt og spurte om jobbsøking. For han var det den største opplevelsen frem til barnefødselen. Han tror egentlig at foreldrene hans ikke vil bli helt overrasket over at HAN fant på en slik overraskelse. Han mener det er typisk han og ikke er gjort for å være slem.

Anyway, så planlegger han å varsle hans søstre slik at de kan ta det videre. Han antar at bygdesladderet gjør resten.

Det spiller ingen rolle om mesteparten av svarene er fra kvinner eller at man har forskjellige familierelasjoner. Man sier klart i fra til familien sin når man har fått et barn. Det er ren høflighet. Jeg har ikke særlig kontakt med mine foreldre, men jeg har da fortalt dem om barnebarna sine når de ble født!

Hvordan tror du foreldrene hans vil føle seg når dere forteller om barnet deres flere måneder etter at det er født? Tror du de vil bli særlig glade?

Jeg for min del ville blitt veldig veldig skuffet og ikke minst veldig såret hvis min datter/sønn ikke hadde sagt noe om mitt barnebarn før flere måneder etter fødselen.

Og at du går med på er merkelig, synes nå jeg. Man kan lage en morsom overraskelse når man vil fortelle familien at man venter barn eller at man har fått et barn rett etter fødselen, men når man drøyer det til flere måneder, da synes jeg det blir helt feil.

Det spiller heller ingen rolle om han har hatt lite kontakt med foreldrene sine/føler at han ikke har noe til felles med dem. Har det ikke skjedd noe mellom dem som gjør at han ikke har hatt kontakt, så bør han fortelle det den dag i dag og ikke vente til jul.

Uansett hva du skriver og forteller om i svarene dine, så må jeg si at jeg synes det er ekstremt merkelig når han ikke vil si det til sine foreldre før det har gått mange mange måneder. Da synes jeg at det er noe som skurrer....uansett....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...