Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Vet noen når man kan få kjøpt sesong 3 på dvd?



Anonymous poster hash: 08729...298
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste forresten at "The Red Wedding" er modellert på en hendelse i Skottland som er blitt kalt "The Black Supper", der to jarler som hadde fått løfte om fritt leide, ble myrdet under en middag hos kongen. På slutten av middagen begynner kongens menn å slå på tromme, og et fat med lokk over ble satt foran jarlene. Under lokket befant det seg et avhugget hode av en sort okse, som visstnok var et symbol på døden. Og så ble de drept.

"Black Dinner

The Douglases became so powerful that by the early fifteenth century they were seen as a threat to the stability of the nation. In 1440 the young William Douglas, 6th Earl of Douglas and his brother were invited to dine with the ten year-old King James II of Scotland. The dinner was organised by Sir William Crichton of Clan Crichton. Known as the Black Dinner, a black bull's head, the symbol of death, was brought in. After the dinner the Douglas chiefs were dragged out to Castle Hill, given a mock trial and beheaded. The Clan Douglas then laid siege to Edinburgh Castle. Perceiving the danger, Crichton surrendered the castle to the king who was then given the title of Lord Crichton. It is still unclear exactly who else was ultimately responsible, though it is thought Livingstone and Buchan were also likely candidates."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser av tråden at det har vært meningsutveksliger om at rollefigurer har dødd for tidlig, for uventet eller av rett grunn, til riktig tid, m.m.

En av inspirasjonene til historien er en perioden i Englands historie som vi nå kaller "the wars of the roses". Det var ikke en enkelt konflikt eller en krig. Det var mange konflikter og mange kriger. I noen av slagene ble tidligere seierherren slått av sønnene til de mennene de en generasjon tildigere hadde beseiret. Det var heller ikke slik at krigene hadde en side som var de edle og en side som var de onde. De var mennesker. Mennesker med makt. Makt på bakgrunn av hviklen familie de var født inn i, og delvis på bakgrunn av hvilke talenter de hadde.

Dersom dere har interesse av å forstå en av de viktige inspirasjonene til forfatteren så gir denne et kortfattet innblikk i hvor han tar det fra (53 min): http://www.youtube.com/watch?v=kvhKTomvMHY

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg synes denne var litt morsom. Spesielt delen med Sam, John og Ygritte. :D

Kniiiis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som trenger å få en "fix" på GoT, må se siste del av sesong 2 av Suits for Varys og de første episodene av sesong 3 for Varys og Catelyn. Artig å se begge i moderne klær, Varys med hår og Catelyn som sjef. (Hele serien er også bonus for dem som likte Firefly, på samme måte som Castle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som trenger å få en "fix" på GoT, må se siste del av sesong 2 av Suits for Varys og de første episodene av sesong 3 for Varys og Catelyn. Artig å se begge i moderne klær, Varys med hår og Catelyn som sjef. (Hele serien er også bonus for dem som likte Firefly, på samme måte som Castle).

Øh, hva er det som er Firefly-relevant med denne serien? Jeg har ikke sett den.

Castle er mer bonus for dem som liker Nathan Fillion, slik jeg ser det.

Er det for Gina Torres-fans? Hey, jeg oppdaget nettopp at hun er gift med Laurence Fishbourne. De burde lage en film sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tror det blir noen spennende casting-nyheter på comic con i helgen eller?

Har fått med meg red viper og sånn, men er spent på greyjoy-gjengen og sånn.



Anonymous poster hash: a4812...f05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh, hva er det som er Firefly-relevant med denne serien? Jeg har ikke sett den.

Castle er mer bonus for dem som liker Nathan Fillion, slik jeg ser det.

Er det for Gina Torres-fans? Hey, jeg oppdaget nettopp at hun er gift med Laurence Fishbourne. De burde lage en film sammen!

Ja, det er fordi Gina Torres spiler i Suits, ja, hun er god sjef i advokatfirmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom i dag, men håper det kommer mer på SDCC.

Åja, den så jeg og, men hadde glemt det allerede, hehe.

Anonymous poster hash: a4812...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen hagle, men så er hun ikke gift heller, så.........

Både plusser og minus, mao. Jeg kjenner på en sterk ambivalens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg så nettopp et klipp (gammelt intervju) med Richard Madden - OMG så sexy han er, og den stemmen :rodmer::fnise:

Ja jeg trenger en kjæreste.... :P

Poenget mitt er: Det er alt for lenge å vente til neste sesong!! :bond:

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...