Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Jeg mener det er ganske tydelig at Olenna tar av en smaragd fra smykket til Sansa i det hun gir sine kondolanser til henne i bryllupet. Etterpå ser man også at det kun er 6 smaragder igjen, hvorav det ytterste påhenget til venstre mangler sin. Satt sammen med den særs så tilfeldige og malplasserte overrekningen av det samme halssmykket fra den tidligere ridderen, som også kommer for å hente Sansa i det Geoffery dør, så er mener jeg at det er den mest troverdige teorien.

Jeg har ikke lest bøkene, men etter å ha spolt litt frem og tilbake så ser man det veldig godt. Olenna dyppet vel stenen som mest sannsynlig var forgiftet i glasset.

Anonymous poster hash: e6045...d6d

Oi! Det så ikke jeg. Må se på nytt. Åh, jeg blir så engasjert :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB: men hvordan fikk Olenna smaragden i glasset til Geoffery??



Anonymous poster hash: 7bde6...420
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det så ikke jeg. Må se på nytt. Åh, jeg blir så engasjert :fnise:

Samme her, måtte se igjen og det er ganske tydelig.

AB: men hvordan fikk Olenna smaragden i glasset til Geoffery??

Anonymous poster hash: 7bde6...420

Han gir fra seg glasset til Margaery, som setter det på bordet ved Olenna så vidt jeg ser.

Anonymous poster hash: b0614...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, måtte se igjen og det er ganske tydelig.

Han gir fra seg glasset til Margaery, som setter det på bordet ved Olenna så vidt jeg ser.

Anonymous poster hash: b0614...fa8

Ah, there you have it!

Og hvem får skylda? Det er alltid dvergen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om kong Harald dør så blir Sonja regjerende dronning?

At Cersei ble det når Robert døde var fordi den mye kongen var mindreårig.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Nå har ikke monarkiet i Norge så veldig mange likheter med King's Landing, da :laugh:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke monarkiet i Norge så veldig mange likheter med King's Landing, da :laugh:

Takk og pris for det, vil jeg si. :laugh: Gleder meg til neste episode allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan "påpeke denne forskjellen" til man blir blå i trynet, men faktum er at jeg gav til beste en OBSERVASJON basert på det som har foregått hittil i TV-serien. Og uten å ødelegge handlingen for dem av dere som har lyst til å lese bøkene, så kan jeg si at relasjonen mellom the Hound og Arya Stark er skildret nokså forskjellig i bøkene og TV-serien.

Dette handler ikke om enkeltskildringer, men at du begynte å snakke om hvordan hun utvikler seg over tid. Dette vet du fordi du har lest bøkene. Derfor er det ikke ren spekulasjon, men snarere en spoiler.

Det er i det alt vesentlige den samme historien, men ikke helt.

Nettopp.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ille ja, en person som jeg ikke kan fordra, men at han er verre enn Joffrey er jeg ikke enig i. De er like ille, vil jeg si.

Skjønner heller ikke at han skal være verre enn Joffrey. Kanskje hvis han hadde hatt samme makt som Joffrey? Men som det er nå så får han bare gjort begrenset skade mot enkeltmennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det var kaken som var forgiftet, rett etter at han tok en bit av den kaka, begynte han å hoste. Det var jo også Margaery som matet Joffrey med kake.

Han drakk da fra vinen etter at han spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke monarkiet i Norge så veldig mange likheter med King's Landing, da :laugh:

Når det gjelder arverekkefølgen, så er det mange likheter. Den store forskjellen er at Norge i 1990 eller så opphevet regelen som sier at eldste sønn har arverett selv om han har en eldre søster.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo Margaery regjerende dronning da i og med at lillebroren til Geoffrey er neste arving, og han er mindreåring.

Så Margaery er moren til Tommen plutselig nå? Den var ny.

Cercei ble regjerende dronning fordi sønnen ikke var gammel nok ennå. Og hun vil bli det samme med tanke på Tommen.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Samboeren min vil spare de nye episodene til påsken, men det er så mange som spoiler det som nettopp skjedde på facebook. Jeg har gått inn på facebooken hans og skjult alle spoiler-statuser (han vet at jeg gjør det)! det er til hans eget beste!!! Det er ikke moro å finne ut ting gjennom spoilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke monarkiet i Norge så veldig mange likheter med King's Landing, da :laugh:

Og videre, om du leste innlegget jeg siterte, så var det svært relevant, da vedkommende hadde fått det for seg at Margaery nå blir Queen Regent, slik Cercei ble da Robert døde. Noe som selvsagt bare er tull og tøys.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner heller ikke at han skal være verre enn Joffrey. Kanskje hvis han hadde hatt samme makt som Joffrey? Men som det er nå så får han bare gjort begrenset skade mot enkeltmennesker.

Ramsay er grusom.

Joffrey er jo bare en dum, utålmodig sosiopat som liker å plage folk han ikke liker. Ramsay er mer som en sadistisk, halvgal torturist og seriemorder.

Jeg hater Joffrey jeg også, men ville heller blitt giftet med han enn ramsay for å si det sånn.

Anonymous poster hash: a4812...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank God!!! Tv-skjermen min er endelig trygg! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å denge løs på den i et desperat forsøk på å nå tryne på "the-Joffrey"!

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg kom selvsagt over en spoiler før jeg fikk sett episoden, ironisk nok fordi jeg kom over en sak som handlet om at Stephen King skapte furore når han spoilet Joffreys død i USA. Goddammit.

Men var spennende likevel, jeg satt og lurte hele episoden på hvem som ville drepe han og når det ville skje. Skjønte det kom til å skje under bryllupsfesten, trodde et øyeblikk at Tyrion kom til å kjøre vinbegeret i halsen på han eller noe. Men siden de viste den meningsløse scenen med narren og Sansa før episoden startet ("Previously on..") så skjønte jeg jo han ville være innblandet på et vis. Og så så jeg hva bestemor gjorde med smykket, var nok hun som var hjernen ja.. men hva var motivet?

Var ikke såååå tilfredsstillende død da, selv om den var grusom nok. Jeg hadde håpet at Arya ville gjøre det, og sett han i øynene når han døde og sagt at det var for Ned.

Angående hvem som er ondest av Ramsay og Joffrey så er det vanskelig, de er noen sadistiske jævler begge to! Ramsay tar litt kaka med å jakte på damer i skogen og la bikkjene drepe henne, men Joffrey har jo også brukt kvinner som levende blink og hadde sikkert elsket å jakte på dem med hunder han også.

Det er kanskje uavgjort, men synes det er et eller annet som er mye eklere med Ramsays sadisme kontra Joffreys mer barnslige, maktsyke greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er en gledelig overraskelse er den jevnt over høye kvaliteten på

skuespillet til de aller fleste i serien, du får virkelig inntrykk av at de er den

de gir seg ut for.

Bare skuespillet til han som spiller Joffrey er knallbra, kroppsspråket hans

når han ikke sier noe foreks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Sært å se han som spiller Ramsay i en så annerledes rolle enn i Misfits. Han er god altså. Jeg som syntes at Theon hadde godt av å få utstyret kappet av, synes nå synd på ham.

Ellers er det fortsatt mange å hate selv om Joffrey er borte. ;)

Jeg får lyst til å lese bøkene nå altså, det er så vanskelig å vente mellom episodene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er en gledelig overraskelse er den jevnt over høye kvaliteten på

skuespillet til de aller fleste i serien, du får virkelig inntrykk av at de er den

de gir seg ut for.

Bare skuespillet til han som spiller Joffrey er knallbra, kroppsspråket hans

når han ikke sier noe foreks.

Enig! :)

http://winteriscoming.net/2014/04/curtain-call-jack-gleeson/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cercei ble regjerende dronning fordi sønnen ikke var gammel nok ennå. Og hun vil bli det samme med tanke på Tommen.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Hun har ikke vært regjerende dronning, hun har vært regent. En regjerende monark er en som har tittelen og regjeringsmakten i kraft av sin egen arverett (eller hva som nå enn brukes i det aktuelle samfunnet). En regent er en som styrer i stedet for den egentlige monarken fordi denne er umyndig (pga. ung alder eller sinnssykdom el.l.) Det har vært noen prominente regjerende dronninger i europeisk historie (jeg kommer først og fremst på Elizabeth I av England) og i moderne konstitusjonelle monarkier med mer likestilte arvelover har de blitt vanligere (f.eks. Elizabeth II av England, eller Margrethe II av Danmark). (Hvis den norske arveloven hadde blitt endret litt tidligere enn den ble, ville også vår neste monark etter Harald ha hett Märtha Louise siden hun er eldst.)

Cersei er regent fordi hun har blitt uptekt til å være det for sin umyndige sønn, og hun har tittelen dronning fordi hun var gift med den forrige kongen og det er ganske dårlig kutyme å ta fra henne den bare fordi hun har blitt enke. Når nå Joffrey har gått til de evige jaktmarker uten å etterlate seg noe ektefødt avkom er det lillebroren Tommen som er nestemann i arverekka og man kan nok regne med at Cersei fortsetter som regent. At Margaery var gift med Joffrey i en time eller to har fint lite å si (hvis han hadde rukket å sette barn på henne ville nok saken vært atskillig mer komplisert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...