Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Når dere skal i selskap, hvordan gjør dere det med maten og slikt da? Spiser dere før dere reiser eller tar dere med egen mat? Jeg skal snart i dåp, og kjenner at det kan bli en stor utfordring.

Familie og venner vet at vi kun spiser lavkarbo, og blir vi bedt i selskap til de lager de lavkarbo mat. Skal i bryllup i august å da har jeg planer om å trykke i meg kaker og "vanlig" mat :-D så blir neste sprekk julafta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har dere sluttet helt å telle kalorier eller prøver dere å holde dere under så og så mye?

Har noen tips til oppskrifter forresten? Aner ikke hvor jeg skal begynne:P

Teller ikke kalorier fordi jeg blir så stappmett av de få måltidene jegspiser, så det tenker jeg ikke på. Mange dager vi kun spiser frokost og kvelds, og da spiser vi kvelds fordi vi "må". Er jo ikke sunt å gå på ett måltid om dagen.

Oppskrifter får du søke etter på Google eller kjøpe deg en kokebok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det vanlig å gå ned i uken når man spiser lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det vanlig å gå ned i uken når man spiser lavkarbo?

Individuelt. Noen 2kg, andre 0,2kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individuelt. Noen 2kg, andre 0,2kg

Skal ikke nekte for at det hadde vært fantastisk å gå ned 2 kg i uken! Det er en ting jeg har tenkt på - når man spiser lavkarbo, er det da viktig å passe på å få i seg nok vitaminer og slikt? Holder det med en skje tran om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Skal ikke nekte for at det hadde vært fantastisk å gå ned 2 kg i uken! Det er en ting jeg har tenkt på - når man spiser lavkarbo, er det da viktig å passe på å få i seg nok vitaminer og slikt? Holder det med en skje tran om dagen?

spørs om du er veldig streng eller ikke. ketolyse har jo egne mineraler og vitaminer - men mange oppdager magnesium når de begynner på lavkarbo, at den har en gunstig effekt. selv tar jeg tran og calsium i tillegg + magnesium. litt mer på ketolyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke nekte for at det hadde vært fantastisk å gå ned 2 kg i uken! Det er en ting jeg har tenkt på - når man spiser lavkarbo, er det da viktig å passe på å få i seg nok vitaminer og slikt? Holder det med en skje tran om dagen?

Jeg er veldig redd for å få i meg for lite, så jeg har økt grønnsaksinntaket noe. Spiser alltid tomat, agurk og litt paprika til hvert måltid. Går mye i sopp, løk, brokkoli og blomkål til middag. Mye bringebær, litt jordbær og blåbær til dessert. Pluss cantaloupe (sikkertfeil skrevet) melon, den er minst karber i :) Tar også trankapsler, og en multivitamin tablett :)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Bare på 3 dager med lowcarb igjen har vekten begynt å stabilisere seg og magen er MYE bedre allerede. Jeg må si jeg føler meg bra! Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på 3 dager med lowcarb igjen har vekten begynt å stabilisere seg og magen er MYE bedre allerede. Jeg må si jeg føler meg bra! Deilig :)

Heldig du er! :)

Jeg sliter litt med svimmelhet og hodepine, noe jeg tror kan være fordi jeg kuttet ut karbohydrater veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er! :)

Jeg sliter litt med svimmelhet og hodepine, noe jeg tror kan være fordi jeg kuttet ut karbohydrater veldig raskt.

Hold ut, det går over om noen dager, lover! :) det er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, det går over om noen dager, lover! :) det er absolutt verdt det!

Håper virkelig det! Har hatt det slik i to-tre dager nå.

Når man er i startfasen på lavkarbo, går det an å trene da eller vil det skje noe med kroppen som gjør at den ikke mister fett? Har hørt litt forskjellig om det her, så vet liksom ikke helt hva som er riktig og hva jeg skal tro på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det! Har hatt det slik i to-tre dager nå.

Når man er i startfasen på lavkarbo, går det an å trene da eller vil det skje noe med kroppen som gjør at den ikke mister fett? Har hørt litt forskjellig om det her, så vet liksom ikke helt hva som er riktig og hva jeg skal tro på :sjenert:

Jeg og sambo var sånn en uke. Jeg trente like hardt som vanlig, men når jeg nå ser tilbake burde jeg nok tatt det litt mer med ro. Men det gikk helt fint å trene altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo var sånn en uke. Jeg trente like hardt som vanlig, men når jeg nå ser tilbake burde jeg nok tatt det litt mer med ro. Men det gikk helt fint å trene altså :)

Kanskje ikke så lurt og trene veldig hardt i starten da. Får heller ta det litt etter litt :) Hvor lenge har du gått på lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så lurt og trene veldig hardt i starten da. Får heller ta det litt etter litt :) Hvor lenge har du gått på lavkarbo?

Ja, det er nok lurt :) beste for kroppen og ta det med ro når den kommer med symptomer på at den ikke har det helt bra! :) oi... Det var ett vanskelig spørsmål. To-tre mnd? Er "nybegynner", men helfrelst, og skal aldri tilbake til ett "vanlig" kosthold igjen :) du har å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok lurt :) beste for kroppen og ta det med ro når den kommer med symptomer på at den ikke har det helt bra! :) oi... Det var ett vanskelig spørsmål. To-tre mnd? Er "nybegynner", men helfrelst, og skal aldri tilbake til ett "vanlig" kosthold igjen :) du har å glede deg til!

Blir spennende å se om jeg klarer å holde ut over en lengre periode! Jeg er en skikkelig "godterifreak", så skal bli spennende å se om jeg klarer å holde meg helt uten sjokolade o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sliter med svimmelhet og hodepine i starten på lavkarbo, kan jeg anbefale å salte maten litt ekstra den første uka. For de fleste vil dette løse saken.

Årsaken er forandret veskebalanse. Hvert gram lagret karbohydrat (glykogen) binder nemlig 2,7g vann.

Endret av Robert Eilertsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spennende å se om jeg klarer å holde ut over en lengre periode! Jeg er en skikkelig "godterifreak", så skal bli spennende å se om jeg klarer å holde meg helt uten sjokolade o.l

Lag ditt eget godteri og sjokolade så skal det gå veldigfint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ditt eget godteri og sjokolade så skal det gå veldigfint :)

Har spist litt 70% sjokolade, men syns det er vanskelig å venne meg til smaken. Håper det går seg til :) Har du noen oppskrifter å anbefale, forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Laget en lavkarbo brownie-sak i går, med 70% sjokolade, selvom jeg egentlig vikke bruke 86%. Den ble veldig vellykket men hadde litt for mye karb for meg (15 per stykke i følge oppskriften) så tror det var derfor jeg fikk veldig mageknip. Noen som har noen bedre alternativer enn fruktose å bruke til kaker? Og gjerne hvor jeg får kjøpt dette :)

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist litt 70% sjokolade, men syns det er vanskelig å venne meg til smaken. Håper det går seg til :) Har du noen oppskrifter å anbefale, forresten? :)

Spis heller 86%, den er bare 19g per 100!! :) du venner deg til smaken, jeg var melkesjokolade avhengig, nå spiser jeg kun 86%. ja, bountyene til fotballfrue.no et knall gode! Og snopet er mye bedre når du har laget og "jobbet hardt" for det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...