Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

PS:Men denne adferden her fra deg og din mann overfor svigers:

Ikke ta kontakt men la dem ringe en gang i året, ikke invitere dem til bryllup, ikke si dere er gravid, ikke si barnet kom, ikke komme til jul eller noe.

Hadde jeg vært din svigermor og svigerfar så an det godt være at det hadde vært deg og din sønn som ble brutalt kuttet ut av MITT liv, og ikke omvendt.

Det aner meg at det er litt seint av deg etter 13 år å begynne å lure på om svigermor kanskje ikke tenker de varmeste tanker om nettopp deg, heller, så overstrømmende du tydeligvis har vært mot henne..

Du har jo ikke akkurat vært hyggelig og tatt kontakt har du det?

Bare tygg litt på det...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette et sykt, rett og slett sykt... :haar:

Hun har dessverre ødelagt for seg selv med å la alt skure og gå i 13 år, og nå fått et barn uten å si noe.

Og finner på unnskyldninger til å ikke begynne å rydde opp.

Vel, kanskje denne tråden ble en oppvekker, sekv om det virker som hun velger unngåelsesstrategien en gang til.

Mannen bestemmer hva hun skal si og ikke si, og reaksjoner på KG bestemmer tydeligvis om hun skal tørre å dra på juleferie.. Hun har jo ikke særlig selvstendighet, har hun vel det...

• Liker 1
Skrevet

Synes dette mildt sagt er noe spesielt...

At du, TS, er mer redd for at de kommer til å tro at det er du som står bak, enn du er for hvor såret de kommer til å bli, sier en del.

Og det å fortelle om et barn som er født måneder tilbake, er slett ikke det samme som å fortelle om et pågående svangerskap. Det å få vite om svangerskapet, betyr at en har tid til å glede seg til babyen blir født, gjette på kjønn, glede seg til den lille familieforøkelsen er der. For ikke å snakke om glede seg til telefonen om at "nå er lille kommet til verden, sender bilder snart". Og jeg kan ikke begripe at du ikke unner hans foreldre den tiden med spenning, som du unner dine egne foreldre, med tanke på at du ikke har noen uoverensstemmelser med dem.

Å unnskylde seg med at de har andre barnebarn, og andre barn som også kan gi dem barnebarn, er rimelig tynn. For de aller fleste besteforeldre, er det like spennende med barnebarn nr. 1, som det er med nr. 18. De er like velkomne i familien, selv om de gjerne har mer kontakt med noen, enn med andre.

Og hva bryllup angår; i "vanlige" bryllup, selv med mange gjester, pleier som regel familiene til paret å være invitert. Så om du innbiller deg at de vil ha så voldsomt med forståelse, tror jeg du tar feil. Mulig de ikke vil si så mye til dere, men at de kommer til å være veldig lei seg og såret, er jeg i liten tvil om.

I disse tilfellene vil jeg påstå at du som barnets mor og kommende brud, har all rett til å sette foten ned og trumfe igjennom at hans familie blir inkludert på lik linje med din. Eller er din familie så mye mer verdt, at du ikke vil gi dem "konkurranse"? Har du ikke litt dårlig samvittighet overfor disse som muligens ikke har gjort noe for å bli utelatt fra livene deres? Din familie er ikke mer familie, i og for seg, enn det hans familie er... Men siden du ikke insisterer på å inkludere dem, såpass at de iallefall får informasjon, og invitasjon, tillater du jo at hans familie blir mindreverdig i forhold til dine. Selv om dette ikke er blant dine nærmeste, betyr ikke det at du ikke bør insistere på at de i visse situasjoner skal behandles likt. Selv om dine foreldre vil ha mer kontakt med barnebarnet, er det aldeles ikke mer deres barnebarn, enn dine svigerforeldres. Og det har ingen ting å si at hans foreldre er skilt; barnebarnet er like mye deres, som dine foreldres.

Du tillater at disse menneskene holdes utenfor, av grunner de tilsynelatende ikke er skyld i. Om han har gode grunner til å holde dem utenfor, greit nok. Men all den tid det er utelukkende på grunn av "mas og besøk", synes jeg du burde vise rettferdighetssans nok til å inkludere besteforeldrene på farssiden også, på lik linje med dine egne, selv om han ikke gidder.

