Steinar40 Skrevet 17. april 2011 #121 Skrevet 17. april 2011 Ja, og det vil jeg jo ikke. Det dumme med slike prosesser er også at en jo kan bli glad i disse menneskene som personer uansett om det blir noe dere videre eller ikke. Får jo håpe på å bevare vennskap uavhengig om det blir noe. Det kan jo være snakk om hyggelige og interessante mennesker. Kan ikke påstå at jeg er enig med deg i dette. Vennskap hadde aldri blitt aktuelt for min del. Skaper bare ytterligere problemer. 1
nettvenninnen Skrevet 17. april 2011 #122 Skrevet 17. april 2011 Leit å se at det gikk slik jeg tidligere insumerte. At daten din kunne se på deg som litt "slem/ustabil", uten at du er noen av delene. Alikevel skal du ikke føle at du skylder han noe eller ha dårlig samvittighet for at du dater en annen. Det er litt idiotisk at jeg sier noe slikt. For jeg skjønner hvordan du har det. Og har selv ikke nerver til å ha noe på gang med flere enten samtidig eller tett på hverandre. Hos meg går det mange år mellom hver gang... Så jeg synes du er tøff som i det hele tatt vurderer saken. Synes du bør ta sjansen på neste date. Du skal jo tross alt selge deg ut av singelmarkedet. Og en selger som skal lage en "kontrakt", sitter faktisk ikke på rumpa og tilbyr en enkelt person denne kontrakten. Man er faktisk på jakt etter den beste kjøperen. Og da er man avhengig av å ha flere å velge mellom 3
Bankai L Skrevet 17. april 2011 #123 Skrevet 17. april 2011 (endret) Men du...han andre som jeg skrev om, han som ikke virker som interessert, han får jo ikke vite om at jeg møter han nye her på fredag. Jeg kan jo ikke sende ham en sms med "ja, nå skulle du ha visst, jeg er ute med en annen mann"...vi har jo ingen forpliktelser, noen av oss...og om jeg skulle nevner det for han når vi eventuelt treffes igjen, vil han kanskje tenke: "hvorfor forteller hun meg at hun har vært ute med en annen mann?" Det er forsåvidt sant. Eg tror det er en dårlig ide å på en måte si det til han med mindre det kommer ut på en "naturlig måte". Hvis han spør deg ut igjen og han spør ka du har gjort på i det siste så kan jo det kanskje komme opp. Det finnes de som anbefaler å bruke facebook som et middel for å kommunisere at ting skjer, men eg syntes det er litt teit. Uansett så vil det å date han andre få tankene vekk fra han første, og det er en bra ting, spesielt hvis han ikkje viser noe interresse. Da kommer du fortere over han tenker eg Endret 17. april 2011 av Bankai L 1
bukett Skrevet 17. april 2011 Forfatter #124 Skrevet 17. april 2011 Leit å se at det gikk slik jeg tidligere insumerte. At daten din kunne se på deg som litt "slem/ustabil", uten at du er noen av delene. Alikevel skal du ikke føle at du skylder han noe eller ha dårlig samvittighet for at du dater en annen. Det er litt idiotisk at jeg sier noe slikt. For jeg skjønner hvordan du har det. Og har selv ikke nerver til å ha noe på gang med flere enten samtidig eller tett på hverandre. Hos meg går det mange år mellom hver gang... Så jeg synes du er tøff som i det hele tatt vurderer saken. Synes du bør ta sjansen på neste date. Du skal jo tross alt selge deg ut av singelmarkedet. Og en selger som skal lage en "kontrakt", sitter faktisk ikke på rumpa og tilbyr en enkelt person denne kontrakten. Man er faktisk på jakt etter den beste kjøperen. Og da er man avhengig av å ha flere å velge mellom Interessant vinkling. Får ta sjansen. Kan ikke ha for mange, men det skal og sies at med noen av disse kontaktene til enhver tid, kan det gå ukesvis og til og med måneder mellom prat/treff. Så blir ikke kamp om tiden eller noe sjonglering med mennesker på en og samme tid. I spill pleier man vel å vinne om man prøve nok? Mange menn, når de spør damer om å danse på et utested, går de rundt og spør dame etter dame helt til de får ja fra en. Det er forsåvidt sant. Eg tror det er en dårlig ide å på en måte si det til han med mindre det kommer ut på en "naturlig måte". Hvis han spør deg ut igjen og han spør ka du har gjort på i det siste så kan jo det kanskje komme opp. Det finnes de som anbefaler å bruke facebook som et middel for å kommunisere at ting skjer, men eg syntes det er litt teit. Uansett så vil det å date han andre få tankene vekk fra han første, og det er en bra ting, spesielt hvis han ikkje viser noe interresse. Da kommer du fortere over han tenker eg Begge disse to ulike dates er kontakter i facebook. Han ene "trege" som gir blandede signaler (interessert/uinteressert), sender aldri meldinger eller kommenterer bilder. Han andre som jeg skal treffe nå snart, kommenterer og sier "ha en fin tur!" osv. , så han er på en måte mer positiv. Kanskje det går bedre med han.
