Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det du mener er misvisende?

At det står SPOILER med store bokstaver. Noen vil da tro at det er greit å poste ting de vet kommer til å skje, noe som allerede har skjedd mange ganger.

Kunne heller ha hett "Game of Thrones - Tv-serien".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det står SPOILER med store bokstaver. Noen vil da tro at det er greit å poste ting de vet kommer til å skje, noe som allerede har skjedd mange ganger.

Kunne heller ha hett "Game of Thrones - Tv-serien".

Og da ville de som følger serien på NRK kommet inn og følt at de fikk serien spoilet.

Tittelen kommunisere veldig tydelig at det er TV-serien, ikke bøkene som diskuteres. At undertittel er HBO, kommuniserer at det er det amerikanske sendesendeskjemaet som ligger til grunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det står SPOILER med store bokstaver. Noen vil da tro at det er greit å poste ting de vet kommer til å skje, noe som allerede har skjedd mange ganger.

Kunne heller ha hett "Game of Thrones - Tv-serien".

Men det er jo heller deres feil, fordi dette handler utelukket om tvserien. Om du legger ut informasjon om ting som ennå ikke har skjedd i tvserien men i bøkene så spoiler jo man for alle andre som følger kun med på tvserien.

Anonymous poster hash: 5af6f...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kødder ikke. Den opprinnelige Daario står iallefall nærmere bøkene. Den nye Daario er veldig langt fra klar til å rulle i høyet med Daenerys og langt fra prettyboy og player. Han ser rett og slett for vanlig ut. En grå mus. Det er da min mening om saken.

Forbandet enig. Forrige Daario var høyst tagbar, den nye er bare kjedelig. Men tror kanskje man må være kvinne for å se dette.

Anonymous poster hash: c73ee...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullstendig enig i at gamle Daario var bedre, han hadde det glimtet i øynene som ikke han nye har. Men har hørt at han fant seg noe annet å gjøre, så da forsvant han.

Ellers vil jeg anbefale YouTube-kanalen Emergency Awsome. Han snakker om hver episode av Game of Thrones (og noen andre serier) på en artig og underholdende måte. Er det andre som vet om kanaler som ligner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thenns er en av de mer avanserte og disiplinerte folkene ja, med langt bedre våpen og utstyr etc.

Men likevel mer brutale og fryktinngytende enn de fleste andre klanene (i kamp i hvert fall).

Forøvrig tilber de klanlederen sin som gudekonge og har mer med kjempene å gjøre enn de andre klanene; sånn sett kan jeg jo skjønne hvorfor de valgte å la Thenns ha rollen som "de skumle" i serien.

Arya og The Hound er definitivt likere enn de begge skal ha det til ja ;)

Japp. Arya dreper foreløpig bare folk hun er forbannet på, the Hound dreper hvem som helst. Men gi det tid. Entusiasmen er der.

Ad Thenn, så syns jeg nok det var litt unødvendig å gjøre dem til kannibaler. Man kan jo være skummel uten å ha direkte avskyelige matvaner.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i at gamle Daario var bedre, han hadde det glimtet i øynene som ikke han nye har. Men har hørt at han fant seg noe annet å gjøre, så da forsvant han.

Ellers vil jeg anbefale YouTube-kanalen Emergency Awsome. Han snakker om hver episode av Game of Thrones (og noen andre serier) på en artig og underholdende måte. Er det andre som vet om kanaler som ligner??

Jeg pleier å få min ukentlige injeksjon av denslags fra Comicbookgirl 19 på youtube. Søt jentunge med rosa hår, som prater om Game of Thrones, en masse om tegneserier og scifi, og så videre. Hun er ganske morsom, helt klart nokså smart, og er et av de beste TV-fjesa jeg har sett på det jeg kan huske. Jobber mye med stoffet sitt, og lager rett som det er timelange presentasjoner om filmer og bøker som hun er spesielt interessert i. Hun hadde bl.a en LAAANG bakgrunnspresentasjon av Prometheus, som var ganske bra. Og en oversikt over de forskjellige husene i Westeros.

Når jeg sier "Jentunge", så er kanskje det litt urettferdig, for jeg tror hun har bikket 20.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Arya dreper foreløpig bare folk hun er forbannet på, the Hound dreper hvem som helst. Men gi det tid. Entusiasmen er der.

Her synes jeg du spoiler Mann42, trenger du å skrive slikt i denne tråden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg du spoiler Mann42, trenger du å skrive slikt i denne tråden?

Hva er det han spoiler her da? Alle som følger med ser jo utviklingen, Arya dreper folk hun er forbanna på, etterhvert kommer hun garantert til å synes at det er gøy å drepe. Hun viser jo ikke anger.