• Liker 5
Skrevet

En annen ting jeg syns er rart er at TS i 13 år ikke har lurt på å få vite noe om bakgrunnen som gjør at han ikke vil ha kontakt med familien, men bare latt humla suse...

Bare det er for meg uforståelig.

• Liker 1
Skrevet

Og om noen av mine døtre havner i en lignende situasjon, håper jeg inderlig de har vett til å skjønne at enkelte ting bør parets respektive familier likestilles i. Uansett hvems familie det er snakk om. Jeg ville ikke blitt glad om en av mine døtre viser den unnfallenheten du gjør, selv om jeg skulle være den heldige besteforelderen som ble inkludert...

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil ikke familien hans bli invitert til bryllupet?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil ikke familien hans bli invitert til bryllupet?

Mas og bråk. Noe han ikke ønsker.Tydeligvis.

Skrevet

PS:Men denne adferden her fra deg og din mann overfor svigers:

Ikke ta kontakt men la dem ringe en gang i året, ikke invitere dem til bryllup, ikke si dere er gravid, ikke si barnet kom, ikke komme til jul eller noe.

Hadde jeg vært din svigermor og svigerfar så an det godt være at det hadde vært deg og din sønn som ble brutalt kuttet ut av MITT liv, og ikke omvendt.

Det aner meg at det er litt seint av deg etter 13 år å begynne å lure på om svigermor kanskje ikke tenker de varmeste tanker om nettopp deg, heller, så overstrømmende du tydeligvis har vært mot henne..

Du har jo ikke akkurat vært hyggelig og tatt kontakt har du det?

Bare tygg litt på det...

Det kan godt hende at man ender opp med et slikt scenario, hvor de velger å kutte oss ut. Nå vil vel andre kanskje si at vi allerede er kuttet ut med kun kontakt 1 gang i året.

Jeg har aldri følt det naturlig at jeg tok kontakt tidligere. Som sagt flyttet han fra hjemplassen ganske kort tid etter vi ble sammen, og siden den gang har vi møttes kanskje 6-7 totalt inkluder de gangene de har vært hos søstrene og vi har møtt dem der)

Vi har lite til felles. Beggge hans foreldre er typisk karrieremennesker som har pushet barna til å bli flinkest mulig på skole osv, mens jeg har bare en kort utdannelse (3 årige høyskole) og nok ikke er den perfekte samboer for hans sønn. (de skulle vel helst sett at han traff noen med Master i noe viktig) (de har aldri antydet noe slikt overfor meg, men man gjør sine tanker når man ser hvilke karrierer hans søstre har gjort). At det i tilegg finnes halvsøsken og steforeldre i bildet har nok gjort sitt at jeg iallfall ikke har orket å blande meg inn.

Skrevet

Det kan godt hende at man ender opp med et slikt scenario, hvor de velger å kutte oss ut. Nå vil vel andre kanskje si at vi allerede er kuttet ut med kun kontakt 1 gang i året.

Jeg har aldri følt det naturlig at jeg tok kontakt tidligere. Som sagt flyttet han fra hjemplassen ganske kort tid etter vi ble sammen, og siden den gang har vi møttes kanskje 6-7 totalt inkluder de gangene de har vært hos søstrene og vi har møtt dem der)

Vi har lite til felles. Beggge hans foreldre er typisk karrieremennesker som har pushet barna til å bli flinkest mulig på skole osv, mens jeg har bare en kort utdannelse (3 årige høyskole) og nok ikke er den perfekte samboer for hans sønn. (de skulle vel helst sett at han traff noen med Master i noe viktig) (de har aldri antydet noe slikt overfor meg, men man gjør sine tanker når man ser hvilke karrierer hans søstre har gjort). At det i tilegg finnes halvsøsken og steforeldre i bildet har nok gjort sitt at jeg iallfall ikke har orket å blande meg inn.

Du har sabotert deg selv. Og nå er du i ferd med å gjøre det verre.

Lykke til i framtiden, eller gjør noen grep før det er ennå mer for sent.

