Gå til innhold

Han er for treg - da avlyser du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå sist, spiste vi og satt ved siden av hverandre (og ikke over hverandre), og vi satt et stykke unna hverandre i sofaen. Og slik ble det. Jeg kjenenr han ikke godt nok til å plutselig lene meg over til han for et kyss. Fordi jeg ble usikker på om han likte meg godt nok til at det passet at jeg gjorde det.

I og med at kvelden ble slik, og vi ikke holdt hender videre og skulle så skilles uten at han fulgte meg hjem (han spurte riktignok om det var greit), tok vi bare en rask klem og det hele ble bare litt klønete, synes jeg.

Hvis jeg var deg, så tror jeg nok at jeg hadde følt at dette var rimelig håpløst.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg, så tror jeg nok at jeg hadde følt at dette var rimelig håpløst.

Ja, du mener, som i at han plutselig mistet interessen fra en uke til en annen?

Jeg tok et initiativ etter sist, og skrev at vi gjerne møtes igjen (før han reiser). Da svarte han (siden han vet jeg er opptatt med et prosjekt) at jeg fikk si i fra når jeg var klar.

Jeg har jo bare møtt ham noen få ganger. Men om det går like tregt neste gang, og ingen fysisk kontakt/initiativ, så må vi bare kutte.

Skrevet

Hadde ikke giddet å kaste vekk tid på en fyr som ikke klarer å svare nei, i mine øyne hadde han virket uinteressert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nå er jeg ikke helt med...hva da, klarte han ikke å svare nei? Eller mener du at han åpenbart ikke er intressert, og at han derfor selv burde ha sagt "nei, nå treffes vi ikke mer"?

Skrevet

Nå er jeg ikke helt med...hva da, klarte han ikke å svare nei? Eller mener du at han åpenbart ikke er intressert, og at han derfor selv burde ha sagt "nei, nå treffes vi ikke mer"?

Jeg tok utgangspunkt i ditt første innlegg hvor du skriver følgende:

Jeg tar initiativet igjen, og spør om han er klar. Ikke noe svar.

For meg virker det som han er uinteressert. En som er interessert nøler ikke med å ta kontakt, spesielt ikke om han merker at du er på glid (noe han burde siden du tok initiativet).

• Liker 1
Skrevet

Ja, du mener, som i at han plutselig mistet interessen fra en uke til en annen?

Jeg tok et initiativ etter sist, og skrev at vi gjerne møtes igjen (før han reiser). Da svarte han (siden han vet jeg er opptatt med et prosjekt) at jeg fikk si i fra når jeg var klar.

Jeg har jo bare møtt ham noen få ganger. Men om det går like tregt neste gang, og ingen fysisk kontakt/initiativ, så må vi bare kutte.

Ja, det er viktig å overbevise seg selv om hvor landet egentlig ligger.

Skrevet

Jeg tok utgangspunkt i ditt første innlegg hvor du skriver følgende:

For meg virker det som han er uinteressert. En som er interessert nøler ikke med å ta kontakt, spesielt ikke om han merker at du er på glid (noe han burde siden du tok initiativet).

Da forstår jeg...

Men noe må jo være fryktelig galt, men vet ikke hva. Siden det ikke klaffer, mener jeg. Prøver og prøver jeg...er jo tydeligvis ettertraktet blant menn, men det stopper opp før det blir forhold.

Skrevet

Ja, det er viktig å overbevise seg selv om hvor landet egentlig ligger.

Men det betyr ikke at jeg forstår hvorfor.

Hadde vært kjekt å være tankeleser. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg over til "date de riktige mennene for deg".

Gjest padawan
Skrevet

Men noe må jo være fryktelig galt, men vet ikke hva. Siden det ikke klaffer, mener jeg. Prøver og prøver jeg...er jo tydeligvis ettertraktet blant menn, men det stopper opp før det blir forhold.

jeg sliter med mye av det samme (bare med jenter). det er ikke alltid lett å finne noen å dele livet med.

Skrevet

Jeg har en annen på vent. Han møtte jeg ute for faktisk et par måneder siden, og vi er kontakter i Facebook.

Han er en helt annen type enn han jeg har "klaget" over her nå. Kanskje han passer bedre for meg?

Han har invitert til et glass ettermiddagsvin ute i påsken.

Men...det er jo så lenge siden jeg så ham. Hva om det blir merkelig? Skal jeg bare gå da?

Jeg er i slutten av 30-årene, og begynner å bli litt lei av å hele tiden prøve å få til noe som funker fra begge parters side.

Hva mer kan jeg gjøre, jeg treffer de, møter de, snakker med de, kliner med de - vi har ikke sex, det kommer først om vi blir enige om at "her er det noe".

Men tydeligvis er det jo ikke noe. Skulle gjerne ha hatt med meg en couch for å følge opp dating prosessen til jeg fant en som ville innlede forhold.

Gjest padawan
Skrevet

det er jo vanvittig mye som egentlig skal klaffe før en ender opp som kjærester. det blir ikke bedre av at en blir mer kravstor dess lenger en har vært singel (dette er kun en teori fra min side).

du har truffet han du skal treffe for ettermiddagsvin irl? har dere snakket litt før har dere jo en viss indikasjon på hvordan det vil gå. hvis det ikke funker trenger det ikke være verre enn at du finner på en plausibel forklaring på hvorfor du må stikke.

Skrevet

Men det betyr ikke at jeg forstår hvorfor.

Hadde vært kjekt å være tankeleser. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg over til "date de riktige mennene for deg".

Det er ikke alt man kan forstå.

Men det meste kan faktisk forklares med egeninteresse.

Enten din egeninteresse, eller den andre partens egeninteresse.

Skrevet

Jeg har en annen på vent. Han møtte jeg ute for faktisk et par måneder siden, og vi er kontakter i Facebook.

Han er en helt annen type enn han jeg har "klaget" over her nå. Kanskje han passer bedre for meg?

Han har invitert til et glass ettermiddagsvin ute i påsken.

Men...det er jo så lenge siden jeg så ham. Hva om det blir merkelig? Skal jeg bare gå da?

Jeg er i slutten av 30-årene, og begynner å bli litt lei av å hele tiden prøve å få til noe som funker fra begge parters side.

Hva mer kan jeg gjøre, jeg treffer de, møter de, snakker med de, kliner med de - vi har ikke sex, det kommer først om vi blir enige om at "her er det noe".

Men tydeligvis er det jo ikke noe. Skulle gjerne ha hatt med meg en couch for å følge opp dating prosessen til jeg fant en som ville innlede forhold.

Syntes du skal gå på date med han nye som har invitert deg. Då forstår kanskje han andre at du faktisk er attraktiv og har flere muligheter. Da får han kanskje fingen ut. Dessuten så kan jo det hende at han du møter er drømme mannen :). Syntes det er kult at du er så bevisst på disse tingene. Eg og mine venner var helt håpløse på dette for 2 år siden, men vi har "trent" og jobbet masse for å bli bedre på området. Vi er på hverandres couches xD.

Tenker egentlig at vi bare må prøve helt til vi finner den rette :)

Skrevet

Det er ikke alt man kan forstå.

Men det meste kan faktisk forklares med egeninteresse.

Enten din egeninteresse, eller den andre partens egeninteresse.

Egeninteresse - hva betyr det?

Hva mine interesser er, som i hvilke verdier og mål jeg har, erdet hva du mener?

Skrevet

Egeninteresse - hva betyr det?

Hva mine interesser er, som i hvilke verdier og mål jeg har, erdet hva du mener?

Forsåvidt.

Men noen ganger blir egeninteressen veldig sterk, og da kaller man det gjerne for egoisme.

Spesielt når egeninteressen kommer i konflikt med andres egeninteresse.

Skrevet

Syntes du skal gå på date med han nye som har invitert deg. Då forstår kanskje han andre at du faktisk er attraktiv og har flere muligheter. Da får han kanskje fingen ut. Dessuten så kan jo det hende at han du møter er drømme mannen :). Syntes det er kult at du er så bevisst på disse tingene. Eg og mine venner var helt håpløse på dette for 2 år siden, men vi har "trent" og jobbet masse for å bli bedre på området. Vi er på hverandres couches xD.

Tenker egentlig at vi bare må prøve helt til vi finner den rette :)

Takk for dine svar - og de andre mennene som har svart i trådens svar også! Og selvsagt, om det var noen kvinner og, spiller ingen rolle, men ekstra interessant er det å få svar fra menn når tråden handler om nettopp min manglende suksess med, ja nettopp: menn.

Jeg har avtalt fredag ettermiddag med han her vi nå snakker om. Jeg traff ham ute for en god stund siden og har hatt ham i Facebook der vi har utvekslet noen meldinger siden. Han er ganske opptatt og reiser mye, men nå kan vi få til treffet vårt. På det ene treffet vi har hatt (var jo der vi traff hverandre) var kjemien veldig bra. Men på den annen side hadde han også vært ute med jobben sin og drukekt litt alkohol. Vi klinte og flre av kollegene hans fikk sett oss, for sikkerhets skyld.

Det blir jo litt spesielt å møte ham, for vi hadde jo kjemi da men men vet jo aldri. Virker som om det er et sjansespill hver gang. Håper ikke jeg skyter vilt etter blink i løse luften.

Men du...han andre som jeg skrev om, han som ikke virker som interessert, han får jo ikke vite om at jeg møter han nye her på fredag. Jeg kan jo ikke sende ham en sms med "ja, nå skulle du ha visst, jeg er ute med en annen mann"...vi har jo ingen forpliktelser, noen av oss...og om jeg skulle nevner det for han når vi eventuelt treffes igjen, vil han kanskje tenke: "hvorfor forteller hun meg at hun har vært ute med en annen mann?"

Skrevet

...og om jeg skulle nevner det for han når vi eventuelt treffes igjen, vil han kanskje tenke: "hvorfor forteller hun meg at hun har vært ute med en annen mann?"

Høres ut som å hamre inn den siste spikeren i kista.

Skrevet

det er jo vanvittig mye som egentlig skal klaffe før en ender opp som kjærester. det blir ikke bedre av at en blir mer kravstor dess lenger en har vært singel (dette er kun en teori fra min side).

du har truffet han du skal treffe for ettermiddagsvin irl? har dere snakket litt før har dere jo en viss indikasjon på hvordan det vil gå. hvis det ikke funker trenger det ikke være verre enn at du finner på en plausibel forklaring på hvorfor du må stikke.

Ja, jeg er ingen nettperson som treffer folk fra nett, ikke min stil, klarer ikke sånt. Jeg treffer alle IRL, og det er hva jeg liker.

Vi har truffet hverandre 1 kveld for en god stund siden. Jeg husker alt fra kvelden, hadde selv drukket et par glass vin og vært ute til middag med en venninne, og han jeg skal treffe var ute med noen kolleger for å feire noe. vi snakket, fant gjensidig interesse - men håper jo ikke at han hadde for mye vodkabriller på.

Uansett, vi klinte, vi likte hverandre og utvekslet visittkort. Vi ble kontakter i Facebook. Har utvekslet litt meldinger nå og da der, men er ikke overaktiv der. Nå skal vi treffes. Ser på det som hyggelig og casual, men også spennende fordi jeg husker jeg likte ham ganske godt. Det var noe med blikket.

Skrevet

Høres ut som å hamre inn den siste spikeren i kista.

Ja, og det vil jeg jo ikke.

Det dumme med slike prosesser er også at en jo kan bli glad i disse menneskene som personer uansett om det blir noe dere videre eller ikke. Får jo håpe på å bevare vennskap uavhengig om det blir noe. Det kan jo være snakk om hyggelige og interessante mennesker.

Gjest padawan
Skrevet

selv om det bare skulle bli vennskap med nr. 1 så er det alikevel en fordel om han da tar kontakt.. er jo dumt hvis det er kun den ene i et vennskap som tar kontakt.

Skrevet

selv om det bare skulle bli vennskap med nr. 1 så er det alikevel en fordel om han da tar kontakt.. er jo dumt hvis det er kun den ene i et vennskap som tar kontakt.

Det er sant, så håper jeg tar signalene...men foreløpig er det han som sto for alle initiativene, fordi jeg lot ham gjøre det også, det er i begynnelsen av et potensielt forhold eller "noe mer", og da bør ikke jeg som dame være for ivrig, føler jeg. Men han nr 1 er litt vel laid back, så føler ikke at det ligger så mye potensial der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...