Gå til innhold

Han er for treg - da avlyser du?

Fremhevede innlegg

Gjest padawan
Skrevet

På meldingen han om å treffes igjen så kunne du si noe slikt som "det hadde vært hyggelig" eller lignende så ligger ballen litt på hans banehalvdel me hensyn til hva dere skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På meldingen han om å treffes igjen så kunne du si noe slikt som "det hadde vært hyggelig" eller lignende så ligger ballen litt på hans banehalvdel me hensyn til hva dere skal gjøre.

Det kan jeg, så signaliserer jeg at jeg er positiv til å treffes, samtidig som jeg overlater til ham å foreslå det konkrete når og hvor. Og ikke sende flere meldinger i mellomtiden...

Gjest padawan
Skrevet

Datingprosessen er utrolig spennende og det er en balansekunst ikke å selge seg billig med mye meldinger og for raske svar.

Skrevet

Datingprosessen er utrolig spennende og det er en balansekunst ikke å selge seg billig med mye meldinger og for raske svar.

Jo, men...han fikk melding noen timer etter at han svarte på min...men som sagt: initiativet er nå opp til ham (neste trekk, om hvor og når).

Men...om man klarer "å spille kortene sine riktig" i datingprosessen, hva da når "spillet er over"? Er man i et forhold, fortsetter ikke spillet?

Det komemr kanskje barn for mange ute i et seriøst forhold - spillet fortsetter?

Man kan ikke slappe av?

Gjest padawan
Skrevet

når en har dater såpass lenge at en er å betrakte som et par så er det jo endel ting som endrer seg, iallefall slik jeg ser det. man kan slappe mer av, slipper å bekymre seg for hva den andre synes om en, hvem som skal ta initiativ osv.

Skrevet

Han tok initiativ til å treffes på kafé. Det var fint! :kaffekopp::)

Vi er bare i sonderingsfasen, har ikke hatt sex, har klint en del, og det var det. Mer vites ikke. Føler at jeg er litt "på prøve" også.

Kan jo være at han har noen personlighets dealbreakers som jeg ikke er klar over...

Skrevet

Vet ikke helt jeg...var hyggelig å være sammen med ham over mat og drikke.

Men: vet ikke helt hvor vi er...altså, nå sa vi bare farvel med en klem og det var det.

Synes ikke han virker som ivrig lengre.

Kanskje jeg bør glemme ham. Lurer på om han ikke synes jeg er både litt streng og litt slem. :tristbla:

Selv om han sa han bare tullet, tror jeg det var noe i det.

Gjest padawan
Skrevet

kanskej jeg ikek har fulht godt nok med men hva sa han...?

Skrevet (endret)

Vi var ute sammen. Spiste og delte litt vin. Men, vi kysset ikke denne gangen, bare pratet og snakket med noen andre der.

I løpet av kvelden tullet han da liksom, med at jeg var litt streng og han trodde jeg var litt "slem". Hvor kom det fra? Det var jo ikke noe gøy å høre (selv om han bare tullet med meg).

Synes det gikk litt trått. Men vi satt jo der og snakket.

Han var ikke fysisk i det hele tatt og da følte jeg meg ikke så attraktiv.

Han fulgte meg ikke hjem som han pleide, og vi ga hverandre bare en klem.

Jeg tar jo det som et tegn på at det ikke er noe framtid.

Har lyst til å sende sms der jeg takker for nå og at han bare må ha god reise på sin lange ferie.

Endret av bukett
  • Liker 1
Gjest padawan
Skrevet (endret)

ja, det virker som det kan være litt dalende interesse da ja... siden dere har klint tidligere på date er det mange gutter som ville fortsatt med dette og kanskje tafset litt samtidig.

så han skal på en 6 ukers ferie? kan tenke meg der mye interesse som dabber av da ja. jeg datet ei to ganger før jeg dro på 3 ukers ferie før jul. jeg fant selvfølgelig ikke på noe tull siden jeg hadde ei jeg datet hjemme i Norge men siden det (naturlig nok) ikke ble noe av etter på angrer jeg litt på at jeg ikke avsluttet datingen før jeg dro. den ferien var nok dõdaren for den gnisten som var der før jeg dro.

edit: høres jo rart ut at han synes du virket streng om slem ja...

Endret av padawan
Skrevet

Når han nå plutselig ikke var så nøye med å følge med meg hjem, samt ikke tok initiativ til et kyss, eller "tafset", så tar jeg det som et tegn på at det nå er dødt.

Da er det greit å avslutte med en gang.

