Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Armule

Mann 42 er helt på bærtur nå. Enten skjønner han ikke hva jeg skriver, eller så er han vrang.

Du er på bærtur. Robbs død og hendelsene opp mot det har hatt veldig stor betydning, slik det fremkommer av andres svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SweetSunshine

Mann 42 er helt på bærtur nå. Enten skjønner han ikke hva jeg skriver, eller så er han vrang.

Har du ikke skjønt hva det er som gjør denne serien så genial??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 42 er helt på bærtur nå. Enten skjønner han ikke hva jeg skriver, eller så er han vrang.

You know nothing, Jabx.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en spoiler. Spesielt når man ikke vet hvem som faktisk vil bli drept, og dette tilfører serien en viss spenning.

Noe den sårt trenger, for det er jo så lite spenning i Game of Thrones i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spoiling.

Selv om dette kalles en spoiletråd, så er det kun ment for de som laster ned episodene, og ikke ser serien på norsk TV. Spoiling fra bøkene er ikke greit.

Vær flinke til å rapportere, så tas det fortere! (Og jeg har selv ikke sett serien, så hvis det er noe jeg har oversett, så må dere bare si ifra :) )

Niennas, mod.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor elsker kvinner Daenerys`?, jeg synes hun er irriterende. Av kvinnene synes jeg Arya er den som fortjener mer respekt.

Jeg lever meg veldig inn i serien, men hver gang Daenerys er på blir jeg minnet på at det bare er skuespill. Kanskje det er mest skuespilleren Emilia Clarke jeg irriterer meg på, hun har fått den sjansen og nå er plutselig titsa hennes for god for GoT.



Anonymous poster hash: dd922...82d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor elsker kvinner Daenerys`?, jeg synes hun er irriterende. Av kvinnene synes jeg Arya er den som fortjener mer respekt.

Jeg lever meg veldig inn i serien, men hver gang Daenerys er på blir jeg minnet på at det bare er skuespill. Kanskje det er mest skuespilleren Emilia Clarke jeg irriterer meg på, hun har fått den sjansen og nå er plutselig titsa hennes for god for GoT.

Anonymous poster hash: dd922...82d

Hjelpes, jeg liker ikke å dra det korte mem du høres en smule sjalu ut. Det kan ikke ha vært snakk om Emilia som ikke ville vise kroppen mer, for hun visste puppene i en scene etter dette ble skrevet om.

Jeg liker henne fordi hun har den mest interessante historien, fordi jeg elsker drager, fordi Emilia er så slående vakker men søt og usyldig på samme tid, også er hun en kjempegod skuespiller.

Jeg liker Arya og, men ikke i nærheten av så mye som Dany. Sansa er den jenta jeg liker nest best. Hun har vokst så utrolig på meg, etter og ha vært en av de jeg likte minst i begynnelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, jeg liker ikke å dra det korte mem du høres en smule sjalu ut. Det kan ikke ha vært snakk om Emilia som ikke ville vise kroppen mer, for hun visste puppene i en scene etter dette ble skrevet om.

Jeg liker henne fordi hun har den mest interessante historien, fordi jeg elsker drager, fordi Emilia er så slående vakker men søt og usyldig på samme tid, også er hun en kjempegod skuespiller.

Jeg liker Arya og, men ikke i nærheten av så mye som Dany. Sansa er den jenta jeg liker nest best. Hun har vokst så utrolig på meg, etter og ha vært en av de jeg likte minst i begynnelsen.

Vel, du kan dra det kortet så mye du vil, men jeg er mann, og hetrofil, så sjalu på Kalisien er jeg ikke. Eller, jeg vil kanskje ikke sagt nei til å kunne gå inn i ild, og eie tre drager.

Og jeg ser heller ikke helt logikken din ved tidslinjen, og at hun viste puppene etter at det ble snakket om? Du er klar over at det er en god stund siden selve sesong 3 ble filmet?, og hele sesong 3 var ferdig før det med puppene ble kjent.

Det er bare veldig fascinerende at det er kvinner som virkelig digger Daenerys, i og med at hun er så vakker skulle en kanskje tro at hun tiltrakk seg flere menn.

Det du sier om at hun har den mest interessante historien er jeg helt uenig i. Hun har den desidert minst interessante historien. Hun har jo bare gått og trasket rundt i øst, det eneste som har skjedd er det med dragene og litt det i byene. Jeg tenkte faktisk på det for noen dager siden, men jeg tror ikke vi som seere ville ha mistet noen ting om vi kun hadde fått referater fra hva som skjedde med Kalisien igjennom en spion som diskuterte med folk i Westeros. Dette ville kanskje gjort karakteren hennes mer mystisk og spennende, og en sterkere oppbygning til når hun faktisk skal over til Westeros, for la oss være ærlig, historien til Daenerys har ikke vært verdt å følge hvis det ikke er en oppbygning til noe større.

Anonymous poster hash: dd922...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIstorien til Dany er nok mye mer intrekat og mye mer spenningsfylt i bøkene enn hva som vises i serien.

Uansett, så ser man en karakterutvikling hos dem alle.

Ut i fra serien (jeg har ikke lest bøkene) så utvikler Dany seg fra å være en jente som gjør hva hun blir fortalt, til å bli selvstendig, sterk og rettferdig om kan si det slik.

Det er nok derfor mange liker denne karakteren, og det kan jeg forstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIstorien til Dany er nok mye mer intrekat og mye mer spenningsfylt i bøkene enn hva som vises i serien.

Uansett, så ser man en karakterutvikling hos dem alle.

