Gå til innhold

Han er for treg - da avlyser du?

Fremhevede innlegg

Gjest tronder
Skrevet

Folk som med viten og vilje går inn i ekteskap ønsker å tilbringe resten av livet sammen..

Derimot så er et samboerskap litt mer en sjekk for å se om folk passer sammen og for mange et sted å være til noe bedre dukker opp.

Så prosentdelen samlivsbrudd i ekteskap er ikke like stor som samboerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Folk som med viten og vilje går inn i ekteskap ønsker å tilbringe resten av livet sammen..

Derimot så er et samboerskap litt mer en sjekk for å se om folk passer sammen og for mange et sted å være til noe bedre dukker opp.

Så prosentdelen samlivsbrudd i ekteskap er ikke like stor som samboerskap.

Muligens. Men sannsynligvis er det de samme folka som har levd i et eller flere samboerskap før de gifter seg. Og deretter ytterligere samboerskap etter en skilsmisse.

Endret av Steinar40
Skrevet

Samboerparene i Norge består i personer som egentlig ser etter noe bedre?

Skrevet

Jeg har lært om statistikk faktisk. Selv om det er noen år siden nå.

Imidlertid vil jeg altså gjette på at det finnes flere samboerskap i dag enn det finnes ekteskap.

Og dermed blir naturligvis også den totale andelen samlivsbrudd større blant samboere.

Nei. Statistikk er nettopp for å kunne sammenlikne mellom ulike størrelser: om det finnes flere samboerpar enn ektepar, kan statistikk likevel vise at det er en høyere forekomst av brudd blant samboerpar enn blant ektepar.

Norske menn skyr forpliktelser og seriøse forhold, og i tillegg frir de ikke. Ikke tar de initiativ til barn/familie heller.

Skrevet

Nei. Statistikk er nettopp for å kunne sammenlikne mellom ulike størrelser: om det finnes flere samboerpar enn ektepar, kan statistikk likevel vise at det er en høyere forekomst av brudd blant samboerpar enn blant ektepar.

Norske menn skyr forpliktelser og seriøse forhold, og i tillegg frir de ikke. Ikke tar de initiativ til barn/familie heller.

Joda, det er bare en prosentregning.

Men som sagt, jeg vil tro at mange folk går igjen i både samboerstatistikken og ekteskapstatistikken.

Og når det gjelder å ta initiativ til barn/familie, så har det nok alltid vært sånn at det typisk er dama i forholdet som er mest interessert og aktiv. Tenker jeg.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Og når det gjelder å ta initiativ til barn/familie, så har det nok alltid vært sånn at det typisk er dama i forholdet som er mest interessert og aktiv. Tenker jeg.

Du tenker vel det. Men å bedrive aktivitet som det kan bli barn av, og ikke gidde å bruke beskyttelse hvis barn (ennå) ikke er ønskelig, der er gjerne mannen den ivrigste.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Skrevet

Du tenker vel det. Men å bedrive aktivitet som det kan bli barn av, og ikke gidde å bruke beskyttelse hvis barn (ennå) ikke er ønskelig, der er gjerne mannen den ivrigste.

Sannsynligvis er dette oftere riktig enn feil, ja.

Gjest tronder
Skrevet

Samboerparene i Norge består i personer som egentlig ser etter noe bedre?

Vel, jeg skal ikke si at det gjelder for alle, for det er det slettes ikke, men har rota med flere på byen som har hatt samboer (denne infoen har kommet fram like før stengetid). Så at denne mentaliteten ikke stemmer kan man heller ikke motsi.

Nei. Statistikk er nettopp for å kunne sammenlikne mellom ulike størrelser: om det finnes flere samboerpar enn ektepar, kan statistikk likevel vise at det er en høyere forekomst av brudd blant samboerpar enn blant ektepar. Norske menn skyr forpliktelser og seriøse forhold, og i tillegg frir de ikke. Ikke tar de initiativ til barn/familie heller.

her vil jeg bare kommentere siste delen, jo det finnes menn som ikke skyr forpliktelser og seriøse forhold. Jeg er en av de som har fridd tidligere, og heller ikke skyr nytt forpliktende forhold. Men denne gangen så vil jeg bruke litt mer tid før jeg eventuelt går ned på kne. Det aller viktigste er at en mann har lyst uten tvang! Blir det mye direkte hinting så kan vel nervøsiteten komme, og frieri uteblir.

Kanskje er grunnen til at norske menn ikke tar første steget er at den gjennomsnittlige norske kvinnen er for kravstor for raskt. Altså, setter fram sine krav for direkte uten å la sin mann få bestemme hva som passer han.

(eks: jeg har tenkt tanken på å fri til ei dame, det skal skje til neste vår, og kommer det da alt for mye prat om frieri og at det må skje snart. da driter jeg enkelt å greit i alt sammen, fordi at dette er noe som jeg selv vil bestemme når skal skje.)

Skrevet

(eks: jeg har tenkt tanken på å fri til ei dame, det skal skje til neste vår, og kommer det da alt for mye prat om frieri og at det må skje snart. da driter jeg enkelt å greit i alt sammen, fordi at dette er noe som jeg selv vil bestemme når skal skje.)

Så dermed syns du at det er helt greit at hun bare går der i uvissheten og aner ingenting om dine planer?

Er det mye omtenksomt?

• Liker 1
Skrevet

Så dermed syns du at det er helt greit at hun bare går der i uvissheten og aner ingenting om dine planer?

Er det mye omtenksomt?

Må si meg enig med Steinar her.

Synes og det er utrolig kjipt av norske menn å ikke tåle litt press fra dama. Ellers går mannen? Den norske mannen tåler jo ingenting.

Gjest tronder
Skrevet

Det er forskjell på å ha planer og lufte tanker, og den : "Hvis du ikke frir innen jul så er det slutt!"

Det jeg prøver å få fram, men som tydeligvis ikke kommer fram er at norske kvinner må la den norske mannen få ta del i å styre skuta. Og med hakking og sleivspark i form av verbal irettesettelser/kritikk så er det minimalt hvor mye en person gidder å ta styringen.

Jeg tror at den kontrollen som menn satt med før alt dette likestillings surret, har blitt gitt bort i for stor grad. Dette blir som å prøve å finne likevekt, det går litt opp og ned på vekta før man finner ny og riktig kurs.

Så hvis min teori her stemmer, så er det kun for kvinner å jobbe for å møtes på halvveien (da kvinner har for mye makt i dagens samliv) og ta tiden til hjelp. Dette vil ta litt tid, problemet er vel at dere kvinner ikke vil bruke tid på å finne en god balanse?

• 1 måned senere...
Skrevet

Det jeg prøver å få fram, men som tydeligvis ikke kommer fram er at norske kvinner må la den norske mannen få ta del i å styre skuta. Og med hakking og sleivspark i form av verbal irettesettelser/kritikk så er det minimalt hvor mye en person gidder å ta styringen.

Herlighet...

Det er når det stormer litt at mannen må være litt sjef. Det er skikkelig pinglete å forlange ro og orden for å lede.

En sjef tåler litt bråk, ellers er det jo ingen å lede.

Å "ikke gidde å ta styringen"? Kun norsme mannlige pingler kan finne på å si noe sånt.

Hvordan gikk det med daten til TS, noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...