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #125 Skrevet 21. april 2011 ja ha, han ene som liksom var så aktuell, har igjen utsatt og avlyst avtalen, fordi han er så spontan og vimsete "(fant plutselig på bnoe annet)" at han utsetter og avlyser. Orker ikke mer med ham, selv om han virket så lovende. Når jeg er verdt så lite for han, sier jeg nei til nok et "det neste forsalget" hans. Vi får jo aldri møtte hverandr,e og det høres jo ut som om jeg er en pine å møte. Jeg var den som måtte avlyse det hele og si: vi gjør kort prosess, la oss legge dette på is. Ferdig. Det får da være grenser! Maken. Ble også kontaktet av en som har ligget på lur lenge, som egentlig jeg ikke føler forholdskjemi med. Han er morsom å være ute med, men han er nok ikke mannen å ha hverdager med. Så da sitter jeg igjen med flere menn, men ikke noe fremtid med noen av dem. Føler det er en ond sirkel her, og jeg vet ikke hvordan jeg kommer meg videre til en mer konstruktiv bane.
Steinar40 Skrevet 21. april 2011 #126 Skrevet 21. april 2011 ja ha, han ene som liksom var så aktuell, har igjen utsatt og avlyst avtalen, fordi han er så spontan og vimsete "(fant plutselig på bnoe annet)" at han utsetter og avlyser. Orker ikke mer med ham, selv om han virket så lovende. Når jeg er verdt så lite for han, sier jeg nei til nok et "det neste forsalget" hans. Vi får jo aldri møtte hverandr,e og det høres jo ut som om jeg er en pine å møte. Jeg var den som måtte avlyse det hele og si: vi gjør kort prosess, la oss legge dette på is. Ferdig. Det får da være grenser! Maken. Ble også kontaktet av en som har ligget på lur lenge, som egentlig jeg ikke føler forholdskjemi med. Han er morsom å være ute med, men han er nok ikke mannen å ha hverdager med. Så da sitter jeg igjen med flere menn, men ikke noe fremtid med noen av dem. Føler det er en ond sirkel her, og jeg vet ikke hvordan jeg kommer meg videre til en mer konstruktiv bane. Det første du bør gjøre er i hvertfall å kvitte deg med alle som er uaktuelle. De er bare i veien for deg. Dessuten er det sjelden noe smart å spille flere partier på en gang. En av gangen, ellers blir det bare surr. 1
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #127 Skrevet 21. april 2011 Det første du bør gjøre er i hvertfall å kvitte deg med alle som er uaktuelle. De er bare i veien for deg. Dessuten er det sjelden noe smart å spille flere partier på en gang. En av gangen, ellers blir det bare surr. Har jo faktisk bare "spilt" med en om gangen. Har nevnt tidligere i tråden at det ikke er snakk om så hyppig kontakt...en av de har jo sendt melding på nivå "1 gang i kvartalet" så har absolutt ikke vært med flere innenfor nært tidsrom. Har heller ikke hatt sex med disse potensielle kunne-ha-blitt-noe mer datene, vi kom ikke så langt. En om gangen har det alltid vært, så det er faktisk ikke surr. Helt nytt for meg...forstår ikke hva som plutselig er galt.
