Gå til innhold

LAVKARBO-tråden!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker

Verdens enkleste is lager du forresten med en dæsj kremfløte og en eggeplomme, og så moser du litt jordbær eller bringebær i, evt vaniljeessens og litt vaniljestang. Tar ti sekunder:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Stort sett alt man bruker sukker i kan man bytte ut med erstatning, man må bare vært obs på at det kan funke som en vektstopper på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en artikkel som forklarer det helt grunnleggende ved lavkarbo? De ulike retningene, hvordan komme i gang..? Har lest mye på lavkarbo.no, men finner ikke noen helt grunnleggende, oversiktlige artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest idakaroline

Har prøvd meg på lavkarbo to ganger tidligere, men har ikke klart å holde det. Er så altfor glad i brus, kaker og diverse annet snop. Det er jo fullt mulig å lage kaker når man går på lavkarbo, men jeg syns ikke det blir det samme. Jeg tenker på å starte igjen, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde det denne gangen heller. Motivasjon anyone? :lete: Har inntrykk av at lavkarbo krever veldig mye planlegging og arbeid og at det er veldig mye av de samme matvarene som går igjen.

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, søren eller! I morgen starter jeg på Ketolyse igjen.

Nå har jeg akkurat proppet i meg 0.5 l is på under 30 min :kvalm: . Dette går bare ikke an lenger!

Hvis jeg sprekker fra i morgen, har hver og en av dere i denne tråden lov til å dra meg i ørene og smekke meg på begge lankene! :pisk:

Endret: skrivefeil og skriftstørrelse.

Endret av Gyngehest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overaska over hvor mange karber det er i fløte jeg... 9 gram i en liten boks!! Er jo halve dagsbehovet det!! Hva bruker dere i stede? Kokosmelk var nesten det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke med lavkarbo på sikt hvis man ikke trener, da blir man jo bare kvapsete

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overaska over hvor mange karber det er i fløte jeg... 9 gram i en liten boks!! Er jo halve dagsbehovet det!! Hva bruker dere i stede? Kokosmelk var nesten det samme...

De aller fleste bruker kremfløte. Iallefall på lavkarbo.no :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste bruker kremfløte. Iallefall på lavkarbo.no :klo:

Ja, er dette jeg også har forstått. Til og med i ketolyse boka bruker de det. Men når jeg spiser en del grønnsaker med litt karber i, blir det en del med det som er i fløten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid kremfløte ja. Jeg bruker sjelden så mye som en hel boks av gangen, og som regel hvis jeg bruker det så er det jo såpass mye mat med at det aldri blir til at man klarer å spise hele boksen som en del av måltiden. Ihvertfall for mitt vedkommende. Uansett, en måte å sjekke hvor mye man kan spise er gjennom mylog.no. Jeg synes det er et fint hjelpemiddel. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å henge seg på her selv om man ikke spiser høyfett, eller?

Personlig er jeg karbojunkie og har gått opp store mengder på kort tid fordi jeg sliter med å spise normale mengder når jeg spiser karbohydrater. Kall det gjerne overspising, for det er absolutt ikke sunt å spise de mengdene jeg gjør, selv om det er snakk om bra type med karbs.. Har 10-15 kilo jeg skal ned ca, og selv om jeg elsker frukt, glutenfri havregryn, bokhvete, poteter osv, (brød og gluten spiser jeg omtrent ikke uansett) så vil jeg prøve meg på så lite karbohydrater som mulig og fokusere på proteiner!! Og mer fett selvfølgelig, for å erstatte karbohydratene.

Jeg TRENGER å gå ned de kiloene, for sånn kroppen min har blitt nå de siste månedene takler jeg ikke :tristbla:

Det hadde vært fint med støtte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hjelper jo ikke med lavkarbo på sikt hvis man ikke trener, da blir man jo bare kvapsete

feil. folk som har gått ned 20-30kg og ingen av dem er "Kvapsete"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det lavkarbo taco med hjemmelaget salsa, krydder og ostechips. :rodmer:

Har du en oppskrift på salsa og krydder som du ønsker å dele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levet lavkarbo i 6 år og mesteparten av tiden i ketose. Å skulle spise høykarbo er helt utenkelig for meg og all mat lages jo fra bunnen av. Ungene får selvsagt grove karbohydrater i tillegg til maten jeg lager og etter 6 år så går det som en lek å lage mat som vi alle kan spise til alle måltider.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget muffins med kokosmel i går, nesten ikke karber. Kan legge ut oppskrift hvis noen vil.

Jatakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...