Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Bare jeg som synes det var jævla ekkelt å se på at jeoffrey døde? Det så jo skikkelig ekte ut :| Men HURRA! Fuck the king! Bare synd Arya ikke fikk drept han med "the needle". Tror nok hu gamla gjorde det, virket veldig sånn. Hvis man ser episoden om igjen, så ser du hu smiler mens Tyrion tar vinglasset og skal gi det til Jeoffrey.

Det var ekstremt livaktig, og mye mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Der gjorde Jack Gleeson (og effektteamet) en kjempejobb. Men jeg skjønner ikke helt hvordan giften kom opp i begeret. In ze firzt plaze. Var karaffelen forgiftet? Eller var det bare det ene begeret? Mor Tyrell kunne muligens forgiftet karaffelen, men den eneste som håndterte begeret utenom Joffrey og Tyrion, var faktisk Sansa. Hun plukket det opp fra gulvet og gav det til Tyrion. Eller hadde Margaery anledning til det? Hun var vel strengt tatt ikke så VELDIG hypp på selve ekteskapet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så om kong Harald dør så blir Sonja regjerende dronning?

At Cersei ble det når Robert døde var fordi den mye kongen var mindreårig.

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Men da blir jo Margaery regjerende dronning da i og med at lillebroren til Geoffrey er neste arving, og han er mindreåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ekstremt livaktig, og mye mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Der gjorde Jack Gleeson (og effektteamet) en kjempejobb. Men jeg skjønner ikke helt hvordan giften kom opp i begeret. In ze firzt plaze. Var karaffelen forgiftet? Eller var det bare det ene begeret? Mor Tyrell kunne muligens forgiftet karaffelen, men den eneste som håndterte begeret utenom Joffrey og Tyrion, var faktisk Sansa. Hun plukket det opp fra gulvet og gav det til Tyrion.

Var det ikke kaken som var forgiftet? Rett før han tar et stykke fokuserer kamera på noe som ligger i kaka, trodde det var giften jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke kaken som var forgiftet? Rett før han tar et stykke fokuserer kamera på noe som ligger i kaka, trodde det var giften jeg..

Nei, død due :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, død due :fnise:

Haha, innså nettopp det. Men tror fortsatt det må være kakestykket hans som må være forgiftet. Er det ikke litt for åpenlyst at det er vinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan sikkert du også gjøre, nå som du har bytte teknikk :nigo:

--

But yeees, mm! Jeg digga at Joffrey døde, å se at han innser at livet ebber ut; deilig! Frykter det blir mye krøll for Tyrion nå, selv om jeg er nesten 100% sikker på at han ikke gjorde det.. Blir spanande å sjå! Er det ny episode neste uke? De har ikke påskepause i unaiten?

Jeg mener det var noe religiøs pause her en gang tidligere. Dvs, det var vel fordi de fryktet lave seertall i høytiden. Men den som lever, får se. Det blir IKKE Joffrey, hehe.

Nå blir det spennende å se om noen vil tro Tyrion når han sier at han ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da blir jo Margaery regjerende dronning da i og med at lillebroren til Geoffrey er neste arving, og han er mindreåring.

Det blir vel heller Cersei igjen iom at det er hennes sønn som blir arving til tronen. Mener det var nevnt etter at Robert døde at Cersei styrte kun fordi hun hadde en sønn som var arving til tronen, og at en dronning ikke kunne regjere alene ellers. Altså vil ikke Margaery kunne regjere selv om hun rakk å gifte seg med Joffrey.

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ekstremt livaktig, og mye mye verre enn jeg hadde forestilt meg. Der gjorde Jack Gleeson (og effektteamet) en kjempejobb. Men jeg skjønner ikke helt hvordan giften kom opp i begeret. In ze firzt plaze. Var karaffelen forgiftet? Eller var det bare det ene begeret? Mor Tyrell kunne muligens forgiftet karaffelen, men den eneste som håndterte begeret utenom Joffrey og Tyrion, var faktisk Sansa. Hun plukket det opp fra gulvet og gav det til Tyrion. Eller hadde Margaery anledning til det? Hun var vel strengt tatt ikke så VELDIG hypp på selve ekteskapet.

Vel vi som har lest bøkene vet vel hvordan det gikk for seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, død due :fnise:

En virkelig apetittvekker. Det første som slo meg da Joffrey dælja til kaka og alle de flyvende rottene tok av, var "Fy faen, er det meninga at noen skal ETE det der?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vi som har lest bøkene vet vel hvordan det gikk for seg....

Veeel, det er åpent for mange vrier her, litt avhengig av hvordan ting skal turneres senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo Margaery regjerende dronning da i og med at lillebroren til Geoffrey er neste arving, og han er mindreåring.

