Gjest padawan Skrevet 27. april 2011 #181 Skrevet 27. april 2011 Altså er man dum hvis man har sex for tidlig. jeg er til en viss grad enig i dette. svært mye av spenningen av datingprosessen blir borte når en har sex tidlig.
Bankai L Skrevet 27. april 2011 #182 Skrevet 27. april 2011 (endret) Steina(lde)r synet gjelder fortsatt Er man ute etter et seriøst parforhold, og har sex før dette er begges uttalte intensjoner, så er sexen i praksis gratis. Gratis som altså i denne sammenhengen betyr at man ikke må betale for det med et forpliktende parforhold. Altså er man dum hvis man har sex for tidlig. Vi har forskjellig definisjon på ka gratis sex er. I mine øyne er gratis sex dersom man bare har sex med en som ikkje har gjort noe spesiell innsats for at det skal skje. Feks en good looking dame/mann hocker opp med en bare for å ha sexen. Dersom man har vært på 5-6 dates har man faktisk vært med hverandre og begynnt å bygge en relasjon. Så lenge begge faktisk gjør sitt for å bygge relasjon opp før de har sex er den ikkje gratis slik eg ser det. Det du snakker om er i mine øyne sex uten forpliktelser. Når man dater har man i utgangspunktet ikkje noen forpliktelser til den andre. Det er kanskje derfor du mener at sexen er gratis. Fordi så lenge man ikkje er i et forhold så gjelder ikkje de "uskrevne" reglene. Eg mener dog at dersom man vil ha damen/mannen så har man noen "forpliktelser" man må følge for at det skal gå bra. Man kan ikkje bare kjøre sitt eget løp uten å ta hensyn. Den sexen som var "gratis" kan vise seg å ha mye større verdi når damen ikkje er interresert lengre fordi han ikkje fulgte opp. Endret 27. april 2011 av Bankai L 1
Bankai L Skrevet 27. april 2011 #183 Skrevet 27. april 2011 jeg er til en viss grad enig i dette. svært mye av spenningen av datingprosessen blir borte når en har sex tidlig. Eg tror heller ikkje det er så veldig lurt å ha sex fortidlig. Dog, det er klare forskjeller i hva folk definerer som for tidlig. Dersom man skal ha sex på første daten og det skal gå bra så må det være med riktig person og ikkje en som vil ha sex. Det krever jo faktisk at man kan kjenne igjen intensjonene til folk eller så må man bare være heldig. 2
bukett Skrevet 28. april 2011 Forfatter #184 Skrevet 28. april 2011 Men hvordan kan det å ha sex etter 5-6 dates være gratis? Både du og han har da "gjort" noe for at det skulle skje. Med hun forrige som eg likte så var det ingen balanse. Hun tok noe inisativ i begynnelsen, men så dabbet hun av. Så lenge du føler det er en balanse og at han er interresert så ser vel tingene bra ut? Jo, det kan du si. Når jeg ser tilbake på tidligere forhold/kunne-ha-vært-forhold, ser jeg jo også at f.eks med en veldig kjekk mann (da var vi i midten av 20-årene) så ble det ikke noe videre, fordi "jeg ville vente med sex". I andre forhold har vi ventet etter en del treff. Men hele veien har de fleste mast litt, så presset ligger der hele tiden. Som jente gjelder det da å ikke være kjip og vente for lengre, og ikke være billig og gratis, ved å være for tidlig ute. Han typen jeg snakker om her, har ikek mast en eneste gang. Det skjedde derfor naturlig, på en måte, men: det kunne også ha ventet Ingen skade har skjedd, men som Steinar nevnte, jeg tror det ville generelt være best om de to har en slags enighet om at de satser på forhold, før de har sex, for da er det enklere å vite hvilken retning de to går.
Bankai L Skrevet 1. mai 2011 #185 Skrevet 1. mai 2011 Ingen skade har skjedd, men som Steinar nevnte, jeg tror det ville generelt være best om de to har en slags enighet om at de satser på forhold, før de har sex, for da er det enklere å vite hvilken retning de to går. For meg så virker det bare som en strategi for å unngå å bli såret. Av og til må man ta risk for å lykkes. Dersom det viser seg at damen/fyren bare ville ha sex og ikkje et forhold så må man bare gå videre. Eg tror at man kan ødelegge sjangsene for at det kunne blitt et forhold med å ta den praten på feilt tidspunkt. Det kan sammenlignes med det når en velger å si hva h*n føler når den andre ikkje føler det samme. Hvorfor ikkje bare latt ting gå naturlig slik at begge kommer i stadiet hvor man vil ha et forhold før man tar det opp? Man merker på veien om h*n bare er ute etter sex eller ikkje, mener no eg.
Top Gun Skrevet 1. mai 2011 #186 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Trådstarter: Kanskje mobiltelefonen hans var ødelagt, slik at han ikke så meldingen din. Kanskje han liker å ha mobiltelefonen avslått. Jeg syntes du burde latt tvilen komme ham til gode, og holde inngåtte avtaler. Man kan ikke alltid anta at tekstmeldingen en sender blir lest. Ring ham heller til han svarer. Endret 1. mai 2011 av Top Gun 1
bukett Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #187 Skrevet 23. mai 2011 Her er jeg igjen...han som jeg skrev startinnlegg om, han fortsatte jeg jo å treffe, og jeg føler meg i det minste fin når jeg er i hans selskap! Det er jo bra. Da jeg var hos en mannlig lege i forrige uke på standard-legebesøk, sa han sin mening: at jeg ikke må være for kresen for man finner ingen som er 100% perfekt ("sivilstatus" - "barn"). Han mente at jeg behøvde et dytt i ryggen for å eventuelt si mer i fra, for "det er for synd at en jente som deg skal gå rundt og være single", osv. Syns forøvrig det var kult at lege sa i fra. Han sa at jeg var typisk trendmenneske som skulle ha alt i orden før det kom barn og mann. Hm... Tilbake til saken: Denne mannen, som nå er på langreise, jeg savner å være sammen med ham! Vi har vært en god del dates. Men mitt egentlige spørsmål er: Skremmer jeg ham bort, om jeg inviterer ham med på en utenlands weekend tur jeg uansett har bestilt, fordi jeg skal besøke en venninne i utlandet om et par måneder? Kan skje ikke det er så lurt å invitere ham med, for han kan bli skremt og tenke at vi ikke er et par, og dermed ikke kan reise sammen? Hva synes andre? 1
Gjest padawan Skrevet 23. mai 2011 #188 Skrevet 23. mai 2011 tja, nå har dere jo holdt på en stund og da er det ikke så unaturlig å reise sammen.
bukett Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #189 Skrevet 3. juni 2011 Blir spennende å se om det blir noe ut av det. Vi har nå være ute sammen en del. Får se om jeg tør å invitere ham med på weekendtur utenlands (siden jeg skal på det uansett). Ellers håper jeg han har evnen til å overraske.
Steinar40 Skrevet 3. juni 2011 #190 Skrevet 3. juni 2011 Blir spennende å se om det blir noe ut av det. Vi har nå være ute sammen en del. Får se om jeg tør å invitere ham med på weekendtur utenlands (siden jeg skal på det uansett). Ellers håper jeg han har evnen til å overraske. Jeg antar at du da håper på en positiv overraskelse Og det er viktig å bli overrasket fordi at ...?
bukett Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #191 Skrevet 3. juni 2011 Jeg antar at du da håper på en positiv overraskelse Og det er viktig å bli overrasket fordi at ...? Håper det blir forhold ut av det. Men det får jo tiden vise. Det er viktig for meg å bli positivt overrasket av og til, fordi det viser liv, gnist, engasjement, omtenksomhet og kreativitet.
Steinar40 Skrevet 3. juni 2011 #192 Skrevet 3. juni 2011 Håper det blir forhold ut av det. Men det får jo tiden vise. Det er viktig for meg å bli positivt overrasket av og til, fordi det viser liv, gnist, engasjement, omtenksomhet og kreativitet. Og hva skal du gjøre? Sitte å vente på å bli overrasket?
bukett Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #193 Skrevet 3. juni 2011 Og hva skal du gjøre? Sitte å vente på å bli overrasket? Jeg gir komplimenter og overrasker andre. Stadig vekk. Ikke bare en partner, men venner og familie også. Derfor er det ønskelig for meg at en partner har noen av de samme egenskapene. Hvorfor inntar du et standpunkt, som angriper meg? Det er da ikke noe i denne tråden som tilsier at jeg forventer å få og få, men ikke gi noe tilbake - er det?
Steinar40 Skrevet 3. juni 2011 #194 Skrevet 3. juni 2011 Jeg gir komplimenter og overrasker andre. Stadig vekk. Ikke bare en partner, men venner og familie også. Derfor er det ønskelig for meg at en partner har noen av de samme egenskapene. Hvorfor inntar du et standpunkt, som angriper meg? Det er da ikke noe i denne tråden som tilsier at jeg forventer å få og få, men ikke gi noe tilbake - er det? Stille spørsmål er ikke helt det samme som å angripe vettu Hovedsaklig lurte jeg bare på dette med å bli overrasket. Hva det betydde. Og nå vet jeg det Kan vel ikke akkurat påstå at jeg har så veldig stort behov for det selv. Jeg liker nok betydelig bedre å ha en plan enn å gjøre alt på impuls.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #195 Skrevet 3. juni 2011 Stille spørsmål er ikke helt det samme som å angripe vettu Hovedsaklig lurte jeg bare på dette med å bli overrasket. Hva det betydde. Og nå vet jeg det Kan vel ikke akkurat påstå at jeg har så veldig stort behov for det selv. Jeg liker nok betydelig bedre å ha en plan enn å gjøre alt på impuls. For de fleste er det kanskje ikke snakk om overraskelser hele tiden som en regel? Går å ha en plan, der noen få overraskelser er en del av planen, vet du.
Steinar40 Skrevet 4. juni 2011 #196 Skrevet 4. juni 2011 For de fleste er det kanskje ikke snakk om overraskelser hele tiden som en regel? Går å ha en plan, der noen få overraskelser er en del av planen, vet du. Joda, men noen folk klarer ikke å planlegge noe som helst. Og da blir det altfor slitsomt. 1
bukett Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #197 Skrevet 4. juni 2011 Kan vel ikke akkurat påstå at jeg har så veldig stort behov for det selv. Det har jeg fått med meg fra alle tråder du har startet. Det er ingen motsetning mellom å være gode planleggere og å ha evnen til å overraske sin partner med noe hyggelig. Jeg forstår i grunnen ikke disse låste mønstrene jeg av og til kan se i dine innlegg, men regner med at det er dette du har erfaringer fra.
bukett Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #198 Skrevet 4. juni 2011 (endret) Joda, men noen folk klarer ikke å planlegge noe som helst. Og da blir det altfor slitsomt. Ja visst er det slitsomt med slike. Jeg er ikke slik, tvert i mot. Men du møter kanskje noen utfordringer på dette området, siden det opptar mye av dine tanker? Jeg håper på dine vegne, at du finner hva du søker Endret 4. juni 2011 av bukett
Steinar40 Skrevet 4. juni 2011 #199 Skrevet 4. juni 2011 Det har jeg fått med meg fra alle tråder du har startet. Det er ingen motsetning mellom å være gode planleggere og å ha evnen til å overraske sin partner med noe hyggelig. Jeg forstår i grunnen ikke disse låste mønstrene jeg av og til kan se i dine innlegg, men regner med at det er dette du har erfaringer fra. Erfaringer teller, ja. Alder teller. Dessuten teller det hvilket kjønn man er. Kvinner er typisk mer opptatt av romantikk (og overraskelser) enn det menn er.
Steinar40 Skrevet 4. juni 2011 #200 Skrevet 4. juni 2011 Ja visst er det slitsomt med slike. Jeg er ikke slik, tvert i mot. Men du møter kanskje noen utfordringer på dette området, siden det opptar mye av dine tanker? Jeg håper på dine vegne, at du finner hva du søker Noen utfordringer ... det er IKKE å overdrive. Mennesket spår men Gud rår. Uansett, takk for omtanken 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå