Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Det VAR en gruppe blant "de frie folkene" som var kannibaler. Men det var IKKE Thenns. Thenn skulle være en av de mer avanserte stammene, og ikke stort forskjellig fra folkene sør for muren, om jeg ikke husker helt feil. Noe som er fullt mulig, siden det er en stund siden jeg leste bøkene.

Men jeg blei ikke spesielt forbausa, etter den lange oppbyggingen av den scenen. Det var jo tydelig nok at her kommer gutta som ingen vil sitte ved siden av...

Arya og The Hound er BFF! De bare vet det ikke. Og bare sånn for ordens skyld, så er ikke det en spoiler. Det er bare min høyst private oppfatning av personlighetsutviklingen til Arya. Hun gleder seg jo helt klart over å ta liv, og der har hun og The Hound noe til felles.

Thenns er en av de mer avanserte og disiplinerte folkene ja, med langt bedre våpen og utstyr etc.

Men likevel mer brutale og fryktinngytende enn de fleste andre klanene (i kamp i hvert fall).

Forøvrig tilber de klanlederen sin som gudekonge og har mer med kjempene å gjøre enn de andre klanene; sånn sett kan jeg jo skjønne hvorfor de valgte å la Thenns ha rollen som "de skumle" i serien.

Arya og The Hound er definitivt likere enn de begge skal ha det til ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte veldig godt hvordan dragene var fremstilt, så ikke så veldig

CGI-aktige ut egentlig.

En fun-fact er at hun som spiller Olenna Tyrell i serien spillte en

rålekker Bond-dame i filmen James Bond i hemmelig tjeneste

ifra 1969.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bøkene er det innbyggerene på Skagos som er kannibaler, ikke Thennfolket. Jeg tipper at produsentene gjør Thennfolket ekstra brutale (gjennom bl.a. kannibalisme) for å ha noen seerene synes er udelt usympatiske blant de frie folkene. De fleste liker jo Thormund, Ygritte & co, og man bør jo ikke like "fienden" så godt. Hehe.

Edit: Slettet spoiler - skjønte at det bare spoiles fra Tv-serien, og ikke bøkene. Beklager!

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den midt på natten ;)Synes det var artig med litt småspoiling i episoden særlig for de som liker teorien L+R=J.

Ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den midt på natten ;) Synes det var artig med litt småspoiling i episoden særlig for de som liker teorien L+R=J.

Hva betyr det? :hoppe:

Anonymous poster hash: 5af6f...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det? :hoppe:

Anonymous poster hash: 5af6f...4af

Har ikke lyst til å svare her, for det har mest med boken å gjøre, men send meg en PM, så kan jeg svare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den midt på natten ;) Synes det var artig med litt småspoiling i episoden særlig for de som liker teorien L+R=J.

Hva var det som hintet til den teorien? Kan gjerne svare meg på pm itilfelle noen andre ikke vil lese det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som hintet til den teorien? Kan gjerne svare meg på pm itilfelle noen andre ikke vil lese det :)

Det var vel Oberyn Martell som fortalte om søsteren sin, og hvordan mannen hennes, Rhaegar, heller ville være med en viss annen dame...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å svare her, for det har mest med boken å gjøre, men send meg en PM, så kan jeg svare på den.

Åå nei da så, jeg er nesten ferdig med bok tre så da venter jeg heller litt :) Takk likevel!

Anonymous poster hash: 5af6f...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå nei da så, jeg er nesten ferdig med bok tre så da venter jeg heller litt :) Takk likevel!

Anonymous poster hash: 5af6f...4af

Google det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er L+R=J teorien:

Lyanna Stark fikk barn med Rhaegar Taragaryen og det barnet var Jon Snow, men


for at Robert Baratheon ikke skulle drepe barnet så lot Eddard Stark som det var
hans bastardsønn og betalte en dame for å spille mammaen til barnet. Og Howland
Reed vet dette også og derfor gjemmer han seg i sumpen og sender ungene sine
Meera og Jojen Reed Isteden for¨å komme selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare en teori som kan tenkes ut fra den første boka allerede, ingen spoilere om ting som vil skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Det er bare en teori som kan tenkes ut fra den første boka allerede, ingen spoilere om ting som vil skje :)

Hmm ja, jeg vet ikke :) Jeg er i gang med bøkene jeg også men henger litt etter i forhold til serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Har bare sett noen klipp på youtube, og irriterer meg grønn over at det ikke går an å få tak i det som filmer. Har ikke tid til å følge med på en serie. Finnes det ikke bøker av dette også forresten, slik at jeg kan lese hele historien der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nikee

Har bare sett noen klipp på youtube, og irriterer meg grønn over at det ikke går an å få tak i det som filmer. Har ikke tid til å følge med på en serie. Finnes det ikke bøker av dette også forresten, slik at jeg kan lese hele historien der?

Jo det er et par bøker, men serien heter A Song of Ice and Fire, men spør du etter Game of Thrones i bokhandelen så vet de hva du vil ha :)

PS: forfatteren har fremdeles ikke skrevet ferdig serien ;) Men du kan fint få fatt i serien på nett altså!

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Jo det er et par bøker, men serien heter A Song of Ice and Fire, men spør du etter Game of Thrones i bokhandelen så vet de hva du vil ha :)

PS: forfatteren har fremdeles ikke skrevet ferdig serien ;) Men du kan fint få fatt i serien på nett altså!

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den midt på natten ;) Synes det var artig med litt småspoiling i episoden særlig for de som liker teorien L+R=J.

Teori?

Edit: Åja, bokgreier.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...