Ut i fra serien (jeg har ikke lest bøkene) så utvikler Dany seg fra å være en jente som gjør hva hun blir fortalt, til å bli selvstendig, sterk og rettferdig om kan si det slik.

Det er nok derfor mange liker denne karakteren, og det kan jeg forstå.

Det tror jeg er riktig. Daenerys er en figur som gjennomgår en enorm transformasjon på bare kort tid, fra en jentunge som byttes bort for en allianse, til å bli en dronning i kraft av egne evner og handlinger.

Daenerys er magisk i ordets rette forstand, og da hun merker at hun har evner og krefter, så bakker hun ikke unna, hun tar skrittet, og transformerer seg selv gjennom å risikere livet. Da dragene fødes, så er det gjennom en handling som ville vært suicidal hvis hun ikke innerst inne visste at flammer ikke kan skade henne, og at dragene ville bli født av maegiens død og heten fra Khal Drogos likbål.

Det er ganske heavy.

Og likeledes måten hun skaffer seg en hær. Hun går inn i Astapor og tar det hun trenger med en blanding av kløkt, hensynsløshet og omtanke for slavene, og etterlater slavemesternes by i flammer.

Den stiligste scenen fra Astapor, er når Daenerys rir ut av byen og slipper Sfinx-pisken på bakken, og den trakkes ned i støvet. Symbolet på eierskap over slavene. Hun trenger ikke den, for de følger henne av fri vilje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Daenerys, så er det bare en ting jeg ikke liker ved TV-serien. Og det har med flammene å gjøre. Daenerys blir ikke brent når hun utsettes for flammene. Det har vi jo alle sett et par ganger. Hverken drageild eller flammer fra bål påvirker henne. Men i bøkene tar flammene alt annet: Både klærne og alt håret svis av henne. Jeg skjønner godt at de ikke ville gi Emelia Clarke en full kroppsedepilering, men jeg har en greie for damer uten hår. Og det har nok Martin også, ellers kunne han godt ha gitt henne magisk beskyttelse for klærne hennes, også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er du som er på bærtur. Vi har trengt å se hele historien til Robb gjennom alle sesongene, slik at vi vet hvor viktig han har vært for de andre. Regner med dette blir den store drivkraften til Arya framover i neste sesong. Og siden vi har vært vitne til hvor urettferdig Starksene har hatt det, kan vi som ser på serien virkelig føle med både Arya og resten av familien.

Men har dette noe med det store som gjør kampen om tronen irrelevant å gjøre? Det som ble omtalt mot slutten av denne sesongen. Påvirker Robb f.eks. White Walkers og alt det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er på bærtur. Robbs død og hendelsene opp mot det har hatt veldig stor betydning, slik det fremkommer av andres svar her.

Det har hatt betydning for noe, men har dette betydning for det store bildet? Det vil si, det store som hintes om er på vei, og som får alle andre konflikter til å blekne? Det er spørsmålet.

Du har altså heller ikke skjønt poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke skjønt hva det er som gjør denne serien så genial??

Og i følge deg er det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om at hun har den mest interessante historien er jeg helt uenig i. Hun har den desidert minst interessante historien. Hun har jo bare gått og trasket rundt i øst, det eneste som har skjedd er det med dragene og litt det i byene.

Du har ikke fått med deg hvordan hun har utviklet seg som karakter fra starten, altså? Husker du hvordan hun var da serien begynte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder Daenerys, så er det bare en ting jeg ikke liker ved TV-serien. Og det har med flammene å gjøre. Daenerys blir ikke brent når hun utsettes for flammene. Det har vi jo alle sett et par ganger. Hverken drageild eller flammer fra bål påvirker henne. Men i bøkene tar flammene alt annet: Både klærne og alt håret svis av henne. Jeg skjønner godt at de ikke ville gi Emelia Clarke en full kroppsedepilering, men jeg har en greie for damer uten hår. Og det har nok Martin også, ellers kunne han godt ha gitt henne magisk beskyttelse for klærne hennes, også.

Håret er jo en del av kroppen/av samme stoff som kroppen. Det gir mening at det også tåler ild hvis resten av kroppen gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Det har hatt betydning for noe, men har dette betydning for det store bildet? Det vil si, det store som hintes om er på vei, og som får alle andre konflikter til å blekne? Det er spørsmålet.

Du har altså heller ikke skjønt poenget mitt.

Poenget er jo, at spillet om tronen ikke har noe å si i det store bildet når det kommer til White Walkers. En dag bryter sikkert helvete løs, og all krig og jævelskap mellom familier har ikke betydd noe. Det gjør derimot ikke historiene poengløse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dette noe med det store som gjør kampen om tronen irrelevant å gjøre? Det som ble omtalt mot slutten av denne sesongen. Påvirker Robb f.eks. White Walkers og alt det der?

Jeg syns du skal sende hatmail til GRRM og fortelel ham at bøkene suger og at historielinjen ikke er sånn som du liker det. Han bør få høre hva for en elendig forfatter han er, og hvordan han har lurt sine fans til å like en historie som ikke er bare EN historie men mange. Èn bok, èn historie, slik vil vi ha det. Ikke en masse intriger som går inn i hverandre og forstyrrer hverandre. Hvis vi vil ha komplisert, så kan vi få oss et liv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dette noe med det store som gjør kampen om tronen irrelevant å gjøre? Det som ble omtalt mot slutten av denne sesongen. Påvirker Robb f.eks. White Walkers og alt det der?

Oh, and stay tuned. BTW, spurte du om vi kunne SPOILE litt her nå? Det er den andre tråden, kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...