• Liker 3
Skrevet

Det høres jo ut som han har asperger syndrom.du får google og se om du kjenner han igjen i symptombildet.han avviker i alle fall kraftig fra normalen

• Liker 1
Skrevet

Ja nå er vi tre her som har nevnt Aspergers. Hvis du ser på linken jeg postet i mitt forrige innlegg i denne tråden vil jeg tippe du kjenner igjen mange trekk!

Og nå spekulerer jeg veldig, men om så er tilfellet, så er det jo veldig sannsynlig at familien vet om dette, og at det kan være den primære grunnen til at han holder dem på avstand, fordi han ikke vil at det skal komme for en dag. Det at han faktisk klarer å avskjære seg så totalt familien viser nok en gang til et typisk trekk ved Aspergere ifht. følelser og sosiale relasjoner.

Uansett er jeg glad for at disse stakkars menneskene i hvertfall har to barn til som utifra det du har fortalt er normale og oppegående.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Sitat fra deg:

Han jobber mye og syns det er ufattelig kjedelig høre på foreldre fortelle sladder om hjemstedet i tilegg til at han ikke ønsker å fortelle noe om hans liv da de ikke vil forstå seg på hva han jobber med. (han har prøvd å forklare meg hva han jobber med, men det er alt for komplekst for meg slik at jeg vet han bare jobber med noe teknisk for et selskap som jeg aldri hadde hørt om før han fikk jobben).

-------------------------------------------

I innlegget du har skrevet nå forteller du at foreldrene er typiske karrieremennesker. Da har de vel selv interessante arbeidsoppgaver og skulle kunne snakke med sønnen sin på et "høyere" nivå, selvom de ikke har samme type jobb.

Jeg får ikke dette til å rime med det du skriver om at de (bare) forteller sladder fra hjemstedet. Jeg vet ikke hva du mener med sladder. Det høres negativt. Å fortelle om løst og fast, om saker og ting som har skjedd på hjemstedet osv. i løpet av årene, regner ikke jeg som sladder.

• Liker 3
Skrevet

Det høres jo ut som han har asperger syndrom.du får google og se om du kjenner han igjen i symptombildet.han avviker i alle fall kraftig fra normalen

Jeg leste gjennom artikkelen på Wikipedia. Det er jo en god del som matcher veldig bra, mens andre ting som jeg føler ikke matcher i det hele tatt.

Ting som matcher veldig bra:

"Manglende evne til å vise empati overfor andre er muligvis det mest dysfunksjonelle aspektet ved Aspergers syndrom.[2] Personer med Aspergers syndrom har problemer med grunnleggende elementer i sosial interaksjon. Den sosiale svekkelsen kan vise seg i en manglende evne til å utvikle vennskap og i liten interesse for å delta i aktiviteter sammen med andre. De mangelfulle sosiale evnene kan også vise seg i en manglende evne til å kunne "gi og ta" sosialt eller emosjonelt, og i svekket nonverbal atferd inkludert redusert blikk-kontakt, ansiktsmimikk, kroppsholdning og bevegelser"

Det var en rekke til ting på sosiale kjennetegn som er trffende på han. Det med redusert blikkontakt er veldig vanlig. Når vi er ute ser han ofte mye ned. Det at han aldri gjør noe selv for å opprettholde kontakt med sine venner (de drev en stund og ringte han).

"Personer med Aspergers syndrom har ofte en stereotyp atferd, smale interesser og en preferanse for aktiviteter preget av gjentakelser. De kan være unormalt intense eller fokuserte, ha lite fleksible rutiner, bevege seg på stereotype og repetitive måter, eller være svært opptatt av bestemte deler av objekter.[17]"

Også her har han sine preferanser. Han er veldig opptatt av jobb og gjøre den best mulig. Nå som ungen har kommet har han vært veldig opptatt av den og sitter ofte timesvis og ser på mens han sover. I tilegg er han veldig opptatt av damerumper, spesielt de små spretne som han ser på sommerstid i Oslo. Det dog er kanskje felles med de fleste gutter.

Jeg har aldri tenkt på han som annet enn litt sær, men det er kanskje noe her. Men nå vet jeg ikke om vi alltid i samfunnet skal ha en diagnose på alt.

Skrevet

Sitat fra deg:

Han jobber mye og syns det er ufattelig kjedelig høre på foreldre fortelle sladder om hjemstedet i tilegg til at han ikke ønsker å fortelle noe om hans liv da de ikke vil forstå seg på hva han jobber med. (han har prøvd å forklare meg hva han jobber med, men det er alt for komplekst for meg slik at jeg vet han bare jobber med noe teknisk for et selskap som jeg aldri hadde hørt om før han fikk jobben).

-------------------------------------------

I innlegget du har skrevet nå forteller du at foreldrene er typiske karrieremennesker. Da har de vel selv interessante arbeidsoppgaver og skulle kunne snakke med sønnen sin på et "høyere" nivå, selvom de ikke har samme type jobb.

Jeg får ikke dette til å rime med det du skriver om at de (bare) forteller sladder fra hjemstedet. Jeg vet ikke hva du mener med sladder. Det høres negativt. Å fortelle om løst og fast, om saker og ting som har skjedd på hjemstedet osv. i løpet av årene, regner ikke jeg som sladder.

Jeg tror han jobber med noe datachipper som brukes til noe spesielt og som vist kan gjøre noe fantastisk.(som sagt han har prøvd å forklare det en gang, men jeg falt av etter han sa converter) Hans foreldre har null peiling på sånt,selv om de har kommet langt innefor sine yrker.

Med sladder menes f.eks

- Søskenbarn A har fått barn

- Søskenbarn C har kjøpt seg nytt hus

- Tante B har rygget på en lyktestolpe

Rett og slett unyttig informasjon om andre personer som ikke er med i samtalen.

Skrevet

Skamme dere skulle dere! :kjefte:

Skrevet

Skamme dere skulle dere! :kjefte:

Hvem og hvorfor?

Skrevet

Hvem og hvorfor?

TS og sambo vel, tenk å gjøre noe så slemt og egoistisk!

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvem og hvorfor?

TS og mannen ville jeg anta er ment.

Skrevet

TS og sambo vel, tenk å gjøre noe så slemt og egoistisk!

Ok. Da er jeg selvfølgelig enig. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror han jobber med noe datachipper som brukes til noe spesielt og som vist kan gjøre noe fantastisk.(som sagt han har prøvd å forklare det en gang, men jeg falt av etter han sa converter) Hans foreldre har null peiling på sånt,selv om de har kommet langt innefor sine yrker.

Med sladder menes f.eks

- Søskenbarn A har fått barn

- Søskenbarn C har kjøpt seg nytt hus

- Tante B har rygget på en lyktestolpe

Rett og slett unyttig informasjon om andre personer som ikke er med i samtalen.

TS, må si jeg føler stadig mer at du har jammen også noen skruer løse når det kommer til å forholde seg til andre mennesker.Så da reagerer du heller ikke på mannen din sin asosiale adferd,som er undelrig dersom de ikke har brukt hele hans barndom til å mishandle han på noe vis.(At du ikke undrer på dette heller, sier meg også at det er noen følere du mangler)

Hvis du kjente dem,denne familien hans, så kan det hende du syns det var svært hyggelig å høre at søskenbarn C har kjøpt seg hus, A har fått barn (Ser du , folk INFORMERER OM SÅNT...) og syns det var sjokkerende og leit at tanta B rygget på stolper og at du lurte på om hun har det bra.

Ikke at du syns det var unyttig info... :roll:

Men du har jo latt det gå 13 år der du har vært uintressert i dem, så du vet ingenting og er likegyldig til dem.Klart man får ikke mye ut av en samtale om folk man ikke kjenner,men det er noemalt å ville bli kjent.Noe du ikke har vært. På mange år.(Uten å stille spøsmålstegn til din manns avvikende adferd-For det er den.Noer har utløst den, og du er ikke intressert i hva... :roll: )

Og nå har du vel såret svigermor så dypt at om det er siste gang hun vil se anskitet ditt, blir jeg ikke forundra.

Og PS- jeg er MANN.

Og har ikke du en liten 3mndrs baby å ta vare på? Og taster på nettet midt på natta klokka 01:03...

Hmm...

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...