Ingen spoiler, way to go mann42 :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få min ukentlige injeksjon av denslags fra Comicbookgirl 19 på youtube. Søt jentunge med rosa hår, som prater om Game of Thrones, en masse om tegneserier og scifi, og så videre. Hun er ganske morsom, helt klart nokså smart, og er et av de beste TV-fjesa jeg har sett på det jeg kan huske. Jobber mye med stoffet sitt, og lager rett som det er timelange presentasjoner om filmer og bøker som hun er spesielt interessert i. Hun hadde bl.a en LAAANG bakgrunnspresentasjon av Prometheus, som var ganske bra. Og en oversikt over de forskjellige husene i Westeros.

Når jeg sier "Jentunge", så er kanskje det litt urettferdig, for jeg tror hun har bikket 20.

Takk, da har jeg abonnert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig ha skiftet tittel på denne tråden. Er ganske misvisende :forvirret:

Jeg er enig med deg. Selv om det står HBO-spoiler, så er det mange som ikke legger merke til det og ser bare ordet "spoiler", og som dermed har ført til at flere spoiler. Og jeg er ikke interessert i å gå inn i en tråd og vite at det kanskje er en spoiler i den. Derfor syns jeg denne tråden er god å ha: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=826628

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det han spoiler her da? Alle som følger med ser jo utviklingen, Arya dreper folk hun er forbanna på, etterhvert kommer hun garantert til å synes at det er gøy å drepe. Hun viser jo ikke anger.

Ingen spoiler, way to go mann42 :blomst:

Jeg har ikke sett at det har utviklet seg til at Arya liker å drepe. Har fått med meg her tidligere at Mann42 vet hva som skjer fremover, derfor blir det der en spoiler for meg. Endret av venus_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at det har utviklet seg til at Arya liker å drepe. Har fått med meg her tidligere at Mann42 vet hva som skjer fremover, derfor blir det der en spoiler for meg.

Haha, whaat? Jenta digga jo å slaye ned disse mennene på vertshuset :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg du spoiler Mann42, trenger du å skrive slikt i denne tråden?

Skrive hva da? Spoiler???!! Jeg spoiler ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, whaat? Jenta digga jo å slaye ned disse mennene på vertshuset :nigo:

Jeg oppfattet det til at hun var fornøyd med å drepe han som stjal sverdet hun fikk av broren sin. Ikke at hun blir en som nyter å drepe i fremtiden. Så, for meg er det et hint til hva som skjer fremover når Mann42 skriver "Men gi det tid" i den sammenhengen han gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at det har utviklet seg til at Arya liker å drepe. Har fått med meg her tidligere at Mann42 vet hva som skjer fremover, derfor blir det der en spoiler for meg.

Nå er du bare paranoid. Alle som så det fornøyde uttrykket ti Arya da hun stakk sverdet sitt gjennom halsen til Polliver og så ham kveles i sitt eget blod, måtte konkludere med at hun likte å gjøre det. Hun viser ingen anger, og det har hun ikke gjort ved de tidligere anledningene hun har drept, heller. F.eks i slutten av forrige sesong, da noe av det siste hun gjør, er å sette kniven i halsen på en av soldatene som var til stede ved "The Red Wedding". Også det med kaldt blod og fullt overlegg. Arya er slem pike. Jeg elsker henne likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet det til at hun var fornøyd med å drepe han som stjal sverdet hun fikk av broren sin. Ikke at hun blir en som nyter å drepe i fremtiden. Så, for meg er det et hint til hva som skjer fremover når Mann42 skriver "Men gi det tid" i den sammenhengen han gjør.

Det gjaldt sammenligningen min mellom Arya og The Hound. Det er mange som har kommentert at de er et spesielt par. Begge to har utviklet en grunnleggende kynisme, og begge to dreper uten den minste anger, og noen ganger med stor entusiasme. De er mer like hverandre enn noen av dem vil innrømme, og det er kanskje derfor Arya har sluttet å forsøke å flykte fra The Hound, og antakelig mye av grunnen til at han tar seg av henne. Selv om hun ønsker hans beskyttelse, og han vil levere henne til slektningene hennes for penger.

Men da Arya stakk ned en soldat i slutten av forrige sesong og således tvang The Hound til å slakte ned hele troppen hans, var hans eneste kommentar at hvis hun skulle gjøre noe sånt en gang til, så fikk hun si fra på forhånd. Kindred Spirits, spør du meg.

Og av en eller annen grunn har The Hound en svakhet for Stark-jentene. Han tilbød Sansa å flykte sammen med ham da han forlot Kings Landing under slaget på Black Water.

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Selv om det står HBO-spoiler, så er det mange som ikke legger merke til det og ser bare ordet "spoiler", og som dermed har ført til at flere spoiler. Og jeg er ikke interessert i å gå inn i en tråd og vite at det kanskje er en spoiler i den. Derfor syns jeg denne tråden er god å ha: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=826628

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Dersom folk synes det er for mye å lese de 8 ordene i tittelen på denne tråden, må de i så fall skylde seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...