Steinar40 Skrevet 21. april 2011 #128 Skrevet 21. april 2011 Har jo faktisk bare "spilt" med en om gangen. Har nevnt tidligere i tråden at det ikke er snakk om så hyppig kontakt...en av de har jo sendt melding på nivå "1 gang i kvartalet" så har absolutt ikke vært med flere innenfor nært tidsrom. Har heller ikke hatt sex med disse potensielle kunne-ha-blitt-noe mer datene, vi kom ikke så langt. En om gangen har det alltid vært, så det er faktisk ikke surr. Helt nytt for meg...forstår ikke hva som plutselig er galt. Det som er galt er at disse fyrene ikke er noe å samle på. Så kvitt deg med dem. 1
Bankai L Skrevet 21. april 2011 #129 Skrevet 21. april 2011 ja ha, han ene som liksom var så aktuell, har igjen utsatt og avlyst avtalen, fordi han er så spontan og vimsete "(fant plutselig på bnoe annet)" at han utsetter og avlyser. Orker ikke mer med ham, selv om han virket så lovende. Når jeg er verdt så lite for han, sier jeg nei til nok et "det neste forsalget" hans. Vi får jo aldri møtte hverandr,e og det høres jo ut som om jeg er en pine å møte. Jeg var den som måtte avlyse det hele og si: vi gjør kort prosess, la oss legge dette på is. Ferdig. Det får da være grenser! Maken. Ble også kontaktet av en som har ligget på lur lenge, som egentlig jeg ikke føler forholdskjemi med. Han er morsom å være ute med, men han er nok ikke mannen å ha hverdager med. Så da sitter jeg igjen med flere menn, men ikke noe fremtid med noen av dem. Føler det er en ond sirkel her, og jeg vet ikke hvordan jeg kommer meg videre til en mer konstruktiv bane. Off det er ikkje lett dette! Koffor kan ikkje folk bare få fingen ut å gjøre deres del av "arbeidet" , søren heller.. Går du på noen aktiviteter? Dersom du syntes det er gøy å danse så foreslår eg du begynner på pardans. Det er veldig greit å finne en man har felles interresser med i tilegg til at man bare møter masse folk av å gå på en aktivitet! 1
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #130 Skrevet 21. april 2011 Det som er galt er at disse fyrene ikke er noe å samle på. Så kvitt deg med dem. Kjipt å ikke ha noen i det hele tatt da...kan jo gå lenge til neste gang en møter noen. Kontaktet han som jeg startet tråden på grunn av ("han trege som var så passiv"), og det var kanskje ok og greit nok, eller kanskje ikke lurt i det hele tatt. Hvis jeg kvitter meg med alle, så har jeg jo ingen igjen. Det er jo litt kjedelig.
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #131 Skrevet 21. april 2011 Off det er ikkje lett dette! Koffor kan ikkje folk bare få fingen ut å gjøre deres del av "arbeidet" , søren heller.. Går du på noen aktiviteter? Dersom du syntes det er gøy å danse så foreslår eg du begynner på pardans. Det er veldig greit å finne en man har felles interresser med i tilegg til at man bare møter masse folk av å gå på en aktivitet! Alene?!
Steinar40 Skrevet 21. april 2011 #132 Skrevet 21. april 2011 Kjipt å ikke ha noen i det hele tatt da...kan jo gå lenge til neste gang en møter noen. Kontaktet han som jeg startet tråden på grunn av ("han trege som var så passiv"), og det var kanskje ok og greit nok, eller kanskje ikke lurt i det hele tatt. Hvis jeg kvitter meg med alle, så har jeg jo ingen igjen. Det er jo litt kjedelig. Er det egentlig noe bedre å kaste bort tiden din på noen som ikke fungerer da? Du får heller finne deg en (annen) hobby da vettu. 3
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #133 Skrevet 21. april 2011 Er det egentlig noe bedre å kaste bort tiden din på noen som ikke fungerer da? Du får heller finne deg en (annen) hobby da vettu. Takk for tipsene. Det kan være forsøket verdt å skaffe seg en hobby, men jeg har allerede fritidsinteresser, så har vel ikke tid til mer nå. Jeg har nok ikke din avslappethet når det gjelder tid, jeg ønsker en kjæreste i dag. Ikke "kanskje om noen år". 1
Bankai L Skrevet 21. april 2011 #134 Skrevet 21. april 2011 Alene?! Hvis du har noen venninner som er keen på å være med så få de med!, men ja det går fint å gå alene og!. Det er litt merkelig i begynnelsen, men tro meg du kommer til å møte en del menn dersom du begynner å danse 1
Steinar40 Skrevet 21. april 2011 #135 Skrevet 21. april 2011 Jeg har nok ikke din avslappethet når det gjelder tid, jeg ønsker en kjæreste i dag. Ikke "kanskje om noen år". Ja, jeg har brukt sinnssykt lang tid og mye ressurser på å komme frem til et resultat. Men nå er i hvertfall alt satt helt på spissen (så sent som i dag). Kan bare anbefale deg å gjøre det samme. Enten provoserer du frem en positiv reaksjon, eller så går du videre. Samme hvor kjedelig det er.