Men forstår jo ikke hvorfor...tror det er fordi han er idealistisk mens jeg er mer kynisk og realistisk. Kanskje han plutselig ikke fant meg fysisk pen/attraktiv lengre, eller / og at han fant ut at han ikke likte min person(lighet).

Kjipt.

Gjest Katten.
Skrevet

Eller kanskje fordi du må la han styre showet, og leker hard to get...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eller kanskje fordi du må la han styre showet, og leker hard to get...

Hvordan da, forstår ikke...forklar litt, er du grei. Hva da "styrer showet"? Vi satt jo bare og pratet...du mener at det er feil om han får styre showet?

Har prøvd å være hyggelig i kveld jeg, vi satt ved siden av hverandre og pratet, drakk litt vin osv.

Men det ble bare til at vi satt der...hvordan hard to get, føler jeg har vært og er imøtekommende. Skulle gjerne ha blitt med ham hjem jeg...men han bare tok en klem og det var det.

Føler at han har gitt sterke signal på at jeg nå er uinteressant.

Sendte en melding der jeg sa at han fortjente en idealist, takket for i kveld og ønsket en god ferie. Regner med at han da forstår at jeg har forstått at det nå er dødt.

Endret av bukett
Skrevet

Hvis han spør deg ut igjen så kan du spørre på daten hvor han tenker dette går hen :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis han spør deg ut igjen så kan du spørre på daten hvor han tenker dette går hen :)

Spør meg ut - har jeg sagt at jeg ble "spurt ut"? Vi pratet helt normalt, vi spurte ikke ut hverandre...:)

Må si jeg tolker det som usikkerhet og desperasjon om jeg skulle ha spurt ham "hvor dette går"...da vil han sikkert bare si at dette er hyggelig og at vi bare kan se an. Han er jo avslappet og laid back, og liker ikke å planlegge for langt fram i tid.

Tenker at det beste er å se an signalene selv på neste date: handlinger taler mer enn ord og hvis han oppfører seg som en venn dør det naturlig ut, da gidder jeg jo ikke å treffe ham mer.

Skrevet (endret)

Spør meg ut - har jeg sagt at jeg ble "spurt ut"? Vi pratet helt normalt, vi spurte ikke ut hverandre...:)

Må si jeg tolker det som usikkerhet og desperasjon om jeg skulle ha spurt ham "hvor dette går"...da vil han sikkert bare si at dette er hyggelig og at vi bare kan se an. Han er jo avslappet og laid back, og liker ikke å planlegge for langt fram i tid.

Tenker at det beste er å se an signalene selv på neste date: handlinger taler mer enn ord og hvis han oppfører seg som en venn dør det naturlig ut, da gidder jeg jo ikke å treffe ham mer.

Eg syntes egentlig du tolker alt for mye. Ting kan tolkes ørten hundre veier, da bommer man av og til med tolkningen. Hva du tenker trenger ikkje nødvendigvis å stemme med virkeligheten. Eg gjør dette mye selv :/ og eg blir egentlig bare frustrert over tingene eg ikkje finner ut. Eg er i en lignende situasjon som deg og har vært det i 1,5 måned. Dette er ka eg har lært: Det er ikkje galt å fortelle hva man føler. Med det mener eg ikkje at man skal si ting som: eg e super forelsket i deg, eller at eg elsker deg. Dersom man føler frustrasjon eller savn osv så skader ikkje det å si ifra om det. Så lenge man ikkje er super needy om det etterpå. Man blir ikkje sett på som usikker dersom man tør å formidle hva en føler, dette er noe "sterke" mennesker ikkje har problemer med å gjøre.

Det andre eg har lært er at eg har forventinger til at "relasjonen" skal bevege seg fremover mot et forhold. Når ting står stille og det ikkje beveger seg blir eg VELDIG frustert(Syntes dette vises veldig tydelig hos deg :P). Måten eg har taklet det på er å ikkje skape forventinger om at relasjonen skal gå mot et forhold, og heller tar ting som de kommer. Dette har gjort meg veldig avslappet og eg merker at eg ikkje pusher like mye på hun som eg har gjort :P.

Eg tolker det ikkje som usikkerhet og desperasjon å spørre hvor ting går hen. Du vil finne ut om han er interresert i å ta det videre eller ikkje. Hvis han ikkje er interresert så sløser du bare vekk tid med å date han/tolke alle handlingene hans. Det blir desperat dersom du begynner å be på dine kner om at dere skal bli sammen.

Så må eg spørre kordan du oppfører deg rundt han for det virker veldig som du ligger tingene i hans hender og at det er han som på "pushe" relasjonen videre. Hvis du vil kline så gå for kysset selv :P, du må kjefte på meg hvis eg har tolket feil, men eg vet iallefall med meg selv at eg blir usikker på damen om hun ikkje tar noe inisativ til ting og. Dette gjelder selvfølgelig kyssing og klåing som alt annet.

Endret av Bankai L
  • Liker 3
Skrevet

Eg syntes egentlig du tolker alt for mye. Ting kan tolkes ørten hundre veier, da bommer man av og til med tolkningen. Hva du tenker trenger ikkje nødvendigvis å stemme med virkeligheten. Eg gjør dette mye selv :/ og eg blir egentlig bare frustrert over tingene eg ikkje finner ut. Eg er i en lignende situasjon som deg og har vært det i 1,5 måned. Dette er ka eg har lært: Det er ikkje galt å fortelle hva man føler. Med det mener eg ikkje at man skal si ting som: eg e super forelsket i deg, eller at eg elsker deg. Dersom man føler frustrasjon eller savn osv så skader ikkje det å si ifra om det. Så lenge man ikkje er super needy om det etterpå. Man blir ikkje sett på som usikker dersom man tør å formidle hva en føler, dette er noe "sterke" mennesker ikkje har problemer med å gjøre.

Det andre eg har lært er at eg har forventinger til at "relasjonen" skal bevege seg fremover mot et forhold. Når ting står stille og det ikkje beveger seg blir eg VELDIG frustert(Syntes dette vises veldig tydelig hos deg :P). Måten eg har taklet det på er å ikkje skape forventinger om at relasjonen skal gå mot et forhold, og heller tar ting som de kommer. Dette har gjort meg veldig avslappet og eg merker at eg ikkje pusher like mye på hun som eg har gjort :P.

Eg tolker det ikkje som usikkerhet og desperasjon å spørre hvor ting går hen. Du vil finne ut om han er interresert i å ta det videre eller ikkje. Hvis han ikkje er interresert så sløser du bare vekk tid med å date han/tolke alle handlingene hans. Det blir desperat dersom du begynner å be på dine kner om at dere skal bli sammen.

Så må eg spørre kordan du oppfører deg rundt han for det virker veldig som du ligger tingene i hans hender og at det er han som på "pushe" relasjonen videre. Hvis du vil kline så gå for kysset selv :P, du må kjefte på meg hvis eg har tolket feil, men eg vet iallefall med meg selv at eg blir usikker på damen om hun ikkje tar noe inisativ til ting og. Dette gjelder selvfølgelig kyssing og klåing som alt annet.

Takk for alle innspillene fra alle - og her: ditt innlegg.

Synes du peker på en del relevant for meg her (kan kjenne meg igjen).

Ja, blir frustrert når ting står stille og ikke beveger seg (framover).

Ja, (dessverre for mange menn og meg selv) har jeg i meg at jeg forventer at mannen tar mange av initiativene i den første bli-kjent-fasen. Synes ikke helt det passer seg på det stadiet vi er i nå at jeg tar initiativet til å kline, synes mer at mannen skal være initiativtakeren der.

Oppfører meg rundt han? På et treff tok jeg initiativet til å holde ham tett i armen under hele turen hjemover, og vi tok vel begge initiativ til kyssing og slikt på utesteder. Han startet, men jeg fortsatte og var med.

Nå sist, spiste vi og satt ved siden av hverandre (og ikke over hverandre), og vi satt et stykke unna hverandre i sofaen. Og slik ble det. Jeg kjenenr han ikke godt nok til å plutselig lene meg over til han for et kyss. Fordi jeg ble usikker på om han likte meg godt nok til at det passet at jeg gjorde det.

I og med at kvelden ble slik, og vi ikke holdt hender videre og skulle så skilles uten at han fulgte meg hjem (han spurte riktignok om det var greit), tok vi bare en rask klem og det hele ble bare litt klønete, synes jeg.

Skrevet (endret)

Hvis du holder din del av "gamet" som eg får inntrykk av at du har så er eg egentlig enig i at det er han som burde lede ann :). Eg blir veldig glad når den eg liker tar inisativ til meg iallefall og ut ifra det du skriver så har jo du gjort det. Lykke til!, håper kan skjerper seg :)

Endret av Bankai L
Skrevet

Jo takk, men det går opp og ned.

Jeg får nok vente med å skrive mer til det faktisk skjer noe som det er verdt å skrive om...og da kan vi vente lenge.

Skrevet

Hadde ikke giddet å kaste vekk tid på en fyr som ikke klarer å svare nei, i mine øyne hadde han virket uinteressert.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...