Jeg trodde også det var kaken som var forgiftet, rett etter at han tok en bit av den kaka, begynte han å hoste. Det var jo også Margaery som matet Joffrey med kake.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alle bøkene, men det jeg har fått med meg i tv-serien så langt, er ganske ille. Han elsker å torturere andre på mange forskjellige måter, husker episoden med horene, hva han fikk de til å gjøre. Ligner ganske mye på Ramsay.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Forskjellen på Joffrey og Ramsay er bl.a at Joffrey fort gikk lei og drepte/kvittet seg med folk relativt fort (dessuten tror jeg at selv han hadde en slags grense, om det så bare gikk på hva han hadde mage til), mens Ramsay er tålmodig og kan holde på lenge, lenge, helt til ofrene er brutt helt ned og ikke har vilje eller livsgnist igjen (som Reek). Ramsay finner dyp, sadistisk glede i å langsomt skrelle av huden til et menneske; for Joffreys del er tortur et middel for å føle seg mektig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den/de som tok livet av Joffrey må vel ha satt seg litt inn i hvordan det ville bli når han døde. Om ikke Margaery får regjere, så er det rart om det er noen av "hennes" som har gjort det.

Jeg heller mer mot at det er noen av Cersei "sine", kanskje til og med faren hennes? Han er jo "hand of the king", har han ikke noe han skulle ha sagt da? Og han klarer vel å holde styr på datteren sin selv om hun vil regjere utad. Eller han og Oleanna sammen, så de begge får styre på et vis. Cersei gifter seg kanskje med Loras, og Margaery kan bli gitt til Tommen.

Jeg har heller ikke lest bøkene, så det er fryktelig irriterende å ikke vite, samtidig som det er kjempegøy å prøve å finne ut av alle de mulige teoriene. :P



Anonymous poster hash: b0614...fa8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på Joffrey og Ramsay er bl.a at Joffrey fort gikk lei og drepte/kvittet seg med folk relativt fort (dessuten tror jeg at selv han hadde en slags grense, om det så bare gikk på hva han hadde mage til), mens Ramsay er tålmodig og kan holde på lenge, lenge, helt til ofrene er brutt helt ned og ikke har vilje eller livsgnist igjen (som Reek). Ramsay finner dyp, sadistisk glede i å langsomt skrelle av huden til et menneske; for Joffreys del er tortur et middel for å føle seg mektig.

Er enig i at Joffrey fort gikk lei; så at han kunne torturere noen på den måten Ramsay har gjort, tror jeg ikke, men da kun på grunn av at han ikke har tålmodighet til å gjøre det. Han elsker (vel, elsket) å se folk lide.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Joffrey og Ramsay er bl.a at Joffrey fort gikk lei og drepte/kvittet seg med folk relativt fort (dessuten tror jeg at selv han hadde en slags grense, om det så bare gikk på hva han hadde mage til), mens Ramsay er tålmodig og kan holde på lenge, lenge, helt til ofrene er brutt helt ned og ikke har vilje eller livsgnist igjen (som Reek). Ramsay finner dyp, sadistisk glede i å langsomt skrelle av huden til et menneske; for Joffreys del er tortur et middel for å føle seg mektig.

Nå ja, Sansa blir nå enda torturert og psykisk brutt ned etter fire sesonger av Joffrey, så at han er så utålmodig er jeg ikke helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, innså nettopp det. Men tror fortsatt det må være kakestykket hans som må være forgiftet. Er det ikke litt for åpenlyst at det er vinen?

Jeg skrev en liten spoiler i tråden på side 62. Du kan lese innlegg 1230 hvis du vil vite. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ja, Sansa blir nå enda torturert og psykisk brutt ned etter fire sesonger av Joffrey, så at han er så utålmodig er jeg ikke helt enig i.

Du sier nå der. Han hadde også folk som holdt han litt i tøylene, men selv da utførte han noen grusomme handlinger. Han nøt å undertrykke andre og påføre dem smerte.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er ganske tydelig at Olenna tar av en smaragd fra smykket til Sansa i det hun gir sine kondolanser til henne i bryllupet. Etterpå ser man også at det kun er 6 smaragder igjen, hvorav det ytterste påhenget til venstre mangler sin. Satt sammen med den særs så tilfeldige og malplasserte overrekningen av det samme halssmykket fra den tidligere ridderen, som også kommer for å hente Sansa i det Geoffery dør, så er mener jeg at det er den mest troverdige teorien.

Jeg har ikke lest bøkene, men etter å ha spolt litt frem og tilbake så ser man det veldig godt. Olenna dyppet vel stenen som mest sannsynlig var forgiftet i glasset.

Anonymous poster hash: e6045...d6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem blir gitt til Tommen og hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 1b58e...1ec

Hvis du ser posten jeg siterte fra, vil du skjønne det. Les hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, Sansa blir nå enda torturert og psykisk brutt ned etter fire sesonger av Joffrey, så at han er så utålmodig er jeg ikke helt enig i.

Han er dog ikke like iherdig som Ramsay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...