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #136 Skrevet 21. april 2011 Ja, jeg har brukt sinnssykt lang tid og mye ressurser på å komme frem til et resultat. Men nå er i hvertfall alt satt helt på spissen (så sent som i dag). Kan bare anbefale deg å gjøre det samme. Enten provoserer du frem en positiv reaksjon, eller så går du videre. Samme hvor kjedelig det er. Vel, leser ditt råd med blandede signaler. Ser at du på én måte kan ha rett (at en bare konkluderer og går videre), og på en annen side framstår du ikke som et godt eksempel (har fått med et par superlange tråder her fra deg, ja). Og da må jeg si du ikke akkurat imponerer med strategi og handling.
Steinar40 Skrevet 21. april 2011 #137 Skrevet 21. april 2011 Vel, leser ditt råd med blandede signaler. Ser at du på én måte kan ha rett (at en bare konkluderer og går videre), og på en annen side framstår du ikke som et godt eksempel (har fått med et par superlange tråder her fra deg, ja). Og da må jeg si du ikke akkurat imponerer med strategi og handling. Du skal ikke gjøre som jeg gjør, du skal gjøre som jeg sier hehe Nei, min situasjon har vært noe helt for seg selv, for å si det sånn. Følelser er et veldig vanskelig område. Strategien nå er at jeg skal se hvordan hun reagerer på følelsene sine når alternativene hennes er alt eller ingenting. Dette er da den ultimate handlingen ifra min side, og blir derfor avgjørende i min situasjon.
bukett Skrevet 21. april 2011 Forfatter #138 Skrevet 21. april 2011 (endret) Setter som sagt pris på rådene dine og andres, innspill også, eller kommentar til situasjonen, men å stille ultimatum passer ikke helt inn, må jeg si. Jeg er i en datingfase, og er virkelig ikke i situasjon til å stille ultimaturm. Jeg kan derimot si i fra, som jeg har gjort, at nå er grensen min nådd og det får konsekvenser: vi treffes ikke igjen. Forskjellen på deg go meg er kanskje at jeg faktisk gjør det jeg sier i det øyeblikk fra det sies. Jeg kan ikke gå rundt og vente og tulle (slik jeg ser du holder på med - med kun 1 dame...). Endret 22. april 2011 av MissStiles 1
MissStiles Skrevet 22. april 2011 #139 Skrevet 22. april 2011 Tråden er ryddet pga avsporing iht KGs regler. MissStiles, mod
Steinar40 Skrevet 22. april 2011 #140 Skrevet 22. april 2011 Setter som sagt pris på rådene dine og andres, innspill også, eller kommentar til situasjonen, men å stille ultimatum passer ikke helt inn, må jeg si. Jeg er i en datingfase, og er virkelig ikke i situasjon til å stille ultimaturm. Jeg kan derimot si i fra, som jeg har gjort, at nå er grensen min nådd og det får konsekvenser: vi treffes ikke igjen. Det er dette som kalles å sette et ultimatum Forskjellen på deg go meg er kanskje at jeg faktisk gjør det jeg sier i det øyeblikk fra det sies. Jeg kan ikke gå rundt og vente og tulle (slik jeg ser du holder på med - med kun 1 dame...). Ja, men det blir faktisk mye vanskeligere når man har lagt ned en masse tid, ressurser og følelser. Spesielt når hun ikke har en klar og tydelig kommunikasjon. Da ønsker man virkelig å forvisse seg om at man gjør det rette valget først. Noe jeg nå snart har fullført i mitt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå