AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #241 Skrevet 31. juli 2011 Menn er til stede i øyeblikket i stedet for å mimre om hvordan vi hadde det for en uke siden. Så det fine bryllupet dere hadde, den fantastiske reisen dere var på, barnet som ble født, osv. nekter dere menn å snakke om, fordi det skjedde "i går"? Du verden. 1
Steinar40 Skrevet 1. august 2011 #242 Skrevet 1. august 2011 Hva og hvem er det du egentlig snakker om her? Ble litt confused. Jeg snakker om at man er avhengig av å få korrekt informasjon ifra den andre parten for å kunne ta de rette beslutningene selv. En del mener at det er (kortsiktig) fordelaktig for dem selv å juge eller omgå sannheten. Det skaper problemer for andre.
Steinar40 Skrevet 1. august 2011 #243 Skrevet 1. august 2011 Så det fine bryllupet dere hadde, den fantastiske reisen dere var på, barnet som ble født, osv. nekter dere menn å snakke om, fordi det skjedde "i går"? Du verden. Det er forsåvidt et interessant tema; altså om menn lever mer i øyeblikket enn kvinner.
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2011 #244 Skrevet 1. august 2011 Hva og hvem er det du egentlig snakker om her? Ble litt confused. Det er ikke noe rart i at du blir. Søk opp Steinars tidligere tråder, så forstår du mer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #245 Skrevet 4. august 2011 Har nå lest gjennom hele tråden. Sitter igjen med spørsmålet: hvordan får en slik mann til å ta initiativ til forlovelse? Menn..noen råd? 1
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2011 #246 Skrevet 4. august 2011 Har nå lest gjennom hele tråden. Sitter igjen med spørsmålet: hvordan får en slik mann til å ta initiativ til forlovelse? Menn..noen råd? Akkurat det kan ikke jeg svare på, jeg er ikke mann. Men jeg har lest nok her på KG til å se at det er noen antikvariske, romantiske forestillinger hos mange (unge, vil jeg anta) jenter. De kan ha levd i samboerskap over flere år og går og lengter etter at mannen skal komme med røde roser og ring, legge seg på kne foran dem og erklære sin kjærlighet med ordene "Elskede, vil du gifte deg med meg"? Hvis det er så om å gjøre med forlovelse og ekteskap, er det ingenting i veien for at jentene kan "fri" selv. Jeg forstår ikke hvordan det går an å bli så hjelpeløs og tafatt. 1
Steinar40 Skrevet 4. august 2011 #247 Skrevet 4. august 2011 Har nå lest gjennom hele tråden. Sitter igjen med spørsmålet: hvordan får en slik mann til å ta initiativ til forlovelse? Menn..noen råd? Vil du bli forlovet med en treiging?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #248 Skrevet 5. august 2011 Vil du bli forlovet med en treiging? Ja Han har de egenskapene og interessene jeg ser etter i en mann. Vi har stadig middager sammen, vi har hilst på deler av hverandres familie, og vi sa vel tidlig at ingen av oss datet andre (om vi skal holde oss til det som ble sagt). Han virker som en seriøs mann, i mine øyne. Men: vi har ikke definert forholdet. Jeg venter på at han skal gjøre det. Ellers blir han jo som mann skremt vekk, dersom jeg gjør det.
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #249 Skrevet 5. august 2011 Ja Han har de egenskapene og interessene jeg ser etter i en mann. Vi har stadig middager sammen, vi har hilst på deler av hverandres familie, og vi sa vel tidlig at ingen av oss datet andre (om vi skal holde oss til det som ble sagt). Han virker som en seriøs mann, i mine øyne. Men: vi har ikke definert forholdet. Jeg venter på at han skal gjøre det. Ellers blir han jo som mann skremt vekk, dersom jeg gjør det. Kan ikke du spørre ham om hvordan han ser på deres forhold da? Så får han ihvertfall noe å tenke på, om han ikke allerede har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #250 Skrevet 5. august 2011 Kan ikke du spørre ham om hvordan han ser på deres forhold da? Så får han ihvertfall noe å tenke på, om han ikke allerede har gjort det. Jo da, kan godt spørre ham. Men - må si jeg da frykter at et slikt budskap (selv om jeg sier det pakket inn på en positiv måte), av en mann vil oppfattes som klengete og irriterende, som gjør at han vil støte meg fra seg. Men du som mann, mener at dette i utgangspunktet ikke skremmer bort menn?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #251 Skrevet 5. august 2011 Hater selv når kvinner ikke tar noe som helst mens jeg tar alt. Da skiller du deg generelt sett fra amerikanske og britiske menn...de liker å selv ta initiativene. Norske menn blir så slitsomme, når de overlater til kvinnene å styre...
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #252 Skrevet 5. august 2011 Jo da, kan godt spørre ham. Men - må si jeg da frykter at et slikt budskap (selv om jeg sier det pakket inn på en positiv måte), av en mann vil oppfattes som klengete og irriterende, som gjør at han vil støte meg fra seg. Men du som mann, mener at dette i utgangspunktet ikke skremmer bort menn? Det er jo umulig for meg å kunne vite hva som vil støte bort et annet individ. Men hvis det å prate om forholdet medfører at det støter bort den aktuelle personen, så kan ikke jeg se at han er mye seriøs. Imidlertid er det vanskelig å vite hvor langt han er kommet i prosessen, så det kan sikkert lønne seg å begynne litt pent og bruke litt kvinnelist.
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #253 Skrevet 5. august 2011 Da skiller du deg generelt sett fra amerikanske og britiske menn...de liker å selv ta initiativene. Norske menn blir så slitsomme, når de overlater til kvinnene å styre... Det kan du takke den såkalte likestillingen for. 1
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2011 #254 Skrevet 5. august 2011 Det kan du takke den såkalte likestillingen for. Kunne du utdype hva du mener med den såkalte likestillingen og gi noen eksempler på dette? 1
Steinar40 Skrevet 5. august 2011 #255 Skrevet 5. august 2011 Kunne du utdype hva du mener med den såkalte likestillingen og gi noen eksempler på dette? Jeg skriver den såkalte likestillingen fordi kjønnene er ulike og har ulike naturlige interesseområder og forutsetninger, og dermed kan det aldri bli noen likestilling. Det sagt, så finnes det ingen likestilling innenfor hvert kjønn heller. 1
Gjest KateW Skrevet 5. august 2011 #256 Skrevet 5. august 2011 Hva slags forutsetninger er det kvinner mangler, mener du? 1
Gjest padawan Skrevet 5. august 2011 #257 Skrevet 5. august 2011 han skrev vel egentlig ikke at dere mangler noen forutsetninger men at kvinner og menn har forskjellige interesseområder og forutsetninger.
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2011 #258 Skrevet 5. august 2011 Jeg skriver den såkalte likestillingen fordi kjønnene er ulike og har ulike naturlige interesseområder og forutsetninger, og dermed kan det aldri bli noen likestilling. Det sagt, så finnes det ingen likestilling innenfor hvert kjønn heller. Dette svaret var ikke tilfredsstillende. At kjønnene er ulike, er vel opplagt. Men hva mener du med resten av setningen? Hvilke er kvinners og menns naturlige interesseområder og forutsetninger etter din oppfatning? For å komme deg i forkjøpet, siden jeg antar du ville bruke det som et argument, bare kvinner kan være gravide og føde. 1
Gjest KateW Skrevet 5. august 2011 #259 Skrevet 5. august 2011 han skrev vel egentlig ikke at dere mangler noen forutsetninger men at kvinner og menn har forskjellige interesseområder og forutsetninger. Vi får se hva han svarer, da, vet du... Han pleier å mene at kvinner mangler en hel del, og er laverestående vesner.... 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #260 Skrevet 5. august 2011 Men hvis det å prate om forholdet medfører at det støter bort den aktuelle personen, så kan ikke jeg se at han er mye seriøs. Har du ikke fått med deg at andre menn i resten av landet frykter Den Store Samtalen?? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå