bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #61 Skrevet 3. april 2011 Jeg synes at du på sett og vis gjorde rett i å avlyse, selv om det ikke skjedde noe annet galt her enn at han ikke fulgte opp en avtale som han antagelig kunne tenke seg å møte opp på. Nå ser jeg at det har gått bra med deg og denne fyren. Og det er flott. Kan hende du oppnådde en god porsjon verdighet og respekt Men pass litt på at han ikke ser på deg som følelsesmessig ustabil. Selv har jeg vært i motsatt posisjon med en som bare var en venn. Vi avtalte å ringes uti uka. Med dag og klokkeslett. For jeg hadde ikke tid til å slå av en laaang prat før den konkrete datoen. Så begynte han å melde og ringe meg. Da han ikke fikk respons , så gikk det bare en halv dag før jeg fikk en melding om at han ville kutte kontakten. Det han ikke visste var at jeg ikke hadde sjans til å svare på meldinger, fordi jeg jobbet (hadde tenkt å svare på kvelden). Og når jeg hadde avsatt tid senere til prat, så syntes jeg ikke noe om å måtte kaste fra meg alt jeg hadde i hendene for å måtte ta telefonen og prate før dagen kom. Etter å ha fått en kuttemelding fra han. Med avlysning av avtalen, så så jeg på han som både ustabil og furten. Og så da ingen grunn til å engang gidde å skrive eller ringe tilbake. Selv om han tydeligvis skrev meldingen for å provosere frem en respons før tiden. Var egentlig glad for at han viste seg fra sin mer sanne side. En side som viser at han blir veldig umoden hvis han ikke får nok oppmerksomhet. Og når folk sier at de vil bryte avtalen, så får de stå for det de sier. Derfor hadde du litt flaks som alikevel fikk en date med denne fyren. Hadde det vært meg ville jeg vært skeptisk, så han er tydeligvis interessert i deg Men om han ikke er en tøffel, så vær forsiktig med å la følelsene ta helt overhånd hvis du ikke mener det du sier. En masse lykke til med kjærligheten Hadde ikke forventet en laang samtale, bare en kort sms i løpet av uken som er i retning av å minne om at det er liv, innen avtalen. Takk, lykkeønskningene behøves kraftig! 1
nettvenninnen Skrevet 3. april 2011 #62 Skrevet 3. april 2011 (endret) Det du burde gjort var å informere ham om dine planer. F.eks via en melding i god tid hvis du ikke hadde tid til noe mer. Det er ingenting som skaper mer problemer enn dårlig eller mangelfull kommunikasjon. Jeg gjetter på at han følte seg usikker på deg. Sannsynligvis pga dårlig kommunikasjon. Det hører med til historien at jeg alltid sier ifra til folk at jeg ikke har tid til å snakke før da og da (derav vår avtale om samtale da og da). Og at jeg ikke er flink til å svare på meldinger/ kan glemme å svare, siden jeg er veldig ute av syne og ute av sinn når det gjelder meldinger. Men dette sier jeg alltid ifra om (slik at folk ikke sender meg så mye SMS og da eventuelt ikke sender meg dobbelt opp om jeg ikke svarer med en gang ). Han har også gjort noe av det samme mot en mannlig felles venn av oss (vi tilhører samme vennekrets). Så jeg ser desverre ikke på han som jeg her har nevnt som noe spesielt stabil. Tror egentlig at han er usikker på seg selv og tar ting personlig hvis man ikke tar telefonen eller svarer med en gang. Noe som er greit og forståelig nok. Men det som ikke er greit er å la seg rive med av følelser, bli vannvittig usaklig og ta forhastede beslutninger før man vet fakta. Og som sagt. Han visste om mitt forhold til telefonen, så det gjør ikke ting akkurat bedre. Alikevel forstår jeg både TS og denne vennen. Er faktisk greit å ikke kaste vekk tid på noen som ikke viser interesse. Men da bør man heller ikke forvente at man kan trigge/provosere frem en videre relasjon. For det kan hende at den som sitter på den andre siden synes det er slitsomt med folk som sutrer eller som tar det meste ille opp/personlig. Sier ikke at trådstarter gjør dette. Og synes det er flott med ting som ordner seg. Poenget er vel kanskje bare at en sak ofte har to sider. Og at mennesker gjerne kan ha som intensjon å holde avtaler, selv om man ikke har anledning til å svare. Endret 3. april 2011 av nettvenninnen 1
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 #63 Skrevet 3. april 2011 Poenget er vel kanskje bare at en sak ofte har to sider. Og at mennesker gjerne kan ha som intensjon å holde avtaler, selv om man ikke har anledning til å svare. Ja, men det kan altså ikke den andre parten vite når det ikke har vært kontakt på en ukes tid. Jeg hadde aldri tatt sjansen på noe sånt. Hvis det da ikke bare dreide seg om en spasertur på 5 minutter. 3
nettvenninnen Skrevet 3. april 2011 #64 Skrevet 3. april 2011 (endret) Ja, men det kan altså ikke den andre parten vite når det ikke har vært kontakt på en ukes tid. Jeg hadde aldri tatt sjansen på noe sånt. Hvis det da ikke bare dreide seg om en spasertur på 5 minutter. Joa..men etter mitt syn er ikke den andre parten så veldig giret på kontakt heller (når man kan kutte pronto). For meg er det en milevis forskjell i å si noe alla "Jeg avlyser daten/telefonsamtalen/kontakten. Istedet for å si at man blir usikker på om avtalen fremdeles gjelder. Den sistnevnte løsningen trigger mitt ønske om å forsikre deg om at alt er i orden (så fort jeg har mulighet til det). Samtidig som jeg vet at jeg har en åpning for videre kontakt. Mens det førstnevnte får meg til å skjønne at avtalen vår ikke er så viktig for deg. Og gjør da at jeg finner det en smule nedverdigende å måtte trygle om kontakt. Da er det nesten bedre å late som at jeg ikke var interessert i deg heller. Er derfor jeg mener at man da ikke kan forvente seg noe mer videre hvis man sier at man ikke vil. Og skulle vi nå slumpe sammen på en date alikevel (bare som et eksempel), så ville jeg nok ha gransket deg litt nøyere enn ellers, for å se om du i det hele tatt er interessert (i og med at du var såpass brå med å avlyse) og for å se om du har lett for å gjøre rare ting for å provosere frem reaksjoner,om du er "hårsår" osv. Endret 3. april 2011 av nettvenninnen
bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #65 Skrevet 3. april 2011 (endret) En arg gjest nevne "tøffel". Håper ikke det! Han er en mann som klart sier i fra. Og han finner seg ikke i alt av krumspring. Heldigvis. Jeg ønsker jo ingen tøffel. Endret 4. april 2011 av KaDust
bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #66 Skrevet 3. april 2011 Joa..men etter mitt syn er ikke den andre parten så veldig giret på kontakt heller (når man kan kutte pronto). For meg er det en milevis forskjell i å si noe alla "Jeg avlyser daten/telefonsamtalen/kontakten. Istedet for å si at man blir usikker på om avtalen fremdeles gjelder. Prøvde jo det siste du sier først. Men så ingen reaksjon. Det funket jo å framprovoseree en. Må man så må man vel? Vi lærer hverandre sannsynligvis bedre å kjenne etterhvert.
nettvenninnen Skrevet 3. april 2011 #67 Skrevet 3. april 2011 (endret) Prøvde jo det siste du sier først. Men så ingen reaksjon. Det funket jo å framprovoseree en. Må man så må man vel? Vi lærer hverandre sannsynligvis bedre å kjenne etterhvert. Som sagt. Du hadde flaks er ikke alle det der hadde funket på. Og han er nok trolig interessert også oppdater oss gjerne på hvordan det går. Endret 4. april 2011 av KaDust 1
bukett Skrevet 3. april 2011 Forfatter #68 Skrevet 3. april 2011 (endret) Som sagt. Du hadde flaks er ikke alle det der hadde funket på. Og han er nok trolig interessert også oppdater oss gjerne på hvordan det går. Jeg får prøve å skjerpe meg framover da...og ikke framprovosere fram en reaksjon når det går tregt. Ellers ødelegger man for gode sjanser. Kan oppdatere i tråden om vi kommer et merkbart skritt videre. Endret 4. april 2011 av KaDust
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 #69 Skrevet 3. april 2011 Joa..men etter mitt syn er ikke den andre parten så veldig giret på kontakt heller (når man kan kutte pronto). For meg er det en milevis forskjell i å si noe alla "Jeg avlyser daten/telefonsamtalen/kontakten. Istedet for å si at man blir usikker på om avtalen fremdeles gjelder. Den sistnevnte løsningen trigger mitt ønske om å forsikre deg om at alt er i orden (så fort jeg har mulighet til det). Samtidig som jeg vet at jeg har en åpning for videre kontakt. Mens det førstnevnte får meg til å skjønne at avtalen vår ikke er så viktig for deg. Og gjør da at jeg finner det en smule nedverdigende å måtte trygle om kontakt. Da er det nesten bedre å late som at jeg ikke var interessert i deg heller. Er derfor jeg mener at man da ikke kan forvente seg noe mer videre hvis man sier at man ikke vil. Og skulle vi nå slumpe sammen på en date alikevel (bare som et eksempel), så ville jeg nok ha gransket deg litt nøyere enn ellers, for å se om du i det hele tatt er interessert (i og med at du var såpass brå med å avlyse) og for å se om du har lett for å gjøre rare ting for å provosere frem reaksjoner,om du er "hårsår" osv. Interesse må være gjensidig. Ellers er det ingen vits. Det kan jo være verdt å fremprovosere interesse, f.eks ved å stille et ultimatum. Men hvis dette må gjentaes til stadighet, så begynner det hele å bli rimelig verdiløst. Og ikke minst slitsomt. Jeg foretrekker heller litt for mye interesse, enn for liten eller ingen interesse. Men det er selvfølgelig en balansegang. 2
nettvenninnen Skrevet 3. april 2011 #70 Skrevet 3. april 2011 Interesse må være gjensidig. Ellers er det ingen vits. Det kan jo være verdt å fremprovosere interesse, f.eks ved å stille et ultimatum. Men hvis dette må gjentaes til stadighet, så begynner det hele å bli rimelig verdiløst. Og ikke minst slitsomt. Jeg foretrekker heller litt for mye interesse, enn for liten eller ingen interesse. Men det er selvfølgelig en balansegang. Ser den. Og husk at det er om du sier en balansegang. Ofte hvis relasjoner skal utvikle seg riktig, så må man på sett og vis være på samme stadie i den eventuelt gryende forelskelsen og i beste fall forholdet. Ellers kan noen i værste fall bli litt skremt på et alt for tidlig tidspunkt. Er man ikke på samme stadie i relasjonen, så kan ofte den ene parten få litt urealistiske forventninger til den andre. 2
Gjest padawan Skrevet 3. april 2011 #71 Skrevet 3. april 2011 Ellers kan noen i værste fall bli litt skremt på et alt for tidlig tidspunkt. Er man ikke på samme stadie i relasjonen, så kan ofte den ene parten få litt urealistiske forventninger til den andre. dette er forøvrig jeg veldig flink til. :gjeiper:
nettvenninnen Skrevet 4. april 2011 #72 Skrevet 4. april 2011 dette er forøvrig jeg veldig flink til. :gjeiper: 2
Steinar40 Skrevet 4. april 2011 #73 Skrevet 4. april 2011 Ser den. Og husk at det er om du sier en balansegang. Ofte hvis relasjoner skal utvikle seg riktig, så må man på sett og vis være på samme stadie i den eventuelt gryende forelskelsen og i beste fall forholdet. Ellers kan noen i værste fall bli litt skremt på et alt for tidlig tidspunkt. Er man ikke på samme stadie i relasjonen, så kan ofte den ene parten få litt urealistiske forventninger til den andre. Det er sant. Det er veldig viktig å være sånn ca på samme stadie i livet. Og det gjelder ikke bare mentalt, men minst like mye praktisk sett. Det finnes mange skjær i sjøen. Å bo langt ifra hverandre gjør ingenting lettere, spesielt ikke når det er mindreårige barn og diverse familieforbindelser med i bildet. Og da er et samlivsbrudd et helt kapitel for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #74 Skrevet 4. april 2011 Interesse må være gjensidig. Ellers er det ingen vits. Det kan jo være verdt å fremprovosere interesse, f.eks ved å stille et ultimatum. Men hvis dette må gjentaes til stadighet, så begynner det hele å bli rimelig verdiløst. Og ikke minst slitsomt. Jeg foretrekker heller litt for mye interesse, enn for liten eller ingen interesse. Men det er selvfølgelig en balansegang. Et ultimatum skal aldri gjentas. Man må gjerne stille ultimatum, men da skal de følges opp, og man skal gå videre dersom man ikke fikk den responsen man håpet på. 2
KaDust Skrevet 4. april 2011 #75 Skrevet 4. april 2011 Tråden er ryddet iht KGs regler og avsporinger. KaDust, mod 1
bukett Skrevet 9. april 2011 Forfatter #76 Skrevet 9. april 2011 Nå må tråden oppdateres. Vi datet igjen, og han er i grunnen ganske fin. Blir helt satt ut av kyssene hans Vi var på byrunde og endte opp utenfor min leilighet. Så endte det opp med at han "måtte gå". Begge hadde nok lyst til noe mer, etter noen treff, å ta det litt videre - men etter så mange glass vin...? Nå har vi vært ute sammen 3 ganger og har kjent hverandre kun via 4 treff, så er vel ingen hast med å "gå videre"?
Gjest Anthaela Skrevet 9. april 2011 #77 Skrevet 9. april 2011 Jeg ser ingen hast i å gå videre. Selv venter jeg gjerne noen måneder etter vi er ferdig med datingen og over på "kjæreste"-sporet før jeg hopper i høyet med fyren. 2
bukett Skrevet 10. april 2011 Forfatter #78 Skrevet 10. april 2011 Jeg er vant til så mange korte forhold og menn som raskt vil "videre". Så det betyr mye at denne her går sakte fram, samtidig som han signaliserer gjennom intense kyss og berøringer at det er noe spenning her som kan vente på oss der framme. Skal jeg overlate neste initiativ til han? Tror jeg er forelsket jeg...eller så er det bare våren! Hvordan holder jeg nå på interessen hans - hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg/ vi får dette til å bli et forhold?! Menn og kvinner, har dere noen råd?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #79 Skrevet 10. april 2011 Jeg er vant til så mange korte forhold og menn som raskt vil "videre". Så det betyr mye at denne her går sakte fram, samtidig som han signaliserer gjennom intense kyss og berøringer at det er noe spenning her som kan vente på oss der framme. Skal jeg overlate neste initiativ til han? Tror jeg er forelsket jeg...eller så er det bare våren! Hvordan holder jeg nå på interessen hans - hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg/ vi får dette til å bli et forhold?! Menn og kvinner, har dere noen råd? hehe tror vi dater samme mann Han er nok usikker og vil ikke gå videre med ,,saken''..La ham ta initiativet..og ikke mas med søte meldinger hehe:)Vet akkurat hvordan det føles,krysser fingrene for deg 2
bukett Skrevet 10. april 2011 Forfatter #80 Skrevet 10. april 2011 hehe tror vi dater samme mann Han er nok usikker og vil ikke gå videre med ,,saken''..La ham ta initiativet..og ikke mas med søte meldinger hehe:)Vet akkurat hvordan det føles,krysser fingrene for deg Får prøve å ikke mase med søte meldinger som viser at jeg vil være i kontakt. Husk, jeg er ikke 25 lengre, så helt rosa er nå meldingene ikke. Min utfordring er: Hvordan kan jeg oppføre meg på best mulig måte, for at dette skal kunne bli et forhold? Ønsker meg det. Jeg vil la ham ta neste initiativ. Sendte ham nettopp en FB-melding, der jeg takket for sist. Han skrev en hyggelig melding tilbake, og foreslo et bra kaffested neste gang. Det er altså en neste gang. Så da...venter jeg, og lar ham komme med den da kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå