Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Det er vel MIN replikk, tenker jeg.

Tja, det var ikke jeg som ble ufin.

Nå er den diskusjonen der avsluttet fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HURRA :bolledeig:

Tipper Tyrellene gjorde det. Planlagt lenge, sikkert. Nå blir jo Margaery fortsatt regjerende dronning??

Spent på om Sansa valgte å dra eller ikke...

Jeg kom for seint hjem til å se første del av episoden, så jeg fikk bare med meg selve rosinen i pølsa, omtrent fra der Joffrey begynner å kødde med Tyrion. Men rakk Margaery og Joffrey å faktisk gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom for seint hjem til å se første del av episoden, så jeg fikk bare med meg selve rosinen i pølsa, omtrent fra der Joffrey begynner å kødde med Tyrion. Men rakk Margaery og Joffrey å faktisk gifte seg?

Ja, det gjorde de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde de :)

Så bra. Da var vel Cersei lykkelig, tenker jeg. Hun mistet en sønn, men fikk en dronning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det var bestemor Tyrell. Og jeg tror Tywin visste om det. Og lot det skje. Nå er Tommen arving til tronen, og han er ikke of age enda, dvs at Tywin må styre landet en stund og dermed kan forme det slik han vil. Tommen som marionetten til Tywin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem jeg hater, møkkaungens mor!! :fnise:

Takk alle guder for at de rakk å gifte seg!

Jeg begynner å synes litt synd på Cersei. Hun mister alt som var viktig for henne. Mye på grunn av ting hun gjør selv. Hun mister forholdet til Jaime, hun blir presset ut av rollen som dronning, datteren hennes er i Dorne, blant mennesker som hun vet er fiendtlige mot Lannisters og nå er sønnen hennes død. Og var det ikke snakk om at hun måtte gifte seg med Loras Tyrell, også? Mannen som alle visste hadde et forhold til hennes tidligere svoger? Tap og ydmykelser over hele linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å synes litt synd på Cersei. Hun mister alt som var viktig for henne. Mye på grunn av ting hun gjør selv. Hun mister forholdet til Jaime, hun blir presset ut av rollen som dronning, datteren hennes er i Dorne, blant mennesker som hun vet er fiendtlige mot Lannisters og nå er sønnen hennes død. Og var det ikke snakk om at hun måtte gifte seg med Loras Tyrell, også? Mannen som alle visste hadde et forhold til hennes tidligere svoger? Tap og ydmykelser over hele linja.

Jeg er ikke helt der ennå. Hun nøt alt for godt hva guttungen hennes gjorde mot Tyrion, så jeg håper hun slutter snart. Det eller at hun dør. (fy så slem jeg er! :sjenert: ) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler alert - på en måte:

Det var nok Olenna som gjorde det. Da hun gikk og snakket med Sansa, tok hun litt av kjeden Sansa fikk av han hun reddet livet til. De blå perlene der er faktisk giftige. Så hun forgiftet vinen i Joffreys kopp :)

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var bestemor Tyrell. Og jeg tror Tywin visste om det. Og lot det skje. Nå er Tommen arving til tronen, og han er ikke of age enda, dvs at Tywin må styre landet en stund og dermed kan forme det slik han vil. Tommen som marionetten til Tywin.

Er det ikke Margaery som får styre som dronning siden hun er gift med Geoffry?

Jeg begynner å synes litt synd på Cersei. Hun mister alt som var viktig for henne. Mye på grunn av ting hun gjør selv. Hun mister forholdet til Jaime, hun blir presset ut av rollen som dronning, datteren hennes er i Dorne, blant mennesker som hun vet er fiendtlige mot Lannisters og nå er sønnen hennes død. Og var det ikke snakk om at hun måtte gifte seg med Loras Tyrell, også? Mannen som alle visste hadde et forhold til hennes tidligere svoger? Tap og ydmykelser over hele linja.

Uansett hvor mye hun har mistet finnes det ikke synd i henne. Cersei er en djevelkvinne tvers igjennom, og det er vel strengt tatt ikke rart at sønnen ble det monsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Margaery som får styre som dronning siden hun er gift med Geoffry?

Uansett hvor mye hun har mistet finnes det ikke synd i henne. Cersei er en djevelkvinne tvers igjennom, og det er vel strengt tatt ikke rart at sønnen ble det monsteret.

Tror hun blir gitt til Tommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo synse om det? Og det klarte vi før mann42 skrev noe om det. Og igjen... Er det seriøst spoling at noe så obvious som at Arya kommer til å drepe flere utover, blir nevnt? Alle skjønner jo det...

Når noen som ikke vet hva som skjer synser om det så er det synsing.

Når noen som vet hva som skjer skriver om det så er det spoling.

Hvor mange ganger skal man måtte påpeke denne forskjellen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen som ikke vet hva som skjer synser om det så er det synsing.

Når noen som vet hva som skjer skriver om det så er det spoling.

Hvor mange ganger skal man måtte påpeke denne forskjellen?

Man kan "påpeke denne forskjellen" til man blir blå i trynet, men faktum er at jeg gav til beste en OBSERVASJON basert på det som har foregått hittil i TV-serien. Og uten å ødelegge handlingen for dem av dere som har lyst til å lese bøkene, så kan jeg si at relasjonen mellom the Hound og Arya Stark er skildret nokså forskjellig i bøkene og TV-serien. Kanskje fordi at når man skriver, så har man andre virkemidler til rådighet enn når man lager film. Filmens skildringer må være fokusert på hendelser og handlinger, mens romanen kan benytte indremonolog, en allvitende forteller som beskriver personens indre tilstand, etc, etc. Så flere av de voldshandlingene som Arya begår i TV-versjonen, finner ikke sted i boken. Så vidt jeg husker, da.

Det er i det hele tatt mange forskjeller mellom bøkene og TV-serien, både mht relasjoner, hendelser og personskildringer. Det er i det alt vesentlige den samme historien, men ikke helt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA :bolledeig:

Tipper Tyrellene gjorde det. Planlagt lenge, sikkert. Nå blir jo Margaery fortsatt regjerende dronning??

Spent på om Sansa valgte å dra eller ikke...

Så om kong Harald dør så blir Sonja regjerende dronning?

At Cersei ble det når Robert døde var fordi den mye kongen var mindreårig.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg simpelthen bare elsker hvordan den siste episoden ender! Endelig er den jævla ballhesten borte! Jeg er spent på hvordan det går med Tyrion da, han digger jeg så jeg håper han klarer seg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror hun blir gitt til Tommen.

Hvem blir gitt til Tommen og hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen som ikke vet hva som skjer synser om det så er det synsing.

Når noen som vet hva som skjer skriver om det så er det spoling.

Hvor mange ganger skal man måtte påpeke denne forskjellen?

Mange ganger, tusen ganger til, plis :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det var jævla ekkelt å se på at jeoffrey døde? Det så jo skikkelig ekte ut :| Men HURRA! Fuck the king! Bare synd Arya ikke fikk drept han med "the needle". Tror nok hu gamla gjorde det, virket veldig sånn. Hvis man ser episoden om igjen, så ser du hu smiler mens Tyrion tar vinglasset og skal gi det til Jeoffrey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger, tusen ganger til, plis :nigo:

Kan ikke du bare slutte å blande deg inn i diskusjon som ikke har noe med deg å gjøre.

Ellers: så bra at Joeffrey døde. Det var på tide!

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...